Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 7891011
De resultaten 251 tot 272 van 272 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    Wat er is aangepast voor de PG-13 versie en meer ....



    http://www.movie-censorship.com/news.php?ID=10112
    "A man's got to know his limitations", ...

  2. #252

    Standaard

    T enige positieve aan de film was tot mijn verbazing toch Affleck zn batman. Maar de film zelf hangt heel raar in elkaar. Lex die is neergezet als een psycho Joker wannabe, die troll uit LotR op t einde, Oh je mama heeft dezelfde voornaam? Nu zijn we BFF's!! De motivatie van de karakters en de plotgaten zijn verschrikkelijk ... -_-' nog een irritatiepuntje, de camera. Als die achter een karakter aan gaat, wiebelt t alsof Michael J Fox achter het apparaat staat... Ongelofelijk... Gebruik gewoon dollies..

  3. #253

    Standaard

    Wat een ongelooflijke meevaller.

    Nadat de eerste reviews uitkwamen (die ik niet gelezen heb), ben ik gestopt met dit topic te lezen, maar ik had wel gemerkt dat de tendens redelijk negatief was. Ergens ging ik dus toch met de een gevoel de bios in dat het wel niet veel zal zijn.
    De opening hielp daarbij niet (weer het verhaal van papa en mama Wayne), maar op zich was het goed om dat op deze snelle manier uit de weg te ruimen, zodat doorgegaan kan worden met het verhaal wat dichter bij het heden.

    En vanaf dat moment zat ik goed in de film. Eerst door een 'terugblik', met de scenes overlappend met Man of Steel, die de bron van haat van Batman tegen Superman verklaren. Ik had het niet verwacht, maar Affleck is indrukwekkend als Batman. Niet alleen fysiek indrukwekkend, maar hij is donker, grimmig en compleet verloren in zijn obsessie met Superman.

    Superman is nooit een karakter geweest dat mij enorm aansprak. Het meest lastige vind ik altijd dat de limiet van zijn krachten voor mij altijd zo vaag is. Nu ook weer, hij verdrinkt bijna als hij de speer opduikt, maar even later vliegt hij vrolijk met de speer weg. Natuurlijk gebeurt dat laatste misschien in 'realtime' in een seconde, en is het wat langer uitgerekt voor de film, maar dan nog. . Cavill doet het wel redelijk als Superman, hij geeft 'm wel emotie en menselijkheid mee. En, als groot pluspunt, ik voelde wel echt de connectie tussen hem en Lois; de chemie was er wel.

    Ik lees veel kritiek op de Luthor van Eisenberg, maar ik heb eigenlijk geen irritatie gehad. Tuurlijk, er zijn wat stemmaniertjes, maar storend vond ik het nooit. Ergens paste het wel bij een megalomanische genie die hij is. Ik verbaas mij wel dat sommigen zijn motieven t.o.v. zijn daden tegen Superman onduidelijk vonden, terwijl hij meerdere malen aangeeft dat macht zijn obsessie is, hij zegt zelfs "the power to control god". Al zijn acties zijn blijkbaar onderdeel van zijn masterplan; de acties in de woestijn bijvoorbeeld lijken niet alleen om Superman in diskrediet te brengen, maar ook om de theorie van de relatie tussen Superman en Lois te bevestigen.

    Ik moest wel even wennen aan de snelle wisseling tussen scenes die soms niets met elkaar te maken leken te hebben, het was wat chaotisch. Later begrijp je de betekenis wel en ik heb het vermoeden dat dit straks met de DC nog beter opgelost gaat worden.

    Ik geef de film een hele dikke 7 en kijk nu zelfs uit naar de DC. Ondertussen heb ik net weer Man of Steel opnieuw gekocht, alleen door deze film .

  4. #254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    ...Ondertussen heb ik net weer Man of Steel opnieuw gekocht, alleen door deze film .
    Hoe dat zo als ik vragen mag? Wou je hem dubbel hebben?

  5. #255

    Standaard

    Misschien eerder in bezit gehad en verkocht?!

  6. #256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Een week geleden bekeken. En het valt mij op dat de film totaal geen impact op mij heeft gemaakt. Met name de dood van Superman dat zou echt groots moeten zijn maar het was best wel lachwekkend. Totaal onverwachts die gebeurtenis hoewel ik wist dat Doomsday in de film zit. Ik las als 10 jarige jongen de Nederlandse vertaling van die verhaallijn, en het was echt smullen. Ze hadden hier minimaal 2 films van kunnen maken. De emotionele impact was er gewoon niet.

    een vooraf aangekondigde film over de dood van superman zou met gemak een miljard kunnen opleveren, daarna nog een film over de "nep" supermans die opstaan Nu is deze verhaallijn voor altijd gesloten.

    Aan het einde zag je wat zand op de grafkist stijgen..Volgens mij is Superman niet dood..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #257

    Standaard

    Ik was erg verrast, film is beter dan de critics laten blijken. Het verhaal van Bruce wordt in een sneltrein verteld met korte fragmenten (Net als Man of Steel). Het verhaal komt langzaam op gang en pas in de 2e helft van de film wordt het pas echt spannend. De rol van Alfred is erg sterk, jammer dat zijn rol zo klein is. Deze film straalt een hoge cgi gehalte waar enige vorm van een werkelijkheid vervalt ( de 300 look)..Dat maakt daarom in mijn opinie de Nolan films nog steeds sterker en beter uitzien dan Batman V Superman. De verwerking van mens met brains tegen een god is wel erg mooi in beeld gebracht want Batman weet in feite dat hij zelf geen schijn van kans maakt maar het nog mooier is Lex die op elke manier Superman als moordernaar naar de wereld over te brengen door hem in verschillende vallen te lsten lipen. Ooken bereikt hij met zijn sluwheid baas boven Superman te zijn en deze god te laten commanderen Batman te doden. Het ineens van goede vrienden worden tussen Superman en Batman dat hun moeder dezelfde naam hebben is een grote dieptepunt. . De cameos voor JL zijn erg teleurstellend maar in een film als dit met opbouw naar de toekomst probeert men zoveel te vertellen dat het verhaal rommelig wordt.
    Laatst aangepast door RobinB : 02-04-2016 om 09:37

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  8. #258

    Standaard

    Vind t wel jammer dat DC geen connectie wil hebben tussen de films en series. Had Grant Gustin veel liever als de Flash gezien....

  9. #259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Hoe dat zo als ik vragen mag? Wou je hem dubbel hebben?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Misschien eerder in bezit gehad en verkocht?!
    Chris heeft het antwoord al gegeven .

  10. #260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Superman als moordernaar naar de wereld over te brengen door hem in verschillende vallen te lsten lipen. Ooken bereikt hij met zijn sluwheid baas boven Superman te zijn en deze god te laten commanderen Batman te doden. Het ineens van goede vrienden worden tussen Superman en Batman dat hun moeder dezelfde naam hebben is een grote dieptepunt. .
    Het is niet omdat ze dezelfde naam hebben dat ze vriendjes worden, de naam is meer een trigger waardoor hij beseft wat hij geworden is, en hoeveel zijn huidige acties tegen Superman afstaan van zijn redenen waarom hij begonnen is als Batman. En misschien het besef dat Superman uiteindelijk ook gewoon een moeder heeft? Tenminste, dat denk ik .

  11. #261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het is niet omdat ze dezelfde naam hebben dat ze vriendjes worden, de naam is meer een trigger waardoor hij beseft wat hij geworden is, en hoeveel zijn huidige acties tegen Superman afstaan van zijn redenen waarom hij begonnen is als Batman. En misschien het besef dat Superman uiteindelijk ook gewoon een moeder heeft? Tenminste, dat denk ik .
    Dat zou best kunnen, maar t komt nu zo ongelofelijk infantiel en klungelig over.... Ik denk zelf dat als ie moeder had gezegd IPV Martha dat dit wat minder zou zijn.

  12. #262

    Standaard

    Wat mij nog het meeste opvalt aan deze film is dat er een zeer kritische discussie door is ontstaan, wat blijk baar niet door de Marvel films te weeg kan worden gebracht.

    Worden die als zoete koek geslikt of is het zo dat ze zo weinig indruk maken dat ze al bijna vergeten zijn na het verlaten van de bioscoop ????

    Vb Superman en Batman worden ineens van goede vrienden, groot issue blijkbaar...
    In The Avenges heb je een broer en zus die tegen de Avengers vechten en in de laatste scene met hen ... geen woord daar over hoe makkelijk ze overlopen!

    Of is het dat in Batman Vs Superman ook z'n Boeket Reeks scene op een boerderij had moeten zitten
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #263

    Standaard

    Over het algemeen is de bezoeker best positief.

    http://www.metacritic.com/movie/batm...awn-of-justice

    http://www.rottentomatoes.com/m/batm...wn_of_justice/

    De reviews zijn dan wel niet best maar dit is hoe het er nu voor staat verre van een grote flop.

  14. #264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Wat mij nog het meeste opvalt aan deze film is dat er een zeer kritische discussie door is ontstaan, wat blijk baar niet door de Marvel films te weeg kan worden gebracht.

    Worden die als zoete koek geslikt of is het zo dat ze zo weinig indruk maken dat ze al bijna vergeten zijn na het verlaten van de bioscoop ????

    Vb Superman en Batman worden ineens van goede vrienden, groot issue blijkbaar...
    In The Avenges heb je een broer en zus die tegen de Avengers vechten en in de laatste scene met hen ... geen woord daar over hoe makkelijk ze overlopen!

    Of is het dat in Batman Vs Superman ook z'n Boeket Reeks scene op een boerderij had moeten zitten
    Dat van Age of Ultron, Wanda, die kan mind readen, zag de totale destructie die ging komen als Ultron Vision zou afmaken. K weet niet hoor, maar totalevernietiging vs Stark haat. Makkelijke keuze. Dan stap je naar degene die de meeste kans maakt om dat te kunnen stoppen. In ieder geval minder abrupt en kinderlijk dan een moeder met zelfde naam. Niet dat Marvel films zo ontzettend veel diepgang hebben, net zo plat als Transformer films...

  15. #265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Wat mij nog het meeste opvalt aan deze film is dat er een zeer kritische discussie door is ontstaan, wat blijk baar niet door de Marvel films te weeg kan worden gebracht.

    Worden die als zoete koek geslikt of is het zo dat ze zo weinig indruk maken dat ze al bijna vergeten zijn na het verlaten van de bioscoop ????

    Vb Superman en Batman worden ineens van goede vrienden, groot issue blijkbaar...
    In The Avenges heb je een broer en zus die tegen de Avengers vechten en in de laatste scene met hen ... geen woord daar over hoe makkelijk ze overlopen!

    Of is het dat in Batman Vs Superman ook z'n Boeket Reeks scene op een boerderij had moeten zitten
    De avengers films (met alle marvelfilms erom heen) zijn gewoon wat luchtiger. Plus: DC heeft eigenlijk alleen maar die 2 : batman en superman, daar vallen ze constant op terug. Dus als daar iets mee gebeurt wat de fans niet bevalt heeft dat een veel grotere impact.

  16. #266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Dat van Age of Ultron, Wanda, die kan mind readen, zag de totale destructie die ging komen als Ultron Vision zou afmaken. K weet niet hoor, maar totalevernietiging vs Stark haat. Makkelijke keuze. Dan stap je naar degene die de meeste kans maakt om dat te kunnen stoppen. In ieder geval minder abrupt en kinderlijk dan een moeder met zelfde naam. Niet dat Marvel films zo ontzettend veel diepgang hebben, net zo plat als Transformer films...
    ???? Gedachtenlezen is iets anders als in de toekomst kunnen kijken, en gedachtenlezen van een niet organisch object ..... een KI, is dat een superkracht?
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    De avengers films (met alle marvelfilms erom heen) zijn gewoon wat luchtiger. Plus: DC heeft eigenlijk alleen maar die 2 : batman en superman, daar vallen ze constant op terug. Dus als daar iets mee gebeurt wat de fans niet bevalt heeft dat een veel grotere impact.
    Ik vind de verhalen van Batman & Superman ook boeiender dan alles wat er in The Avengers zit.Maar wat je al zegt Marvel is gewoon wat luchtiger.
    Op een of andere manier doen die CA:Civil War trailers mij weinig.

    Voor mij zijn Ant-Man & Guardians of The Galaxy de beste Marvel films puur omdat ze net wat anders zijn dan die Avengers kliek.

  18. #268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    ???? Gedachtenlezen is iets anders als in de toekomst kunnen kijken, en gedachtenlezen van een niet organisch object ..... een KI, is dat een superkracht?
    Jaaaaaaaaa whatever. Standaard comic hocus pocus

  19. #269

    Standaard

    Ik heb gisteren de film in Pathe Arena Imax gezien. Ik had even een nachtje slapen nodig om de film te verwerken voor ik mijn oordeel kon geven.

    Laat ik beginnen dat in een Marvel comic aanhanger ben. De enige DC comics die ik heb zijn van Batman en slechts 2 Superman (For all seasons en Red son). De aankondiging dat DC/WB met een Justice League film gaat komen gaf mij het idee dat zij het succes van Marvel gezien hebben en daar ook graag aan mee doen. Het probleem is echter dat Marvel jaren voor ligt en zij zeer goed in staat zijn gebleken om hun superhelden goed te introduceren. Ookt neemt DC/WB zichzelf veel te serieus terwijl Marvel het luchtig probeert te houden.

    En in BvS zie ik precies dat probleem. DC/WB wil teveel te snel. En daardoor heeft BvS last van het Spiderman 3 syndroom. Ik heb met niet verveeld in de bios en vond het een vermakelijke film, een 6,5 op z'n best (net iets beter dan Age of Ultron). Maar het lijkt wel alsof een superhelden film altijd langer dan 2 uur moet duren. Terwijl hier duidelijk 2 films van 100 minuten uit te halen zijn.

    In de film zit het gevecht Batman tegen Superman, de introductie van Lex Luthor, het begin van de Justice League, het gevecht met Doomsday met de dood van Superman als gevolg . Waarom? De motivatie van zowel Bruce Wayne als Lex Luthor om zich tegen het God figuur Superman te keren zou voldoende moeten zijn. We zien Wayne in de puinhopen van Metropolis en op onderzoek uitgaan maar Luthor blijkt bij een donatie aan een bibliotheek een zeer belezen man wat dan maar de verklaring is hoe hij weet dat de Meta-mensen bestaan, dat Clark en Loïs een relatie hebben, dat Martha Kent Supes adoptiemoeder is, waar kryptoniet te halen valt .

    Bruce en Lex hadden ook gezamenlijk als deze dingen kunnen uitzoeken (ipv dat het achter de schermen gebeurt) wat het BvS gevecht oplevert, Batman komt tot inkeer en ze vechten samen tegen Lexcorp dingen. De inkeer van Batman door dezelfde voornaam van hun moeders vond ik wel een erg goede manier om dat comicfeitje te gebruiken.

    Het laatste gedeelte van de film het creëren van Doomsday, het gevecht met Doomsday met de dood van Superman is zo'n belangrijke gebeurtenis. Ik vind dat dat een film op zich moet zijn voor een later stadium in het DCEU. Hoe Lex kaal en opgesloten wordt voegt ook helemaa niks toe en is weer een gemiste kans voor de toekomst.

    Edit: Wat ook een vreemde aanpassing in de karakters is dat Batman geen moeite heeft om te doden . Staat nogal haaks op het personage. En hij was pissed op Superman vanwege de slachtoffers tijdens de vernietiging van Metropolis. In deze film zit ook behoorlijk wat vernietiging waarvan ik mij echt afvraag of daar geen onschuldige omstanders omgekomen zijn. Waarmee ik nogmaals terug kom op het laatste deel van de film. Dat is wel erg Scifi met al die rode bliksemschichten en zo. De realiteit die Nolan had opgebouwd is totaal verdwenen. Het realisme in de Marvel films vind ik nu meer terug.

    Wat de film redt is de cast. Henry Cavil is een fantastische Clark Kent/Superman. Aangezien zijn Man of Steel zo'n 35 jaar na Superman the movie is durf ik nu wel te zeggen dat in deze tijd Cavils Superman beter is/past dan Reeve. Ben Affleck viel mij niks tegen, ik had toch wel grote angst na zijn verprutste Daredevil, Jeremy Irons als een goede, sarcastische, hands-on Alfred. Helaas was er voor Amy Adams deze keer alleen maar een 'vrouw in nood' Lois Lane. En had ik liever een krachtige Lex Luthor gezien ipv van de neurotische Eissenberg. Kevin Spacy combinatie van de Lex uit Superman Begins en zijn House of cards Frank Underwood zou een briljante Lex Luthor zijn. Dat had Brian Singer als enige goed. Gal Gadot is ook een genot om naar te kijken. Zowel haar momenten als Diana Prince als Wonderwoman worden goed vertolkt.

    Al met al een vermakelijke popcorn film. Grootste probleem dus met deze film voor mij is dat DC/WB al zoveel (verhaal)ideeën in de film heeft gepropt of de mogelijk om bepaalde ontwikkelingen verder uit te diepen niet te gebruiken dat ze al hun kruit al verschoten hebben en dat ik niet inzie hoe na deze film naar een goed verhalende (en verdiendende) DCEU werkt. Het lijkt DC/WB om de centen te gaan om dit film universum te starten terwijl Marvel ermee begonnen is om goede verhalen te vertellen wat gelukkig geld opleverd. En daar zit de winst waardoor ik een een Marvel film aanhanger ben.
    Laatst aangepast door Joslyn : 10-04-2016 om 18:44
    uh, uh, It's a dinosaur

  20. #270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Jaaaaaaaaa whatever. Standaard comic hocus pocus
    M.a.w. je weet niet waarover je zwets.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  21. #271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87 Bekijk bericht
    M.a.w. je weet niet waarover je zwets.
    M.a.w. I don't give a fuck what it is called. I've got a life.

  22. #272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Vb Superman en Batman worden ineens van goede vrienden, groot issue blijkbaar...
    Ja ik vind dat wel een groot issue. Het gevecht tussen Batman en Superman was intens. Geweldig, bruut, spannend. Letterlijk super.
    En dan eindigt het met een anti Martha climax. Waar sloeg dat op.
    Bij DC willen het donker en serieuzer maken dan Marvel. Prima, maar kom niet met dit soort gemakkelijke oplossingen.
    Je wordt als kijker toch in de maling genomen met zoiets.

Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 7891011

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •