De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke nieuwe Multi-Region Blu-ray Player?

    Ik wil een nieuwe multi-region blu-ray player kopen en mijn keuze gaat naar 2 modellen. Graag Uw reacties wat de beste keuze zou zijn van deze 2. Of eventueel waarom geen van beide en welke dan wel? Moet wel multi-region zijn en ongeveer dezelfde prijsklasse.

    Sony BDP-S790 of Panasonic DMP-BDT330 ?

  2. #2

    Standaard

    Geen enkele reactie? Heeft niemand één van deze toestellen?

  3. #3

    Standaard

    Ik ben in het bezit van de Sony BDP-S790 maar dat is gewoon een Nederlands model dus NIET multi-region, ik kan je dus op dat vlak niet van info voorzien. Voor de rest vind ik deze speler een erg goede aankoop en ik heb hem nu 4 maanden in mijn bezit, hij heeft een uitstekende beeldkwaliteit en levert mij een bovengemiddelde upscaling van DVD's. Ik heb voor deze Sony alleen Samsung spelers gehad en bij beide spelers die ik heb gebruikt was de upscaling toch van mindere kwaliteit. De Sony speelt alle Blu Ray's die ik in huis heb zonder problemen af dus ook de Blu Ray's van A-Film, DFW en eOne Entertainment, geen lip-synch problemen zoals bij Samsung. Hij heeft een ingebouwde wifi verbinding voor het streamen van film- een muziekbestanden en een dubbele HDMI-out aansluiting.

    Ik kan hem dus volmonding aanraden maar ik heb geen ervaring met de Panasonic dus weet niet of dat een betere keuze zou zijn of niet, succes met je keuze in ieder geval.


  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    Ik ben in het bezit van de Sony BDP-S790 maar dat is gewoon een Nederlands model dus NIET multi-region, ik kan je dus op dat vlak niet van info voorzien. Voor de rest vind ik deze speler een erg goede aankoop en ik heb hem nu 4 maanden in mijn bezit, hij heeft een uitstekende beeldkwaliteit en levert mij een bovengemiddelde upscaling van DVD's. Ik heb voor deze Sony alleen Samsung spelers gehad en bij beide spelers die ik heb gebruikt was de upscaling toch van mindere kwaliteit. De Sony speelt alle Blu Ray's die ik in huis heb zonder problemen af dus ook de Blu Ray's van A-Film, DFW en eOne Entertainment, geen lip-synch problemen zoals bij Samsung. Hij heeft een ingebouwde wifi verbinding voor het streamen van film- een muziekbestanden en een dubbele HDMI-out aansluiting.

    Ik kan hem dus volmonding aanraden maar ik heb geen ervaring met de Panasonic dus weet niet of dat een betere keuze zou zijn of niet, succes met je keuze in ieder geval.
    Bedankt voor de info. Heb intussen enkele reacties over de Panasonic online gevonden en die zijn niet zo positief als over de Sony, dus zal ik maar voor de Sony gaan. Qua prijs is het bijna hetzelfde. De multi-region Sony speelt wel geen regio C blu-ray, maar denk niet dat ik veel vanuit die regio zou kopen.

  5. #5

    Standaard

    Ik ben nu ook aan het kijken voor zo'n speler, maar mn budget is iets lager. Ik twijfelde tussen de Panny 230 en de Sony 3100/5100. Ondanks dat ik groot fan ben van Panasonic, ga ik dit keer voor Sony ... de Panasonic modellen van dit jaar zijn matig lees ik op veel plekken.

    De Sony speler die je gehaalt hebt... heb je die regiovrij laten maken, of meteen zo gekocht?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Ik ben nu ook aan het kijken voor zo'n speler, maar mn budget is iets lager. Ik twijfelde tussen de Panny 230 en de Sony 3100/5100. Ondanks dat ik groot fan ben van Panasonic, ga ik dit keer voor Sony ... de Panasonic modellen van dit jaar zijn matig lees ik op veel plekken.

    De Sony speler die je gehaalt hebt... heb je die regiovrij laten maken, of meteen zo gekocht?
    Ik heb mijn Sony BDP-S790 gisteren ontvangen en heb nu nog maar één film kunnen bekijken. Heb ook een testje gedaan met een BD regio A en het werkt perfect. Ik heb die besteld bij "Stegen" en komst dus multi-region aan voor zowel BD als DVD. Ze hebben voor elk budget een speler die volledig multi-region is. Ik ben er alvast heel tevreden mee!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dligneel Bekijk bericht
    Ik heb mijn Sony BDP-S790 gisteren ontvangen en heb nu nog maar één film kunnen bekijken. Heb ook een testje gedaan met een BD regio A en het werkt perfect. Ik heb die besteld bij "Stegen" en komst dus multi-region aan voor zowel BD als DVD. Ze hebben voor elk budget een speler die volledig multi-region is. Ik ben er alvast heel tevreden mee!
    Mijn budget lag stukken lager, plus ik heb geen behoefte aan foefjes als wifi en 3d. Heb vorige week de s1100 ontvangen van stegen, en werkt perfect! Beeldkwaliteit van de sony spelers onderling zit geen verschil in volgens de vele reviews... en met zeggen dat ik uitermate te reden ben over deze speler service van stegen was top!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Mijn budget lag stukken lager, plus ik heb geen behoefte aan foefjes als wifi en 3d. Heb vorige week de s1100 ontvangen van stegen, en werkt perfect! Beeldkwaliteit van de sony spelers onderling zit geen verschil in volgens de vele reviews... en met zeggen dat ik uitermate te reden ben over deze speler service van stegen was top!
    Goed om te weten. Ik wil binnenkort ook een multi-region Blu-ray speler kopen en had o.a. ook die speler van Sony in gedachte.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Mijn budget lag stukken lager, plus ik heb geen behoefte aan foefjes als wifi en 3d. Heb vorige week de s1100 ontvangen van stegen, en werkt perfect! Beeldkwaliteit van de sony spelers onderling zit geen verschil in volgens de vele reviews... en met zeggen dat ik uitermate te reden ben over deze speler service van stegen was top!
    En de beeldkwaliteit ten opzichten van een panasonic? Ik heb zelf nu al bijna weer 4,5 jaar een DB-35 die het nog prima doet maar een regio vrije speler voor 199 is niet duur. Ik heb ook geen behoefde aan wifi en 3d en omdat het bij mij maar om enkele Regio A titels gaat die ik dan in huis haal zie ik de S1100 als vervanging en niet voor ernaast.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    En de beeldkwaliteit ten opzichten van een panasonic? Ik heb zelf nu al bijna weer 4,5 jaar een DB-35 die het nog prima doet maar een regio vrije speler voor 199 is niet duur. Ik heb ook geen behoefde aan wifi en 3d en omdat het bij mij maar om enkele Regio A titels gaat die ik dan in huis haal zie ik de S1100 als vervanging en niet voor ernaast.
    Ik ben toch maar weer voor Panasonic gegaan de DMP-DB79 om precies te zijn. Het beeld en geluid is net weer iets beter dan met de DB-35. Wat het meest opvalt is dat hij niet warm wordt zoals de DB-35 die aan één kant best heet kan worden. Ik heb nog geen Regio A only schijfjes, worden ergens volgende week verwacht, maar ik dacht ik kan het wel even testen met een Regio B only schijf. Je zet het dus om als hij uitstaat maar bij de eerste keer ging hij niet meer aan. Pas nadat ik de stroom er af had gehald ging hij weer en werkte het verder goed. Hopelijk was dat maar éénmalig. Hoe dan ook opbasis van één dag gebruik ben ik blij met mij aanschaf.

  11. #11

    Standaard

    Bijna een jaar in het bezit van de Sony BDP-S790 ... en heb toch een aantal problemen ...
    Enkele mails uitgewisseld met Stegen, maar voorlopig geen oplossing voor het probleem.

    Over de hele periode dat ik de speler in mijn bezit heb, heb ik af en toe afspeel problemen. Dit is heel onregelmatig en is slechts een paar keer voorgekomen. Heb het zowel met DVD als BD gehad. Op een bepaald moment begint de speler te haperen alsof de disc beschadigd is. Maar de disc is nieuw of compleet zonder beschadiging. Op andere spelers speelt de disc dan wel weer perfect. En bijvoorbeeld een uur later speelt het zelfs goed op mijn speler. Stegen had het toen over misschien een probleem met het loopwerk. Maar daar het probleem zich echt niet veel voordoet, kan het zijn dat ik hem terugstuur en dat hij het daar dan niet doet. Een andere mogelijkheid volgens hem is warmte van mijn versterker, maar mijn speler staat bijna 10 cm hoger en er zit een plank tussen. En soms spelen ze allebei bijna een volledige dag zonder problemen. Trouwens het probleem had zich al eens voorgedaan toen we een film keken, maar ervoor nog niets hadden gedaan.

    Maar dat is eigenlijk het minste probleem ...

    Sinds eind vorige week kan ik de regio voor BD niet meer veranderen. Ik heb alles gedaan wat Stegen mij heeft laten weten via email, maar niets helpt. De speler is wel nog regiovrij voor DVD. Maar na mijn laatste email krijg ik geen antwoord meer van Stegen.

    Iemand ervaring met de service van Stegen?
    Iemand anders al het eerste beschreven probleem meegemaakt?
    Iemand anders al problemen gehad dat de regio niet meer kon veranderd worden?

  12. #12

    Standaard

    Kun je Stegen niet gewoon bellen? Dat is nog altijd de beste weg, een stuk directer dan e-mailen. Verder denk ik dat maar weinig mensen een regiovrije Blu-ray speler van Sony hebben, dus of je veel hulp van anderen kunt verwachten? Oppo en Hiteker zijn op dat gebied toch wat bekendere merken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •