Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 51 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Game of Thrones - Seizoen 2 [Blu-ray Disc]

    Game of Thrones - Seizoen 2

    Het tweede seizoen is wederom ijzersterk.

    Lees dit artikel

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Twee puntjes:
    - Tyron Bannister, gespeeld door de dwerg Peter Dinklage; volgens mij is dwerg een beledigend woord
    - Stannis Baratheon, een zoon van de oude koning Robert Baratheon; hij is de broer. De aansluitende zin "Hij is bereid om daarvoor een aanval te doen op diens jongste broer, annex neef, Joffrey" kan dan ook aangepast worden.

    Aanvulling:
    - aangezien de andere 'potentiele koningen' allemaal genoemd worden (tenslotte is het A Clash of Kings), mis ik nog een vermelding van Renling
    - er wordt ook geen melding gemaakt van de belangrijke verhaallijnen betreffende Daenerys Targaryen en Jon Snow

    Ik ben de eerste om te zeggen dat het lastig is om alles mee te nemen, maar deze nemen toch een significant deel van dit seizoen voor hun rekening .
    Laatst aangepast door rogue : 28-03-2013 om 13:50 Reden: aanvulling

  4. #4

    Standaard

    Het wordt tijd dat je zelf recensies gaat schrijven

    Dat van Stannis ga ik aanpassen, dat had ik verkeerd begrepen. Vond het al zo lastig met dat zoon/neef gedoe.

    De rest laat ik zo. Renling heeft een te kleine rol in het geheel en de Targaryen is zo'n verhaal apart. Dat zou erbij kunnen, maar het is al te lang, de samenvatting.
    En Jon Snow wordt wel genoemd in de samenvatting (laatste zin)
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 28-03-2013 om 13:59
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Het Targaryen verhaal is nou niet echt een verhaal apart, het heeft immers direct invloed op wat er gaande is of gaat gebeuren in Westeros.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    - Tyron Lannister, gespeeld door de dwerg Peter Dinklage; volgens mij is dwerg een beledigend woord
    Wat een staaltje van politieke over-correctheid weer. Aan het woord dwerg is initieel geen negatieve connotatie verbonden, behalve datgene poco's er van willen maken. Of moeten we misschien zeggen "hoogte-andersvalide medemens"?

    EDIT: Ludo, het is wel Lannister en niet Bannister.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Dat van Stannis ga ik aanpassen, dat had ik verkeerd begrepen. Vond het al zo lastig met dat zoon/neef gedoe.
    Zoals er in Game Of Thrones wordt gehoerd en getamboerd sluit het één het ander natuurlijk niet uit
    Laatst aangepast door Werner : 28-03-2013 om 16:16
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Het Targaryen verhaal is nou niet echt een verhaal apart, het heeft immers direct invloed op wat er gaande is of gaat gebeuren in Westeros.
    Dat zien we dan in seizoen 3 (of later?) wel weer terug.
    In seizoen 2 is er niemand op Westeros die zich enigszins bezighoudt met wat er met de Targaryen gaande is.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Iemand al easter eggs gevonden overigens? Ik heb de filmpjes gezien omdat iemand ze intussen al op Youtube heeft geslingerd, maar ik weet niet waar ze staan.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Wat een staaltje van politieke over-correctheid weer. Aan het woord dwerg is initieel geen negatieve connotatie verbonden, behalve datgene poco's er van willen maken. Of moeten we misschien zeggen "hoogte-andersvalide medemens"?
    Geen negatieve connotatie?
    Misschien niet voor degene die het uitspreekt, maar het zal vast anders zijn als je zelf een klein mens bent, daar kunnen wij niet over oordelen (neem ik aan, ik kan a.d.h.v. je foto niet je lengte beoordelen) .

    Ik maak er trouwens verder geen punt van hoor, ik duid het alleen aan.

    Laten we het weer lekker over deze box hebben, wat nu al één van de beste releases van 2013 is.

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mooie review van een fantastische serie...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Onder een goede review word verstaan: een journalistieke synopsis, die meestal door professionele media mensen als Ludo Keeris wordt neergezet. Mijn complimenten voor deze mooie review

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Geen negatieve connotatie?
    Nee, geen negatieve connotatie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Van Dale
    dwerg (de; zelfstandig naamwoord; meervoud: dwergen)
    1(m) (in sprookjes) klein wezen
    2(m,v) klein mens of dier
    Wat is daar nu negatief aan, buiten het irrationele wat je er zelf achter zoekt natuurlijk.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Nee, geen negatieve connotatie.



    Wat is daar nu negatief aan, buiten het irrationele wat je er zelf achter zoekt natuurlijk.
    Ik wilde ermee stoppen, maar het ging echt niet. Sorry .

    Bij connotatie gaat het juist om de emotionele lading/waarde van een woord.
    Jij komt nu met de Van Dale aan, waar de denotatie van het woord staat, daar gaat het dus juist niet om .

    Gaan we weer ontopic?

  14. #14

    Standaard

    Dikke aanrader dit tweede seizoen.

    Alleen jammer van de andere verpakking die ze hebben gekozen. Nu staat mijn eerste seizoen daar zo lullig naast in mn kast...

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Inmiddels is hij ook verkrijgbaar in de 'dunne' verpakking.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door x-vision Bekijk bericht
    Dikke aanrader dit tweede seizoen.

    Alleen jammer van de andere verpakking die ze hebben gekozen. Nu staat mijn eerste seizoen daar zo lullig naast in mn kast...
    Het eerste seizoen had ook gelimiteerd de luxe verpakking.
    In de UK is deze nog te verkrijgen (gewoon met NL subs).

  17. #17

    Standaard

    Ik zocht nog eigenlijk die NL release van die luxe verpakking, maar moest helaas de UK versie bestellen. Wel jammer...

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    In seizoen 2 is er niemand op Westeros die zich enigszins bezighoudt met wat er met de Targaryen gaande is.
    Dan stel ik voor dat je dit seizoen nog eens opnieuw bekijkt...

  19. #19

    Standaard

    Absolute aanrader!
    StarTrader

  20. #20

    Standaard

    Keurige review, maar toch jammer dat er in de review niet vermeld is dat 3 van de 5 schijven een verkeerde opdruk hebben mbt de vermelding van de episodes, het doet dan wel geen afbreuk aan de kwaliteit van het beeld en het geluid en de kwaliteit van de serie zelf, maar het is wel weer bijzonder slordig van de uitgever.

    Disc 1 afl. 1&2
    Disc 2 afl. 3&4
    Disc 3 afl. 5&6&7
    Disc 4 afl. 8&9
    Disc 5 afl. 10 + Bonus

    Had mijn inziens toch wel vermeld kunnen worden in de review, ging er zelf namelijk ook mee de fout in door na aflevering 6 er heel ongeduldig de volgende Disc in te gooien en dan duurt het toch even eerdat je er achter komt dat je dan een gat in het verhaal hebt.....

    Wacht vol ongeduld op de volgende seizoenen, hoop ze toch wel allemaal mee te mogen maken
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Die laatste zin klinkt toch best eng?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Keurige review, maar toch jammer dat er in de review niet vermeld is dat 3 van de 5 schijven een verkeerde opdruk hebben mbt de vermelding van de episodes, het doet dan wel geen afbreuk aan de kwaliteit van het beeld en het geluid en de kwaliteit van de serie zelf, maar het is wel weer bijzonder slordig van de uitgever.

    Disc 1 afl. 1&2
    Disc 2 afl. 3&4
    Disc 3 afl. 5&6&7
    Disc 4 afl. 8&9
    Disc 5 afl. 10 + Bonus

    Had mijn inziens toch wel vermeld kunnen worden in de review, ging er zelf namelijk ook mee de fout in door na aflevering 6 er heel ongeduldig de volgende Disc in te gooien en dan duurt het toch even eerdat je er achter komt dat je dan een gat in het verhaal hebt.....

    Wacht vol ongeduld op de volgende seizoenen, hoop ze toch wel allemaal mee te mogen maken
    Heb het niet vermeld omdat het me simpelweg niet opgevallen was! Heb gewoon elke keer de volgende aflevering gekeken en niet op gelet wat er op de disc stond.
    Zal hier nog wel een opmerking over plaatsen in de recensie.

    EDIT: done! staat nu iets van in de recensie.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 31-03-2013 om 16:12
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Die laatste zin klinkt toch best eng?
    Mmmm, beetje wel, maar heb al zoveel om me heen zien gebeuren

    Dan, Games of Thrones schijnt als ik alles goed heb begrepen wel 9 seizoenen te hebben, de schrijver schijnt geen snelle te zijn en is(als ik het goed heb onthouden) met seizoen 7 bezig te zijn, hij schrijft eens in de 2 jaar 1 seizoen en dan kan het allemaal nog wel eens heel lang gaan duren eerdat alles uit is....... ben niet piep meer en nog zo'n Bond 50 ga ik 100% zeker weten nooit meer halen, daar maak ik me geen illusies over

    Ach, de Games zou al leuk zijn, kijken we daarna weer verder als het zover komt
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Heb het niet vermeld omdat het me simpelweg niet opgevallen was! Heb gewoon elke keer de volgende aflevering gekeken en niet op gelet wat er op de disc stond.
    Zal hier nog wel een opmerking over plaatsen in de recensie.

    EDIT: done! staat nu iets van in de recensie.
    Perfect
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Het stoort mij wel, dat de nummering op label niet klopt, denk dat ik deze blu ray luxe box set maar omruil tegen de DVD versie.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •