De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies voor een nieuwe set-up (televisie + home cinema)

    Hey allen,

    ik ben in de markt voor een nieuwe set (televisie + 5.1 home cinema), en zou jullie advies ten zeerste op prijs stellen, aangezien ik zelf wel dingen in het oog heb, maar het tegelijkertijd soms aanvoelt alsof ik door het bos de bomen niet meer zie.

    Ik zal jullie proberen zoveel mogelijk achtergrond-info te geven, zodanig dat het misschien gemakkelijker is om advies af te stemmen op mijn wensen/noden/verwachtingen...
    Nu al bedankt voor de tijd en energie om mijn post te lezen en al dan niet te beantwoorden...

    Wat heb ik nu? Ik heb al meer dan 10 jaar een oudere Philips CRT widescreen, ongeveer 27", waar ik eigenlijk tevreden over ben. En een JVC THA-9R Home Cinema set (alles in een-setje). Daar was ik totnogtoe zeer tevreden over. Het setje heeft het zeer lang volgehouden, en bood naar mijn mening een erg mooie sound (volgens mij door de actieve subwoofer die in het setje zat).
    Nu begint de laatste tijd die set erg moeilijk, of soms zelfs geen dvd's meer te lezen, en begin ik te kijken naar een upgrade (het nadeel van een alles in 1 setje natuurlijk)... Ik heb totnutoe alleen maar DVD's, een 900-tal. Maar tegenwoordig is de kost van een blu-ray systeem vs een dvd-systeem niet meer zo hoog als het ooit was, en aangezien een blu-ray aansluiten en blu-ray schijfjes beginnen kopen niet zo zinnig is met een SD CRT televisie, kijk ik dus ook naar een upgrade van de televisie...

    Mijn budget is ongeveer een kleine 1000 euro voor de ganse set (home cinema + televisie). Ik weet dat dit niet zo hoog is, maar het is wat het is.

    Waar ben ik naar op zoek?

    Ten eerste zal de set in de eerste plaats gebruikt worden om naar DVD's en in de toekomst naar Blu-Rays te kijken. Een iPod/iPhone kunnen aansluiten is leuk, maar niet perse nodig. Geen games, geen kabel, etc. ...

    Qua televisie: ik denk natuurlijk aan full-HD en hoe groter hoe liever natuurlijk... Zelf dacht ik aan iets in de aard van 40", maar misschien dat mijn prijsklasse me eerder dwingt naar 32". Maar ik wil vooral een MOOI plaatje. Als ik kijk in de winkel naar al die LCD's vind ik het beeld vaak afgrijselijk. Ik besef dat dit in de eerste plaats ligt aan wat ze die dingen voeden (zeer gecomprimeerd beeld) en eventuele afstellingen.
    Qua kleuren heb ik vaak het gevoel alsof mijn oude goedkope CRT televisie een veel mooier plaatje gaf.
    Ik heb geen voorkeur qua plasma of LED LCD, hoewel ik las dat plasma vaak mooier is voor filmfans, betere zwarten heeft, etc.
    Ik moet niet weten van die 100Hz look die veel LCD's hebben tegenwoordig. De mooie, iets tragere bewegings-cadans is helemaal weg en maakt plaats voor een video-like beeld. Ik weet niet in hoeverre dit een functie is die bij al die LCD's uit te schakelen is, maar het is een look die ik afgrijselijk vind.
    Ik hoef geen 3D, gewoon een mooi 2D plaatje.
    Ik hoef ook geen 'smart TV': ik heb een 27" iMac die ik wel zal gebruiken als ik wil op Youtube surfen... Als ik daar iets specifieks zou bij willen, kijk ik in de toekomst wel naar een Apple TV of dergelijke.
    Een mooi SD plaatje (zie ook hieronder mijn opmerkingen bij het upscalen van de blu-ray speler) is wel belangrijk.
    Tot zover de televisie-set.

    Qua Blu-Ray speler: belangrijk is dat hij een goeie upscaling biedt, want ik ga niet al mijn DVD's opnieuw kopen. Verder de nodige connecties voor de home cinema die ik zou kopen (minder van belang bij een alles in 1 setje). Wat ik fijn zou vinden, is een manier om spullen van mijn iMac af te spelen. Zijn er blu-ray spelers die kunnen iets gevoed krijgen via Airplay, of via een schijfje, of kijk ik toch beter naar een aparte Apple TV of dergelijke daarvoor?

    Qua Home Cinema: kan vasthangen met de blu-ray speler natuurlijk.
    Ik heb niet specifiek een voorkeur van alles-in-1 versus losse componenten. Ik weet dat je bij losse componenten veel meer veiligheid hebt, vaak betere kwaliteit kan bereiken, maar dat je daar ook extra voor betaalt. Budget zit wat krap, en mijn vorige alles-in-1 set klonk naar mijn oren zeer fijn (is volgens mij wel grotendeels te danken aan de actieve sub, want heb ooit een goedkoop Sony setje gehad met passieve sub en daar merkte ik niets van) en hield het 10 jaar uit. Ik sta open voor beide opties, en een aparte receiver hebben die eventueel iPods/iPhones toelaat is natuurlijk mooi meegenomen, maar ik wil het budget in het oog houden.
    Ik lees veel over goeie aparte en vrij goedkope 5.1 setjes (Jamo S426 HCS 3 met SUB 260? Tannoy HTS-101? ...) maar er is zoveel aanbod, het is moeilijk om er wijs uit te geraken...

    Ik woon niet al te groot, en hoef geen high-end set. Ik sta voor alles open, zolang het binnen mijn budget blijft.

    Groetjes en nogmaals bedankt voor jullie tijd en energie,

  2. #2

    Standaard

    Op TV gebied is er best wat mogelijk:



    Prijs 515, -- euro http://www.kieskeurig.nl/plasma_tv/l...aties/1049139/

    Dan de tuner:



    Kost je ook de kop niet, voor 236,-- is ie voor jou http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...aties/1033912/

    Dan nog een leuk speakersetje met actieve sub erbij:



    Leuk prijsje, voor het geld vind je denk ik geen beter setje, 149,-- is toch geen geld. http://www.kieskeurig.nl/surround_se...caties/133652/

    Zo, nu nog een spelertje erbij en je set is compleet:




    Zo'n 77,-- euro incl verzendkosten, maar er zijn er tientallen meer, dit is enkel een voorbeeld.

    Zo zie je dat het mogelijk is om voor nog geen 1000 euro een mooie grote Full HD TV(50inch) en wat leuk audio spul te bemachtigen, geen High end, maar toch fijn genieten

    Bovenstaand is enkel een voorbeeld van wat er mogelijk is, zelf zou ik ongeveer op deze wijze mijn 1000 euro besteden, hoe je jouw 1000 gaat besteden is je eigen keus
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Dankje voor de tips! Die 50" plasma is natuurlijk zeer verleidelijk.
    Dit lijkt precies waar ik naar zocht, alvast bedankt!
    Laatst aangepast door Mathieu Ghekiere : 23-03-2013 om 14:55

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere Bekijk bericht
    Dankje voor de tips! Die 50" plasma is natuurlijk zeer verleidelijk.
    Zit veel interessants bij, ik check het es uit.
    Graag gedaan, de rest is ook een overweging waard, de blu ray speler mag je vergeten, in die prijsklasse barst het ervan, maar het speakersetje is voor de prijs zeker een overweging waard en de receiver is niet de nieuwste maar wel heel aardig voor die prijs

    Wilde je laten zien dat er met een beetje goede wil voor onder de duizend euro toch best wel iets leuks te koop is
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere Bekijk bericht
    Ja, zowel speakerset als receiver krijgen goeie recensies. Nogmaals bedankt!
    Je bent gelukkig geen lastige klant Door gewoon goed/leuk spul te willen hebben zonder hoge eisen te stellen aan fratsen, kom je makkelijker tot een goede keus.

    Overigens, verwacht niet dat hedendaagse apparatuur net zo lang mee zal gaan als je huidige set die pas na vele jaren trouwe dienst wat is gaan kwakkelen, het modernere spul heeft niet meer de levensduur als apparatuur van een paar jaar terug.

    We leven helaas in een weggooimaatschappij ...... aan de andere kant, de prijzen zijn wel met de levensduur meegezakt
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Het is geworden:

    de Onkyo receiver, en de JBL speaker set.
    Ik ben voor de Samsung BD-E5500 gegaan, omdat die ook veel andere formaten ondersteunde naast Blu-Ray schijfjes.

    Voor de plasma ben ik uiteindelijk voor iets anders gegaan, voor de Panasonic TX-P42UT50.
    De reden was dat 50", na wat meet-werk eigenlijk veel te groot was voor mijn huis. Ik weet wel, groter is altijd beter, maar ik woon nogal klein. En deze Panasonic kreeg zeer gunstige reviews qua beeldkwaliteit. Hij zou eigenlijk boven zijn prijsklasse scoren, maar ontbreekt enkel de anti-reflectie laag van de duurdere modellen. Maar ik woon sowieso nogal donker, dus niet echt een issue.

    Nogmaals bedankt! Nu hopen dat ik niet te veel geld besteed aan blu-ray schijfjes kopen...

  8. #8

    Standaard

    Ik wens je er heel veel plezier mee en hoop dat alles aan je verwachtingen zal voldoen
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Tot-nutoe bevalt hij prima!

    Ik heb geluid nog niet kunnen testen, die set is er sinds vanochtend en ik ben die nu aan het opzetten, maar in gewicht en looks vind ik de JBL al enorm tegenover het prijskaartje.

    De blu-ray speler van Samsung met wifi-module werkt ook perfect om video die van mijn iMac gestreamd wordt zonder haperen te tonen op de plasma. Ik had verwacht dat hier meer prutswerk ging zijn, maar het werkt fantastisch, via Plex Media Server. Niets moeten instellen, poef, het werkte gewoon.

    De beeldkwaliteit van de plasma is erg mooi. Bij fel verlichte kamer merk je dat de spiegeling storend kan zijn - maar dat wist ik toen ik hem kocht. En het eerste wat ik afzette was die Innovative Frame Creation of zoiets, waarbij hij dus 24p probeerde smoother te maken, en het er meer uitzag als een soap opera, of 50i video. Afgrijselijk. Meteen afgezet.
    Maar dan, enkele blu-rays opgezet. Woaw.
    Fantastisch diepe zwarten, mooie kleuren (gamma wat aangepast), ... Je hebt veel meer het gevoel dat je naar een ware presentatie kijkt van de filmmakers door het extra detail.
    Nu al zeer tevreden!

    En ik had niet gedacht dat ik voor deze prijs een losse set ging kunnen aanschaffen, laat staan eentje die (voor mijn beperkte woonkamer) vrij imposant is. Merci!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere Bekijk bericht

    De beeldkwaliteit van de plasma is erg mooi. Bij fel verlichte kamer merk je dat de spiegeling storend kan zijn - maar dat wist ik toen ik hem kocht. En het eerste wat ik afzette was die Innovative Frame Creation of zoiets, waarbij hij dus 24p probeerde smoother te maken, en het er meer uitzag als een soap opera, of 50i video. Afgrijselijk. Meteen afgezet.
    Fijn dat je zo tevreden bent met je aankoop! Je kunt bij Panasonic Plasma's nog wat tweaks doen (let op, niet iedere optie zit op elk model):

    - Beeld modus op THX zetten i.p.v. Normal
    - Sharpness op 0
    - DNR (Digital Noise Reduction) uit
    - Intelligent Frame Creation uit (heb je al gedaan)
    - Super resolution uit
    - Eco mode uit
    - Levendige kleuren uit
    - 16:9 Overscan uit (als je alleen maar HD-bronnen gebruikt)
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Fijn dat je zo tevreden bent met je aankoop! Je kunt bij Panasonic Plasma's nog wat tweaks doen (let op, niet iedere optie zit op elk model):

    - Beeld modus op THX zetten i.p.v. Normal
    - Sharpness op 0
    - DNR (Digital Noise Reduction) uit
    - Intelligent Frame Creation uit (heb je al gedaan)
    - Super resolution uit
    - Eco mode uit
    - Levendige kleuren uit
    - 16:9 Overscan uit (als je alleen maar HD-bronnen gebruikt)
    Merci voor de tips. Had meeste al op die settings staan. Heb ook gamma op 2.6 gezet ipv 2.2 standaard op basis van tips online (dat panasonics default gamma van 2.2 meer op 1.8 lijkt) en dat heeft geholpen.

    Ik gebruik de True Cinema mode, die blijkbaar ook het minst met uw beeld prutst en afkomstig is van hun duurdere series plasma's.
    Als er nog tipjes zijn, altijd welkom.

    Groetjes

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere Bekijk bericht
    Nu al zeer tevreden!

    En ik had niet gedacht dat ik voor deze prijs een losse set ging kunnen aanschaffen, laat staan eentje die (voor mijn beperkte woonkamer) vrij imposant is. Merci!
    Ik ben blij dat het ruimschoots aan je verwachtingen voldoet, als je je receiver beter leert kennen en alles optimaal weet in te stellen dan kan de set inderdaad vrij imposant overkomen. Denk dat je inderdaad een heel leuke set hebt voor het geld, maar dat had ik met de voorbeelden al een beetje laten doorschemeren

    Fijn dat het voldoet, en ook al is het een maatje kleiner geworden op TV gebied, wel een plasma en dat is fijn kijken

    Dat het je maar lang en zonder storingen mag dienen
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Geniet van je aankopen, maar dat lijkt zo een inkopertje. Even een pluim aan degene die je van al die goede tips heeft voorzien.

    Ik heb bij de pana ook alles uit staan en de gamma aangepast naar 2.6 (afhankelijk van de bron), maar als je merkt dat je halo's in gezichten krijgt of Dynamic false contouring bij 50Hrz bronnen (HDTV, pal SDTV, DV camera opnames enz.), kun je overwegen om daar iets met Inteligent Frame Creation te doen. Bij alle anderen bronnen (60Hrz, 24p) voegt het niets toe en maakt het juist erger.

    Daarnaast wordt gezegt (althans bij mijn model) dat de normaal stand al heel veel lijkt op een calibratiestand, meer dan de THX stand die je ook niet helemaal kunt instellen, omdat dit natuurlijk aan de THX standaard moet voldoen. Maar dat hoeft bij jouw model niet op te gaan. Maar vooral (na al dat technische gemierexxxx), geniet van je aankopen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Dank

    Tips voor settings van de receiver zijn ook altijd welkom, dat is nog iets nieuwer voor mij. Ik heb vanmiddag de kans om het allemaal wat uit te testen (geluidsgewijs)
    Laatst aangepast door Mathieu Ghekiere : 29-03-2013 om 12:09

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere Bekijk bericht
    Dank

    Tips voor settings van de receiver zijn ook altijd welkom, dat is nog iets nieuwer voor mij. Ik heb vanmiddag de kans om het allemaal wat uit te testen (geluidsgewijs)
    Zo.... toen was ik op m'n werk, hoever ben je gekomen en ben je tot zover tevreden met het resultaat? Wat mis je eventueel en waar zou je nog verbetering in willen zien?
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Wel, alles aangesloten, en eerst hoorde ik niets door de surrounds, maar blijkbaar moesten de kabels nog wat harder vastgevezen worden aan de receiver. Was ook even vergeten dat de subwoofer nog een aparte aan/uit knop had

    Ik heb in de receiver volgens mij wel alle settings juist gekregen (wat voor boxen klein of groot, hoeveel meter van luisterpositie en decibels per box). Gisterenavond de eerste film volledig bekeken op Blu-Ray (The Avengers) en was een plezier.
    Mooie set, geluid die meer dan m'n woonkamer vult (de straat ook, heb ik gehoord ), en zeer mooie plasma.
    Geen klachten...

    Behalve dan dat, nadat het met dvd's eindelijk zoveel langzamer was gegaan, er nu terug veel geld gespendeerd wordt aan Blu-Ray's

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere Bekijk bericht
    Wel, alles aangesloten, en eerst hoorde ik niets door de surrounds, maar blijkbaar moesten de kabels nog wat harder vastgevezen worden aan de receiver. Was ook even vergeten dat de subwoofer nog een aparte aan/uit knop had

    Ik heb in de receiver volgens mij wel alle settings juist gekregen (wat voor boxen klein of groot, hoeveel meter van luisterpositie en decibels per box). Gisterenavond de eerste film volledig bekeken op Blu-Ray (The Avengers) en was een plezier.
    Mooie set, geluid die meer dan m'n woonkamer vult (de straat ook, heb ik gehoord ), en zeer mooie plasma.
    Geen klachten...

    Behalve dan dat, nadat het met dvd's eindelijk zoveel langzamer was gegaan, er nu terug veel geld gespendeerd wordt aan Blu-Ray's
    Gelukkig geen klachten

    Tips en info:

    Bedenk wel dat je speakers nog even moeten inspelen en dat de klank nog wel iets zal gaan verbeteren, ook de sub zal wat dieper gaan klinken als hij eenmaal los is.

    Geen geluid uit de achterspeakers..... kies altijd bij het starten van een schijfje met het disc-menu van het schijfje met de speler de meest optimale audiotrack, velen denken dat DTS beter is dan DD, maar in de praktijk klinkt de DD track vaak beter, dus probeer zelf onder het kijken van een film ook eens de diverse audio tracks.

    Teveel hoog of te weinig, het laag niet helemaal lekker, achter te zacht, het midden te hard of juist weer te weinig stemmen...... kan je enkel aanraden om vooral in het begin zoveel mogelijk wat te gaan fine-tunen met het geluid, de dB's(volume) van de speakers onderling ten opzichte van elkaar kan even duren eer je daar een fijn gemiddelde voor gevonden hebt, oudere DVD uitgaven hebben vaak een laag volume uit de achterspeakers en de meer hedendaagse schijfjes durven wat meer volume en effecten uit de achterspeakers te halen, het heeft even geduurd eerdat de heren geluidsmixers wakker werden en door hadden dat we niet meer in het Dolby Prologic tijdperk zaten

    Als het goed is, dan heeft je receiver een aantal voorinstellingen op surround gebied en kun je uit diverse standen kiezen, zo kies ik bij bepaalde muziek graag voor All Channel Stereo waar ik bij andere weer voor enkel stereo ga, andere surround modes klinken met een CD over het algemeen niet lekker. Een heel ander verhaal zijn de Blu Rays met live concerten, die speel je in 1 van de surround modes, zelf kies ik dan graag voor de Dolby Prologic II Music mode, daarbij kan ik dan wat meer ruimte brengen, het stadion gevoel geven Oh.... natuurlijk wel terwijl de speler de meest geschikte audiotrack daarvoor afspeelt.

    Zo..... dat was een lang verhaal en eigelijk wilde ik alleen maar zeggen dat je apparatuur tot veel meer in staat is dan menigeen denkt, zeker met de gebruiksaanwijzingen van zowel de speler als de receiver erbij kun je het optimale eruit halen, wel durven proberen en blijven proberen, net zolang totdat je het bijna blindelings kunt, dan maak je namelijk wat makkelijker een aanpassing als het geluid op den duur wat verlopen is omdat je speakers beter geworden zijn en/of het schijfje dat je afspeelt wel erg uit de pas loopt.....

    Oh.... nog 2 kleine tips, stel de volume regelaar van je sub in tussen 2/3 tot max 3/4 van zijn bereik het volume, teveel zorgt ervoor dat de sub te snel/makkelijk over de rooie gaat en te weinig maakt hem niet krachtdadig(- het in balans brengen met je andere speakers- doe je met de dB's regeling van de receiver- hiermee regel je je sub in zodat hij dan het lekkerst klinkt naar jouw smaak) en om je surround en fronts allemaal even hard te laten klinken op jouw favoriete luisterplek met jouw oren, dus optimaal op jouw persoon afgeregeld, neem een CD en speel die af op All Channel stereo, dan heb je dat iig snel geregeld

    Rest mij niet anders nog, dan te zeggen.....

    Veel Plezier
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Geen geluid uit de achterspeakers..... kies altijd bij het starten van een schijfje met het disc-menu van het schijfje met de speler de meest optimale audiotrack, velen denken dat DTS beter is dan DD, maar in de praktijk klinkt de DD track vaak beter, dus probeer zelf onder het kijken van een film ook eens de diverse audio tracks.

    Oudere DVD uitgaven hebben vaak een laag volume uit de achterspeakers en de meer hedendaagse schijfjes durven wat meer volume en effecten uit de achterspeakers te halen, het heeft even geduurd eerdat de heren geluidsmixers wakker werden en door hadden dat we niet meer in het Dolby Prologic tijdperk zaten
    Volgens mij kom je zelf ook uit het Dolby Prologic tijdperk.

    Op zich is daar niets mis mee, maar wel als je het geluid met te weinig kanaal-scheiding of met een verkeerde hoeveelheid dynamiek wilt laten weergeven.

    Er is op het gebied van geluids-sporen dus kaf en koren. Om die goed van elkaar te scheiden, heb je (naast kennis dus ook) ervaring nodig en die kun je alleen krijgen door zelf te gaan vergelijken. Iets wat TS binnenkort ook zelf kan doen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Volgens mij kom je zelf ook uit het Dolby Prologic tijdperk.

    Zal het je nog sterker vertellen, ik ben begonnen in het Mono tijdperk, heb stereo gehad en ook het begin van het huidige HD surround, het zogenaamde Dolby Prologic surround.

    Op zich is daar niets mis mee, maar wel als je het geluid met te weinig kanaal-scheiding of met een verkeerde hoeveelheid dynamiek wilt laten weergeven.

    Er was genoeg mis met Dolby Prologic Surround, al had ik zelf een behoorlijk goed systeem van Technics, de betere op de markt toen. Het systeem had eigenlijk maar 1 achterkanaal dat door 2 speakers die uit fase stonden werd weergegeven, ook hadden de surround kanalen maar een beperkt frequentie bereik, nee dat was het niet echt. Het grootste deel van de zin begrijp ik niet, maar ik heb het wel vaker dat ik je niet helemaal kan volgen.....

    Er is op het gebied van geluids-sporen dus kaf en koren. Om die goed van elkaar te scheiden, heb je (naast kennis dus ook) ervaring nodig en die kun je alleen krijgen door zelf te gaan vergelijken. Iets wat TS binnenkort ook zelf kan doen.

    Dat is een waarheid als een koe, heb de TS dan ook aangeraden om te schakelen tussen de diverse tracks, als ze tenminste aanwezig zijn dan. Om echt kennis en ervaring op te doen zijn heel goede speakers dan wel een must en helaas heeft niet iedereen daar de beschikking over.
    De TS heeft prijs/kwaliteit een schitterend setje, menig 2x duurder alles in 1 keer weggooi barrel kan er niet tegenop en heeft ook niet de voordelen van alles los. Of de TS met deze set al het onderscheid zal leren ervaren is toch een iets ander verhaal, want dan gaan we praten over apparatuur uit een andere prijsklasse en dan komt een ander gevaar om de hoek loeren...... het upgrade virus, erg gevreesd op het forum en soms woedt het heel erg, ach..... onze economie kan dat virus wel gebruiken

    Voorlopig zit Mathieu echt wel goed en als hij lekker gaat experimenteren en het onderste uit de kan weet te krijgen met zijn set, dan gaat er misschien toch een nieuwe wereld voor hem open
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Of de TS met deze set al het onderscheid zal leren ervaren is toch een iets ander verhaal, want dan gaan we praten over apparatuur uit een andere prijsklasse en dan komt een ander gevaar om de hoek loeren...... het upgrade virus, erg gevreesd op het forum en soms woedt het heel erg, ach..... onze economie kan dat virus wel gebruiken

    Voorlopig zit Mathieu echt wel goed en als hij lekker gaat experimenteren en het onderste uit de kan weet te krijgen met zijn set, dan gaat er misschien toch een nieuwe wereld voor hem open
    Veel mensen hebben op dit moment last van designeritis, een ontsteking die er voor zorgt dat er veel apparaten te koop zijn die wel mooi bij de inrichting passen en weinig ruimte in nemen, maar niet voor een redelijke weergave kunnen zorgen. Om van die ontsteking af te kunnen komen zal er dus nog veel moeten veranderen.

    Gelukkig zijn er ook mensen zoals Mattieu, die daar wat minder last van hebben en daardoor apparaten en luidsprekers willen kopen die niet alleen mooi bij de inrichting passen, maar ook voor een goede weergave kunnen zorgen. Om dit zo te houden is het idd verstandig om hem eerst met zijn huidige set het onderste uit de kan te laten halen en dan pas te beginnen over die andere ontsteking.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #22

    Standaard

    Bedankt om jullie bezorgdheden om mijn ontstekingen. Ik heb gelukkig goeie dokters, waarvoor dank

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •