Pagina 3 van 14 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 345 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Tip;

    Download ''Mediahint'' op google chrome. Neemt 1 minuut in beslag en je hoeft verder niets te doen, enkel installeren.
    Log dan in op je Nederlandse Netflix account en tada; je kunt het gehele Amerikaanse aanbod bekijken .
    De extensie is ook nog eens gratis.

    Nadeel is wel dat je dan niet het NL aanbod kunt bekijken (dan mis je series als Dexter & Homeland), maar je kunt dan gewoon de extensie tijdelijk uitschakelen en opnieuw inloggen en je hebt weer het NL aanbod.

    --

  2. #52

    Standaard

    Ik heb inmiddels ontdekt dat je in jouw accountinstellingen de kwaliteit van het beeld kunt instellen, in drie modussen van goed tot betere kwaliteit tot beste kwaliteit. Het aanbod in films is inderdaad nog niet hoog, maar ja ze zijn hier net begonnen. Het is voor mij geen alternatief voor blu-ray, maar een aanvulling.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    Iemand schreef nog:

    Sluit je het abonnement in Amerika af dan betaal je 6 euro per maand. Doe je dat in Nederland dan ben je 33% duurder uit.
    Ja maar is dat niet een beetje logisch, dik 300 miljoen inwoners daar vs 16 miljoen hier?

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels ontdekt dat je in jouw accountinstellingen de kwaliteit van het beeld kunt instellen, in drie modussen van goed tot betere kwaliteit tot beste kwaliteit. Het aanbod in films is inderdaad nog niet hoog, maar ja ze zijn hier net begonnen. Het is voor mij geen alternatief voor blu-ray, maar een aanvulling.
    Ik denk dat je het zo ook moet zien, als aanvulling. Ik hoop dat VOD dat ook zal blijven.

  5. #55

    Standaard

    Bedankt voor de tip voor ''Mediahint''. Wat jammer dat het niet voor de iMac werkt.

  6. #56

    Standaard

    Ik gebruik het op mijn macbook.
    --

  7. #57

    Standaard

    Kijk je dan Netflix op je iMac of MB? Das ook behelpen zeg...

  8. #58
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Ik heb de kast nu al vol staan met Blu-ray's en soms weet ik gewoon niet welke film ik moet bekijken. Een echte serie kijker ben ik ook niet.
    En wat ze allemaal aanbieden dat ken ik allemaal al wel.

    Daarbij heb ik toch liever een schijfje in mijn hand. Hoogste kwaliteit en dat het echt van mij is.

  9. #59

    Standaard

    Ik lees her en der verscheidene berichten. Gaat het nu om 720 of 1080?

  10. #60

    Standaard

    de netflix kwaliteit is gewoon erg goed, het is echt wel HD, ik zie iig geen/weinig verschil tussen een netflix film of een blu-ray
    Natuurlijk wel tussen netflix films die niet op blu-ray zijn uitgebracht, die zijn iets minder, maar al het andere (vooral series) zijn top kwaliteit.

    Ik zal zeker minder aanschaffen nu netflix er is. Ik was van plan om bijv. jericho, dexter & breaking bad te kopen, dat zou minstens (complete series) 300 euro gekost hebben, maar nu kan ik het gewoon op netflix kijken voor 8 euro .
    --

  11. #61

    Standaard

    Ik heb netflix op mijn smart tv, en ps3, en je kunt een ''tunnel'' gebruiken waardoor je het US aanbod ook op je PS3 te zien krijgt, maar ik kijk ook gewoon op mijn laptop, bijv. in mijn slaapkamer, of onderweg, of gewoon snel tussendoor 1 aflevering .
    --

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    de netflix kwaliteit is gewoon erg goed, het is echt wel HD, ik zie iig geen/weinig verschil tussen een netflix film of een blu-ray
    Natuurlijk wel tussen netflix films die niet op blu-ray zijn uitgebracht, die zijn iets minder, maar al het andere (vooral series) zijn top kwaliteit.

    Ik zal zeker minder aanschaffen nu netflix er is. Ik was van plan om bijv. jericho, dexter & breaking bad te kopen, dat zou minstens (complete series) 300 euro gekost hebben, maar nu kan ik het gewoon op netflix kijken voor 8 euro .
    Ik vind dat niks aan,
    Buiten de kwaliteit om wil ik als ik een film of serie kijk ook hebben.
    Kon ook nooit geen film huren,stukje verzamelwoede zal ik maar zeggen.
    Ik ben echt van de heb daarom kan netfix en vod mij gestolen worden,
    Dit maakt mijn hobby juist leuk om uit te kijken als er weer een nieuwe bluray uitkomt en deze kan aanschaffen.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  13. #63

    Standaard

    Gemak vind ik toch belangrijker.
    Zo was ik eerst ook, ik heb daarom ook ca.1200 dvd's & blu-ray's, maar zal dat wel afbouwen nu Netflix er is.
    Ik kan wel 20 euro uitgeven voor een film, maar na een jaar is dat nog 5 euro waard en heb ik het waarschijnlijk maar 1 keer gezien.
    Nu betaal ik 8 euro en kan ik duizenden films & series bekijken. Voor nieuwe films ga ik wel naar de bioscoop of daar maak ik dan een uitzondering voor (kopen, kijken en meteen weer verkopen, of gewoon ondemand voor een paar euro huren).

    Scheelt ook ruimte.

    En je bezit het nooit ECHT. Je bezit slechts een kopie.
    --

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    de netflix kwaliteit is gewoon erg goed, het is echt wel HD, ik zie iig geen/weinig verschil tussen een netflix film of een blu-ray
    Natuurlijk wel tussen netflix films die niet op blu-ray zijn uitgebracht, die zijn iets minder, maar al het andere (vooral series) zijn top kwaliteit.

    Ik zal zeker minder aanschaffen nu netflix er is. Ik was van plan om bijv. jericho, dexter & breaking bad te kopen, dat zou minstens (complete series) 300 euro gekost hebben, maar nu kan ik het gewoon op netflix kijken voor 8 euro .
    De kwaliteit is goed tot redelijk, maar kan niet op tegen blu-ray. Beeldkwaliteit van de laatste is beter, en de geluidskwaliteit al helemaal. Vaak is de beeldkwaliteit vergelijkbaar met een goede HD-uitzending op tv. Overigens krijg ik via apple tv een beeldkwaliteit van 1080p60. Weet niet of dit en geupscaled beeld is of niet. Series als Dexter en Breaking Bad komen er bij mij ook op blu-ray in. Wel leuk dat series die hier alleen op dvd te krijgen zijn, wel via netflix in hd te zien zijn. Dus de dvd aankoop gaat hier ook minder worden.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht

    En je bezit het nooit ECHT. Je bezit slechts een kopie.
    Je bezit een kopie die je tot in lengte van dagen (in principe) kan afspelen. Met VOD bezit je juist helemaal niks; je geeft geld uit aan iets wat je mag bekijkenen niet bezitten, en dat niet eens naar je eigen keus en het vervalt ook nog eens. Dus je wordt dubbel genaaid...

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Je bezit een kopie die je tot in lengte van dagen (in principe) kan afspelen. Met VOD bezit je juist helemaal niks; je geeft geld uit aan iets wat je mag bekijkenen niet bezitten, en dat niet eens naar je eigen keus en het vervalt ook nog eens. Dus je wordt dubbel genaaid...
    Wat een onzin, dubbel genaaid. ...je weet vooraf al wat Netflix inhoudt, dus waarom zou je je genaaid voelen?
    Ik heb het nu een paar dagen en het is voor mij een blijvertje.
    De hoofdreden is dat ze een redelijk groot aanbod voor de kinderen hebben, veel groter dan upc heeft.
    Ik heb dan ook vandaag mijn upc abo vandaag gedowngrade.

    Daarnaast is het een kleine stap om te zorgen dat je ook de Amerikaanse Netflix op je ps3 krijgt, en daar hebben ze wel een groot aanbod hoor...... Er zitten juist veel films en series bij die je niet kent dus je komt in aanraking met nieuwe onverwachte films en series, dat kan nooit slecht zijn. Zo doe je weer nieuwe ideeën op.
    En dat allemaal voor een goedkoop prijsje per maand, waarvoor je tegenwoordig niet 1 nieuw uitgekomen blu-ray kunt kopen. Ik wilde bijvoorbeeld net een paar seizoenen Doctor Who bestellen, dat hoeft niet meer. ...

    Of ik veel minder ga kopen moet nog blijken, er zijn genoeg films die ik toch wil hebben, ook vanwege de extra's, maar het is zeker een goede aanvulling.

    Heb je het trouwens zelf al geprobeerd? Je lijkt mij niet iemand die al vooraf zijn mening heeft opgemaakt en afgaat op de meningen van anderen.

  17. #67

    Standaard

    Vind ik niet.

    Je betaalt 8 euro per maand en kunt onbeperkt kijken.

    Stel je kijkt gemiddeld 20 films per maand en 50 seizoenen van series (in een jaar).
    Dan kom je uit op 240 films + 50 seizoenen in een jaar. En ik denk 50 seizoenen zeker lukt, vooral wanneer meerdere seizoenen van een serie beschikbaar zijn, dan kijk je niet 1 aflevering per week, maar 5-6 op een dag.

    Gemiddelde prijs per film zal zo'n 7 euro zijn.
    Gemiddelde prijs per seizoen ligt rond de 20 euro.

    7 x 240 = 1680 euro
    20 x 50 = 1000 euro

    Totaal: 2680 euro.

    Netflix: 8 x 12 =96 euro

    2680 - 96 = 2584 euro minder betaalt.

    Je hebt het dan niet in je bezit, maar ja, je hebt dan wel meer dan 2500 euro die je aan iets anders uit kunt geven. En dan heb je de films en series die je wou zien,ook nog eens gezien. En het zijn dan ook geen slechte downloads die je vanachter je PC moet bekijken, maar gewoon kwaliteits films/series waar je direct toegang tot hebt.

    En stel dat je het zou kopen. Dan heb je 2680 euro betaalt voor die films en series. Maar na een jaar is het waarschijnlijk nog maar 1000 euro waard.
    En na 20 jaar misschien 50 euro.
    --

  18. #68

    Standaard

    Tja, eigenlijk is het appels en peren vergelijken. Ik vind rondom BD ook een hobby zitten en dat is ook niet in geld uit te drukken, dus zo'n vergelijking is leuk voor de statistieken maar zegt eigenlijk helemaal niks. Tegen een postzegelverzamelaar of een modeltreinbouwer ga je ook niet zeggen: "kijk maar naar de brieven of naar de treinen over het spoor want dat scheelt je een hoop geld in de aanschaf van al die zaken". VOD is hetzelfde, je mag ernaar kijken, maar het niet verzamelen. En volgens mij gaat het daarom hier op het forum: de hobby en het verzamelen van blurays en dvd's. Ik vind abbo's zoals Netflix helemaal niks, want je moet maandelijks maar blijven betalen, ongeacht je iets kijkt. Ik vind dan uitzending gemist een stuk beter, je betaalt per programma. Misschien iets duurder, maar ik lig geen avonden en weekenden voor de TV om mn abbo er maar uit te halen. Daarnaast heb ik toch wel een beetje een aversie gekregen tegen diensten zoals Spotify en Netflix, omdat ze kwaliteitsproducties gaan afdoen als zaken die je voor een habbekrats per maand kan bekijken of beluisteren. En ik ben soms bang dat de budgetten voor de producties minder worden omdat de verkoopprijs omlaag gaat als het alleen maar via VOD wordt bekeken. En dan heb ik het gevoel dat ik bij een aankoop van een BD (ook bij een NL film) nog bijdraag aN de industrie, en dat heb ik bij die alles-in-1 diensten voor ene paar eurootjes per maand niet.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wat een onzin, dubbel genaaid. ...je weet vooraf al wat Netflix inhoudt, dus waarom zou je je genaaid voelen?
    ......
    Heb je het trouwens zelf al geprobeerd? Je lijkt mij niet iemand die al vooraf zijn mening heeft opgemaakt en afgaat op de meningen van anderen.
    Genaaid is dan misschien niet het goede woord maar als verzamelaar voel ik me dan toch een beetje bekocht. Je mag overal naar kijken maar als je iets ziet en je wilt het (in nog betere kwaliteit bijv) bekijken dan moet je alsnog kopen. Dit terwijl je voor het bekijken zelf ook al betaald hebt.

    ik heb het niet geprobeerd, maar ik heb zelf UPC en heb daar ook HBO bekeken via een kennis en vroeger hadden ouders van een vriend van mij Filmnet en dat vond ik ook al niks. Het aanbod van Filmnet alleen als was om te huilen.
    Daarnaast kijken we niet heel veel series en veel meer films, en dna ben ik gewend aan de kwaliteit van BD, en dan vind ik VOD gewoon behelpen. Nu op vakantie "moet" ik weer even aan de dvd op een 4:3 CRT TV en dat is prima, maar ik kan niet wachten om mn aangekochte BD's thuis op mn HT af te spelen....

  20. #70

    Standaard

    Wij hebben sinds gisteren Netflix. Mijn vrouw heeft de app op haar iPad gezet en ik op mijn Sony telefoon, in de hoop het te kunnen sync-en met onze Sony blu-ray home cinema set en/of tv. Maar dat schijnt niet te werken. Maar sinds 2 weken hebben wij een WD- mediaspeler met Wifi, en daar staat ook de Netflix-app op na de nieuwste firmware. Dus nu kunnen we tóch via de tv van deze dienst gebruik maken (vind ik toch wel de aller belangrijkste reden; je kijkt toch geen film/serie op een iPad, laptop of pc????).

    Ik koop best wel wat dvd's en blu-rays van (oudere) films, maar vaak download ik hem eerst om te zien of het de aankoop waard is. Afhankelijk van het aanbod via Netflix zal dit ook minder zijn (het vinden van passende subs wil wel eens lastig zijn).

  21. #71

    Standaard

    Voor mezelf is het eigenlijk heel simpel. Wanneer ik geld moet spenderen aan een film, wens ik die te bekijken in de hoogste kwaliteit. Netflix kan dat blijkbaar niet bieden (geluiden blijven elkaar tegen spreken), dus is wat mij betreft geen alternatief.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Voor mezelf is het eigenlijk heel simpel. Wanneer ik geld moet spenderen aan een film, wens ik die te bekijken in de hoogste kwaliteit. Netflix kan dat blijkbaar niet bieden (geluiden blijven elkaar tegen spreken), dus is wat mij betreft geen alternatief.
    Heel dat Netflix lijkt mij te mooi voor woorden.
    Ik ben zo gewend aan de Bluray kwaliteit,bieden zij dat ook ?

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Vind ik niet.

    Je betaalt 8 euro per maand en kunt onbeperkt kijken.

    Stel je kijkt gemiddeld 20 films per maand en 50 seizoenen van series (in een jaar).
    Dan kom je uit op 240 films + 50 seizoenen in een jaar. En ik denk 50 seizoenen zeker lukt, vooral wanneer meerdere seizoenen van een serie beschikbaar zijn, dan kijk je niet 1 aflevering per week, maar 5-6 op een dag.

    Gemiddelde prijs per film zal zo'n 7 euro zijn.
    Gemiddelde prijs per seizoen ligt rond de 20 euro.

    7 x 240 = 1680 euro
    20 x 50 = 1000 euro

    Totaal: 2680 euro.

    Netflix: 8 x 12 =96 euro

    2680 - 96 = 2584 euro minder betaalt.

    Je hebt het dan niet in je bezit, maar ja, je hebt dan wel meer dan 2500 euro die je aan iets anders uit kunt geven. En dan heb je de films en series die je wou zien,ook nog eens gezien. En het zijn dan ook geen slechte downloads die je vanachter je PC moet bekijken, maar gewoon kwaliteits films/series waar je direct toegang tot hebt.

    En stel dat je het zou kopen. Dan heb je 2680 euro betaalt voor die films en series. Maar na een jaar is het waarschijnlijk nog maar 1000 euro waard.
    En na 20 jaar misschien 50 euro.
    Je maakt een leuk lijstje,maar hoe zit het met beeld en geluid ???

  24. #74

    Standaard

    Niet alleen het beeld en geluid maar ik heb niet voor niets een 3D tv, en vooral voor animatie...maar ook 3D voor de films die er dan ook echt levens echter uitzien.

  25. #75

    Standaard

    Voor mensen die niet perse de originele film hoeven te bezitten (en daar zijn er meer dan genoeg van) is dit een leuk alternatief vind ik.
    8 euro per maand vind ik zelf ook een laag bedrag als je het aanbod bekijkt.

    De mensen hier (op dit forum) vinden het belangrijk om de film in de allerbeste kwaliteit te kunnen bekijken maar de meeste mensen (99%) maakt dat niet veel uit. Een film met DVD kwaliteit is ook nog prima te kijken hoor.

Pagina 3 van 14 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •