Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 44 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke software/app gebruik jij om je collectie bij te houden?

    Zelf heb ik pas 100 blu-rays, maar met het oog op de toekomst wil ik het gaan bij houden. Ik hoef niet alle details per se te hebben. Titel, acteurs en jaar/type uitgave voldoen. Nog handiger zou zijn als ik het via mobiel ook kan bekijken.

    Liever betaal ik er niet voor: ik hoef niet zoveel informatie

    Wat gebruiken jullie? En wat zijn jullie ervaringen?

  2. #2

    Standaard

    Ik gebruik blu-ray.com Je kan heel makkelijk zien hoeveel films je hebt, hoeveel hoesjes. Welke er nog uit moeten komen, welke er nog onderweg zijn, wish list, etc, etc . Op je browser op je telefoon kan je deze natuurlijk ook bekijken.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Ik gebruik blu-ray.com Je kan heel makkelijk zien hoeveel films je hebt, hoeveel hoesjes. Welke er nog uit moeten komen, welke er nog onderweg zijn, wish list, etc, etc . Op je browser op je telefoon kan je deze natuurlijk ook bekijken.
    Ik heb het idee dat de benelux releases daar amper op staan. Klopt dat?

    Heb het gecheckt: minimaal 50% kent 'ie niet
    Laatst aangepast door Themeparkfan1987 : 27-04-2013 om 22:52

  4. #4

    Standaard

    Ik gebruik collectorz movie collector pro. Heeft ook een app voor android en ios. Vind het een mooi en makkelijk programma. Staan heel veel films in de database en alles is ook makkelijk aan te passen. En voor een leek een makkelijke optie om van je collectie een website te maken (zie mijn link). Het kost alleen wel geld.
    Laatst aangepast door korenjw : 27-04-2013 om 23:11

  5. #5

    Standaard

    Bento (iMac), heel eenvoudige database. Heeft ook een app voor de iPhone. Mijn collectie is intussen 3000+, dus kon wel een mobiele app gebruiken zodat ik geen dubbele aankopen meer doe. Collectorz Movie Collector heb ik eventjes getest, maar heb dan toch maar beslist om de lijst vanaf 0 zelf te maken. Heel veel werk, maar nu is het heel handig.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Ik heb het idee dat de benelux releases daar amper op staan. Klopt dat?

    Heb het gecheckt: minimaal 50% kent 'ie niet
    Nou, bij mij gaat het om de film, meestal hebben ze dezelfde covers en dat is bij mij genoeg.

  7. #7

    Standaard

    Ik gebruik dvdprofiler, al moet je voor dat programma een eenmalige bijdrage doen als je het ongelimiteerd wilt gebruiken. Er is ook een app voor het mobieltje dacht ik.

    Ik zoek een vervangprogramma voor dvdprofiler, omdat ik enkele blu's heb waarvan meerdere releases eenzelfde ean gebruik (verschillende cover), maar die dus niet in de database mogen worden geupload. Als iemand een programma kent die het toelaat manual profielen met aangepaste afbeedling te tonen zonder ze daarvoor te moeten uploaden naar een server, mag het mij zeker laten weten.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door korenjw Bekijk bericht
    Ik gebruik collectorz movie collector pro. Heeft ook een app voor android en ios. Vind het een mooi en makkelijk programma. Staan heel veel films in de database en alles is ook makkelijk aan te passen. En voor een leek een makkelijke optie om van je collectie een website te maken (zie mijn link). Het kost alleen wel geld.
    Heb hem even bekeken. Buiten feit om dat het geld kost moet ik zeggen dat ik hem niet praktisch vind werken en ik ook een hoop films niet kan vinden.

    De ideale zit er nog niet tussen voor mij. DVdProfiler niet, Collectorz niet en blu-ray.com al helemaal niet

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik gebruik dvdprofiler, al moet je voor dat programma een eenmalige bijdrage doen als je het ongelimiteerd wilt gebruiken. Er is ook een app voor het mobieltje dacht ik.

    Ik zoek een vervangprogramma voor dvdprofiler, omdat ik enkele blu's heb waarvan meerdere releases eenzelfde ean gebruik (verschillende cover), maar die dus niet in de database mogen worden geupload. Als iemand een programma kent die het toelaat manual profielen met aangepaste afbeedling te tonen zonder ze daarvoor te moeten uploaden naar een server, mag het mij zeker laten weten.
    Je kunt toch gewoon in je eigen profiler doen wat je wilt zonder het te uploaden Jurgen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Je kunt toch gewoon in je eigen profiler doen wat je wilt zonder het te uploaden Jurgen.
    Dat dacht ik dus ook al. Cover inscannen en invoeren en dan beveiligen voor online updates.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #11

    Standaard

    Ik gebruik op mijn Mac My Movies Pro voor MacOS, waarvan ook een iPad- en iPhone-versie beschikbaar is die prima met elkaar synchroniseren. Ben daar zeer tevreden over. Ziet er ook gelikt uit en heeft een zeer uitgebreide database met snelle previews. Alleen de printopties zijn wat onhandig en mager. Werkt volgens hetzelfde principe als DVD Profiler, waarvan ik nog een versie op mijn vrijwel niet meer gebruikte Windows PC heb staan.

    Van My Movies zijn ook Windows- en Android-versies beschikbaar.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik gebruik op mijn Mac My Movies Pro voor MacOS, waarvan ook een iPad- en iPhone-versie beschikbaar is die prima met elkaar synchroniseren. Ben daar zeer tevreden over. Ziet er ook gelikt uit en heeft een zeer uitgebreide database met snelle previews. Alleen de printopties zijn wat onhandig en mager. Werkt volgens hetzelfde principe als DVD Profiler, waarvan ik nog een versie op mijn vrijwel niet meer gebruikte Windows PC heb staan.

    Van My Movies zijn ook Windows- en Android-versies beschikbaar.
    Heb dit programma (maar dan windows versie) ook tijdje gebruikt naast dvdprofiler. Na verwijdering van my movies onder windows 8 moest ik wel windows 8 opnieuw vers installeren, want windows 8 werd gigantisch instabiel.

    Dvdprofiler heeft inmiddels ondersteuning voor ios (ippad en iphone). Voor android komt binnenkort ook ondersteuning. Database van dvdprofiler is dankzij kritische leden betrouwbaarder dan die van my movies, is mijn ervaring.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Heb dit programma (maar dan windows versie) ook tijdje gebruikt naast dvdprofiler. Na verwijdering van my movies onder windows 8 moest ik wel windows 8 opnieuw vers installeren, want windows 8 werd gigantisch instabiel.

    Dvdprofiler heeft inmiddels ondersteuning voor ios (ippad en iphone). Voor android komt binnenkort ook ondersteuning. Database van dvdprofiler is dankzij kritische leden betrouwbaarder dan die van my movies, is mijn ervaring.
    Dat is denk ik meer een Windows-probleem en de idioot ingewikkelde manier waarop je onder Windows altijd programma's moet installeren i.t.t. MacOS. Voor alles heb je een installer nodig, bij de Mac (vrijwel) nooit.

    Ik heb ook naar de iPad- en iPhone-opties van DVD Profiler gekeken, maar vind de synchronisatie nogal omslachtig. Je moest synchroniseren met de PC-versie, terwijl My Movies een online database is, waardoor synchroniseren met al je Apple-apparaten automatisch verloopt.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat is denk ik meer een Windows-probleem en de idioot ingewikkelde manier waarop je onder Windows altijd programma's moet installeren i.t.t. MacOS. Voor alles heb je een installer nodig, bij de Mac (vrijwel) nooit.

    Ik heb ook naar de iPad- en iPhone-opties van DVD Profiler gekeken, maar vind de synchronisatie nogal omslachtig. Je moest synchroniseren met de PC-versie, terwijl My Movies een online database is, waardoor synchroniseren met al je Apple-apparaten automatisch verloopt.
    Je kunt synchroniseren met de pc-versie, maar ook met de online database. Wel moet dit handmatig.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Je kunt toch gewoon in je eigen profiler doen wat je wilt zonder het te uploaden Jurgen.
    Ja, voor het profiel zelf wel, kan je manual aanmaken.
    Maar dan heb je geen afbeelding van de cover, want die mag en kan je niet naar de server uploaden.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ja, voor het profiel zelf wel, kan je manual aanmaken.
    Maar dan heb je geen afbeelding van de cover, want die mag en kan je niet naar de server uploaden.
    Ja maar dan gebruik je gewoon die van jezelf, je hoeft een cover niet up te loaden.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Ik gebruik gewoon Excel. Je kan dan een PDF maken en online zetten of deze verzenden naar je GSM. Het enige nadeel is dat je geen covers hebt. Ik heb geprobeerd om per film de mooiste poster online op te zoeken (meestal via IMP Awards) om deze dan in een aparte map te bewaren. Helaas vind je niet van alle films de originele poster in hd formaat en ook het bijwerken was erg tijdrovend waardoor ik gestopt ben na 500 posters.

  18. #18

    Standaard

    In het kader van "door de bomen het bos" etc, nu we het toch over "collecties" hebben, wat is nou een handige app om mijn CD-collectie snel in te voeren en te beheren? Ik gebruik voor mijn films de app "My Movies", vind ik wel goed te doen. Maar voor CD's heb ik zoiets nog niet echt gevonden. Liefst dan dus ook streepjescode scannen met de iPhone.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    In het kader van "door de bomen het bos" etc, nu we het toch over "collecties" hebben, wat is nou een handige app om mijn CD-collectie snel in te voeren en te beheren? Ik gebruik voor mijn films de app "My Movies", vind ik wel goed te doen. Maar voor CD's heb ik zoiets nog niet echt gevonden. Liefst dan dus ook streepjescode scannen met de iPhone.
    Als je dan toch een iPhone hebt, is het eenvoudigste toch iTunes. Je ript je volledige collectie en je hebt automatisch een lijst ...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    In het kader van "door de bomen het bos" etc, nu we het toch over "collecties" hebben, wat is nou een handige app om mijn CD-collectie snel in te voeren en te beheren? Ik gebruik voor mijn films de app "My Movies", vind ik wel goed te doen. Maar voor CD's heb ik zoiets nog niet echt gevonden. Liefst dan dus ook streepjescode scannen met de iPhone.
    Voor John: Ik gebruik voor mijn CD-collectie Music Collector van collectorz.com. Bevalt me erg goed.

  21. #21

    Standaard

    Ik heb hier zelf een (Android) app voor gebouwd. Deze communiceert met een online database van mijn website, de website is een heel eind af. Hier kun je (als hij klaar is) ook een eigen account aanmaken en de app gebruiken...

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik gebruik dvdprofiler, al moet je voor dat programma een eenmalige bijdrage doen als je het ongelimiteerd wilt gebruiken. Er is ook een app voor het mobieltje dacht ik.

    Ik zoek een vervangprogramma voor dvdprofiler, omdat ik enkele blu's heb waarvan meerdere releases eenzelfde ean gebruik (verschillende cover), maar die dus niet in de database mogen worden geupload. Als iemand een programma kent die het toelaat manual profielen met aangepaste afbeedling te tonen zonder ze daarvoor te moeten uploaden naar een server, mag het mij zeker laten weten.
    Ook ik gebruik de ongelimiteerde versie van DVD-Profiler en ik ben inmiddels bezig om mijn vollledige collectie van eigen high resolution scans te voorzien, alles wat nieuw bij mij binnenkomt krijgt sowieso al zijn eigen high resolution scan. Aangezien ik mijn collectie niet online heb staan is het voor mij dus puur een programma waar ik mijn persoonlijke collectie in bijhoud. Ik lever wel af en toe een bijdrage aan de online database maar ben daar erg voorzichtig mee omdat je ontzettend snel met de grond gelijk gemaakt wordt door de collega gebruikers als er ook maar iets in hun ogen niet klopt.


  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    Ook ik gebruik de ongelimiteerde versie van DVD-Profiler en ik ben inmiddels bezig om mijn vollledige collectie van eigen high resolution scans te voorzien, alles wat nieuw bij mij binnenkomt krijgt sowieso al zijn eigen high resolution scan. Aangezien ik mijn collectie niet online heb staan is het voor mij dus puur een programma waar ik mijn persoonlijke collectie in bijhoud. Ik lever wel af en toe een bijdrage aan de online database maar ben daar erg voorzichtig mee omdat je ontzettend snel met de grond gelijk gemaakt wordt door de collega gebruikers als er ook maar iets in hun ogen niet klopt.
    Dat ben ik al een tijdje mee bezig. Resolutie mag ook niet te hoog zijn, anders wordt het door de iphone applicatie niet aanvaard.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Dat ben ik al een tijdje mee bezig. Resolutie mag ook niet te hoog zijn, anders wordt het door de iphone applicatie niet aanvaard.

    De max reso voor scans in DVDprofiler is ook maar 600DPI (megagroot bestand) hoor. Zelfs dan kan het programma vastlopen en ben je toch geneigd naar 300DPI (wat eigenlijk ruimschoots voldoende is, mijn eigen scans zijn meestal 200DPI) te gaan. Wanneer de scan echt op niets trekt gebruik ik 600DPI. Het profiel laadt dan ook heel moeilijk wanneer je je het desbetreffende profiel wilt bekijken in het programma.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    De max reso voor scans in DVDprofiler is ook maar 600DPI (megagroot bestand) hoor. Zelfs dan kan het programma vastlopen en ben je toch geneigd naar 300DPI (wat eigenlijk ruimschoots voldoende is, mijn eigen scans zijn meestal 200DPI) te gaan. Wanneer de scan echt op niets trekt gebruik ik 600DPI. Het profiel laadt dan ook heel moeilijk wanneer je je het desbetreffende profiel wilt bekijken in het programma.
    600 dpi voor afbeeldingen in DVD Profiler is echt overkill. Voor alleen schermweergave is 96 dpi voldoende, voor afdrukken is 200 dpi ruim voldoende, evt. nog 300 dpi.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •