De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.

Discussie: Guilty Pleasures

  1. #1

    Talking Guilty Pleasures

    De meeste mensen hier zullen ze vast wel hebben, de guilty pleasures. Films die over het algemeen laag worden gewaardeerd (of 'lekker fout' zijn), maar waar jij geen genoeg van kan krijgen.

    Aangezien ik geen topic heb kunnen vinden hierover, ben ik er maar mee begonnen. Ben benieuwd naar jullie guilty pleasures onder de films/tv-series.

    Mijn grootste Guilty Pleasure is een film van vorig jaar: Rock Of Ages, met ondermeer Tom Cruise, Catherine Zeta-Jones en de excellerende Russell Brand in de hoofdrollen. Het is sowieso een cast om van te smullen, net als de vele (glam)rock in deze musicalfilm die door de cast zelf is gezongen. Lekker fout en over-the-top.

    Een andere Guilty Pleasure van mij is de film The Smurfs. Gewoon een hele leuke combi tussen live-action en animatie, met heel veel New York.

    Andere GP's:

    * Grease
    * Saturday Night Fever
    * Summer Catch(Jessica Biel)
    * Doomsday

  2. #2

    Standaard

    Showgirls van Paul Verhoeven staat er bij mij sowieso tussen. Wat betreft actiefilms steekt het uberslechte Commando er bovenuit, maar er zijn er wel meer. Ik heb ook dubbel gelegen bij Kung Pow: Enter The Fist (14/100 op Metacritic) van Steve Oedekerk, maar was dan ook de enige denk ik.

    Veel guilty pleasures hebben ook te maken met jeugdsentiment. Mighty Morphin Power Rangers The Movie bijvoorbeeld, of Street Fighter voor de teksten van Van Damme (Met frans accent: "Come out from behind the curtain weezurd!") en Raul Julia ("For I beheld Satan as he came down from Heaven!"). Het is afschuwelijk slecht , maar kan er door het sentiment nog steeds van genieten.

    Alleen Teenage Mutant Ninja Turtles (1990) keek ik onlangs nog een keer terug en dat vond ik, zelfs zonder het jeugdsentiment meegerekend, nog steeds een prima film.
    "All the money does is buy you the bed... it's getting out of it thats the problem" - Shane Black

  3. #3

    Standaard

    Oh, ik heb er ook veel, vooral veel actiefilms uit de jaren 80/90: Fortress, Con Air, Speed 2, Tango & Cash, Demolition Man, Under Siege 1 & 2, Die Hard 2....

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Het hoeven niet per se slechte films te zijn om in aanmerking te komen voor Guilty Pleasure?

    Eigenlijk kan ik Top Gun en The Fast & The Furious-filmreeks ook wel onder Guilty Pleasure verstaan, of Tron Legacy.

    Zoals ToastedQB hierboven ook vermelde, is Showgirls ook een echte Guilty Pleasure. Net als Weekend At Bernies en Porky's trouwens. Die vallen dan onder jeugdsentiment die nu ook nog heel goed te kijken zijn.

  6. #6

    Standaard

    Mijn guilty pleasures die ik zo bedenk:

    - The Man in the Iron Mask
    - Hitman
    - King Arthur (DC)
    - The 13th Warrior

    Meerdere keren gekeken en ze blijven leuk op een of andere manier

  7. #7

    Standaard

    zat.
    -batman en robin
    -batman forever
    -wild wild west
    -the mask

  8. #8

    Standaard

    Resident Evil reeks. Bad to the bone, maar toch kijk ik ze.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Resident Evil reeks. Bad to the bone, maar toch kijk ik ze.
    Oja die vergat ik nog, toppers

  10. #10

    Standaard

    Cuthrough Island..heerlijke film...puur vermaak.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Cuthrough Island..heerlijke film...puur vermaak.
    Cutthroat Island.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Cutthroat Island.
    Heerlijke muziek maakt voor mij van deze film top-entertainment.

    Zelfde met Lost in Space. Ook een filmpje dat ik regelmatig opleg.

    Speed Racer is er nog zo een. Alleen al voor het visuele. Op blu-ray kijk je je ogen uit...

  13. #13

    Standaard

    Geen idee eigenlijk ... GLEE beschouw als mijn guilty pleasure onder de series. Omdat het naast ongelooflijk plezant ook heerlijk fout is. Maar films ... Veel van bovenstaande titels beschouw ik persoonlijk niet als guilty pleasure. Tjah. Ik weet het echt (nog) niet. In een gelijkaardig topic zag ik ergens "Hook" opduiken. Ik beschouw dat nog steeds als een fantastische jeugdfilm op alle mogelijke vlakken, dus duw hem niet in dit hoekje. Misschien springt er mij alsnog iets te binnen ...

  14. #14

    Standaard

    Oh yes, Hook is ronduit prachtig. Ik was al een jonge volwassene (niet echt) toen ik hem zag in de cinema en nu als bijna veertiger, geniet ik er nog meer van dan vroeger. Ik begrijp niet dat iemand deze film kan haten...

  15. #15

    Standaard

    Zijn er eigenlijk een heleboel, hier een paar van mijn grootste;
    -Congo
    -Last action hero
    -Showdown in little Tokio
    -Jumanji
    etc. etc.
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  16. #16

    Standaard

    Robocop nummer 3. 1e keer dat ik hem zag: ik kwam niet meer bij. Zo slecht dat het hilarisch wordt.

  17. #17

    Standaard

    Expendables 2
    Armageddon
    The day after tomorrow
    Fast & Furius films
    King Arthur
    Terminator 2 --> niet echt een "guilty" pleasure natuurlijk maar wel een die ik nog regelmatig opzet. In zijn genre een van de beste films ooit, een van de weinige films waarbij deel 2 in alle opzichten deel 1 overtreft in mijn ogen.
    Who buys DVD's anyway? :)

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door E@gle Bekijk bericht
    Terminator 2 --> niet echt een "guilty" pleasure natuurlijk maar wel een die ik nog regelmatig opzet. In zijn genre een van de beste films ooit, een van de weinige films waarbij deel 2 in alle opzichten deel 1 overtreft in mijn ogen.
    Je geeft het zelf al aan, maar waarom heb je deze nou in je lijst opgenomen? Deze is zowel door pers als publiek goed ontvangen?

    Twee van mijzelf die nu in mij opkomen:
    Aeon Flux en (jawel) Music & Lyrics .

  19. #19

    Standaard

    Een guilty pleasure is iets waar je van geniet, maar wat je toch liefst verborgen zou houden. Voornamelijk vanwege het idee hoe andere mensen er over denken. Ik denk dat ik er ééntje gevonden heb die aan de omschrijving voldoet: 17 Again.

    We moeten daar niet onnozel over doen: 't Is een goed gemaakte genrefilm, zonder meer. Een transformatie-film in de geest van BIG. En elke keer deze op TV is, merk ik dat het zappen plots stopt en pas terug op gang komt wanneer de end-credits verschenen zijn. En ik wéét het : Zac Efron. Mannelijke wenkbrauwen gaan meteen aan 't fronsen, maar hoe je 't ook draait of keert, de jongeman weet wat komische timing is. En dat is niet iedereen gegeven, het is deels dankzij zijn aanwezigheid dat de reeds vrij grappige situaties de nodige push krijgen. 't Is een klassiek voorbeeld dat telkens opnieuw bij bepaalde nieuwe talenten terugkeert, vooral wanneer het posterboys betreft die meisjeskamers sieren. 't Is een beetje triest dat zoveel mensen daar niet naast kunnen kijken of zich daar niet over kunnen zetten. Ik denk aan DiCaprio, die als kindacteur méér dan indrukwekkende dingen gedaan had. Als tiener werd het een meisjesidool en was het als man plots "not done" die gast OK te vinden, laat staan naar zijn films te kijken. DiCaprio heeft er meer dan 10 jaar moeten over doen alvorens het publiek zich hier over heen kon zetten. Dit terwijl hij al die tijd gewoon bleef presteren, zoals altijd. 't Was vroeger niet anders met Joseph Gordon Levitt of Heath Ledger, hoewel het al snel heel duidelijk was dat het om talentenbrokken ging. Een meer recente naam is Logan Lerman. Deze Percy Jackson had al verscheidene malen aangetoond wat in z'n mars te hebben. Toch is er altijd die periode waar (vooral) mannen doorheen moeten alvorens dat te kunnen / willen herkennen. Bon, terug naar Efron - Die kerel kan het. En ik voorspel dat binnen zo'n 10 jaar het merendeel hem plots wel zal waarderen of op z'n minst aanvaarden als acteur. Hij heeft 't reeds laten zien in verscheidene titels.

  20. #20

    Standaard

    Een guilty pleasure is iets waar je van geniet, maar wat je toch liefst verborgen zou houden. Voornamelijk vanwege het idee hoe andere mensen er over denken. Ik denk dat ik er ééntje gevonden heb die aan de omschrijving voldoet: 17 Again.

    We moeten daar niet onnozel over doen: 't Is een goed gemaakte genrefilm, zonder meer. Een transformatie-film in de geest van BIG of Freaky Friday, maar dan net iets anders. En elke keer deze op TV is, merk ik dat het zappen plots stopt en pas terug op gang komt wanneer de end-credits verschenen zijn. En ik wéét het : Zac Efron. Mannelijke wenkbrauwen gaan meteen aan 't fronsen, maar hoe je 't ook draait of keert, de jongeman weet wat komische timing is. En dat is niet iedereen gegeven, het is deels dankzij zijn aanwezigheid dat de reeds vrij grappige situaties de nodige push krijgen. 't Is een klassiek voorbeeld dat telkens opnieuw bij bepaalde nieuwe talenten terugkeert, vooral wanneer het posterboys betreft die meisjeskamers sieren. 't Is een beetje triest dat zoveel mensen daar niet naast kunnen kijken of zich daar niet over kunnen zetten. Ik denk aan DiCaprio, die als kindacteur méér dan indrukwekkende dingen gedaan had. Als tiener werd het een meisjesidool en was het als man plots "not done" die gast OK te vinden, laat staan naar zijn films te kijken. DiCaprio heeft er meer dan 10 jaar moeten over doen alvorens het publiek zich hier over heen kon zetten. Dit terwijl hij al die tijd gewoon bleef presteren, zoals altijd. 't Was vroeger niet anders met Joseph Gordon Levitt of Heath Ledger, hoewel het al snel heel duidelijk was dat het om talentenbrokken ging. Een meer recente naam is Logan Lerman. Deze Percy Jackson had al verscheidene malen aangetoond wat in z'n mars te hebben. Toch is er altijd die periode waar (vooral) mannen doorheen moeten alvorens dat te kunnen / willen herkennen. Bon, terug naar Efron - Die kerel kan het. En ik voorspel dat binnen zo'n 10 jaar het merendeel hem plots wel zal waarderen of op z'n minst aanvaarden als acteur. Hij heeft 't reeds laten zien in verscheidene titels.

  21. #21

    Standaard

    Als ik een lijst zou maken van mijn guilty pleasures dan zou dit board te klein zijn denk ik. Maar om toch wat aan de discussie bij te dragen: twee van mijn grootste GP's zijn de twee Tomb Raider-films.

    ... nu we toch bezig zijn, willen we met zijn allen een zelfhulpgroep oprichten? "Hallo, mijn naam is Werner en het is 52 dagen geleden dat ik nog eens naar Tomb Raider gekeken heb..."
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht

    ... nu we toch bezig zijn, willen we met zijn allen een zelfhulpgroep oprichten? "Hallo, mijn naam is Werner en het is 52 dagen geleden dat ik nog eens naar Tomb Raider gekeken heb..."



    Mijn grootste is denk ik wel Dirty Dancing. Die heb ik wel 25 keer gezien. Blijft gewoon heerlijk.

  23. #23

    Standaard

    DooM, gewoon leuk. Geen idee wat mensen hadden verwacht van een film gebaseerd op een videospel waarin de opdracht is zoveel mogelijk monsters te killen en waar het verhaal er eigenlijk weinig toe doet.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    DooM, gewoon leuk. Geen idee wat mensen hadden verwacht van een film gebaseerd op een videospel waarin de opdracht is zoveel mogelijk monsters te killen en waar het verhaal er eigenlijk weinig toe doet.
    Vond deze buitengewoon slecht, en ben opgegroeid met de videogames. Het enige goeie eraan was die coole vijf minuten durende shot, je weet wel dewelke ik bedoel.

  25. #25

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •