De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.

Discussie: BD en extra's

  1. #1

    Standaard BD en extra's

    Ik weet niet of het onderwerp wat ik wil starten onder deze topic goed zit, maar dat merk ik vanzelf wel.

    Ikzelf vind de extra's op BD de laatste tijd tegenvallen. Ik dacht altijd dat BD meer te bieden kon hebben dan de gewone DVD, vooral qua extra's. Meer opslag, dus meer ruimte voor juist dat extra aan films. Waarom worden de filmmaatschappijen daar zo zuinig mee? Wil langzaam mijn collectie veranderen in BD, maar kijk tegenwoordig goed of de BD-versie ong. hetzelfde te bieden heeft dan de gewone DVD. Ben zelf gek op extra's en wil qua wisseling er niet op achteruit gaan zeg maar.

    Wat ik mij afvraag: hebben meer mensen die ervaring/mening?
    So Join The JoyRide

  2. #2

    Standaard

    Ja ik zelf ben echt van de specials ik heb van verschillende films ook meerdere uitvoeringen
    heb toevallig van dew eek een specailbox gehad van CSI serie 270min aan uitleg hoe ze alles testen enz doen.
    Ik heb van de week alles special van LOTR's weer gekeken dat is een aardige zitten als je daarnaast nog de film zelf 3x ziet met bioscoop versie / extended versie en de extended versie met commentaar.
    Mij kan je altijd blij maken hoe meer specials hoe beter

  3. #3

    Standaard

    Er werden dingen beloofd bij de intrede van BR die niet waar gemaakt werden. Sommige releases zijn in beeldkwaliteit amper beter dan de DVD. Het voorbeeld van de extra's ken ik ook, vooral in Europa. Als ik alleen al kijk naar Disney... daar krijg in je USA veel meer. Nog een voorbeeld is Top gun 3D. In Nederland krijgt hij naar het schijnt bijna geen extra's. Er zijn natuurlijk positieve uitzonderingen, maar ik heb ook wel het idee dat de filmmaatschappijen daar zuiniger mee zijn dan voorheen (met de nadruk op onze regio). Misschien is het mede omdat de blu ray nog niet het succes heeft gebracht zoals de DVD dat deed in combinatie dat andere vormen van film kijken aan populaireit winnen? De gedachte 'laten we er dan maar niet te veel moeite in steken'
    Laatst aangepast door Themeparkfan1987 : 26-06-2013 om 10:57

  4. #4

    Standaard

    Ik vergeleek er laatst een paar. Pirates op BD vindt ik waardig: die heeft genoeg extra's. Maar bijv. The Day After Tomorrow en Planet of the Apes (2001) die zijn magertjes als je die vergelijkt met de DVD uitgave. En daarbij komt ook dat de prijs wel hoog blijft - ca. €25,- voor een nieuwe. Dat is best prijzig als de extra's afnemen. Waarom zijn de filmmaatschappijen zo zuinig met extra's en in USA niet? Is daar een reden voor? Wij hebben toch ook gewoon recht op extra vermaak naast de film?
    So Join The JoyRide

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Nog een voorbeeld is Top gun 3D. In Nederland krijgt hij naar het schijnt bijna geen extra's.
    Nuancering: de 3D BD uit de USA heeft ook geen extra's, maar daar zit de oude 2D schijf bij die wel boordevol extra's zit. in NL krijgen we waarschijnlijk alleen de 3D schijf...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Nuancering: de 3D BD uit de USA heeft ook geen extra's, maar daar zit de oude 2D schijf bij die wel boordevol extra's zit. in NL krijgen we waarschijnlijk alleen de 3D schijf...
    Dat zou me verbazen, want als ik het wel heb mag een 3D-schijf zonder 2D-versie niet verkocht worden.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dat zou me verbazen, want als ik het wel heb mag een 3D-schijf zonder 2D-versie niet verkocht worden.
    Weer een nuancering Een 3D schijf schijf mag niet zonder een 2D versie verkocht worden... Als een 3D schijf gewoon in 2D afgespeeld kan worden is er geen probleem. Dat zie je ook bij veel Eone uitgaven: 1 disc die zowel in 2D als 3D afgespeeld kan worden....

  8. #8

    Standaard

    Waarom zijn sommige BD dan met gewone DVD?
    So Join The JoyRide

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joyrider Bekijk bericht
    Waarom zijn sommige BD dan met gewone DVD?
    Marketingtruc waar Disney mee begonnen is. Het hielp bovendien om de twijfelaars over de streep te trekken die nog niet pro Blu-Ray waren.

  10. #10

    Standaard

    Heb tevens nog geen verklaring waarom wij in Nederland soms flink tekort komen qua extra's. Is er een reden waarom filmmaatschappijen in Nederland zo zuinig zijn met extra's (terwijl er wel de ruimte is, beweert men)?
    So Join The JoyRide

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Weer een nuancering Een 3D schijf schijf mag niet zonder een 2D versie verkocht worden... Als een 3D schijf gewoon in 2D afgespeeld kan worden is er geen probleem. Dat zie je ook bij veel Eone uitgaven: 1 disc die zowel in 2D als 3D afgespeeld kan worden....
    Inderdaad.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joyrider Bekijk bericht
    Heb tevens nog geen verklaring waarom wij in Nederland soms flink tekort komen qua extra's. Is er een reden waarom filmmaatschappijen in Nederland zo zuinig zijn met extra's (terwijl er wel de ruimte is, beweert men)?
    Geld, geld en nog eens geld. Het kost geld om extra's op een DVD of Blu-ray te zetten.
    Laatst aangepast door Frank : 03-07-2013 om 18:35 Reden: Verkeerde reactie gequoted

  13. #13

    Standaard

    Verkeerde tekst gequote
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  14. #14

    Standaard

    Inderdaad. Ik heb het aangepast.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Geld, geld en nog eens geld. Het kost geld om extra's op een DVD of Blu-ray te zetten.
    Nou, de meerkosten in de productie zijn minimaal. De kosten zitten voornamelijk in het verkrijgen van de rechten van de extra's en die wegen voor de kleinere NL labels niet op tegen de eventuele extra omzet.

  16. #16

    Standaard

    Dat is erg jammer. Ook stom dat de prijs dan wel hoog blijft, ondanks dat de extra's dan tegenvallen (bijv. maar 2 extra's, terwijl de buitenlandse versie er stukken meer heeft). Het heeft allemaal dus met zoveel mogelijk verdienen en zo weinig mogelijk investeren te maken?
    So Join The JoyRide

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joyrider Bekijk bericht
    Dat is erg jammer. Ook stom dat de prijs dan wel hoog blijft, ondanks dat de extra's dan tegenvallen (bijv. maar 2 extra's, terwijl de buitenlandse versie er stukken meer heeft). Het heeft allemaal dus met zoveel mogelijk verdienen en zo weinig mogelijk investeren te maken?
    Ja, net zoals bij elk ander bedrijf. Echter is het voor de liefhebbers gewoon extra nadelig. De gemiddelde consument zal het niet erg veel uitmaken, dat is tenminste mijn vermoeden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •