Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 44 van 44 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik gebruik 300 dpi als instelling voor mijn eigen scans, groot genoeg en het resultaat mag er wezen vind ik. Ik heb geen iPhone maar een HTC One X met android dus ik weet eerlijk gezegd niet hoe DVD Profiler en de scans er op mijn mobiel uitzien. Wie weet komen ze bij Invelos ooit nog eens een keer over de brug met een android versie, ook dat wordt al een hele tijd beloofd (net zoals de nieuwe website/forum hier zeg maar ).


  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    600 dpi voor afbeeldingen in DVD Profiler is echt overkill. Voor alleen schermweergave is 96 dpi voldoende, voor afdrukken is 200 dpi ruim voldoende, evt. nog 300 dpi.
    Dat deed ik vroeger. Sinds februari ben ik alles terug aan het skannen maar wel met een resolutie van 150 dpi. En het gaat nog een jaar of twee duren want ik heb een collectie van meer dan 1500 films. Als ik een backup deed, dan duurde dat bijna 45 minuten. Daar is meer dan 10Mbites aan informatie.
    Laatst aangepast door BASIL : 02-05-2013 om 13:30

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dligneel Bekijk bericht
    Als je dan toch een iPhone hebt, is het eenvoudigste toch iTunes. Je ript je volledige collectie en je hebt automatisch een lijst ...
    Hm ik geloof ik niet dat ik van plan was om mijn ruim 900 CD's allemaal te rippen en op mijn iPhone te zetten...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Voor John: Ik gebruik voor mijn CD-collectie Music Collector van collectorz.com. Bevalt me erg goed.
    Dank voor de tip Marcel! Oef, €25 euro voor een app... Is er niks wat vergelijkbaar is met "My Movies", ook qua kosten...?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Dank voor de tip Marcel! Oef, €25 euro voor een app... Is er niks wat vergelijkbaar is met "My Movies", ook qua kosten...?
    John, ik heb zelf een hele tijd geleden de Pro-editie gekocht voor € 39,95. Ik vind dat niet veel geld voor een fraai stuk software. Maar ik ben nu eenmaal gewend om voor software te betalen en vind dat ook niet meer dan redelijk. Je kunt altijd de trial-uitgave proberen om te kijken of deze bevalt. Overigens: Music Collector is geen App. Het is een volwaardige softwarepakket voor op je PC of Mac.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    De ideale zit er nog niet tussen voor mij. DVdProfiler niet, Collectorz niet en blu-ray.com al helemaal niet
    Tja, dan wordt het moeilijk, vrees ik, want daar noem je net enkele grote spelers op dit gebied. De ideale zul je denk ik niet vinden. Alle genoemde programma's hebben voor- en nadelen. Ik zelf ben, zoals gezegd, erg enthousiast over My Movies Pro, met name vanwege de uitstekend werkende synchronisatie met mijn mobiele apparaten (iPad, iPhone) en de uitgebreide database die er achter zit. Ja, het is niet gratis. De desktop versie (MacOSX) kost € 11,99, de iPhone-versie kost € 3,99, de Android-versie € 4,99 en de iPad-versie slechts € 5,99. Kortom, niet erg grote bedragen.

    Van de Windows-versie kon ik zo gauw geen prijs ontdekken.

  6. #31
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ben My Movies Pro ook terug beginnen gebruiken. Ben nogal een app-hopper als ik er zin in krijg

    DVDProfiler een tijd gebruikt, maar heb een Mac hier en niet altijd zin om die Parallels te installeren en een Windows en DVDProfiler. Trouwens licenties voor deze 3 bij elkaar opgeteld, wordt het toch een behoorlijk dure aangelegenheid.

    DVDPedia gebruik ik reeds jaren, maar is er alleen voor Mac. Voordeel van deze is dat je zelf een aantal custom velden kan toevoegen die je dan kan gebruiken in filters.

    En nu terug My Movies Pro sedert een paar dagen, eigenlijk naar aanleiding van dit draadje. Wilde weer eens ervaren hoe het werkte, en momenteel bevalt het me wel.

    Vaak val ik terug op mijn oude liefdes wat software paketten betreft, in dit geval DVDPedia, maar zou nu wel eens kunnen dat ik bij My Movies Pro blijf
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  7. #32

    Standaard

    Wel een beetje ruk dat je voor een iPhone en iPad 2 versies moet downloaden van My Movies Pro, terwijl je genoeg apps hebt die beide versies ondersteunen voor 1 prijs...

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Wel een beetje ruk dat je voor een iPhone en iPad 2 versies moet downloaden van My Movies Pro, terwijl je genoeg apps hebt die beide versies ondersteunen voor 1 prijs...
    Dat is zeker waar. Dat vond ik ook een beetje vreemd. Maar we hebben het nu niet echt over zulke grote bedragen. Maar er zijn genoeg computergebruikers (ook op dit forum) die nogal jeuk krijgen als ze voor commerciële producten (software, dienst) moeten betalen, terwijl ik dat niet meer dan logisch vind.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat is zeker waar. Dat vond ik ook een beetje vreemd. Maar we hebben het nu niet echt over zulke grote bedragen. Maar er zijn genoeg computergebruikers (ook op dit forum) die nogal jeuk krijgen als ze voor commerciële producten (software, dienst) moeten betalen, terwijl ik dat niet meer dan logisch vind.
    Tot die groep reken ik mezelf overigens niet. Ik betaal braaf voor allerlei softwarepakketten, ik koop nog steeds keurig heel legaal muziek op CD's en films op blu-ray, maar ik vind My Movies best een aangenaam programma (app) voor een heel bescheiden bedrag, en ik was benieuwd of er op CD-gebied iets gelijkwaardigs bestaat voor dezelfde prijs.

    Geen jeuk dus. Ik ben het volledig met je eens dat betalen voor degelijke software heel logisch is. That's all.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Hm ik geloof ik niet dat ik van plan was om mijn ruim 900 CD's allemaal te rippen en op mijn iPhone te zetten...
    Ik heb ook nooit gezegd dat je die met je iPhone moet synchroniseren. Maar meestal als je een iPhone hebt, gebruik je ook iTunes. Het rippen gaat even snel als het invoeren in een database van enkel de gegevens en de info die je bij het rippen krijgt via iTunes is meestal correct. Ik wist niet dat je die lijst ook mobiel wilde hebben, maar dat kan je oplossen door in iTunes je lijst als PDF te drukken en die op je iPhone te zetten. Het is maar een tip hé ...

  11. #36

    Standaard

    Ik ben al enkele dagen deze topic aan het volgen en kan maar geen beslissing nemen.
    Ik gebruik een excel sheet om mijn filmverzameling bij te houden.
    Op mijn iPad heb ik het programma my movies pro staan.
    Ik ben daar gedeeltelijk tevreden over, regelmatig gebeurt het immers dat de databank een film niet herkent.
    Vorig jaar had ik zo enorm veel problemen om de gelimiteerde steebook van Battleship (FRS exclusive) in te brengen.
    Ik wil al maanden een degelijk programma voor op mijn pc.
    Dus dvd profiler of movie collector zijn de beste mogelijkheden.
    Ik zoek vooral een gebruiksvriendelijke databank waar zeker een hoesfoto en informatie over de film zelf moet instaan.
    Liefst ook een databank waar de juiste foto komt te staan dus bijvoorbeeld de steelbook van the dictator moet effectief een foto van die steelbook zijn en niet van de reguliere bluray.
    Bij movie collector kan je ook een scan-apparaatje kopen, gebruiken jullie dit of hoe werken jullie juist om de films in de databank te krijgen?
    Ik heb nog geen gratis download gedaan, ik wacht liever even jullie reacties af.
    Weet er iemand trouwens een link voor een pdf manual van dvd profiler?
    Van movie collector heb ik de manual maar niet van dvd profiler.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Tot die groep reken ik mezelf overigens niet. Ik betaal braaf voor allerlei softwarepakketten, ik koop nog steeds keurig heel legaal muziek op CD's en films op blu-ray, maar ik vind My Movies best een aangenaam programma (app) voor een heel bescheiden bedrag, en ik was benieuwd of er op CD-gebied iets gelijkwaardigs bestaat voor dezelfde prijs.

    Geen jeuk dus. Ik ben het volledig met je eens dat betalen voor degelijke software heel logisch is. That's all.
    Ja ik vind ook, als je al die blu-rays kunt betalen, kun je ook wel een keer voor een programma betalen als je het programma graag wilt. Ook is het zo dubbel. Koop je een iPad van pak hem beet, ga je hem jailbreaken.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dligneel Bekijk bericht
    Ik heb ook nooit gezegd dat je die met je iPhone moet synchroniseren. Maar meestal als je een iPhone hebt, gebruik je ook iTunes. Het rippen gaat even snel als het invoeren in een database van enkel de gegevens en de info die je bij het rippen krijgt via iTunes is meestal correct. Ik wist niet dat je die lijst ook mobiel wilde hebben, maar dat kan je oplossen door in iTunes je lijst als PDF te drukken en die op je iPhone te zetten. Het is maar een tip hé ...
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  14. #39
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Ik ben al enkele dagen deze topic aan het volgen en kan maar geen beslissing nemen.
    Ik gebruik een excel sheet om mijn filmverzameling bij te houden.
    Op mijn iPad heb ik het programma my movies pro staan.
    Ik ben daar gedeeltelijk tevreden over, regelmatig gebeurt het immers dat de databank een film niet herkent.
    Vorig jaar had ik zo enorm veel problemen om de gelimiteerde steebook van Battleship (FRS exclusive) in te brengen.
    Ik wil al maanden een degelijk programma voor op mijn pc.
    Dus dvd profiler of movie collector zijn de beste mogelijkheden.
    Ik zoek vooral een gebruiksvriendelijke databank waar zeker een hoesfoto en informatie over de film zelf moet instaan.
    Liefst ook een databank waar de juiste foto komt te staan dus bijvoorbeeld de steelbook van the dictator moet effectief een foto van die steelbook zijn en niet van de reguliere bluray.
    Bij movie collector kan je ook een scan-apparaatje kopen, gebruiken jullie dit of hoe werken jullie juist om de films in de databank te krijgen?
    Ik heb nog geen gratis download gedaan, ik wacht liever even jullie reacties af.
    Weet er iemand trouwens een link voor een pdf manual van dvd profiler?
    Van movie collector heb ik de manual maar niet van dvd profiler.
    In My Movies Pro kan je ook een film toevoegen welke niet in de database staat, net zoals in DVD Profiler. Dit is toch zo in de desktop versie.

    Je weet toch dat de database van My Movies Pro en DVD Profiler wordt gevoed door de noeste arbeid van gewone stervelingen zoals jij en ik. Dus de kwaliteit staat en valt met de bijdrages.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    In My Movies Pro kan je ook een film toevoegen welke niet in de database staat, net zoals in DVD Profiler. Dit is toch zo in de desktop versie.

    Je weet toch dat de database van My Movies Pro en DVD Profiler wordt gevoed door de noeste arbeid van gewone stervelingen zoals jij en ik. Dus de kwaliteit staat en valt met de bijdrages.
    Ik voeg in My Movies Pro regelmatig ontbrekende titels toe. Het gaat dan vaak om titels die net uit zijn. Je kunt ook een bestaande titel uit een ander land dupliceren en vervolgens localiseren en de bijbehorende hoesjes uploaden. Met name het invoeren van de acteurslijst is namelijk bij sommige films een heel karwei en als iemand anders dat al een keer gedaan heeft, scheelt dat een hoop tijd. In DVD Profiler werkt dat precies eender.

  16. #41
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ik voeg ontbrekende titels ook gewoon toe. Wel zonder covers, heb hier momenteel niet de beschikking over een scanner.

    Denk dat ik nu aan zowat 450 contributie punten zit op My Movies, niet dat je er waarschijnlijk nog iets mee kan eens je de applicatie hebt aangekocht ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    ...
    Weet er iemand trouwens een link voor een pdf manual van dvd profiler?
    ...
    Die bestaat (helaas) niet. Er is de beknopte programmahelp die online staat (hier...). Ben je eenmaal bekend met het programma en wil je ook bijdragen aan de online database, dan is er de eveneens beknopte bijdragegids (hier...). Die kun je ook tevoren eens doorlezen, omdat het wel een beeld geeft wat voor (en hoe) gegevens bedoeld zijn in het programma op te nemen.
    Ook is er een door gebruikers gestart initiatief voor een wikipedia, maar die is wel erg beknopt gebleven. 'Profiler is namelijk een zeer uitvoerig programma en dat betekent dat een goede, volledige handleiding al snel de omvang van een encyclopedie heeft. FWIW.

    Overigens, je raadt het ongetwijfeld al, ben ik fervent gebruiker van DVDprofiler.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  18. #43

    Standaard

    Iedereen bedankt voor de info.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Ik gebruik blu-ray.com Je kan heel makkelijk zien hoeveel films je hebt, hoeveel hoesjes. Welke er nog uit moeten komen, welke er nog onderweg zijn, wish list, etc, etc . Op je browser op je telefoon kan je deze natuurlijk ook bekijken.
    Ook ik ben mijn collectie aan het invoeren op bluray.com

    Werkt prima en kost niks

    Heb ook dvd profiler, maar ik heb nu alleen nog maar apple computers en die werken niet met dvd profiler.

    Zie hier:

    http://www.blu-ray.com/community/col...n.php?u=262658
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •