De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard LG HX522 (hoe aansluiten)

    Beste,


    Ik wil voor niet al teveel geld af van het boute geluid dat uit mijn toch al wat jaartjes oude tv komt. Ik heb daarbij gekozen voor een LG HX522 2.1 set. Voornamelijk vanwege de ettelijke goede reviews maar naar het effectief horen van deze set was ik verkocht, voor dat geld is het geluid behoorlijk prima te noemen.

    Ik ben redelijke nieuw in het HiFi gebeuren en heb nog enkele vragen die jullie wellicht voor mij kunnen beantwoorden:


    Vraag1:
    Hoe kan ik de versterker van de HX522 nu het beste aansluit voor de beste audio / beeld kwaliteit, ik heb hierbij in mijn optiek 2 opties. Allereerst zou ik mijn Xbox360 en Humax 5200c (HD-recorder / ontvanger) HDMI kunnen aansluiten op de 2 HDMI in poorten van de HX522 versterker en deze dan via de HDMI out kunnen verbinden aan de TV. Daarnaast is het ook een optie zowel de Xbox360 als Humax 5200c via HDMI aan de TV aan te sluiten (zo zitten ze immers nu ook al) en de TV danweer via Optical Audio Out poort van de TV aan de versterker te hangen.

    Ik heb ooit eens gehoord dat een TV compressie over geluid gooit en het daardoor dus beter is de bronnen (Xbox en Humax) restreeks op de versterker aan te sluiten. Nu hoor ik weer van andere dat audio een sneller signaal is dan beeld wat ervoor kan zorgen dan je sync problmen tussen audio en video gaat krijgen als je via de versterker het beeld van de Xbox en Humax gaat doorlussen naar de TV.

    Volgen jullie hem nog? XD

    Vraag2:
    Op de doos van de LG HX522 staat met koeienletters 560WATT, das heel mooi en aardig voor mensen die blij worden van grote getallen maar ik denk hierbij ook aan mijn stroomrekening. Hoe zit het nu met verbruik van stroom bij dit soort setjes, ik neem aan dat die 560watt het piekvermogen is en niet de standaard consumptie. IK ben zelf niet zo van het alles vol opendraaien en game / kijk tv op een minimaal volume, voor mij is deze set puur bedoelt om de kwaliteit van het geluid ten goede te komen en niet voor volume. Wat verbruikt zo een setje nou op normaal niveau (zeg 40 tot 60db) en wat verbruikt zo een set in standby modus?

    Vraag3:
    Ik heb een redelijke ingetogen onderbuurman die eigenlijk nooit zijn kop laat zien, dat wil ik graag zou houden en ondanks dat ik onder mijn parket een 21db isolerende ondervloer heb liggen wil ik graag alles aan doen om hem niet volledig gestoord te maken met mijn subwoofer. Wat zijn goedkope / effectieve oplossingen om overlast tot een minimum te beperken (de sub uittrekken is overigens geen optie want dan is het geluid echt niks meer waard).


    Dank alvast voor al jullie kennis en insight, wordt gewaardeerd!

    Gr, TheSkyer

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Theskyer Bekijk bericht
    Niemand?!
    Ik doe het liever niet, ik waarschuw namelijk altijd om vooral niet die alles in 1x weggooizooi te kopen

    Hier niet komen janken als er wat stuk aangaat, je was gewaarschuwd als je wat meer op het forum had gelezen

    Dan, je zegt:

    Ik ben redelijke nieuw in het HiFi gebeuren en heb nog enkele vragen die jullie wellicht voor mij kunnen beantwoorden
    Mmmm, je denkt toch niet dat die berg plastic ook maar iets te maken heeft met HiFi? Je zal dus nog wel even nieuw blijven op dat gebied, met de aanschaf van dat setje had je net zo goed een medium PC speaker setje kunnen nemen, er zijn overigens PC speakersets die veel beter zijn dan het setje dat je op het oog hebt, maar dat terzijde.

    Dan je vragen:

    Vraag1:
    Hoe kan ik de versterker van de HX522 nu het beste aansluit voor de beste audio / beeld kwaliteit, ik heb hierbij in mijn optiek 2 opties. Allereerst zou ik mijn Xbox360 en Humax 5200c (HD-recorder / ontvanger) HDMI kunnen aansluiten op de 2 HDMI in poorten van de HX522 versterker en deze dan via de HDMI out kunnen verbinden aan de TV. Daarnaast is het ook een optie zowel de Xbox360 als Humax 5200c via HDMI aan de TV aan te sluiten (zo zitten ze immers nu ook al) en de TV danweer via Optical Audio Out poort van de TV aan de versterker te hangen.
    Maakt niet veel uit voor de kwaliteit van het geluid, het setje zal zich onder zijn eigen kunnen waarschijnlijk kenbaar maken als een simpel apparaat en van de apparaten die er via HDMI op worden aangesloten enkel een PCM 2.0 signaal krijgen, de set herbergt namelijk zelf geen hoogwaardige decoders(bij bepaalde instellingen zal het wel een hoogwaardig signaal via de HDMI out doorgeven, terwijl het apparaat er zelf niets mee doet), heeft het setje ook niet nodig, heeft immers geen hoogwaardige versterker en dito niet hoogwaardige speakers. Gewoon proberen wat het beste klinkt en waar je het minste last met lipsync problemen hebt.

    Vraag2:
    Op de doos van de LG HX522 staat met koeienletters 560WATT, das heel mooi en aardig voor mensen die blij worden van grote getallen maar ik denk hierbij ook aan mijn stroomrekening. Hoe zit het nu met verbruik van stroom bij dit soort setjes, ik neem aan dat die 560watt het piekvermogen is en niet de standaard consumptie. IK ben zelf niet zo van het alles vol opendraaien en game / kijk tv op een minimaal volume, voor mij is deze set puur bedoelt om de kwaliteit van het geluid ten goede te komen en niet voor volume. Wat verbruikt zo een setje nou op normaal niveau (zeg 40 tot 60db) en wat verbruikt zo een set in standby modus?
    Mmm, LG verwijst naar het label op de achterzijde van het apparaat voor het opgenomen vermogen, zal wel niet veel voorstellen, anders hadden ze het wel vermeld, kenners kunnen namelijk heel redelijk uit het opgenomen vermogen zien wat het echte uitgangsvermogen zo'n beetje zal zijn. Denk zelf dat het setje nog geen 100watt vermogen zal opnemen en in standby hooguit een paar watt. Zou me over m'n stroomrekening al helemaal geen zorgen maken als ik graag een beetje echt mooi geluid zou willen hebben

    Vraag3:
    Ik heb een redelijke ingetogen onderbuurman die eigenlijk nooit zijn kop laat zien, dat wil ik graag zou houden en ondanks dat ik onder mijn parket een 21db isolerende ondervloer heb liggen wil ik graag alles aan doen om hem niet volledig gestoord te maken met mijn subwoofer. Wat zijn goedkope / effectieve oplossingen om overlast tot een minimum te beperken (de sub uittrekken is overigens geen optie want dan is het geluid echt niks meer waard).
    Dat wat je je de sub noemt is iets dat de naam eigenlijk helemaal niet mag dragen, LG geeft er dan ook helemaal noemenswaardige gegevens over, over de hele set eigenlijk alleen maar nietszeggende bla bla. Het bas speakertje dat ze de naam sub hebben gegeven(is het echt niet, hier op het forum noemen we het plopper de plopper kastjes) is een passief gevalletje dat bij je buren niet de kopjes uit de kast zal laten trillen, denk dat je buurman hooguit wat irritante bonker de bonk geluidjes te horen krijgt als je set max opendraait, hij zal er midden in de nacht waarschijnlijk niet eens wakker van worden

    Al met al zijn het geen aanraders zulke basic setjes, maar een kinderhand is gauw gevuld en onwetende beginnertjes kunnen ermee uit de voeten, het heeft niets met kwaliteit te maken en ook helemaal niets met HT.

    Het is niets meer en niets minder dan een speler met een licht versterkertje en een paar plastic speakertjes, als je daar tevereden mee bent, oke...... maar maak er geen heisa over, dat doet de gebruiksaanwijzing van het setje wel, veel bla bla, weinig echte wol op het gebied van geluidskwaliteit.

    Alle waar naar zijn geld, en wat kun je nu voor 200 euro nog meer verwachten?

    Mijn advies:

    Even doorsparen en echt iets leuks nemen, hoop dan ook dat ik je vreselijk op je tenen heb gestaan met mijn antwoorden en dat je tot "inkeer" komt en hier op het forum echt gaat meedoen, met het LG setje maak je denk ik niet echt indruk, voorgebakken zooi zonder enige eigen inzet van de eigenaar ervan, setjes voor luie mensen die niet zelf iets durven samenstellen

    Goedkoop, het is ook wel eens duurkoop als je er later achter komt wat je al die tijd gemist hebt

    Tussen geluid en geluid kunnen werelden van verschil liggen, een echte liefhebber van geluid gaat op ontdekkingsreis en heeft er wat voor over, ook een iets hogere stroomrekening
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Theskyer Bekijk bericht
    Vraag1:
    Hoe kan ik de versterker van de HX522 nu het beste aansluit voor de beste audio / beeld kwaliteit, ik heb hierbij in mijn optiek 2 opties. Allereerst zou ik mijn Xbox360 en Humax 5200c (HD-recorder / ontvanger) HDMI kunnen aansluiten op de 2 HDMI in poorten van de HX522 versterker en deze dan via de HDMI out kunnen verbinden aan de TV. Daarnaast is het ook een optie zowel de Xbox360 als Humax 5200c via HDMI aan de TV aan te sluiten (zo zitten ze immers nu ook al) en de TV danweer via Optical Audio Out poort van de TV aan de versterker te hangen.

    Ik heb ooit eens gehoord dat een TV compressie over geluid gooit en het daardoor dus beter is de bronnen (Xbox en Humax) restreeks op de versterker aan te sluiten. Nu hoor ik weer van andere dat audio een sneller signaal is dan beeld wat ervoor kan zorgen dan je sync problmen tussen audio en video gaat krijgen als je via de versterker het beeld van de Xbox en Humax gaat doorlussen naar de TV.
    Bij veel zenders is het geluid vaak gecomprimeerd om te voorkomen dat het veel ruimte in neemt en het niveau veel pieken en dalen heeft. Een TV kan daar alleen invloed op hebben als deze instellingen voor dynamisch bereik en niveau's heeft en deze gebruikt worden, anders zal deze het alleen synchroniseren met het beeld.

    Het enige probleem wat je kunt hebben als je de digitale uitgang van de TV gebruikt, is dat het alleen als 2.0 naar de set gestuurd zal worden. Dit komt dan door een beperking van een TV die er voor zorgt dat het van een externe bron -als gevolg van een 'handshake'- alleen als 2.0 verwerkt kan worden.

    Wanneer beeld en geluid niet synchroon zijn, komt het niet door de snelheid van de signalen bij de bron, maar door de vertragende beeld-verwerking van de TV zoals 'de-interlacing', 'scaling' en met name kunstmatige beeldverbeteraars die vaak niets toevoegen aan de kwaliteit van de weergave. Deze laatste hebben veel invloed op het proces waardoor het niet altijd even goed uitgevoerd wordt. Om deze te kunnen passeren, zou je in het menu van de TV kunnen kijken of de TV een soort 'game-mode' heeft en anders uit kunt schakelen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-05-2013 om 12:34
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •