De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Red face hdmikabel voldoende voor geluid homecinema?

    Hallo,

    Na heel WAT AFGESPEURD TE HEBBEN OP HET INTERNET, KOM IK ER NOG NIET UIT,
    nl. ik heb mijn laptop (packardbell easynote TE) aangesloten op mijn tv een samsung hd tv middels een hdmi-kabel. Volgens sommige fora kun je automatisch de homecinemaset inschakelen en zou je geen extra bekabeling voor de audio nodig hebben. Ik hoor wel het geluid via tv, wanneer ik muziek afspeel via youtube, maar niet via de homecinemacenter(philips HTS2500).
    Wat moet ik doen in dit geval.
    Een audiokabel van de tv naar de homecinemaset of een audiokabel van mijn hoofdtelefoonuitgang op de laptop naar tv of homecinemaset?

    Vriendelijke groet en bedankt

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door blur Bekijk bericht
    Hallo,

    Na heel WAT AFGESPEURD TE HEBBEN OP HET INTERNET, KOM IK ER NOG NIET UIT,
    nl. ik heb mijn laptop (packardbell easynote TE) aangesloten op mijn tv een samsung hd tv middels een hdmi-kabel. Volgens sommige fora kun je automatisch de homecinemaset inschakelen en zou je geen extra bekabeling voor de audio nodig hebben. Ik hoor wel het geluid via tv, wanneer ik muziek afspeel via youtube, maar niet via de homecinemacenter(philips HTS2500).
    Wat moet ik doen in dit geval.
    Een audiokabel van de tv naar de homecinemaset of een audiokabel van mijn hoofdtelefoonuitgang op de laptop naar tv of homecinemaset?

    Vriendelijke groet en bedankt
    Als je een knap setje had gehad ja, maar laten we eerlijk zijn, dat is het niet, het heeft enkel een analoge ingang.

    Je moet afwegen in welke mate je het meeste kijkt, is dat altijd met de TV erbij, dan maak je een audio verbinding vanaf je TV naar je setje, dan heb je altijd het geluid van je TV over je setje. Kijk je veel via de laptop, zou ik een knappe koptelefoon nemen.

    Zou een audio verbinding maken van de TV naar het setje, dat wordt dan wel een analoge, je setje heeft geen andere keus. Je vermeld niet het modelnummer van je TV, anders had ik nog wel even gekeken of er een analoge uitgang op zit, zoniet, denk dan aan een scartbreakout, de koptelefoon uitgang is minder van kwaliteit en vaak wat storingsgevoeliger.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard hdmi

    Mijn tv is een syncmaster XL2270HD samsung

    IK heb laatst mijn desktop op de home cinema aangesloten gehad via een kabel met 1 stekker aan ene kant(ging in de audio-uitgang van desktop) en rode, witte aan de andere kant(hoe heet die?) die ging in de set, ik had dolby surround geluid, en voor beeld had ik mijn desktop verbonden met tv met een vga kabel, zo kon ik een film kijken met surround.
    Nu begrijp ik iets niet, wanneer ik mijn laptop middels een hdmi met de tv verbind, hoe zorg ik dan dat het ook uit de set komt, zoals toen met mijn desktop.
    Dus zeg maar de tv voert het geluid niet door naar de set, zoals een versterker, dan moet ik de audio-uitgang gebruiken achter op de tv (1 uitgang) en de twee andere rode en witte tulp weer in de set?

    En in hoeverre kun je een hoofdtelefoonuitgang op de laptop gebruiken voor dit soort aansluitingen, geeft die ook 5.1. door? (Lijkt me niet eigenlijk)
    In mijn desktop kon ik bij geluidsopties nl. ook kiezen voor het 5.1. systeem, maar in mijn laptop (het is een nieuwe) heb ik dit nog niet gevonden. Kun je dit downloaden, om je geluid te optimaliseren? Een programma'tje of zo.

    Die kabel is zoek, met 1 aan de ene kant en twee stekkers aan de andere kant, anders probeerde ik het meteen...

    groet

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door blur Bekijk bericht
    Mijn tv is een syncmaster XL2270HD samsung

    IK heb laatst mijn desktop op de home cinema aangesloten gehad via een kabel met 1 stekker aan ene kant(ging in de audio-uitgang van desktop) en rode, witte aan de andere kant(hoe heet die?) die ging in de set, ik had dolby surround geluid, en voor beeld had ik mijn desktop verbonden met tv met een vga kabel, zo kon ik een film kijken met surround.
    Nu begrijp ik iets niet, wanneer ik mijn laptop middels een hdmi met de tv verbind, hoe zorg ik dan dat het ook uit de set komt, zoals toen met mijn desktop.
    Dus zeg maar de tv voert het geluid niet door naar de set, zoals een versterker, dan moet ik de audio-uitgang gebruiken achter op de tv (1 uitgang) en de twee andere rode en witte tulp weer in de set?

    En in hoeverre kun je een hoofdtelefoonuitgang op de laptop gebruiken voor dit soort aansluitingen, geeft die ook 5.1. door? (Lijkt me niet eigenlijk)
    In mijn desktop kon ik bij geluidsopties nl. ook kiezen voor het 5.1. systeem, maar in mijn laptop (het is een nieuwe) heb ik dit nog niet gevonden. Kun je dit downloaden, om je geluid te optimaliseren? Een programma'tje of zo.

    Die kabel is zoek, met 1 aan de ene kant en twee stekkers aan de andere kant, anders probeerde ik het meteen...

    groet
    De kabel die zoek is:



    Heet een jack/tulp kabel, oa hier te koop:

    http://www.allekabels.nl/jack-kabels...ulp-kabel.html

    Uit een laptop over het algemeen geen surround geluid en uit een jack/tulp komt enkel analoog stereo, maar door op je setje het surround te kiezen krijg je stereo over alle speakertjes.

    Je kan ook een scartbreakout in je syncmaster stoppen, dan kun je met een gewoon tulpkabeltje ook het geluid naar je setje sturen:




    Ook daar te koop:

    http://www.allekabels.nl/scart-kabel...t-adapter.html

    En in hoeverre kun je een hoofdtelefoonuitgang op de laptop gebruiken voor dit soort aansluitingen, geeft die ook 5.1. door? (Lijkt me niet eigenlijk) (HEEL GOED BEDACHT)
    In mijn desktop kon ik bij geluidsopties nl. ook kiezen voor het 5.1. systeem, maar in mijn laptop (het is een nieuwe) heb ik dit nog niet gevonden. Kun je dit downloaden, om je geluid te optimaliseren? Een programma'tje of zo.
    Als een desktop HARDWARE matig een 5.1 kaart heeft kun je surround uitsturen, je kan met een laptop die enkel een stereo uitgang heeft, nooit een softwarematige update doen om dan alsnog surround te krijgen.

    Hoe lullig het ook klinkt, als je je geluid wilt optimaliseren, zorg dan voor een knap setje, het geluid wordt nooit beter dan de zwakste schakel. Je setje heeft enkel 1 analoge stereo audio ingang, het is verspilde moeite om met dat setje aan surround versterken te denken.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ik wil het een beetje gaan begrijpen, hoe en waarom bep. in-uitgangen, waar voor nodig zijn. Zodat ik een volgende keer ook logisch kan gaan nadenken en het zelf kan. (Of missch. denk ik te ingewikkeld)
    Mijn tv gebruikt de scartaansluiting naar de homecinema, daar aan andere kant van de kabel 6 tulpjes, waarvan ingeplugd in de home cinema, 2 keer audio in en 1 keer video out. De video-out brengt de film van de homecinema, zeg maar naar de tv, kijk dat snap ik dus niet, ins- en outs.
    nl. Op de achterkant van de tv heb ik l en r audio naast de Pr PB en y. Die zijn voor component video heb ik begrepen en dus zijn de audio uitgangen ook "ins" ? Dus geen audio-uitgang op de tv, behalve die voor hdmi/pc/dvi-d audio in, maar dat zegt het al, audio-in.
    Is er ergens een site met schema's waarop je kunt zien hoe geluid en beeld lopen door kabels?

    Dus wanneer ik de scart-aansluiting(met een omvormer) ga gebruiken voor audio-uitgang naar de home-cinema, dan moet ik ook een nieuwe kabel kopen, voor video, een Pr Pb Y kabel en die aansluiten op de home-cinema.
    Dan sluit ik de laptop aan met een hdmi-kabel en heb ik stereogeluid over de speakertjes?

    Of, een jack/tulp kabeltje rood witte in de homecinema en de jack in de hdmi/pc/dvi-d audio-in van de tv.
    Heb ik 't nu goed begrepen?

    Groet

  6. #6

    Standaard

    Heel mooi dat je het zelf wilt leren

    Het is niet iets dat je zo maar even leert, en om hier "even" alles uit te leggen gaat me net iets te ver Met Googlen is er wel wat te vinden.

    Deze snap ik niet:

    Mijn tv gebruikt de scartaansluiting naar de homecinema, daar aan andere kant van de kabel 6 tulpjes, waarvan ingeplugd in de home cinema, 2 keer audio in en 1 keer video out. De video-out brengt de film van de homecinema, zeg maar naar de tv, kijk dat snap ik dus niet, ins- en outs.
    Van bovenstaande zin snap ik nu echt geen hout, ik kan er ook helemaal niets mee. Waarom niet? omdat jij iets vermeld dat niet klopt en daarmee anderen die het ook niet goed weten op het verkeerde been zet.

    In jouw geval is het heel simpel, dat komt ook door je setje, dat is gewoon simpel en daardoor ook beperkt. Je setje heeft enkel een component en een composiet uitgang, waarom je gebruik maakt van scart ontgaat mij een beetje. Je setje heeft naast composiet en component natuurlijk ook een audio uitgang, dit omdat zowel composiet als component geen audiosignaal vervoeren. Overigens, je sluit maar 1 van beide aan, waarbij component (dat is met de 3 tulp Rood Groen Blauw) het beste beeld geeft.
    (overigens zoals je het nu hebt aangesloten kan ook, maar kostte wel wel een vrij dure scartkabel, terwijl het met 2 of 4 tulpjes ook had gekund)

    Je setje heeft als enige ingang een analoge audioingang, de witte en rode tulp, heet bij jou de AUX(iliary) en is de reserve ingang.

    Veel meer valt er niet over te vertellen.......

    Op die AUX van je setje kun je via een scartbreakout de audio van je TV aftakken en aansluiten. Je kan er ook voor kiezen om middels een jack/tulp kabeltje het geluid van je laptop af te takken en aan te sluiten op je setje.

    Veel andere mogelijkheden heb je niet, waarom je druk maken over aansluitingen die je verder toch niet hebt........ of je moet in de toekomst wat knaps willen aanschaffen met wat meer mogelijkheden, koop het dan ook los en niet zo'n alles in 1x weggooibarrel zoals je dat nu hebt

    Wil je iets weten, dan wil ik dat wel uitleggen, maar "even" alle audio en video aansluitingen gaat me wat ver
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard scart-kabel

    Hoi, de kabel


    dit is de kabel die loopt van mijn tv ,scart, naar setje tulpen. Daarvan 3 tulpen in de homecinema-set.
    Bedankt voor je uitleg, ik snap nu het een en ander, moet wel een paar keer lezen.
    Het is me inmiddels gelukt, de audio uit de tv naar het setje te krijgen,met tulp, het is inderdaad stereo. Maar goed geluid, desondanks het eenvoudige setje, was toch nog wel 100 euro, maar ik heb m keer cadeau gekregen, voor film op tv/ dvd speler is het goed genoeg.
    Nou vriendelijk bedankt, als ik weer iets heb, dan speur ik hier op t forum.
    groet

  8. #8

    Standaard

    Graag gedaan

    Bedankt voor je toelichting, en dat is inderdaad een beetje prijzige scart kabel, had goedkoper gekund
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •