Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 74 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony confirms 10 "Mastered in 4K" Blu-ray launch titles

    Ik weet niet of dit bericht al ergens staat.
    Maar kon het niet vinden, vandaar dat ik het hier toch maar even plaats.
    je kan dit ook wat vergelijken met superbit na de gewone dvd's.



    Sony has confirmed more details of its Mastered in 4K Blu-ray films, due for release in July alongside the Sony 55in and 65in X900A 4K Ultra HD TVs.
    There will be 10 titles at launch “Mastered in 4K”, with 5 more to follow over the coming months. The 10 are: The Amazing Spiderman, Total Recall (2012), Ghostbusters, Battle: Los Angeles,
    The Karate Kid (2010), Taxi Driver, Angels & Demons, Glory, The Other Guys, Spider-Man (2002).

    And here's the list of 4K films shipping on Sony's 4K content delivery system in the US.
    These movies has been filmed in 4K, scanned in 4K and then downscaled to 2K (1080p) to fit on a standard Blu-ray.




    The discs will work on normal Blu-ray players and standard HD TVs
    but
    Sony says the discs are "optimized for 4K Ultra HD TVs" and even
    suggest – surprise surprise – they will look best on Sony TVs due to the
    colour balance.


    Sony showed us the box art for both Total Recall and Ghostbusters. If you own the original Ghostbusters Blu-ray,
    Sony claims you’ll be able to see a big difference between this new
    Blu-ray Mastered in 4K release and the original Blu-ray disc as it was
    only originally scanned in 2K.


    Unfortunately, Sony has still to confirm whether its 4K movie server, available to US customers, will make it over the UK, but fingers crossed this will prove to be a matter of when, not if…


    The 'Mastered in 4K' titles were first revealed at CES 2013 in January. Sony said, "SPHE will begin releasing Blu-rays with the new 'Mastered in 4K' line this year, and anticipate the initial slate to be comprised of more than ten titles.
    "These titles – including fan favourites such as Moneyball, The Other Guys and The Karate Kid – benefit from an existing 4K master, from which the high quality 1080p picture is derived.
    "SPHE plans to follow this initial wave with select additional titles throughout the year."
    Sony has released its 84in 4K Ultra HD TV, the KD-84X9005, and plans to release 55in and 65in 4K Ultra HD TVs in July.
    MORE: Sony KDL-55W905A TV unboxing video

    Written by Joe Cox

    http://www.whathifi.com/news/sony-co...u-ray-releases







    Hier wat beoordelingen

    http://bluray.highdefdigest.com/8985/spider-man_4k.html

    Huidige uitgave


    http://www.highdefdigest.com/images/.../original.jpeg

    Nieuwe uitgave


    http://www.highdefdigest.com/images/.../original.jpeg
    Laatst aangepast door De_Hollander : 20-05-2013 om 22:41

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik weet niet of dit bericht al ergens staat.
    Maar kon het niet vinden, vandaar dat ik het hier toch maar even plaats.
    je kan dit ook wat vergelijken met superbit na de gewone dvd's.
    Tof! Het herkopen van films kan weer beginnen. En ik koop nog maar sinds juli 2009 gewone Blu's...
    Mijn vriendin gaat dit niet leuk vinden.
    Enja, tis weer Sony. Uiteraard zien Sony producten er het beste uit op Sony apparatuur.

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij is dit verschil maar heel marginaal, tenzij je over een zéér groot scherm beschikt. Ik vrees dat deze "upgrade" zijn doel gaat voorbijschieten.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Bij die spider-man vergelijking zie ik geen elk verschil. Een pass dus voor mij.

  6. #6

    Standaard

    Als ik het goed heb begrepen profiteren alleen Ghostbusters en Glory er van, de rest was namelijk al van een 4K scan.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Zou dat geluidsprobleem van Total Recall nu ook verholpen zijn met deze release?

  8. #8

    Standaard

    Het geluidsprobleem bij Total Recall is verholpen. Zou ook wel een blunder zijn als dit niet het geval was.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  9. #9

    Standaard

    Geldklopperij. Zoals Bill Hunt van The Digital Bits al zei op zijn website, als deze kwaliteit te behalen valt waarom heeft Sony dit niet vanaf het begin gedaan. Daarnaast blijft met deze techniek vaak nog genoeg gig over voor extras (zoals bij de disc van Ghostbusters die maar 31 gig van de 50 benut) dus waarom die er nu afgehaald worden of waarom er geen 2de disc met extras wordt geleverd blijft een raadsel.

    Daarnaast lijkt het erop alsof Sony nu al mensen wil klaarstomen voor 4K. Aangezien veel mensen nog steeds niet overgestapt zijn op BD lijkt mij dat wat voorbarig.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  10. #10

    Standaard

    Maar een bluray als Lawrence of Arabia is toch ook gerestaureerd van een 4K scan en vervolgens gedownscaled? Is dat dan ook 'mastered in 4K', of is er nog een ander verschil?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Het geluidsprobleem bij Total Recall is verholpen. Zou ook wel een blunder zijn als dit niet het geval was.
    Met de kanttekening dat deze versie alleen de biosversie bevat.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Bij die spider-man vergelijking zie ik geen elk verschil. Een pass dus voor mij.
    Ik zie ook geen verschil met spiderman op de screenshots vergelijking.
    Wel met dat vrouwtje (niet op de verkleinde screenshots, maar wel op de grotere screenshots). Je ziet dan wat meer grain en het oogt wat scherper.

    het is voor de persoon die deze titels nog niet heeft wel leuk, maar niet om opnieuw te kopen, als je al de vorige blu-ray uitgave al hebt.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 21-05-2013 om 15:11

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Het geluidsprobleem bij Total Recall is verholpen. Zou ook wel een blunder zijn als dit niet het geval was.
    Dan zou SONY ballen moeten tonen door de klanten met een slechte disc een goede te geven, kunnen ze handig zo'n groot concern.

  14. #14

    Standaard

    heb het filmpje gezien van hardware.info over de 4k. en ik weet het wel.....
    nog lang geen 4k. je kan er niet veel mee op het moment. over 5 jaar zie ik wel weer verder...

  15. #15

    Standaard

    Sony maakt het de toekomstige ultraHD markt niet makkelijk, want dit is geen 4K, blu Ray ondersteund dit nog niet. Het is bewust klanten misleiden.

    Ik ben van mening dat sony deze kwaliteit maar op de originele release moet zetten.

  16. #16

    Standaard

    Kristofe, ik vraag mij af of blu ray ooit 4K echt gaat ondersteunen (?)... of dat we dan alweer op een nieuw type drager over moeten (aangezien ik pas 2 jaar aan blu ray doe en het niet zie zitten om weer over te stappen)

  17. #17

    Standaard

    blu-ray kan zeker en vast de resolutie van 2160 lijnen aan.

    Er moet echter wereldwijd een akkoord komen over de technische specificaties (zoals de compressie) zodat alle spelers dezelfde eigenschappen hebben, bovendien zullen die spelers dan weer allemaal backwards compatibel moeten zijn met de gewone blu-ray's.

    Het probleem is echter dat de huidige blu-ray capaciteit beperkend zal werken op de vele voordelen die 4k televisies hebben. Zoals het kleurenbereik en de kleurendiepte (momenteel is dit 8 bit op blu-ray, maar de 4k tv's kunnen 16 bit aan, maar dan krijgt men files van terrabytes groot).

    Bovendien zit men ook in de knoei met de volgende HDMI specificaties. In principe is het momenteel niet mogelijk om 4k op een fatsoenlijke manier door HDMI te sturen. Daarom is het ook bijzonder dat er al 4k tv's zijn die enkel maar een HDMI aansluiting hebben (en geen Display Port, dewelke wél zulke resoluties aan kan). De enige manier om momenteel op een 4K TV echte 4K content te tonen is door datafiles die door de TV hardware afgespeeld worden en dus niet via HDMI.

    Een héél interessant interview over deze materie, en eigenlijk niet echt opbeurend horende hoe een soep men er weer van aan het maken is:

    http://www.youtube.com/watch?v=0ZqhA3iIHm4

    Van minuut 2 tot de laatste (een dik uur) super interessant!

  18. #18

    Standaard

    Heb net deze screenshot vergelijking van de Spiderman blu-ray versus de nieuwe 4k-blu bekeken.

    http://www.screenshotcomparison.com/...n.php?id=23793

    En ik moet zeggen dat ik toch wel onder de indruk was.
    (je kan in de 4k-versie onder andere de afzonderlijke bakstenen in de muur onderscheiden)

    Ik hoop dat dit initiatief van Sony invloed zal hebben op de algemene kwaliteit van uitgebrachte blu-ray's de komende jaren.

  19. #19

    Standaard

    ik zie ook wel duidelijk verschil,zo ook in de detaillering van de jurk van M.J.. Bij ontspannen kijken zichtbaar tot aan ongeveer 1 meter van mijn 15,6" (39cm) laptop scherm .
    Houd ik het scherm verder weg dan is het verschil wel zichtbaar maar dan moet ik me er wel op concentreren en hoe dit zich vertaald bij bewegende beelden is ook de vraag.

    Zou hiermee het maximale uit 1080p zijn gehaald ?, of heeft 1080p nog meer in zijn mars ?...het is en blijft natuurlijk 1080P.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  20. #20

    Standaard

    Jurassic park 3d van universal is ook een 4k versie, maar ondertussen is het medium ook al aan het verouderen terwijl het nog niet eens begonnen is,

    http://www.youtube.com/watch?v=9U7e_quvkPQ 8k tv

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Andrew-Kenneth Bekijk bericht
    Heb net deze screenshot vergelijking van de Spiderman blu-ray versus de nieuwe 4k-blu bekeken.

    http://www.screenshotcomparison.com/...n.php?id=23793

    En ik moet zeggen dat ik toch wel onder de indruk was.
    (je kan in de 4k-versie onder andere de afzonderlijke bakstenen in de muur onderscheiden)

    Ik hoop dat dit initiatief van Sony invloed zal hebben op de algemene kwaliteit van uitgebrachte blu-ray's de komende jaren.
    Zelden zo'n miniem verschil tussen twee schermafbeeldingen gezien. Je moet echt turen naar de verschillen en bij bewegend beeld blijft daar niets meer van over. Waarschijnlijk dat een echt 4K-screenshot nog wat meer detail zou kunnen laten zien, maar mij valt het tegen.

  22. #22

    Standaard

    Heel zielig van Sony, dit. Het doet inderdaad wat denken aan Superbit, en het lijkt erop om mensen te doen misleiden dat ze iets groters kopen dan HD.
    En dat is het niet. Misschien gewoon een nieuwe master, maar het eindresultaat is nog altijd 1080p.

    En het grappige? Al deze films, waarvan er inderdaad veel gedraaid zijn op 4K en 5K (Spiderman, Total Recall, etc. allemaal gedraaid met RED Epic camera's), dat hiervan naar mijn weten GEEN 1 is afgewerkt in 4K. Dus de finale masters waren altijd 2K of 2,5K (voornamelijk omdat visuele effecten in 4K nog voor veel studios te duur zijn/lijken en/of te tijdsintensief zijn).

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    ik zie ook wel duidelijk verschil,zo ook in de detaillering van de jurk van M.J.. Bij ontspannen kijken zichtbaar tot aan ongeveer 1 meter van mijn 15,6" (39cm) laptop scherm .
    Houd ik het scherm verder weg dan is het verschil wel zichtbaar maar dan moet ik me er wel op concentreren en hoe dit zich vertaald bij bewegende beelden is ook de vraag.
    Verschil idd verrassend groot, jurk, stenen, struiken, in de orde van grootte Superbit DVD - standard DVD, en ook extra's ontbreken. Veel andere titels waarvan ik screens gezien heb, laten minder verschil zien. Maar eigenlijk had de 1e BD release er zo uit moeten zien.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door e-shole Bekijk bericht
    Verschil idd verrassend groot, jurk, stenen, struiken, in de orde van grootte Superbit DVD - standard DVD, en ook extra's ontbreken. Veel andere titels waarvan ik screens gezien heb, laten minder verschil zien. Maar eigenlijk had de 1e BD release er zo uit moeten zien.

    Het gezicht van Kirsten Dunst is toch nog het meest duidelijk, de huidtinten zijn echt minder rood op de nieuwe versie.

    Over Superbit dvd's, ik heb er nooit één in huis gehad en ik denk dat ik er bij blu-ray ook niet ga mee beginnen.
    Duidelijk is het wel: Sony biedt nu een keuze voor de koper; of men gaat voor een iets minder goed kwalitatieve blu met extra's of een met goede kwaliteit en geen extra's. Sommige kopen zelfs beide, en dat vind ik pas waste of money.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Duidelijk is het wel: Sony biedt nu een keuze voor de koper; of men gaat voor een iets minder goed kwalitatieve blu met extra's of een met goede kwaliteit en geen extra's. Sommige kopen zelfs beide, en dat vind ik pas waste of money.
    Nou, ik vind niet dat je met de blu-ray met extra's een concessie doet mbt beeldkwaliteit. Verschillende vergelijkingen leveren miniem beeldverschil op.
    Waar Sony nu deze schijfjes voor op de markt brengt is voor de 4K TV's. Omdat er namelijk nog geen zuiver 4K materiaal beschikbaar is (enkel alleen media wat op de TV kan worden opgeslagen) is de eigenaar van zo'n ding toch aangewezen op Blu-ray. En om bluray's uit brengen waarbij de upscaling zo dicht mogelijk tegen 4K resolutie aanhangt denkt Sony meerdere mensen over de 4K streep heen te trekken. Tenminste, dat is het promo praatje voor dit soort schijfjes.
    Het kan natuurlijk zijn dat het op een 4K TV wel wat verschil geeft. Maar voor de huidige 1080p TV's vind ik het echt zonde van het geld en zelfs inferieur mbt prijs/kwaliteit/complete uitgave.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •