De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.

Discussie: Home Cinema: advies

  1. #1

    Standaard Home Cinema: advies

    Hoi,

    Ik wil graag thuis ook een kleine thuisbioscoop. Het hoeft niet top-of-the top te zijn, maar ik wil toch graag films kijken met goed beeld en goed geluid.

    Wat ik heb:
    Sony LCD TV
    Sony Bluray BDPS350
    Xtreamer media player

    Ik wil hier dus een receiver op aansluiten en boxen die goed geluid produceren.
    Nu kan ik via een leuke aanbieding de volgende boxen aanschaffen:

    http://www.bostona.eu/nl/loudspeaker...verviewbutton&

    De reviews die ik kan vinden zijn goed. Goede speakers, maar ook niet de superieure boxen maar leuk voor de prijsklasse waarin ik op zoek ben.

    Receiver:
    SONY STR-DH520 heb ik zien staan. Deze is uit te breiden naar 7.1 (niet interessant) maar ondersteunt ook 3D al (wel interessant). Er is geen netwerkverbindig mogelijk. Waarom zou ik dit op een receiver willen en wat kan ik er mee? Internetradio? Update software?

    Ook vond ik in dezelfde prijsklasse de PIONEER VSX-922 in combinatie met PIONEER S-HS100. Deze heeft wel netwerk en een iets sterker vermogen (130 watt per kanaal tegen de 100 watt van de Sony). Wat zal deze combinatie mij brengen?

    En wat is nu belangrijker? De speakers of de receiver?

    Alvast bedankt voor eventuele reacties!

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat je het beste iets daar tussen in kunt kiezen.

    Een receiver als de STR-DH520 heeft nl. meer beperkingen zoals het uitgangsvermogen, de aansluit-mogelijkheden en het ontbreken van een 'auto-setup'. Zo kunnen bij dat model bvb alleen de 'fronts' degelijk aangesloten worden, omdat insteek-klemmen door de verende werking geen voldoende contakt kunnen maken. Technische zaken die bij een model als de VSX-922 van Pioneer minder zorgen hoeft te maken.

    Voor de luidsprekers van de S-HS100 van Pioneer geldt dat die geen (coaxiaal) 2-weg systemen en een stevige behuizing hebben zoals bij die van Boston Acoustics. Het geluid zal daardoor niet zo gedetailleerd, helder en sprankelend zijn als wat je van een luidspreker mag verwachten. Dit zijn de redenen dat die set van BA vaak zo goed uit de test komt.

    Je kunt het natuurlijk ook zelf beoordelen, maar dan zal wel moeten gaan luisteren en vergelijken. Het belangrijkste is nl. dat de samenwerking goed is en daarvoor hoef je echt niet alles van één merk te hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •