Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.

Discussie: Stijnopolis

  1. #1

    Standaard Stijnopolis

    Na eindeloos veel net-niet setups, begin dit jaar groen licht gekregen om een dedicated HT op te richten op zolder met als doel een optimale HT beleving te creeëren.
    Het project is momenteel zo goed als klaar...

    Qua apparatuur komt er het volgende te staan:

    Scherm: Kingpin VFS-210
    Beamer: Sony HW30ES
    Fronts: Focal 826V
    Center: Focal 800cc
    Rears: Focal 807V op norstone stylum 2 stands
    Subwoofer: BK XXLS400 FF
    Versterker: Marantz SR6007
    Mediaspeler: XBMC

    Gekozen voor een gewone bank ipv bioscoopstoelen, omdat we toch net wat meer comfort willen...

    Binnen xbmc ook gebruik gemaakt van cinema experience addon, voor de absolute ultieme beleving, inclusief eigen "stijnopolis" logo.

    De ruimte is 3,5m op 7m

    Wat komt er nog ? Wat moet er nog gedaan worden?

    - Opschonen speakers/plafond
    - Ophangen beamer en aansluiten apparatuur.
    - Meting via REW en alles perfect afstellen.
    - Plinten hangen
    - Moulures hangen.
    - Aanschaf film collectibles en popcornmachine










    Andere foto's volgen
    Laatst aangepast door skank : 06-10-2013 om 13:58
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  2. #2

    Standaard

    Mooi hoor,
    Ik volg je al een hele tijd op het ht forum.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  3. #3

    Standaard

    Thx, mooie setup heb jij ook
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    Thx, mooie setup heb jij ook
    Thx ,de setup mag nog zo mooi zijn maar het is de ruimte wat het moet doen.
    Zonder een fatsoenlijke verdonkerde en geluidsdichte ruimte begin je weinig,
    Dit vormt toch de basis maar hier weet jij nu natuurlijk ook alles van.
    Geloof me hier ga je van genieten,ik doe het nog elke dag.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  5. #5

    Standaard

    Dat is toch de bedoeling dat we gaan genieten
    Ik wacht momenteel op de voedingskabel van de projector..
    Zonder kan ik hem nog niet ophangen en kan ik ook mn versterker niet aansluiten want de kabel moet erachter komen.
    Wachten dus

    Jammer dat er hier zo weinig reacties komen...
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    Dat is toch de bedoeling dat we gaan genieten
    Ik wacht momenteel op de voedingskabel van de projector..
    Zonder kan ik hem nog niet ophangen en kan ik ook mn versterker niet aansluiten want de kabel moet erachter komen.
    Wachten dus

    Jammer dat er hier zo weinig reacties komen...
    Reacties krijg je hier amper,dit heb ik al vaak gezegd hier.
    Voor de liefhebberij kun je beter op het ht forum zitten,hier is het 1 botte bende wat dat betreft.
    Blijf je ontwikkelingen volgen.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  8. #8

    Standaard

    Had hem ook al eens op tweakers voorbij zien komen. Erg leuke ruimte zo. Mooi! Veel succes met het afmaken.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik mis nog een foto van een deurbordje als de titel van het topic!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Thx allemaal

    Beter Claudio?

    Gisteren een afgeschermde voedingskabel voor de projector besteld. En wat connectoren..
    Zodra die binnen is, afwerken en de projector ophangen !
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bijna.

    Helaas mag je hem niet als avatar gebruiken. Dat moet weer een foto van jezelf zijn, sorry...
    Maar een foto in de beginpost zou wel leuk zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Huh..
    dat mag niet?
    waarom niet?
    en ik doe de moeite om die erin te krijgen..
    tsss
    verwijder hem maar dan...
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  13. #13
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Aha Stijn hier ook een draadje, leuk zo. Met al die upgrade plannen zal het bijwerken van draadjes bijna een dagtaak worden

    Natuurlijk gevolgd op het vlaamse forum.

    PS 1: Avatar, zie hier

    PS 2: Je onderschrift klopt niet
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Reacties krijg je hier amper,dit heb ik al vaak gezegd hier.
    Voor de liefhebberij kun je beter op het ht forum zitten,hier is het 1 botte bende wat dat betreft.
    Blijf je ontwikkelingen volgen.
    Dank je, voelde me bijna aangesproken, maar wil niet elke keer de eerste zijn, dat geeft
    anderen ook eens de ruimte om wat te vragen of op te merken.

    Ik heb nog wel wat te vragen aan Stijn, we zijn dan ook de trotse bezitters van heel fijne speakers

    Ik wacht mijn beurt nog even af, Stijn is nog niet klaar en hij mag nog wel wat tussenplaatjes van de
    opbouw plaatsen hier, dat maakt dit draadje toch ook weer leuker.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Gisteren alles aangesloten maar helaas nog geen tijd gehad om in te stellen.
    Hopelijk morgen wel.
    Volgende week wordt première!
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  16. #16

    Standaard

    Wow, alweer zo een heerlijke dedicated ruimte.
    Man wat ben ik jaloers op mensen met zo'n ruimte, ik denk dat ik de kruipruimte bij mij maar eens uitgraven
    En dan naast die ruimtes ook weer zo'n mooie set up, game je er ook? (ja stomme vraag eigenlijk)
    Het plafond, zijn dat LEDjes of gewoon iets fluoriscerends?
    En wat heb je op akoestisch gebied gedaan (sorry lees al heel lang niet meer op het HTforum en ben te lui om het daar op te zoeken)?

  17. #17

    Standaard

    Ok here we go
    "Finale foto's"
    Hier n daar nog corrigeerwerken, en fijnafsteling en plinten enzo.. Maa nu zie je toch al het resultaa:



































    Overgang plafond schuine kanten moet ook nog gedaag worden.
    Alsook grote kuis



    @Edgar: Inderdaad heerlijk.. Moest dit al veel langer gedaan hebben. Voorlopig wordt er niet gegamed. Misschien binnenkort de ps4...
    Het plafond bestaat uit 1 ledlampje van 3W met daaraan 300 fiber vezels... (300 sterren dus)
    Op akoestisch gebied nog niet veel.
    Gyproc is zoiezo akoestisch goed.. erachter zit geluidsisolatie..
    Het tapijt werkt ook dempend, dus dit komt alles echt ten goede..
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  18. #18

    Standaard

    Welk programma is bij die foto van Thor en Tron ?

  19. #19

    Standaard

    Xbmc
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  20. #20

    Standaard

    Dankje... Gezellig zaaltje heb je daar.

  21. #21

    Standaard

    Na lang twijfelen hebben ze gisteren mijn BK sub opgehaald.
    Momenteel subloos dus... Tot zondag
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  22. #22

    Standaard

    Ben niet snel jaloers maar nu eigenlijk wel. Wat gaaf om zo'n eigen bioscoop te hebben zeg...................geniet ervan zou ik zeggen

  23. #23

    Standaard

    De voorbije dagen wwer wat bijgekomen, nl een nieuwe sub! De svs pc12snd dsp.
    wat een geweld man! De ovegang naar een gepoorte sub is voor films echt een verademing! Veel meerr druk, meer oemph en vooral strakker! Echt een slap in the face!


    Gisteren mij er eens serieus voorgezet. Te fijntunen..
    Ben begonnen met de rears iets naar voor, richting bank, te plaatsen.
    Hierdoor komen ze nu meer aan 110 graden zoals aanbevolen ipv 120 of zelfs meer...
    Ik heb nog net genoeg doorgang!
    De front right heb ik ook 10 cm dichter gezet, zodat de front linie 1 lijn is..
    Daarna heb ik middels duplo blokken, ja kan handig zijn kids , een nieuwe audessey meting gedaan.
    Door de duplo stukken nauwkeuriger en op 6 plaatsen...
    Tijd voor een test na de meeting.
    Een stukje waarmee ik altijd test: transformers 3 en tron.
    Wauw! Wat een verschil terug! Waar begin ik? De surrounds op deze plaatsen maken een serieus verschil! Rears komen er een stuk beter uit! Veel beter bubble gevoel! Ja, plaatsing doet er dus wel degelijk toe!
    Alles klinkt veel meer 1 geheel! En die sub. Raar maar ook nu weer klinkt deze nog strakker en meer druk aanwezig..
    Kan dit komen doordat er meer ruimte rondom is? Nu ik die rear opgeschoven heb?
    Ik heb de gain van de sub ook wat teruggedraaid waardoor hij in de versterker minder afgeknepen wordt.. Nu zon -4db.
    Stuk beter dus.
    Ik vind het wel lekker zoals het nu is! Gewoon top!


    Daarna aan de slag gegaan met REW. Pff ben er echt niet thuis.
    Kreeg allemaal rare grafieken.
    Ik wil hier nog verder op zoeken..


    Maar zoals gezegd, ben ik nu al in de wolken! Wat een beleving.


    Verder ook nog 2 ikea kussentjes gekocht, 2 plaids.. En een hanger voor mn ab's.













    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  24. #24

    Standaard

    Wauw bedankt vr de reacties!
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  25. #25

    Standaard

    Ik zie mogelijkheden om naar 7.1 te gaan.. (goedkoop)
    De vraag is doen of niet....

    Ik kan eigenlijk 2 kanten uit :


    1) Ik plaats de SR700 links en rechts naast mn zitplaats net onder de schuine wand en de 807V die op stands staan net achter mn zitplaats in het midden (mn eerste gedacht)


    OF


    2) ik plaats de 807V links en rechts van mn zitplaats en de SR700 achteraan op de muur (maar dan wordt de doorgang naar achteren door de 807's wel nipt) en daarbij weet ik niet vanbuiten hoeveel afstand er is vd zitplaats tot aan de muur (ruw geschat 2,5m)






    Maar bij 1) zou ik ook even moeten nakijken als ik ze net onder de schuine wand plaats, ze niet te laag komen...+- 90cm



    Alsook is de vraag of ik wel focal 700sr mag mixen met mn resterende focals uit de 800 reeks, of dit niet gaat storen?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •