Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 64 van 64 worden weergegeven.
  1. #51
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Dacht al, wat is die Claudio toch soft geworden

    VOD het is inderdaad de eerste review hier op dvd.nl en doet gelijk het nodige stof opwaaien. VOD van mijn kabelaar gebruik ik eigenlijk nooit, nou ja één keer toen hun hele infrastructuur er uit lag in een weekend en er een dag geen internet was heb 'k een gratis code gehad en daar heb ik 1 film mee bekeken. Voor de rest nee, ook gewoon omdat het verre van goedkoop is en dat het aanbod eerder beperkt is.

    Blijf zelf nog bij BOD (Blu-ray on Demand) en trek dus één van kasten open om een filmpje te kiezen om op te zetten.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat klopt idd, maar meestal laat men de verticale resolutie ongemoeid en past men de horizontale resolutie aan. Zoals bijvoorbeeld laptop's met 1440x1080. Met andere woorden het levert veel meer op als in de breedte resolutie smokkelt i.p.v. de hoogte resoluties. In de geest van de SD breedbeeld uitzendingen die anamorphisch in de breedte werden oprekt van 720x576 4:3 naar 720x576. 16:9. Dan snap ik niet waarom men dan geen interlaced signaal aanbiedt i.p.v. progressief. Zeker als men bandbreedte wil besparen.

    Zo zie je maar zo'n nieuw medium brengt genoeg discussie en nieuwe feiten met zich mee.



    Zoals Rogier al stelt heeft het niets met de AR te maken. Nadeel is wel dat je bij 2.35:1 al de nodige beeldlijnen moet missen i.v.m. de zwarte balken. Als je dan vervolgens ook de resolutie beperkt zal je effectief nog minder informatie krijgen.
    Het bestand is in de originele beeldverhouding van 2,35:1 in letterbox-formaat en past zich aan aan de schermgrootte van het beeldscherm.

    Dit is dus fout!!!
    http://www.imdb.com/title/tt1606378/technical

    Aspect Ratio 1.85 : 1

    Verder het AAC 2.0 geluid als niet blikkerig te beschouwen ??????

    Tja....

  3. #53
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De discussie in mijn quote ging om de vermelding 1030 vs 1080. De AR is dan niet relevant, maar de bestandsresolutie wel. Bij beide AR's lever je in als de verticaleresolutie aanpast.

    Maar jij doeld op de vermelding in de recensie en daar heb je gelijk in. Echter mijn quote is dan niet relevant in jouw bericht!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Verder het AAC 2.0 geluid als niet blikkerig te beschouwen ??????

    Tja....
    Waar doel je dan op? Jij heb deze stream gezien en vond het geluid wel blikkerig?
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 14-07-2013 om 14:05
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #54

    Standaard

    Voor weergave via een HT is de kwaliteit van dat soort bestanden idd te laag, maar als je bang bent voor beleving of vaak (ver) van huis bent zal je daar ook geen eisen aan stellen.

    Als het om kwaliteit moet gaan, kunnen ze wat dat betreft er beter een DD384 of een PCM soundtrack toevoegen zodat ook een HT er iets aan kan hebben.

    Ik zie dat soort bestanden meer als een duur soort "digital copy" van een BD of DVD.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De discussie in mijn quote ging om de vermelding 1030 vs 1080. De AR is dan niet relevant, maar de bestandsresolutie wel. Bij beide AR's lever je in als de verticaleresolutie aanpast.

    Maar jij doeld op de vermelding in de recensie en daar heb je gelijk in. Echter mijn quote is dan niet relevant in jouw bericht!



    Waar doel je dan op? Jij heb deze stream gezien en vond het geluid wel blikkerig?
    De AR is wel revelant, want die staat gewoon fout in de review, en dat is slordig en nog slordiger dat dit goed geprobeert te praten.

    AAC is altijd blikkerig (= extreem gecomprimeerd), want deze codec is nog slechter dan MP3.

    Maar goed het is weer duidelijk (typerend) hoe er op kritiek/opaanmerkingen wordt gereageerd.

  6. #56
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je laatste opmerking slaat helemaal nergens op. Ik geef gewoon netjes aan dat je gelijk hebt en val je nergens af. Alleen je quote een stuk uit een discussie waarin wordt uitgelegd waarom in dat geval de AR niet relevant is. Waarom zo verbitterd?

    Vervolgens geef je aan dat AAC altijd blikkerig is. Dit stel je dus zonder de stream zelf te hebben gezien (ga ik gemakshalve vanuit). Terwijl Rogier, die de stream uitvoerig heeft bekeken en beluisterd, juist aangeeft dat dit bij deze stream meevalt.

    Maar goed, ik weet natuurlijk waar de frustratie wellicht vandaan komt. Ik praat dus niks goed en doe dat ook nog eens met het nodige respect. Beetje jammer dat je dat dan gebruikt alsof ik en daarmee geheel DVD.nl niet met kritiek om kan gaan. Integendeel zelfs. Dat vind ik weer jammer!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #57

    Standaard

    Ik heb de recensie aangepast vwb AR, vwb de geluidskwaliteit blijf ik bij mijn eerdere bevindingen. Wel vind ik dat je erg overdreven en overtrokken reageert Hombre, met daarbij al een bevooroordeelde negatieve mening t.o.v. dvd.nl. Je houding biedt geen enkele meerwaarde voor dit forum op deze manier....

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb de recensie aangepast vwb AR, vwb de geluidskwaliteit blijf ik bij mijn eerdere bevindingen. Wel vind ik dat je erg overdreven en overtrokken reageert Hombre, met daarbij al een bevooroordeelde negatieve mening t.o.v. dvd.nl. Je houding biedt geen enkele meerwaarde voor dit forum op deze manier....
    De recensie is goed, maar mist nog wat informatie, zoals over het geluid tijdens de momenten met aktie en de niveaus. Zijn de dialogen bvb minder luid bij de momenten met aktie om zo de bandbreedte van 256kbps optimaal te gebruiken? Nu lijkt het er voor iemand die niet zo veel kennis op dit gebied heeft, op dat de download net zo goed is als een BD, wat voor veel frustraties zal zorgen bij filmliefhebbers die wel een een HT hebben.

    Daarnaast kan het zijn dat de mix geoptimaliseerd is voor een bepaald soort weergevers zoals oordopjes of de luidsprekers van de laptop. Dit soort informatie zou belangrijk kunnen zijn voor maatschappijen die dit soort produkten uitbrengen. Wat dat betref zou het misschien beter zijn als er voor een recensie ook een soort van vergelijiking wordt gedaan tussen de weergave:
    -via een desktop PC met bijbehorende luidsprekers
    -via een laptop met ingebouwde luidsprekers
    -via een laptop met een stel oordopjes
    -Een HT

    Niet iedereen zal de film op dezelfde manier bekijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De recensie is goed, maar mist nog wat informatie, zoals over het geluid tijdens de momenten met aktie en de niveaus. Zijn de dialogen bvb minder luid bij de momenten met aktie om zo de bandbreedte van 256kbps optimaal te gebruiken? Nu lijkt het er voor iemand die niet zo veel kennis op dit gebied heeft, op dat de download net zo goed is als een BD, wat voor veel frustraties zal zorgen bij filmliefhebbers die wel een een HT hebben.

    Daarnaast kan het zijn dat de mix geoptimaliseerd is voor een bepaald soort weergevers zoals oordopjes of de luidsprekers van de laptop. Dit soort informatie zou belangrijk kunnen zijn voor maatschappijen die dit soort produkten uitbrengen. Wat dat betref zou het misschien beter zijn als er voor een recensie ook een soort van vergelijiking wordt gedaan tussen de weergave:
    -via een desktop PC met bijbehorende luidsprekers
    -via een laptop met ingebouwde luidsprekers
    -via een laptop met een stel oordopjes
    -Een HT

    Niet iedereen zal de film op dezelfde manier bekijken.
    Gerco, dat gaat veel te ver en schiet totaal zijn doel voorbij. Een VOD/download is bedoeld om afgespeeld te worden op een bepaald doelapparaat en dat is in dit geval de laptop of tablet. De beeld- en geluidskwaliteit worden dan in die mate besproken of het kwalitatief genoeg is gezien de algemene afspeelmogelijkheden die de laptop of tablet heeft, voor zowel beeld als geluid. Om dan complete grafieken, vergelijkings- en kruistabellen op te stellen ter vergelijking of anderzinds is totaal niet boeiend en heeft ook geen meerwaarde. Sterker nog, ik denk dat de gemiddelde lezer hierop zal afhaken. Ik snap dat je als purist wat meer informatie zou willen hebben maar daar is het product niet naar gemaakt, daar is Bluray dan weer voor bedoeld. Plus ik denk dat je als purist prima kan inschatten hoe het stereo geluid van een MP4'tje klinkt op je HT...
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 16-07-2013 om 07:50

  10. #60

    Standaard

    Begrijp wel wat hombre er van de ene kant mee bedoeld,het geluid is natuurlijk ook niet van het beste.
    Denk dat het recenseren van streamen niet in ieders smaak zal vallen hier op het forum.
    Zelf weten jullie mijn mening hierover maar laten we dan wel respect voor elkaar houden en de mening mogen geven.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Gerco, dat gaat veel te ver en schiet totaal zijn doel voorbij. Een VOD/download is bedoeld om afgespeeld te worden op een bepaald doelapparaat en dat is in dit geval de laptop of tablet. De beeld- en geluidskwaliteit worden dan in die mate besproken of het kwalitatief genoeg is gezien de algemene afspeelmogelijkheden die de laptop of tablet heeft, voor zowel beeld als geluid. Om dan complete grafieken, vergelijkings- en kruistabellen op te stellen ter vergelijking of anderzinds is totaal niet boeiend en heeft ook geen meerwaarde. Sterker nog, ik denk dat de gemiddelde lezer hierop zal afhaken. Ik snap dat je als purist wat meer informatie zou willen hebben maar daar is het product niet naar gemaakt, daar is Bluray dan weer voor bedoeld. Plus ik denk dat je als purist prima kan inschatten hoe het stereo geluid van een MP4'tje klinkt op je HT...
    Een download is bedoeld om afgespeeld te worden op een laptop, tablet of een desktop PC en dus niet op "een bepaald doelapparaat". Elk soort apparaat zorgt voor een ander soort geluidsbeeld, waardoor de ene soundtrack mooier zal klinken via een stel oordopjes en de andere via de luidsprekers van een laptop. Je zou dit op dezelfde manier kunnen doen als met verschillende soorten soundtracks op een BD/DVD door even een stel oordopjes pakken of de luidsprekers ontkoppelen van de laptop.

    Als een gast die er niet tevreden over is, hier leest dat de geluidsmix geoptimaliseerd is voor een stel oordopjes, zou dat een goede verklaring kunnen zijn voor de ontevredenheid. Anders kunnen we het net zo goed bij de echte schijfjes houden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Een download is bedoeld om afgespeeld te worden op een laptop, tablet of een desktop PC en dus niet op "een bepaald doelapparaat". Elk soort apparaat zorgt voor een ander soort geluidsbeeld, waardoor de ene soundtrack mooier zal klinken via een stel oordopjes en de andere via de luidsprekers van een laptop. Je zou dit op dezelfde manier kunnen doen als met verschillende soorten soundtracks op een BD/DVD door even een stel oordopjes pakken of de luidsprekers ontkoppelen van de laptop.

    Als een gast die er niet tevreden over is, hier leest dat de geluidsmix geoptimaliseerd is voor een stel oordopjes, zou dat een goede verklaring kunnen zijn voor de ontevredenheid. Anders kunnen we het net zo goed bij de echte schijfjes houden.
    Gerco, je vertelt een hoop maar je zegt er niet veel mee. Ook de audiotracks van bd's en dvd's worden niet apart besproken voor stereo set-ups, surround set-ups, oordoppen en PC boxen, dus bij een "simpele" stereo track op een gedownloade film gaan we dat zeker niet doen...

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Gerco, je vertelt een hoop maar je zegt er niet veel mee. Ook de audiotracks van bd's en dvd's worden niet apart besproken voor stereo set-ups, surround set-ups, oordoppen en PC boxen, dus bij een "simpele" stereo track op een gedownloade film gaan we dat zeker niet doen...
    Om als een purist te reageren:

    Ik denk dat je het op deze manier beter zo kunt houden.

    Edit:
    Een collega van je heeft het wel gedaan bij de review van de download-versie van Hitchcock. Deze heeft zelfs een 5.1 track.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 18-07-2013 om 20:36 Reden: Update
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #64
    ericcheesman
    Guest

    Standaard

    awesome movie ....

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •