De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pioneer VSX-909RDS Probleem

    Beste forum gebruikers!

    Ik heb een vraag aan jullie, na wat onderzoek op internet heb ik niet veel kunnen vinden. Eigenlijk helemaal niks.
    Vandaar dat ik het probeer op dit forum, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn probleem.

    Het probleem.
    Sinds een tijdje begint mijn versterker te kraken, echoën en het geluid te 'vervormen'.
    Soms begint het al naar 5 minuten en soms doet hij het pas naar een paar uur, of helemaal niet. Het vreemde is dat het soms ook ineens weer verdwijnt maar dan wel langzamerhand. Het wordt dan steeds zachter en dan stopt het weer.

    Ik heb al van alles geprobeerd, zoals te kijken of het op andere kanalen net zo het geval was. Alles los gehaald, stroom er vanaf... Kortom ik probeer maar wat maar niks werkt.

    Het is dus een Pioneer VSX-909RDS met een Bose 5.1 set.

    Ik hoop dat jullie weten wat het kan zijn!

    mvg,
    Thomas

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Thomas.

    Het is niet helemaal duidelijk wanneer je last van die echo hebt. In de meeste gevallen komt dit doordat het geluid door de luidsprekers van de TV en van de set wordt weergegeven. Zorg er daarom voor dat het geluid door de TV of door de set weergegeven wordt.

    De vervorming kan verschillende oorzaken hebben zoals de kwaliteit van de bron en beschadiging van de luidsprekers. Bronnen als bvb MP3-bestanden hebben door de sterke compressie en de lage bitrate veel schade en klinken daardoor niet zo zuiver als een CD. Als het door beschadigde luidsprekers komt, hoor je het vaak alleen bij bepaalde tonen of frekwenties. In de meeste gevallen wordt schade aan de luidsprekers veroorzaakt door een combinatie van slechte bronnen en hoge geluidssterktes. Probeer het daarom eens met andere luidsprekers die bij voorkeur een wat hogere belastbaarheid hebben zoals boekenplank-formaat. Melkpakjes zijn nl. niet bedoeld voor weergave op hoge geluidssterktes en met een receiver als die je nu gebruikt, zou het kunnen zijn dat er een paar spreekspoelen beschadigd zijn als gevolg van warmte-ontwikkeling. Een tip die ik je bij deze daarom wil geven is om andere luidsprekers te kopen, omdat deze eigenlijk te licht zijn voor een receiver als die je nu hebt.

    Zoek dus eerst uit wanneer en waardoor het wordt veroorzaakt, want dan zal je het ook makkelijker op kunnen lossen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Beste Gerco,

    De echo komt niet doordat het geluid van de tv aanstaat, zoveel verstand heb ik er net nog wel van haha.

    Ik snap al je theorieën, maar het is alsof het gebrom/echoes speaker voor speaker afgaan. Het is dus niet zo dat het op alle speakers gelijk is, maar alsof ze heel kort afwisselen. Dit lijkt mij dat het dan niet met een bepaalde frequentie/toonhoogte te maken moet hebben?
    Laat ik het zo zeggen ik denk zelf dat het aan de versterker ligt maar ik vroeg me af of iemand hier ooit ook een probleem mee heeft gehad?

    Ik zal eens andere luidsprekers proberen, kijken of dat het kan zijn.

    Bedankt Gerco!

  4. #4

    Standaard

    Kijk ook eens naar de instellingen van de receiver en de mogelijkheden en beperkingen van de opstelling, want deze hebben ook veel invloed op het geluidsbeeld.

    Als het geluid van speaker naar speaker gaat, kan het door een verkeerde instelling van de afstand of vertraging komen of dat je 5 dezelfde luidsprekers gebruikt en de surrounds dichter bij jouw gehoor staat. Het laatste zorgt er vaak voor dat het geluid van de 'surrounds' veel krachtiger is dan van de 'fronts' en de 'centre', terwijl andersom eigenlijk beter is. Dit is een reden dat bij veel mensen de luidsprekers aan de voorkant groter zijn dan aan de achterkant van de opstelling. Voor een opstelling met 5 dezelfde luidsprekers zou je dus de mogelijkheid moeten hebben om deze allemaal op dezelfde afstand te plaatsen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •