Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard The Italian Job (2003) op Blu-ray



    17-07-2013 komt de Blu-ray officieel uit. Gelukkig nu wel met DTS-HD Master. Helaas geen extra's
    Denk dat het geluid wel goed zit. Alleen de beeldkwaliteit is een groot vraagteken. De Amerikaanse Blu-ray (MPEG-2) was echt slecht qua beeldkwaliteit.

    Blu-ray review van de Amerikaanse uitgave:

    http://www.blu-ray.com/movies/The-Italian-Job-Blu-ray/36/#Review

    Slechte lucht o.a.

    http://images2.static-bluray.com/rev...99_6_1080p.jpg

    Grote compressieblokken en de onderste balk lijkt ook niet echt zwart te zijn...

    http://images4.static-bluray.com/rev...9_11_1080p.jpg

    Een remaster zou mooi zo. Dus deel hier je meningen over de Blu-ray.
    Laatst aangepast door Pieter V : 14-07-2013 om 10:11

  2. #2

    Standaard

    Volgens HighDefDigest is er ook sprake van een geremastered beeld:

    "The new Blu-ray will feature an upgraded 1080p transfer, a DTS-HD Master Audio 5.1 soundtrack, and supplements will include: Pedal to the Metal: The Making of The Italian Job, Putting the Words on the Page for The Italian Job, The Italian Job – Driving School, The Mighty Minis of The Italian Job, High Octane: Stunts from The Italian Job, Deleted Scenes, Theatrical Trailer HD, and an Easter Egg – Gag Reel".

    En van AVSForums: "The movie will get an all new 1080p AVC/MPEG-4 video presentation..."

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Volgens HighDefDigest is er ook sprake van een geremastered beeld:

    "The new Blu-ray will feature an upgraded 1080p transfer, a DTS-HD Master Audio 5.1 soundtrack, and supplements will include: Pedal to the Metal: The Making of The Italian Job, Putting the Words on the Page for The Italian Job, The Italian Job – Driving School, The Mighty Minis of The Italian Job, High Octane: Stunts from The Italian Job, Deleted Scenes, Theatrical Trailer HD, and an Easter Egg – Gag Reel".

    En van AVSForums: "The movie will get an all new 1080p AVC/MPEG-4 video presentation..."
    Dit waren berichten uit 2010. En er is nog nooit een remaster in Amerika geweest. In Amerika hebben ze nog steeds dezelfde oude uitgave met MPEG-2 en Dolby Digital 5.1 geluid.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Dit waren berichten uit 2010. En er is nog nooit een remaster in Amerika geweest. In Amerika hebben ze nog steeds dezelfde oude uitgave met MPEG-2 en Dolby Digital 5.1 geluid.
    Excuus, je hebt gelijk. Ik had niet op de datum van de berichten gelet, alleen maar naar de hoes gekeken, die zoveel anders is als die bij ons.

  5. #5

    Standaard

    Het is raar als je jaren samen werkt, dit al minstens de 3de keer is dat het mis gaat na http://dvdinfo.be/bespreking.php?id=6750 http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=65 , en dat had niet gehoeven als Paramount ook deze keer de BD had uitgeven.
    Deze keer had Universal de BD juist niet moeten uitgeven, terwijl bij de voorbeelden wel.

    Extra's die dus wel op de dvd staan maar moeten missen op de BD:

    http://dvd.nl/recensies/1452/italian-job-the-2003/dvd/

    Pedal to the Metal: The Making of The Italian Job (18 minuten)
    Een kijkje achter de schermen tijdens de opnames, met de bekende interviewfragmenten met regisseur, producers en acteurs. Uiteraard gelardeerd met beelden tijdens de opnames en fragmenten uit de film. Niet zo heel informatief, maar ze zijn wel ontzettend aardig voor elkaar.
    Putting the words on the page for The Italian Job (6 minuten)
    Een nadere kennismaking met Donna en Wayne Powers, de schrijvers van het script.
    The Italian Job - Driving School (6 minuten)
    De acteurs hebben zelf les gehad in het racen met de Mini Coopers. Met name Charlize Theron heeft de heren overtuigd van haar uitstekende rijvaardigheden.
    The mighty Minis of The Italian Job (6 minuten)
    Iets meer info over de belangrijke rol van de Mini Cooper in de film.
    High Octane: Stunts from The Italian Job (8 minuten)
    Meer informatie over de vele stunts in de film.
    Deleted scenes
    Een zestal verwijderde scènes met totale speeltijd van ongeveer 9 minuten, zonder verdere uitleg over het waarom van het sneuvelen. Beeldformaat is 2.35:1 niet anamorf.
    Theatrical Trailer (3 minuten)
    De bioscooptrailer in 1.85:1 niet anamorf beeldformaat.

    Easteregg: Gagreel

  6. #6

    Standaard

    Ehm Piet, Universal doet in NL alleen de distributie, Paramount de rest. In je voorbeeld van A Beautifull Mind liggen de rechten bij Universal in de US en in veel andere/Europese bij Paramount.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    En wat betreft de extra's: Paramount brengt al maanden geen catalogustitels meer uit op internationale Blu-ray's voorzien van extra's (Universal regelmatig ook niet, trouwens). Soms, zoals bij Catch Me If You Can, willen ze nog wel de Amerikaanse disc uitbrengen in Engeland en heb je dus wel extra's, maar wil je extra's hebben dan moet de Amerikaanse uitgave aanschaffen.

  8. #8
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Frank, ga je deze Blu-ray ook aanschaffen?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Frank, ga je deze Blu-ray ook aanschaffen?
    Voorlopig niet. Er zijn tal van andere titels die ik graag wil hebben. Zeker nu ik morgen een regiovrije Blu-ray speler ontvang.

  10. #10
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Ik krijg 'm morgen binnen. Ondertussen wat meer info gevonden. The Italian Job is geremastered.

    Links nieuwe Nederlandse Blu-ray vs oude Amerikaanse MPEG-2






  11. #11

    Standaard

    Ik heb net de NL Blu-ray en de NL dvd besteld. Voor net iets meer dan 20 euro heb je de geremasterde Blu-ray met DTS-HD MA én alle extra's.....me happy!!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb net de NL Blu-ray en de NL dvd besteld. Voor net iets meer dan 20 euro heb je de geremasterde Blu-ray met DTS-HD MA én alle extra's.....me happy!!
    Als je de BR wilt bestellen ( of uiteindelijk kopen ).. hoe weet je dat je de geremasterde BR hebt ? Staat wel bij bol.com voor een leuke prijs maar mij een vraag hoe ik weet dat dat de goede versie is.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Als je de BR wilt bestellen ( of uiteindelijk kopen ).. hoe weet je dat je de geremasterde BR hebt ? Staat wel bij bol.com voor een leuke prijs maar mij een vraag hoe ik weet dat dat de goede versie is.
    Als je de Nederlandse uitgave aanschaft zit je altijd goed.

  14. #14

    Standaard

    The USA heeft ook 2 uitgaves, maar die tweede is nog niet beoordeeld. Overigens is ie al een stuk goedkoper verkrijgbaar (12,99) op BD bij dat dikke blauwe mannetje en 9,99 bij FRS. Beiden BD uiteraard.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    The USA heeft ook 2 uitgaves, maar die tweede is nog niet beoordeeld.
    De twee uitgaves zijn inhoudelijk hetzelfde, alleen de cover is anders.

  16. #16

    Standaard

    Pieter V hoe is nu de kwaliteit??
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  17. #17
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Kwaliteit is goed. Duidelijk een goede upgrade. Zie bovenstaande screenshots paar posts terug en leg ze naast elkaar.
    Niks mis mee.

  18. #18

    Standaard

    thanks
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  19. #19

    Standaard

    Inmiddels binnen, maar nog niet helemaal bekeken. Wat opviel waren wel de extra's die zijn verdwenen (jammer!) heb je meer opslag door blu ray halen ze de extra's weg.

    Een ander punt wat ik jammer vond was de soms dubbele ondertiteling in het Engels en Nederlands doordat er soms Italiaans wordt gesproken. Hier en daar ook door onderschrift? is de Ned. vertaling dan omhoog geplaatst. Dit was op DVD niet het geval. Dus 2 smetjes.

    Heb beelden ook nog even dubbel bekeken op dvd en blu ray en moet zeggen dat de blu ray versie er echt wel beter uitziet. Ook het geluid is natuurlijk een stuk beter.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Inmiddels binnen, maar nog niet helemaal bekeken. Wat opviel waren wel de extra's die zijn verdwenen (jammer!) heb je meer opslag door blu ray halen ze de extra's weg.

    Een ander punt wat ik jammer vond was de soms dubbele ondertiteling in het Engels en Nederlands doordat er soms Italiaans wordt gesproken. Hier en daar ook door onderschrift? is de Ned. vertaling dan omhoog geplaatst. Dit was op DVD niet het geval. Dus 2 smetjes.

    Heb beelden ook nog even dubbel bekeken op dvd en blu ray en moet zeggen dat de blu ray versie er echt wel beter uitziet. Ook het geluid is natuurlijk een stuk beter.
    Dit gaat dan om de NL uitgave ? Via bol.com.. of een andere winkel

  21. #21

    Standaard

    Yep Bol.com of FRS
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  22. #22

    Standaard

    Film nu helemaal gezien. Ben redelijk tevreden over de beeld kwaliteit. Vind het een ruime voldoende. Niet super scherp maar wel zeker blu ray waardig. Ook het geluid is dik in orde. Toch nog een wit stipje weten te ontdekken. Voor rest niets gezien of misschien gemist. Vond de garage scene zeer mooi in beeld. De rode mini is echt bloedmooi rood. Ook de donkere momenten zijn goed te volgen. Blauwe luchten misschien iets minder lees korrelig.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  23. #23

    Standaard

    heb hem 2 jaar geleden via amazon.uk gekocht is dit dan de amerikaanse versie ?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Powerray Bekijk bericht
    heb hem 2 jaar geleden via amazon.uk gekocht is dit dan de amerikaanse versie ?
    Nee, dit is de Nederlandse versie die tegelijkertijd een geremastered beeld heeft en lossless audio. De eerste uitgave (die jij hebt) is o.a. in de US uitgekomen met extra's maar met minder beeld en lossy (DD 5.1) audio.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Nee, dit is de Nederlandse versie die tegelijkertijd een geremastered beeld heeft en lossless audio. De eerste uitgave (die jij hebt) is o.a. in de US uitgekomen met extra's maar met minder beeld en lossy (DD 5.1) audio.
    dus het upgraden waardig

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •