Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bioscoopeigenaars pleiten voor kortere trailers

    Bioscoopeigenaars pleiten voor kortere trailers



    Een trailer kan een geweldig middel zijn om ons warm te maken voor een nog te verschijnen film, maar het komt ook vaak genoeg voor dat een trailer irritaties opwekt. Dit is bijvoorbeeld het geval bij promo's die veel te lang duren, met als gevolg dat ze teveel van de film weggeven. Verder bevatten sommige trailers beelden die niet in de uiteindelijke film zitten. Hier wordt nu tegen opgetreden.


    De National Association of Theater Owners heeft talloze klachten van klanten gehad en wil er nu iets aan gaan doen. De organisatie zou graag zien dat trailers vanaf nu niet langer duren dan twee minuten. Op dit moment houden studio's zich nog aan de voorgeschreven 2,5 minuten, op één jaarlijkse uitzondering per studio na.

    Naast het reduceren van de lengte wil NATO ook dat trailers pas vertoond gaan worden als de betreffende film binnen vier maanden in de bioscoop verschijnt. Films moeten in dat geval ook een vaste releasedatum hebben in plaats van enkel een jaartal of een maand.

    De meeste studio's hebben niet al te vrolijk gereageerd op deze voorstellen. Wat vinden jullie? Zijn dit goede maatregelen?

    Bron : Filmtotaal.nl

  2. #2

    Standaard

    Regelneverij.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Regelneverij.
    Op zich wel, maar eigenlijk ben ik het hier wel mee eens. En dan vooral met het gegeven dat trailers te veel weggeven van het verhaal. Maar goed dat lijkt me dan weer lastig onafhankelijk te beoordelen/ controleren.

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Die 2,5 minuut geldt in nederlandse bioscopen niet in ieder geval, ik heb bij een IMAX 3D film een trainer gezien van OZ, dit was een soort minifilm die ruim 15 minuten duurde.
    Who buys DVD's anyway? :)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Dit gaat toch over Amerika?
    Klopt, maar als ze het in Amerika voor elkaar gaan krijgen, lijkt het me dat ze dat hier ook wel voor elkaar krijgen

  7. #7

    Standaard

    Als er iets waarover ik wil klagen is het wel de hoeveelheid trailers die je moet zien krijgt en dat je vaak alleen de spectacualaire en spannende momenten te zien krijgt. Na de hoofdfilm ben ik de meeste info over andere films daardoor snel vergeten.

    Wat dat betreft kunnen ze er misschien beter voor zorgen dat de film op tijd begint en ze meer gebruiken als opwarming voor de hoofdfilm.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Amerikaanse bioscoopeigenaren willen kortere trailers



    Afgelopen zomer kondigden Amerikaanse bioscoopeigenaren aan dat ze nieuwe regels wilden introduceren met betrekking tot marketing in de bioscopen. Toen al lieten ze weten dat het de intentie is trailers niet meer langer dan twee minuten te laten duren. Nu is de volledige lijst met regels vrijgegeven, en die blijken vrij uitgebreid.

    Je zou kunnen stellen dat de regels niet voor Nederland gelden, maar aangezien de Verenigde Staten nog altijd de voornaamste markt is voor Amerikaanse studio’s, zal de invloed mogelijk toch te merken zijn. De richtlijnen, die overigens vrijwillig nagevolgd worden, zijn als volgt:

    Filmtrailers mogen niet langer dan twee minuten duren. Ook mogen die niet meer dan 150 dagen voor de release van een film te zien zijn. Ander materiaal niet meer dan 120 dagen voor de release. Bioscopen geven studio’s twee uitzonderingen per jaar op deze regels, maar trailers mogen alsnog niet langer dan drie minuten duren.

    Beelden van achter de schermen en extra lange trailers mogen niet zomaar vertoond worden. Trailers moeten ook passen bij de film waarvoor ze te zien zijn. Verder mag niet meer naar derde partijen verwezen worden, en ook geen weblinks te zien zijn in trailers. Zo moet de verleiding voorkomen worden dat mensen hun telefoon te voorschijn halen.

    De regels zouden voor films die na oktober uitkomen moeten gelden.

    Wat vinden jullie? Zouden deze richtlijnen ook in Nederland moeten gelden?

    Bron : Filmtotaal.nl

  9. #9

    Standaard

    Ik vind trailers niet erg, maar de rest van de reclame vind ik wel irritant. En die duren hier volgens mij een stuk langer dan die paar trailers die je te zien krijgt.....

  10. #10

    Standaard

    Hoe méér trailer voor de film, hoe liever. Er is tenslotte geen geschiktere plaats om ze te aanschouwen. Maar wat de lengte en bovenal het teveel weggeven van het plot betreft, ben ik het volkomen eens. De trend is al lange tijd aan de gang, maa het is dezer dagen niet moeilijk op de 1ste, 2de en 3de act - inclusief enkele verrassingen volledig te ontrafelen zonder al te veel moeite, dit aan de hand van wat ze in slechts enkele minuten stoppen. 't Is een echte plaag geworden.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik vind trailers niet erg, maar de rest van de reclame vind ik wel irritant. En die duren hier volgens mij een stuk langer dan die paar trailers die je te zien krijgt.....
    niet +1 maar minstens +100
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik vind trailers niet erg, maar de rest van de reclame vind ik wel irritant. En die duren hier volgens mij een stuk langer dan die paar trailers die je te zien krijgt.....
    Het toppunt vorige jaar was een reclame film van coca Cola die maar liefst 7 minuten duurde en echt compleet nergens over ging. Enorm irritant als meerder malen naar de bios gaat en telkens die enorm lange commercail met 3D ijsberen moest opnieuw kijken. En dan nog te weten dat Ridley Scott het geheel produceerde.

  13. #13

    Standaard

    Liever heb ik helemaal geen trailers en ook geen reclame. Ik betaal voor de film, niet voor alle vormen van reclame eromheen. Ik heb er altijd een bijzondere hekel aan dat men aangeeft dat een film bijv. om 21.30 begint terwijl het pas een kwartier later is. Als ik een trailer wil zien zoek ik het zelf wel op. Overigens ben ik bang dat er een reden is waarom die bioseigenaren de lengte van de trailers willen beperken: dan kunnen ze nl meer reclametijd verkopen. Dus je krijgt nog meer reclame voor je geld

  14. #14

    Standaard

    Daarom kom ik meestal pas 10 min na aanvang van de film binnen. Scheelt een hoop ergernis.

  15. #15

    Standaard

    Ik neem altijd een boek mee naar de cinema, echt waar. Ik ga dan ook zo vaak naar de cinema dat ik op de duur bij de zoveelste keer dezelfde debiele reclamespot te moeten aanschouwen bijna moet overgeven, dus vul ik die tijd nuttig in en op de duur werkt dat, je hebt de reclame helemaal niet meer mee...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Daarom kom ik meestal pas 10 min na aanvang van de film binnen. Scheelt een hoop ergernis.
    Behalve als iedereen al zit en de halve zaal op moet staan omdat degene die zo laat binnen komt kakken alleen nog ergens in het midden terecht kan....

  17. #17

    Standaard

    Idd, als ik iets asociaals vind dan zit het wel die vervelende mensen die 10 min/een kwartier later binnenkomen....en ik ge er ook nooit voor opstaan, zoek het lekker uit denk ik dan.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Behalve als iedereen al zit en de halve zaal op moet staan omdat degene die zo laat binnen komt kakken alleen nog ergens in het midden terecht kan....
    Heb ik ook een hekel aan. Van mij mogen ze op het moment dat de lichten uit gaan gewoon de zaal dicht doen. Had je maar op tijd moeten komen. Maar terug naar het onderwerp: ALs ze dan toch bij moeten verdienen, dan liefst alleen trailers en geen reclames meer. Die werken toch niet: als ik 80 keer een reclame voor moquitos zie ga ik toch echt dat spul niet kopen. Ik koop sowieso geen merkspullen, dus die reclames kunnen ze laten zitten. Op tv kijk ik ze ook nooit.
    Laatst aangepast door Pieter R. : 29-01-2014 om 15:23

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Idd, als ik iets asociaals vind dan zit het wel die vervelende mensen die 10 min/een kwartier later binnenkomen....en ik ge er ook nooit voor opstaan, zoek het lekker uit denk ik dan.
    Zo en dan mensen zoals mij asociaal vinden.....Geen probleem hoor, ik klim gewoon over je heen.

    En de lichten gaan pas 5 min voor de film uit ofzo, dan ben ik net binnen.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Daarom kom ik meestal pas 10 min na aanvang van de film binnen. Scheelt een hoop ergernis.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Zo en dan mensen zoals mij asociaal vinden.....Geen probleem hoor, ik klim gewoon over je heen.

    En de lichten gaan pas 5 min voor de film uit ofzo, dan ben ik net binnen.
    Je zegt eerst dat je 10 minuten na aanvang van de film binnenkomt, en daarna is het 5 minuten ervoor. Wat is het nu?
    Want als de film al 10 minuten is begonnen dan zie ik niet waarom ik moet opstaan voor iemand die niet het fatsoen kan nemen om op tijd in de zaal te zitten. Dan ben ik niet asociaal, maar heb ik respect voord e aanvangstijden en voor andere bezoekers die ook op tijd zijn. Degene die te laat binnen komen zwalken, dat zijn de asociale en degene zonder respect voor de anderen.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Liever heb ik helemaal geen trailers en ook geen reclame. Ik betaal voor de film, niet voor alle vormen van reclame eromheen. Ik heb er altijd een bijzondere hekel aan dat men aangeeft dat een film bijv. om 21.30 begint terwijl het pas een kwartier later is. Als ik een trailer wil zien zoek ik het zelf wel op. Overigens ben ik bang dat er een reden is waarom die bioseigenaren de lengte van de trailers willen beperken: dan kunnen ze nl meer reclametijd verkopen. Dus je krijgt nog meer reclame voor je geld
    Reclame hoort er gewoon bij. En de film krijg je toch ook? Dus snap het probleem totaal niet. Bovendien begin in een goede bioscoop de reclame juist eerder zodat de film op tijd begint.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Zo en dan mensen zoals mij asociaal vinden.....Geen probleem hoor, ik klim gewoon over je heen.

    En de lichten gaan pas 5 min voor de film uit ofzo, dan ben ik net binnen.
    Ja vind je het heel gek? Als je de bus wil halen moet je ook op tijd zijn en als je dan 5 min. te laat op de halte komt vind je het dan heel gek dat de chauffeur niet op je wacht? Die tijden zijn er niet voor niets. Zoiets heet respect hebben voor dergelijke tijden. Heeft niks met asociaal zijn te maken als iemand niet opstaat voor je als je te laat komt. Dan had je maar op tijd moeten zijn, dan heb je dat probleem niet.

    Overigens snap ik, om even direct op de de beginpost te reageren, deze beslissing helemaal niet. Is gewoon belachelijk. Trailers horen er gewoon bij. Is toch juist vet om die op groot scherm te zien? Bovendien duren de meeste trailers niet langer dan hooguit 2,5 minuut. Trailers vind ik prima zolang het er geen honderden zijn. Het is een soort van voorprogramma vind ik en dat moet het blijven en dus moet de focus op de hoofdfilm zelf gericht blijven. Ik snap mensen die problemen hebben met trailers dan ook totaal niet. Een echte filmliefhebber vindt dat juist LEUK. Bijv. als opwarmertje. Wel is het handig dat ze trailers laten zijn van films uit een beetje hetzelfde genre. Want als je naar een dikke sf-actie film gaat hoef je niet bepaald een trailer van een romantische komedie te zien ofzo volgens mij. En die game trailers die ook steeds frequenter lijken te komen dat hoeft ook niet perse vind ik.
    Laatst aangepast door tranceguy : 29-01-2014 om 19:45

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tranceguy Bekijk bericht
    Reclame hoort er gewoon bij. En de film krijg je toch ook? Dus snap het probleem totaal niet. Bovendien begin in een goede bioscoop de reclame juist eerder zodat de film op tijd begint.

    Reclame hoort er natuurlijk niet bij, want je betaalt om een film te kijken en niet om reclame te kijken. Het wordt je opgedrongen, en als bezoeker heb je geen keus en velen weten niet beter. Maar het hoort er zeker niet bij. Daarnaast wel grappig dat je zegt dat je de film "ook krijgt" terwijl je hier in eerste instantie voor betaalt.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Je zegt eerst dat je 10 minuten na aanvang van de film binnenkomt, en daarna is het 5 minuten ervoor. Wat is het nu?
    Want als de film al 10 minuten is begonnen dan zie ik niet waarom ik moet opstaan voor iemand die niet het fatsoen kan nemen om op tijd in de zaal te zitten. Dan ben ik niet asociaal, maar heb ik respect voord e aanvangstijden en voor andere bezoekers die ook op tijd zijn. Degene die te laat binnen komen zwalken, dat zijn de asociale en degene zonder respect voor de anderen.
    Tien minuten nadat de film inclusief voorprogramma begint, dus 5 minuten voordat de film daadwerkelijk aanvangt.

    Daar lijkt mij niets asociaals aan, het leek me wel duidelijk dat ik tijdens de trailers binnen kom.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Reclame hoort er natuurlijk niet bij, want je betaalt om een film te kijken en niet om reclame te kijken. Het wordt je opgedrongen, en als bezoeker heb je geen keus en velen weten niet beter. Maar het hoort er zeker niet bij. Daarnaast wel grappig dat je zegt dat je de film "ook krijgt" terwijl je hier in eerste instantie voor betaalt.
    Dat hoort er DUS WELbij want daar verdienen ze het geld aan.. EN die film krijg je ook dus ik snap alsnog het probleem niet. Thuis krijg je ook reclame waar je in principe ook voor betaald. Zonder reclame zijn er gewoon geen films simpel zat. Zoals jij stelt werkt dat gewoon niet. Ja nou dus je krijgt exact waar je voor betaald, de film dus, ja wat extra maar om daar zo'n ophef om te maken? Het gaat erom dat je wel degelijk ook de film krijgt, en dat is wat ik duidelijk wilde maken.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tranceguy Bekijk bericht
    Dat hoort er DUS WELbij want daar verdienen ze het geld aan.. EN die film krijg je ook dus ik snap alsnog het probleem niet. Thuis krijg je ook reclame waar je in principe ook voor betaald. Zonder reclame zijn er gewoon geen films simpel zat. Zoals jij stelt werkt dat gewoon niet. Ja nou dus je krijgt exact waar je voor betaald, de film dus, ja wat extra maar om daar zo'n ophef om te maken? Het gaat erom dat je wel degelijk ook de film krijgt, en dat is wat ik duidelijk wilde maken.
    Reclame hoort er voor de bioscoop wel bij, maar niet voor de klanten. Thuis heb je de keuze om reclame te kijken, in de bios kan je het niet afzetten. Daarnaast krijgt de bioscoop de opbrengsten van de reclames, dat gaat niet naar de filmmakers en daar worden de budgetten ook niet op gebaseerd. Ook is het mijn mening dat reclame niet bij een bioscoopbezoek hoort. Je betaalt voor het kijken van een film, niet voor reclames. Als we daarvan uitgaan dan kan er misschien iets veranderen in de toekomst, want als we alles maar als makke lammetjes gaan volgen dan verandert er nooit wat. En dat is geen ophef maar gewoon een mening, net als dat jij je mening erover hebt. En je mag het zelfs ophef vinden, maar het logisch dat er gediscussieerd wordt in een topic over trailers en reclames.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •