De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard LFE channel niet altijd aanwezig In DD 5.1 en DTS 5.1?

    Vraagje in mijn sony receiver HT -ss2300 stond in de handleiding dat niet alle audio LFE channels hebben.
    Maar gebruikt wel subwoofer. Als er geen LFE channel in zou zijn gaat sony het imiteren. Alleen dat klinkt niet.
    is dat normaal dat een audio track geen LFE heeft?

  2. #2

    Standaard

    Ik ben van plan om andere receiver te kopen en sta te twijfelen tussen de denon x2000 en de
    Pioneer VSX-922


  3. #3

    Standaard

    Wanneer een audiotrack een *.1 aanduiding heeft dan is dat het .LFE kanaal volgens mij. Als een kanaal een *.0 aanduiding heeft dan zijn de bassen en lage tonen niet aan dat aparte .1 kanaal toegewezen maar ze zijn er dan wel; ze worden dan binnen de andere kanalen verdeeld. Sony kan dan die verdeelde tonen toewijzen aan het .1 LFE kanaal, wat niet echt slecht hoeft te klinken, maar dan kan ik niet beoordelen. Is een beetje zoals een Prologic functie, lijkt me. Dacht dat het zo een beetje in elkaar zat maar mocht ik er gruwelijk naast zitten, excuus!

  4. #4

    Standaard

    Oke bedankt, ik zie overigens dat je een denon hebt aan een receiver?
    Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de bovenstaand types.

  5. #5
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Rogiers verhaal klopt. Maar in de praktijk vind ik het nogal tegenvallen, qua bass dat naar de subwoofer gaat. Dan kun je beter je speakers instellen op "large".

    @De_Hollander:

    Welke speakers ga je op je receiver aansluiten? Want je zit bijvoorbeeld ook met de (Ohm). De Pioneer biedt 6 & 8 Ohm aan.

    Ik zou sowieso voor die Pioneer gaan, en dit zeg ik niet omdat ik zelf een Pioneer heb. Ziet er kwalitatief ook beter uit, met dat geborstelde staal en de Pioneer heeft ook meer display opties.

    Sowieso moet je je even afvragen, heb ik zoveel aansluitingen wel nodig? Die Pioneer biedt 7.2 aan en een hele boel HDMI ingangen.

    Misschien kun je naar een set kijken, die meer aan jouw wensen voldoet, scheelt ook weer wat geld.

  6. #6

    Standaard

    kamer is 5 meter diep en 8 meter lang

    deze zijn mijn oude speakers, http://www.bol.com/nl/p/jbl-scs200-5...0000011016101/

    Impedantie: 8 Ohm

    Frequentiebereik: 535-20000 Hz

    Aantal speakers: 6

    Voeding: AC

    Acoustische versterking: 88 dB



    Productspecificaties
    Producttype 5.1 speakerset
    Speakers
    Totaal uitgangsvermogen 100 Watt
    Aantal speakers 6 speakers
    Nominale impedantie 8 ohm
    Subwoofer Ja
    Basreflex Ja
    Frequentie max. 20.000 Hz
    Frequentie min. 35 Hz


    Niet de sub, want die had ik toen verkocht. want die paste niet op de HSS2300 sony set, want daar kon geen actieve sub op worden aangesloten.

    verder had ik de eerste keer de losse kev c4 subwoofer op het oog.
    Maar dan vraag ik me af kan dat bij mijn JBL speakers.



    ik kon bij bcc deze set kopen voor€510 hij zei dat ze normaal 700 tot 800 euro kosten
    KEF KHT 2005.3

  7. #7

    Standaard

    Ik had ook de losse kev c4 subwoofer op het oog.
    Maar dan vraag ik me af, kan dat bij mijn JBL speakers?
    Of zijn mijn speakers hier te zwak voor?

  8. #8

    Standaard

    Deze is ook mooi Columa® 300 Mk2 "5.1-Set L"



    Maar of ik op deze set vergeleken met mijn JBL satelite vooruitga weet ik niet.


    EDIT:

    Ik heb even contact opgenomen met de fabrikant, hun kunnen hun prijzen drukken, omdat ze geen tussen persoon hebben, zoals de BCC enz.
    Ze zijn eigen fabrikant. En hebben dus een hoogwaardige product dan vergeleken met de prijs van een set rond die prijs bij BCC. Ze melde ook dat je het terug kan sturen in 8 weken, als je niet tevreden bent.
    Maar ze adviseerde me een ander set aan. De Harmonie LT MK2 m of L

    http://www.teufelaudio.nl/home-cinem...t-m-p9515.html

    http://www.teufelaudio.nl/home-cinem...t-l-p9513.html

  9. #9

    Standaard

    Dat ze een andere set adviseren is vaak logisch, omdat ze dan vaak meer geld krijgen.

    Aan de andere kant hebben duurdere modellen vaak wat grotere en/of betere weergevers, waardoor het geluid wat voller zal klinken of een betere detaillering zal hebben. Om dat te vergelijken, kun je het beste op de site kijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •