Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 37 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Een maand geen blu-ray's kopen....

    Na het door mij aangemaakte originele topic, en daarnaast het schaamteloos gestolen topic hier op het forum, is er nu een nieuw topic speciaal gericht op blu-ray's.

    Hoewel het laatstgenoemde topic wel een naamverandering heeft ondergaan, staat het nog in het subforum "DVD discussies", wat niet handig is voor degene zoals mijzelf die nog amper DVD's kopen.

    Nu mijn seizoen 3 van Star Trek the Next Generation binnen is, heb ik eens goed in de kast gekeken, en het is schrikbarend hoeveel blu-ray's nog onbekeken zijn. Dat wil niet zeggen dat ik niet alle films gezien heb, de meerderheid namelijk wel, maar de blu-ray zelf ligt nog niet bekeken in de kast.

    Dus vanaf vandaag: even een totale stop.
    Kijken of het lukt .

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Kijken of het lukt .
    Natuurlijk lukt dat niet. Waarom zou je jezelf willen pijnigen?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Elke keer als ik in de verleiding kom (ik koop bijna alles bij online shops), dan loop ik even naar de kast toe .

  4. #4

    Standaard

    Het is mij gelukt met de druk dat ik een nieuwe TV wil kopen, maar na 1 maand en 1 dag de Marylin Monroe box bij amazon.com besteld en dat is nu al weer meer dan 1 week geleden.
    Laatst aangepast door peptalk : 17-05-2013 om 16:54 Reden: typo
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Deze maand tot nu toe alleen Django gekocht vanwege de goede prijs. Het gaat erg makkelijk tot nu toe.

  6. #6

    Standaard

    Aangezien wij eind volgend jaar een superdure reis willen maken, ben ik verplicht om enorm te zuinigen op blu's.
    Dit betekend dat dit jaar mijn vakantiegeld en loon grotendeels naar de spaarpot gaat. Dat wilt dus ook zeggen dat ik naar de AABDVC's (Anonieme Anti- Blu-ray Verzamelaars Club) zal moeten gaan om in juli en augustus alvats geen Bd's meer te kunnen kopen.

  7. #7

    Standaard

    @peptalk en jurgen42u: jullie hebben nog een stok achter de deur wegens een ander doel met het geld. Ik ga een beetje 'cold turkey', ik wil echt eerst mijn kijkachterstand verkleinen. Ik houd dus geld over .

  8. #8

    Standaard

    Je kunt natuurlijk ook nog altijd je BR- bibliotheek doorspitten en alle BR's die je niet meer wilt hebben verkopen of ruilen. Kun je toch nog iets spanderen aan je hobby, als je het administratief maar bijhoudt.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    @peptalk en jurgen42u: jullie hebben nog een stok achter de deur wegens een ander doel met het geld. Ik ga een beetje 'cold turkey', ik wil echt eerst mijn kijkachterstand verkleinen. Ik houd dus geld over .
    Uiteraard heb ik ook nog genoeg kijkachterstand, al is die wel iets aan het slinken...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Een maand ? Ik heb al moeite niet elke dag films te kopen!

  11. #11

    Standaard

    Bij mij zou 't eerder andersom mogen. Minstens één film per maand.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Bij mij zou 't eerder andersom mogen. Minstens één film per maand.
    Dan kun je een ander topic aanmaken......"Een maand wel blu-ray's kopen.." .

  13. #13

    Standaard

    Mijn vriendin zou liever een "Nooit meer Blu-ray kopen" topic zien. Ze ziet er zo vanaf dat er hier elke week een pakje voor mij toekomt met vers kijkmateriaal.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Mijn vriendin zou liever een "Nooit meer Blu-ray kopen" topic zien. Ze ziet er zo vanaf dat er hier elke week een pakje voor mij toekomt met vers kijkmateriaal.
    Dat was hier ook zo, maar inmiddels heeft ze het opgegeven om daar iedere keer weer op te reageren. Ze weet dat het toch geen zin heeft. Het is een nu eenmaal ietwat uit de hand gelopen hobby en zolang ik het allemaal van mijn eigen geld betaal... Maar ik moet zeggen, ik begin zo langzamerhand wel een verzadigingspunt te bereiken en ben tegenwoordig een stuk kritischer op wat ik aanschaf. Mijn collectie is inmiddels dusdanig groot en mijn kijkachterstand idem dito, dat ik geen films meer koop die ik toch niet van plan was te kopen, alleen maar om mijn collectie uit te breiden of omdat het zo'n scherpe aanbieding is. Ik maak een wensenlijstje en probeer dat zo goed mogelijk aan te houden. Dus de vele 2 voor 15 euro-acties enz. laat ik tegenwoordig steeds vaker aan me voorbijgaan, mede natuurlijk omdat ik vele titels al bezit.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 18-05-2013 om 16:44

  15. #15

    Standaard

    En na 2 dagen was ik alweer de klos, dankzij Digi-gek .....
    We beginnen vandaag overnieuw .

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En na 2 dagen was ik alweer de klos, dankzij Digi-gek .....
    We beginnen vandaag overnieuw .
    Je zou om te beginnen eens moeten proberen dit forum te vermeiden. Dan word je ook niet zo gauw op bepaalde ideeën gebracht. Het helpt niet echt om als je van het roken probeert af te komen, toch telkens langs die tabakszaak te lopen...

  17. #17

    Standaard

    Ik heb ook al maanden niks meer gekocht, waarschijnlijk ook omdat er niet veel soeps voor mij is uitgekomen.
    En als je wat wil kopen , kun je beter wachten totdat de prijzen gezakt zijn. Zo heb ik regelmatig nieuwe blu-ray's gekocht en pas een paar maanden of zo pas bekeken, in die tussentijd was de prijs toch gezakt.
    Of je kan beter via dit forum kopen, hier zijn ze ook goedkoper. En in het begin kocht ik snel iets impulsief, nu denk ik toch wel 10 keer na voordat ik iets koop.
    Ik zit nu ook met blu-ray's waarvan ik denk jammer dat ik deze gekocht had, want ik heb er niet eens naar gekeken en heb er ook geen zin in. De film had ik kort daarvoor al een keer gezien.
    Toen vond ik hem wel goed. Maar ik merk nu, niet snel een film opnieuw te bekijken in een korte periode, ook al is het een goede film.
    daarom is het beste om een blu-ray te kopen als het in prijs is gezakt, of in de uitverkoop. Het was voor mij maar om zo snel mogelijk de blu-ray in bezit te hebben.
    Om de blu-ray snel in bezit te hebben, daar wen ik al snel aan.
    Maar omdat ik het toch een lange tijd over laat gaan om het te bekijken, dacht ik de blu-ray zal over een half jaar ook nog wel te koop zijn, en dan een stuk goedkoper.
    Daar bespaar je bakken vol geld mee.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 20-05-2013 om 23:14

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Je zou om te beginnen eens moeten proberen dit forum te vermeiden.
    nee niet doen!! Dvd.nl is zoveel leuker als hengstenbal

  19. #19

    Standaard

    Bijna een week, en het is toch lastiger dan je zou denken. Al gauw bekruipt je het (onterechte) gevoel dat je koopjes mist....
    Maar ik geef niet op . Ik heb nog zoveel in de kast staan,,,,,

  20. #20

    Standaard

    Wat bedoel je met 'koopjes'? Blu-ray's die je wilt hebben en nu opeens voordelig aangeboden worden? Of goedkope Blu-ray's die je normaal gesproken niet gekocht zou hebben, maar toch koopt, alleen maar om je collectie uit te breiden. Dat laatste doe ik niet meer, het eerste nog wel af en toe, maar tegenwoordig koop ik alleen nog maar wat op mijn wensenlijstje staat. Scheelt een hoop gedoe.

  21. #21

    Standaard

    Zucht, alweer een bd besteld die ik al had...
    (Sommersby)

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat bedoel je met 'koopjes'? Blu-ray's die je wilt hebben en nu opeens voordelig aangeboden worden? Of goedkope Blu-ray's die je normaal gesproken niet gekocht zou hebben, maar toch koopt, alleen maar om je collectie uit te breiden. Dat laatste doe ik niet meer, het eerste nog wel af en toe, maar tegenwoordig koop ik alleen nog maar wat op mijn wensenlijstje staat. Scheelt een hoop gedoe.
    Eigenlijk allebei Marcel. En je hebt helemaal gelijk met het tweede punt; ik betrapte mijzelf erop dat ik steeds vaker titels kocht die zo voordelig leken, terwijl ik ze niet perse hoefde te hebben.
    Daarnaast wacht ik nu (in de meeste gevallen....) met titels die net nieuw zijn, de prijzen gaan vaak rap omlaag. Een titel als Django Unchained had ik vroeger meteen in de openingsweek gekocht, terwijl ik 'm wel al gezien heb. Nu wacht ik wel even, en zal ik 'm pas gaan kopen als ik 'm daadwerkelijk wil zien. En dat kan weleens een jaar duren.
    Ik wil weer een beetje naar de situatie die ik eerst voor mijzelf gecreëerd had: alleen titels houden die ik binnen een jaar geheel of gedeeltelijk opnieuw ga bekijken. Gedeeltelijk, omdat ik ook weleens een stuk of 20 films pak, om daar alleen bepaalde scenes te kijken.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tiswat Bekijk bericht
    Zucht, alweer een bd besteld die ik al had...
    (Sommersby)
    Het wordt voor jou denk ik tijd voor een programma om je collectie in bij te houden, zoals DVD Profiler of My Movies. . Gelukkig kun je bestellingen meestal weer annuleren.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En na 2 dagen was ik alweer de klos, dankzij Digi-gek .....
    We beginnen vandaag overnieuw .
    Je moet toch iemand de schuld geven, hè?

    Ik heb mijn kijkachterstand inmiddels tot 1 film kunnen terugbrengen (dankzij de nieuwe, lange bezorgtijden van Amazon UK). Maar heb nog wel een kijkachterstand op tv gebied. Kijk op het moment 4 series tegelijk om die weg te werken.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Je moet toch iemand de schuld geven, hè?

    Ik heb mijn kijkachterstand inmiddels tot 1 film kunnen terugbrengen (dankzij de nieuwe, lange bezorgtijden van Amazon UK). Maar heb nog wel een kijkachterstand op tv gebied. Kijk op het moment 4 series tegelijk om die weg te werken.
    Het is altijd nuttig om een (fikse) kijkachterstand te hebben. Stel, dat je helemaal bij bent, wat moet je dan? Je valt in een enorm gat, raakt in een depressie en de koopziekte slaat weer toe... Of je kunt natuurlijk alles weer helemaal voor een tweede keer gaan bekijken. Heb je meteen weer een enorme herkijkachterstand...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •