Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 74 van 74 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Kan ik makkelijk kwijt, kom maar op met dat ding, het is niet het formaat dat me moeite kost, de prijs weer wel

    Ruil hem zo om voor m'n 63inch plasma, heb hem nu al een paar keer bewonderd bij de diverse Saturns en Mediamarkten, is alleen jammer dat er geen hardware/software voor is om het potentieel te benutten.

    Gelukkig kan ik genieten van een nog groter projectie doek en geloof me, dat kijkt heerlijk en als ik de prijs kwaliteits verhouding vergelijk, dan ben ik reuze blij met de beamer en mogen ze die TV voor dat geld lekker houden
    Je hebt kennelijk geen vriendin / vrouw die hierover ook nog wat te zeggen heeft en dit soort gigantische formaten in de woonkamer afzichtelijk vindt..., nog even afgezien van het feit dat ik zelf mijn woonkamer niet wil laten domineren door zoiets triviaals als een TV. Tenzij je deze bij niet-gebruik uit het zicht kunt plaatsen.

  2. #52

    Standaard

    Als ik je koopgedrag hier op het forum bekijk Marcel, dan gebruik je zoiets triviaals als die TV toch regelmatig......

    De TV is voor mij een essentieel onderdeel van de woonkamer, net als bijvoorbeeld een bank. Waarom mag die niet duidelijk zichtbaar zijn, net als een mooie tafel oid?

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Je hebt kennelijk geen vriendin / vrouw die hierover ook nog wat te zeggen heeft en dit soort gigantische formaten in de woonkamer afzichtelijk vindt..., nog even afgezien van het feit dat ik zelf mijn woonkamer niet wil laten domineren door zoiets triviaals als een TV. Tenzij je deze bij niet-gebruik uit het zicht kunt plaatsen.

    Het formaat stoort ons in het geheel niet, ik ben gelukkig niet getrouwd met zo'n zeikwijf, maar met een schat die de hobby deelt, het scherm mag zo groot als we ons maar kunnen veroorloven....... die rond de 20.000 euro TV is toch wel ver boven het budget dat we aan de film hobby kunnen en willen besteden, maar als we bergen geld hadden gehad...... ja dan hadden ze hem zo mogen plaatsen. (al zouden we dan denk ik voor een aparte ruimte gaan met een 4K projector, geloof me, 83 inch is niet echt zo groot dat we daar van onder de indruk zijn)

    We zijn gelukkig niet van het truttige type dat met zo'n 32inch schijthuisTVtje in een kastje door het leven moet, een TV mag best gezien worden, net als de speakers en andere apparatuur waar we film mee kijken.

    Als ik je koopgedrag hier op het forum bekijk Marcel, dan gebruik je zoiets triviaals als die TV toch regelmatig......

    De TV is voor mij een essentieel onderdeel van de woonkamer, net als bijvoorbeeld een bank. Waarom mag die niet duidelijk zichtbaar zijn, net als een mooie tafel oid?

    Film, als je daar van houd, dan maak je je toch niet druk om zoiets triviaals als de grootte van het apparaat, je wilt het juist zo groot mogelijk beleven....... een projectie scherm is oprolbaar en hangt dan ook niet in weg, al hangt het hier bijna dag en nacht naar beneden, klaar voor gebruik.

    Net als Rogue er zo over denkt, zijn er meer mensen die als ze eenmaal de smaak van groot kijken te pakken hebben niet moeilijk doen over het formaat van een TV. Zo was de vrouw van een collega van mij in eerste instantie ook een beetje sceptisch over de grootte van een scherm, komen ze bij je op visite en dan blijkt het haar toch reuze mee te vallen, hadden ook zo'n k*tkassie waar de TV in stond, zitten nu te wachten op die nieuwste en grootste plasma van Panasonic eindelijk eens uit gaat komen, houden nu van groot, maar ook van kwaliteit. Dat kassie heeft overigens de huidige TV al niet overleefd

    Omdat je zelf een TV in het zicht niet mooi vind, wil dat absoluut niet zeggen dat iedereen dat zo vind. Zelf kijken we altijd meewarig naar die TV kastjes bezitters die zich de wet door zo'n meubeltje laten voorschrijven en het meubeltje boven alles stellen en zich zodoende beperken. Ach ieder zijn meug, maar bedenk wel dat we geen TV / projector hebben om het uit te laten staan, als we thuis zijn draait het meest van tijd ook. Iedereen is duidelijk anders, ik zou niet trouwen met zo'n zeikdoos die graag een stukkie muur over wil houden ipv een knappe TV

    Op ieder potje past een dekseltje en gelukkig hebben we ook niet allemaal dezelfde smaak, al die dingen die ik zelf erg lelijk vind lijken ook een plaatsje te krijgen, het wordt dan niet voor niets gemaakt.

    Smaak, daarover valt toch echt niet te twisten
    Have fun and enjoy your collection

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als ik je koopgedrag hier op het forum bekijk Marcel, dan gebruik je zoiets triviaals als die TV toch regelmatig......

    De TV is voor mij een essentieel onderdeel van de woonkamer, net als bijvoorbeeld een bank. Waarom mag die niet duidelijk zichtbaar zijn, net als een mooie tafel oid?
    Nee, dat klopt. De TV staat bij ons ook niet in een kast of zo, maar we vinden wel dat hij de woonkamer, die niet zo groot is (slechts 7.00 x 5.70 m), niet hoort te domineren. Ik kom wel eens bij mensen binnen, dan zie je eerst de TV en dan pas de rest van de inrichting. Dat hoeft voor ons niet. We hebben nu een 37 inch en die past uitstekend. Ik wil naar maximaal 50, anders is het gewoon uit proporties. Ik heb gewoon andere eisen en hou daarbij ook rekening met anderen in mijn leefomgeving. Het zou wat anders zijn als ik een ruimte zou hebben om als filmkamer in te richten. Maar die is er helaas niet.
    Daarom zijn evt. 4K-schermen totaal niet aan mij besteed.

  5. #55
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    De TV is voor mij een essentieel onderdeel van de woonkamer, net als bijvoorbeeld een bank. Waarom mag die niet duidelijk zichtbaar zijn, net als een mooie tafel oid?
    Voor mij ook! Het is me trots en middelpunt van de woonkamer, maar je hoort wel eens mensen (lees: vrouwen) die daar anders in staan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Voor mij ook! Het is me trots en middelpunt van de woonkamer, maar je hoort wel eens mensen (lees: vrouwen) die daar anders in staan.
    Marcel lijkt me niet echt een vrouwennaam

    Het zal misschien ook een beetje in de familie zitten, maar mijn eigen zuster vind een groot scherm ook wel fijn, weet niet of ze zo'n 84inch 4K gevalletje al heeft gezien of mooi vind, maar als je een 65inch plasma bij haar neer zet ben je hem wel voor altijd kwijt

    Had een paar maanden geleden een manspersoon op bezoek en die vond m'n TV toch veel te groot, maar bleek dan ook helemaal niets met TV en film te hebben. Bleek als hobby iemand te zijn die graag mag lezen, een lezer steekt zijn neus in de boeken en zit niet veel voor een scherm....... al heb je tegenwoordig heel veel van die electronische leesschermpjes, heb begrepen dat mensen die heel fijn vinden om mee te nemen op reis, schijnt stukken minder ruimte in te nemen dan een stapel boeken

    Niet iedereen is hetzelfde, ik begrijp je, ook hier is de TV een trots middelpunt in de woonkamer, net als de rest van de setup, ben er erg blij mee, waarom zou je het dan verstoppen
    Have fun and enjoy your collection

  7. #57

    Standaard

    Ik heb vandaag toevallig bij de Media Markt die 84 inch 4K-televisie van LG (84LM9600) gezien. Wat een tegenvaller, zeg! Je ogen deden pijn van het beeld. Er werden bovendien alleen maar standbeelden vertoond (natuurlijk). Ik vond het beeld onnatuurlijk scherp, van voor naar achter, dus zonder enige dieptewerking, met veel te knallende kleuren. Ben benieuwd hoe een gewone TV-uitzending er op zo'n scherm uit ziet. Maar ja, dat soort beeldmateriaal durven ze bij Media Markt nooit op die TV's te tonen, hoewel de meeste mensen 80 % van hun TV-tijd naar gewone TV-zenders kijken.

  8. #58

    Standaard

    De winkelmodus van zulke schermen is nooit een goede basis om te beoordelen.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb vandaag toevallig bij de Media Markt die 84 inch 4K-televisie van LG (84LM9600) gezien. Wat een tegenvaller, zeg! Je ogen deden pijn van het beeld. Er werden bovendien alleen maar standbeelden vertoond (natuurlijk). Ik vond het beeld onnatuurlijk scherp, van voor naar achter, dus zonder enige dieptewerking, met veel te knallende kleuren. Ben benieuwd hoe een gewone TV-uitzending er op zo'n scherm uit ziet. Maar ja, dat soort beeldmateriaal durven ze bij Media Markt nooit op die TV's te tonen, hoewel de meeste mensen 80 % van hun TV-tijd naar gewone TV-zenders kijken.
    Ik werk bij MM Bijlmer voor Panasonic dit weekend. Ik heb dus ook even de TV bekeken van zowel LG als Sony en inderdaad, met de standaard demo blu rays is het verre van representatief!

  10. #60

    Standaard

    Heb net de Spider Man (2002) "mastered in 4k" blu-ray in huis gehaald.

    In vergelijking met de oude uitgave ziet deze remaster er toch wel echt stukken beter uit. (betere kleuren, zwartwaarden, scherpte, etc...)

    Geen spijt van het double dippen.

  11. #61

    Standaard

    Smurfen 2 is ook 4K.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Marcel lijkt me niet echt een vrouwennaam

    Het zal misschien ook een beetje in de familie zitten, maar mijn eigen zuster vind een groot scherm ook wel fijn, weet niet of ze zo'n 84inch 4K gevalletje al heeft gezien of mooi vind, maar als je een 65inch plasma bij haar neer zet ben je hem wel voor altijd kwijt

    Had een paar maanden geleden een manspersoon op bezoek en die vond m'n TV toch veel te groot, maar bleek dan ook helemaal niets met TV en film te hebben. Bleek als hobby iemand te zijn die graag mag lezen, een lezer steekt zijn neus in de boeken en zit niet veel voor een scherm....... al heb je tegenwoordig heel veel van die electronische leesschermpjes, heb begrepen dat mensen die heel fijn vinden om mee te nemen op reis, schijnt stukken minder ruimte in te nemen dan een stapel boeken

    Niet iedereen is hetzelfde, ik begrijp je, ook hier is de TV een trots middelpunt in de woonkamer, net als de rest van de setup, ben er erg blij mee, waarom zou je het dan verstoppen
    Deze is een paar inchies groter dan wij nu hebbe, maar hij past op ons kassie en houden dan nog ruimte aan beide zijde over




    Tja staat er een LG 4K 84" afgeprijsd naar 13.000 eu bij Saturn in Essen, die mij vrouw wel wilde hebben, paste ie niet in de SUV

  13. #63

    Standaard

    Welke Mastered in 4K releases zijn er reeds in Benelux uitgebracht?

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kev Bekijk bericht
    Welke Mastered in 4K releases zijn er reeds in Benelux uitgebracht?
    Ik denk dat niemand is die z'n lijst bijhoud (net als bv wat er in 3D in NL uit is)

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik denk dat niemand is die z'n lijst bijhoud (net als bv wat er in 3D in NL uit is)
    Die 4K lijst is miniem t.o.v. die 3D releases. Blijkbaar zijn het volgende releases:

    - Angels & Demons
    - Taxi Driver
    - Ghostbusters
    - Godzilla
    - Spider-Man (2002)
    - Men In Black
    - The Amazing Spider-Man
    - Battle Los Angeles
    - Total Recall (2012)
    - Glory

  16. #66

    Standaard

    Elysium is ook Mastered in 4K, staat op de sleeve. Deze is dan wel weer met extra's.

  17. #67

    Standaard

    Nu vraag ik mij af... 4K zal dus nooit op blu ray passen? Dat wil zeggen dat je binnen een paar jaar een geheel nieuwe collectie er uit moet gooien als er echt een opslagmedium komt die 4K aan kan? Want dan snap ik niet dat Sony niet gewoon daarop wacht. Ik betwijfel hoeveel mensen hierin trappen...

    PS Jammer dat er geen verkoopcijfers van zijn!

  18. #68
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Precies die opmerking maakt de discussie rondom On demand zo interessant.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #69

    Standaard Samsung: 4K Blu-ray Discs Coming Up

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Dat wil zeggen dat je binnen een paar jaar een geheel nieuwe collectie er uit moet gooien als er echt een opslagmedium komt die 4K aan kan?
    Je hoeft niet eens meer zolang te wachten: http://www.blu-ray.com/news/?id=12948

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Nu vraag ik mij af... 4K zal dus nooit op blu ray passen? Dat wil zeggen dat je binnen een paar jaar een geheel nieuwe collectie er uit moet gooien als er echt een opslagmedium komt die 4K aan kan? Want dan snap ik niet dat Sony niet gewoon daarop wacht. Ik betwijfel hoeveel mensen hierin trappen...

    PS Jammer dat er geen verkoopcijfers van zijn!
    Volgens mij past 4K wel op Blu-ray, maar zullen dit schijfjes van 100 GB worden ofzo.
    Enja, ik ga nu niet nog eens mijn verzameling opnieuw beginnen, dat is water naar zee dragen.
    Ik heb al net mijn dvd's buitengegooid.
    Trouwens binnen 5 jaar spreken we wellicht al over 8K, tegen dat ik 50 ben spreken wellicht over 100K en na mijn dood projecteren we wellicht beelden zo groot als een luchtruim.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Je hoeft niet eens meer zolang te wachten: http://www.blu-ray.com/news/?id=12948
    Om iemand uit de commentaren te parafraseren: de liefhebbers van Army Of Darkness kunnen alweer een nieuw formaat aan hun collectie toevoegen
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Trouwens binnen 5 jaar spreken we wellicht al over 8K, tegen dat ik 50 ben spreken wellicht over 100K en na mijn dood projecteren we wellicht beelden zo groot als een luchtruim.
    En tegen die tijd bestaat de fysieke home entertainment drager niet meer.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Precies die opmerking maakt de discussie rondom On demand zo interessant.
    Ja, maar dan moet je wel allemaal 100MB internet hebben voor een strak en vloeiend beeld (met hopelijk ook HD-audio).

    Want de Mbit en Mbyte myte maakt dat een internetverbinding eigenlijk 8 keer trager is dan je eigenlijk denkt te hebbent.

    Stel je hebt 100mbit gegarendeerd (dus geen aansluiting die je moet delen), dat is dus 100.000kbit (let op het verschil tussen bits en bytes).
    In een 1 byte gaan 8 bits, dus je hebt 100.000/8 = 12.500kbyte = 12.5 mbyte/s ...

    Vraag gaat VOD dat in 4k trekken?

    Persbericht 100 GB BD
    http://www.singulus.de/en/press-news...ay-disc/7.html

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ja, maar dan moet je wel allemaal 100MB internet hebben voor een strak en vloeiend beeld (met hopelijk ook HD-audio).

    Want de Mbit en Mbyte myte maakt dat een internetverbinding eigenlijk 8 keer trager is dan je eigenlijk denkt te hebbent.

    Stel je hebt 100mbit gegarendeerd (dus geen aansluiting die je moet delen), dat is dus 100.000kbit (let op het verschil tussen bits en bytes).
    In een 1 byte gaan 8 bits, dus je hebt 100.000/8 = 12.500kbyte = 12.5 mbyte/s ...

    Vraag gaat VOD dat in 4k trekken?

    Persbericht 100 GB BD
    http://www.singulus.de/en/press-news...ay-disc/7.html

    Uitgaande van 10% bandbreedteverlies is snelh. 11,25mbyte/s, is zo'n 40GB per uur. Dit zal genoeg zijn voor een gemiddelde film. Want die 100GB is maximaal, en incl. menu's, extra's, meerdere geluidssporen.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •