Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 64 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard A Good Day to Die Hard (Extended) - (Streaming Media)

    A Good Day to Die Hard (Extended) - (Streaming Media)

    In A Good Day to Die Hard (Extended) gaat John McClane samen met zijn zoon de strijd aan met de Russische onderwerel

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 19-06-2013 om 22:55
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  2. #2

    Standaard

    Ben je een liefhebber of niet.
    Als je nu recensies gaat maken van streamen is het toch wel dieptriest gesteld hier.
    Waarom een recensie maken op dit forum met zulke rotzooi.
    Dacht dat hier nog Echte diehards zaten als het gaat om beeld en geluid.
    Hoe helpen we de handel naar de kloten,zo dus.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Ben je een liefhebber of niet.
    Als je nu recensies gaat maken van streamen is het toch wel dieptriest gesteld hier.
    Waarom een recensie maken op dit forum met zulke rotzooi.
    Dacht dat hier nog Echte diehards zaten als het gaat om beeld en geluid.
    Hoe helpen we de handel naar de kloten,zo dus.
    Nou nou nou, een beetje dimmen hè.
    Zoals je bij de launch van het nieuwe forum hebt kunnen lezen zal er ook meer aandacht zijn voor streams/VOD.
    Zo biedt de site het forum voor ieder wat wils, van geneuzel over laserdiscs, tot dvd-aanbiedingen, bluray-discussies en VOD-besprekingen.
    Je kunt zeggen wat je wilt, maar streams en VOD hebben betere kwaliteit dan dvd waar ook veel mensen op dit forum nog steeds van genieten!. En besprekingen hiervan zijn juist toe te juichen.

  4. #4

    Standaard

    Kan best zijn,maar als liefhebber pur sang heb ik hier een hekel aan.
    Al die download zorgen ervoor dat de hele markt instort.
    Wat een ander ervan vind moet hij zelf weten,
    Streamen en downloaden heeft niets met kwaliteit als liefhebber te maken.
    Heb het grof uitgedrukt maar dit is hoe ik erover denk.
    Je betaalt geen legio geld aan apparatuur om zo een film te bekijken.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  5. #5

    Standaard

    Vind ook wel dat de industrie zichzelf een beetje kapot maakt door die VOD en itunes HD films aan te boeden... Ik heb nu een paar films uit de itunes store en eigenlijk vind ik het maar vervelend. Ten eerste veeel te duur ! De kwaliteit is niet optimaal en als je op tv wil kijken komt er een zwarte band in beeld tijdens de ondertiteling. Bloedirritant. Enkel handig voor ipad en dergelijk...

  6. #6

    Standaard

    Maakt Apple er 1030p van Ludo?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Maakt Apple er 1030p van Ludo?
    Ja

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ja
    Weet je ook de reden?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Weet je ook de reden?
    Nee. Je download het bestand en dan heeft deze de genoemde resolutie volgens de eigenschappen van het algehele bestand. Bij het afspelen wordt een andere resolutie genoemd in de info; want dan wordt de afmeting getoond als resolutie. Erg verwarrend allemaal.

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Denk dat met het omzetten iemand ergens een 3 i.p.v een 8 heeft getikt. Kan me geen andere reden bedenken en dan bedoel ik niet Rogier.

    Betreft het resenceren van VOD. Tja we leven nu eenmaal 2013 en de toekomst ligt nu eenmaal bij streamen en VOD. Het zou een gemiste kans zijn als DVD.nl daar niet in een vroeg stadium in zou stappen, evenals de bioscoop recensie. Maar de nadruk blijft voorlopig op fysieke media liggen. Maar dat we daar aandacht aan besteden lijkt me alleen maar goed om een vergelijk aan te gaan met die fysieke media. Ondemand en VOD zijn natuurlijk wel heel populair aan het worden met de steeds grotere opkomst van aanbieders. We willen dus vooral graag vooruit denken i.p.v. alleen maar achteruit kijken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Welke aspect ratio krijg je bij 1920 x 1030 ? Iets van 1.85:1 klopt dat zo ongeveer ? Aspect ratios e.d. zijn voor mij een onontgonnen gebied wat kennis betreft.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Denk dat met het omzetten iemand ergens een 3 i.p.v een 8 heeft getikt. Kan me geen andere reden bedenken en dan bedoel ik niet Rogier.
    Ik betwijfel of dat zo simpel is gegaan Claudio. Ik denk dat we met dit soort nieuwe bestandsformaten toch wellicht moeten gaan wennen aan aangepaste resoluties. Mijn MacBook Pro heeft brijvoorbeeld ook al een afwijkende resolutie tov reguliere HD schermen.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Welke aspect ratio krijg je bij 1920 x 1030 ? Iets van 1.85:1 klopt dat zo ongeveer ? Aspect ratios e.d. zijn voor mij een onontgonnen gebied wat kennis betreft.
    AR heeft niet perse iets met resolutie te maken. De AR van A Good Day to Die Hard is 2,35:1 Letterbox.

  14. #14
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    OK bedankt Rogier, tijd dat ik me maar eens ga inlezen hierover. Of dat en wanneer dat lukt is maar de vraag, nog véél te véél andere dingen te doen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik betwijfel of dat zo simpel is gegaan Claudio. Ik denk dat we met dit soort nieuwe bestandsformaten toch wellicht moeten gaan wennen aan aangepaste resoluties. Mijn MacBook Pro heeft brijvoorbeeld ook al een afwijkende resolutie tov reguliere HD schermen.
    Dat klopt idd, maar meestal laat men de verticale resolutie ongemoeid en past men de horizontale resolutie aan. Zoals bijvoorbeeld laptop's met 1440x1080. Met andere woorden het levert veel meer op als in de breedte resolutie smokkelt i.p.v. de hoogte resoluties. In de geest van de SD breedbeeld uitzendingen die anamorphisch in de breedte werden oprekt van 720x576 4:3 naar 720x576. 16:9. Dan snap ik niet waarom men dan geen interlaced signaal aanbiedt i.p.v. progressief. Zeker als men bandbreedte wil besparen.

    Zo zie je maar zo'n nieuw medium brengt genoeg discussie en nieuwe feiten met zich mee.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Welke aspect ratio krijg je bij 1920 x 1030 ? Iets van 1.85:1 klopt dat zo ongeveer ? Aspect ratios e.d. zijn voor mij een onontgonnen gebied wat kennis betreft.
    Zoals Rogier al stelt heeft het niets met de AR te maken. Nadeel is wel dat je bij 2.35:1 al de nodige beeldlijnen moet missen i.v.m. de zwarte balken. Als je dan vervolgens ook de resolutie beperkt zal je effectief nog minder informatie krijgen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 20-06-2013 om 12:53
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat klopt idd, maar meestal laat men de verticale resolutie ongemoeid en past men de horizontale resolutie aan. Zoals bijvoorbeeld laptop's met 1440x1080. Met andere woorden het levert veel meer op als in de breedte resolutie smokkelt i.p.v. de hoogte resoluties. In de geest van de SD breedbeeld uitzendingen die anamorphisch in de breedte werden oprekt van 720x576 4:3 naar 720x576. 16:9. Dan snap ik niet waarom men dan geen interlaced signaal aanbiedt i.p.v. progressief. Zeker als men bandbreedte wil besparen.

    Zo zie je maar zo'n nieuw medium brengt genoeg discussie en nieuwe feiten met zich mee.
    Ik zal vanmiddag eens de exacte resolutie van mn 13" beeldscherm, het bestand op zichzelf en het bestand als ie wordt afgespeeld op het scherm hier neerzetten. In de recensie heb ik me beperkt, maar gezien de (zeer interessante) discussie hierover zal ik het verder eens uitzoeken.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Denk dat met het omzetten iemand ergens een 3 i.p.v een 8 heeft getikt. Kan me geen andere reden bedenken en dan bedoel ik niet Rogier.

    Betreft het resenceren van VOD. Tja we leven nu eenmaal 2013 en de toekomst ligt nu eenmaal bij streamen en VOD. Het zou een gemiste kans zijn als DVD.nl daar niet in een vroeg stadium in zou stappen, evenals de bioscoop recensie. Maar de nadruk blijft voorlopig op fysieke media liggen. Maar dat we daar aandacht aan besteden lijkt me alleen maar goed om een vergelijk aan te gaan met die fysieke media. Ondemand en VOD zijn natuurlijk wel heel populair aan het worden met de steeds grotere opkomst van aanbieders. We willen dus vooral graag vooruit denken i.p.v. alleen maar achteruit kijken.
    Als we allemaal hierop ingaan ligt inderdaad de toekomst op streamen en is het snel gedaan met de fysieke drager.
    Dit is eerder achteruit denken ipv vooruit.
    Wil je mij wijs maken dat je zo n film gaat bekijken met stereo geluid als liefhebber.
    Voor de mensen die af en toe eens een film huren zal dit mischien goed genoeg zijn.
    Dat jullie hieraan meewerken zegt mij genoeg.
    Vooruit denken doe je op een andere manier en niet met streamen en downloaden.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  18. #18

    Standaard

    Ik deel hier nochtans volledig de mening van jamiev. Laserdiscs, dvd's en Blu-rays onderscheiden zich van streams doordat je bij die laatste geen fysieke kopie bezit, en ik wandel daar liefst in een zo wijd mogelijke boog omheen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Als we allemaal hierop ingaan ligt inderdaad de toekomst op streamen en is het snel gedaan met de fysieke drager.
    Dit is eerder achteruit denken ipv vooruit.
    Wil je mij wijs maken dat je zo n film gaat bekijken met stereo geluid als liefhebber.
    Voor de mensen die af en toe eens een film huren zal dit mischien goed genoeg zijn.
    Dat jullie hieraan meewerken zegt mij genoeg.
    Vooruit denken doe je op een andere manier en niet met streamen en downloaden.
    Je geeft hier dvd.nl wel veel krediet: de oorzaak dat er meer aangeboden wordt aan VOD en Streaming is niet omdat dvd.nl er ineens aandacht aan geeft. En het is ook niet zo dat Blu-ray en dvd stopt met verkopen omdat dvd.nl er geen aandacht meer aan geeft. Die markt wordt nu eenmaal groter en vanwege de nieuwe technieken wordt er hier ook aandacht aan besteed. Ik vind persoonlijk het gebruik van Laserdiscs echt geneuzel uit het verleden: grote, zware discs met lelijke SD-video en je moet apparatuur vanuit de verre hoeken van de wereld halen om iets fatsoenlijks af te kunnen spelen. Maar ik vind dat het hier op het forum thuishoort, en iedereen die daar fan van is moet hier een hoekje kunnen hebben zich hier welkom voelen.
    Vooruit denken wordt gedaan voor een verschillend publiek. Er is een massa consumenten die af en toe een filmpje kijkt en dus via hun provider wel eens een film huurt via VOD. Deze uitgave is daarmee te vergelijken en het feit dat dvd.nl daar aandacht aan besteed is dat ook deze doelgroep de website bezoekt en de recensies leest.
    Vooruit denken wordt ook gedaan voor de liefhebbers van Blu-ray en andere HD dragers met alles daaromheen. Daar besteden we aandacht aan, net zoals de doelgroep die via andere media, zoals dvd en HD DVD, hun series en films bekijken.
    Het 1 sluit het ander niet uit en het feit dat er nu aan VOD en Streaming aandacht wordt gegeven is niet omdat dvd.nl ophoudt met aandacht geven aan Blu-ray en HD . En ik vind niet dat we bepaalde zaken moeten gaan uitsluiten, dat komt IMO wat arrogant over.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 20-06-2013 om 13:28

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Als we allemaal hierop ingaan ligt inderdaad de toekomst op streamen en is het snel gedaan met de fysieke drager.
    Dit is eerder achteruit denken ipv vooruit.
    Wil je mij wijs maken dat je zo n film gaat bekijken met stereo geluid als liefhebber.
    Voor de mensen die af en toe eens een film huren zal dit mischien goed genoeg zijn.
    Dat jullie hieraan meewerken zegt mij genoeg.
    Vooruit denken doe je op een andere manier en niet met streamen en downloaden.
    Voor de duidelijkheid, ik ben het volledig met je eens. Maar ik ben niet de massa en niet de toekomst. Het feit is wel dat dit meer en meer gemeengoed zal zijn, De massa is niet echt geïnterneerd in beeldkwaliteit, maar in goedkoop. Fysiek kopers zijn in de minderheid, nu en straks helemaal.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Je geeft hier dvd.nl wel veel krediet: de oorzaak dat er meer aangeboden wordt aan VOD en Streaming is niet omdat dvd.nl er ineens aandacht aan geeft. En het is ook niet zo dat Blu-ray en dvd stopt met verkopen omdat dvd.nl er geen aandacht meer aan geeft. Die markt wordt nu eenmaal groter en vanwege de nieuwe technieken wordt er hier ook aandacht aan besteed.
    Vooruit denken wordt gedaan voor een verschillend publiek. Er is een massa consumenten die af en toe een filmpje kijkt en dus via hun provider wel eens een film huurt via VOD. Deze uitgave is daarmee te vergelijken en het feit dat dvd.nl daar aandacht aan besteed is dat ook deze doelgroep de website bezoekt en de recensies leest.
    Vooruit denken wordt ook gedaan voor de liefhebbers van Blu-ray en andere HD dragers met alles daaromheen. Daar besteden we aandacht aan, net zoals de doelgroep die via andere media, zoals dvd en HD DVD, hun series en films bekijken.
    Het 1 sluit het ander niet uit en het feit dat er nu aan VOD en Streaming aandacht wordt gegeven is niet omdat dvd.nl ophoudt met aandacht geven aan Blu-ray en HD . En ik vind niet dat we bepaalde zaken moeten gaan uitsluiten, dat komt IMO wat arrogant over.
    Het zal het grote publiek wie een filmpje streamt Weinig uitmaken hoe de kwaliteit is en gaat daarvoor niet eerst een recensie lezen.
    Dit doen wij als we een dvd of bluray willen kopen.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Het zal het grote publiek wie een filmpje streamt Weinig uitmaken hoe de kwaliteit is en gaat daarvoor niet eerst een recensie lezen.
    Dit doen wij als we een dvd of bluray willen kopen.
    Er zijn hier ook veel lezers van dvd/BD recensies die ook aan VOD/Streaming doen dus voor hen is dit ook zeker interessant.
    Daarnaast willen we hier een forum voor iedereen zijn en dit is nu (een deel van) de toekomst; of je nu wilt of niet. En bepaalde zaken negeren of de andere kant opkijken maakt het niet dat ze weggaan.
    Ik hou zelf ook absoluut niet van VOD/Streaming, maar er is een markt en publiek voor. En dat daar aandacht aan gegeven wordt is meer dan terecht. Anders wordt het hier op een gegeven moment net dvdforum.nl; een website van een paar die-hard puristen die de dienst uitmaakten en bepaalden wat er wel en niet werd besproken. Nu komt er geen hond meer en de enige reden dat die site nog in leven wordt gehouden is vanwege het feit van die paar bezoekers. Dat is gekomen door om maar te willen blijven hangen in het verleden en niet vooruit en om je heen willen kijken naar andere media en andere kanalen (zoals Facebook). Ik vind dat best erg want het is het eerste forum waar ik lid van ben geworden; maar het heeft zijn eigen lot zelf bezegeld. Dus ik kan me nu voorstellen dat er hier breder wordt gekeken, zowel qua aanbod als kanalen als qua doelgroepen met daarbij wel de missie en visie in het oog houdend.

  23. #23

    Standaard

    Het feit dat die doorzichtige zwarte balk in beeld verschijnt tijdens de ondertiteling is al een een goeie reden om het hele VOD links te laten liggen...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Vooruit denken doe je op een andere manier en niet met streamen en downloaden.
    Welke andere manier dan ?
    Streamen en downloaden zijn de toekomst en ik denk dat de fysieke drager gaat verdwijnen. Niet dat ik dat leuk vind maar het is onvermijdelijk.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Streamen en downloaden zijn de toekomst en ik denk dat de fysieke drager gaat verdwijnen. Niet dat ik dat leuk vind maar het is onvermijdelijk.
    Op zich zie ik niet direct een verband tussen de opkomst van VOD/Streaming en de verdwijning van fysieke dragers. Het 1 is namelijk niet direct de vervanger van de ander want ze geven IMO geen gelijke belevenis. Elk heeft z'n unieke voor- en nadelen. Er zijn nu heel veel ontwikkelingen rondom 4K en dat nu niet ineens gestopt worden omdat er geen drager voor bestaat. 4K zal niet via VOD/|Streaming worden aangeboden denk ik zo...
    De slechte dvd/BD verkoop heeft meer te maken met de economische crisis, maar in betere tijden zag ik veel mensen bij de FRS met stapeltjes CD's/DVD's en BD's onder de arm. En die tijd komt echt wel weer, maar de mensen hebben het geld er nu niet voor (over). Iedereen heeft zijn eigen prioriteit en op dit moment ligt er bij mij nog wel wat ruimte voor aan de aankoop van BD's maar iemand anders geeft ergens anders de voorkeur aan. Maar binnenkort zal het bij mij ook een stuk minder (door een ander uitgavenpatroon) worden als deze crisis nog aan blijft houden.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •