Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 127 worden weergegeven.
  1. #101
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    OLED ontwikkeling heeft weer een tegenslag gehad. Ik had een artikel op Facebook gedeeld, maar hier nog niet!+
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #102

    Standaard

    Elektronica kopen als investering om het pas over een jaar te gaan gebruiken is nooit een wijs idee, zo leert de geschiedenis ons. Tenzij je geld als water hebt. Er is bijna geen type product dat zo snel afschrijft en veroudert.

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Elektronica kopen als investering om het pas over een jaar te gaan gebruiken is nooit een wijs idee, zo leert de geschiedenis ons. Tenzij je geld als water hebt. Er is bijna geen type product dat zo snel afschrijft en veroudert.
    Eigenlijk was dat ook wel mijn idee, maar er zijn veel Pioneer Kuro bezitters die er nog steeds van overtuigd zijn dat zij nog steeds de beste T.V. hebben...
    Om maar te zeggen: hetgeen wat nu op de markt komt is niet altijd beter en beterkoop dan vorige modellen.

    Wat die laatste generatie Panasonic's betreft: ik denk niet dat er zo gauw een gelijkwaardig model op de markt zal komen met gelijkaardige kwaliteit...

    Moeilijk dus... heb zo het idee: "als ik hem nu niet inkoop, zal ik er later spijt van hebben..."...

  4. #104
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat zou zomaar kunnen en zeker voor die prijs. Liep met de Kerst in Harrods in London waar alle topschermen opgesteld stonden. Grote 4K-schermen tot alle OLED en de Panasonics - naast een gouden Xbox One voor 6000 pond -, maar vergeleken bij OLED vond ik de - enorm grote - 4K toch tegenvallen qua contrast, zeker zo naast de OLED. Tja als 4K-LED de toekomst wordt, ben ik minder blij.

    Elke keer is er wat met de ontwikkeling van OLED en nu geld 4K weer als excuus, terwijl alleen OLED mijn scherm mag vervangen. Hopelijk houdt hij het dus nog een aantal jaren vol, want blijkbaar duurt de overgangfase nog veel langer als gedacht...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #105

    Standaard

    Samsung toon geen nieuwe plasma's tijdens CES 2014

    http://www.homecinemamagazine.nl/201...dens-ces-2014/

    Dus voorlopig geen nieuwe, wel worden de oude modellen in 2014 verkocht

  6. #106

    Standaard

    Als pro-plasma wou ik, voordat het te laat is, nog een plasmascherm kopen. Ik heb de V10 42" die al 5 jaar oud is en wou een 3D-plasma. Het was nu of nooit. Ik dacht de TX-P50VT60E te kopen maar hij is nergens meer verkrijgbaar in en rond Brussel. De 42'' is nog verkrijgbaar bij de Fnac maar ik wou een groter scherm. Ik heb nog één TX55VT60E gevonden bij Mediamarkt. Dat was de laatste exemplaar die ze nog hadden. Niet dat ik echt van deze winkel houd maar ik had geen andere keuze. De prijs van de 50" was overal 1999€. Ik heb de 55" voor dezelfde prijs gekregen. Wat ben ik super blij. Woensdag gaan ze die leveren. Ik denk dat deze scherm tussen de 2499€ en 2999€ koste. Ik heb voor de zekerheid toch een waarborg genomen van 5 jaar.

  7. #107

    Standaard

    Eindelijk eens een goed bericht omtrent OLED.
    LG gaat zijn productie flink uitbreiden en de adviesprijzen worden flink verlaagd, de 55" modellen krijgen nu een adviesprijs van €5999,-

    bron: http://nl.hardware.info/nieuws/39280...ijzen-oled-tvs

    Is nog altijd een flinke berg duiten maar het geeft wel aan dat ze de productie nu enigszins onder controle beginnen te krijgen, nu de andere merken nog en hopelijk zakt de prijs binnen een paar jaar naar een acceptabel niveau van 2 a 3 duizend Euro voor een 55" Ultra HD model.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  8. #108
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ben allang blij dat ze er wat mee doen, want was al bang dat het weer 'on hold' werd gezet onder al het 4K-geweld. Nu wat grotere maten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ben allang blij dat ze er wat mee doen, want was al bang dat het weer 'on hold' werd gezet onder al het 4K-geweld. Nu wat grotere maten.
    Ja, graag wat grotere maten ook, van 55inch ben ik al lang niet meer onder de indruk en een leuke prijs daarbij zou ook wel leuk zijn, tot zolang blijf ik wel beameren.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ja, graag wat grotere maten ook, van 55inch ben ik al lang niet meer onder de indruk en een leuke prijs daarbij zou ook wel leuk zijn, tot zolang blijf ik wel beameren.

    Voor het echte cinema gevoel moet je ook blijven beameren,
    Daar kan oled ook niet tegenop.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Voor het echte cinema gevoel moet je ook blijven beameren,
    Daar kan oled ook niet tegenop.
    Maar dan heb je het alleen over het grotere formaat bij projectie, hoop ik toch? Mijn laatste bioscoopervaring was ronduit teleurstellend. Mijn TV toont in de meeste gevallen namelijk weliswaar een kleiner, maar duidelijk beter beeld dan ik in de bioscoop te zien kreeg. En het geluid in de bioscoop vond ik ook veel te hard staan. Deed gewoon afbreuk aan de filmbeleving.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar dan heb je het alleen over het grotere formaat bij projectie, hoop ik toch? Mijn laatste bioscoopervaring was ronduit teleurstellend. Mijn TV toont in de meeste gevallen namelijk weliswaar een kleiner, maar duidelijk beter beeld dan ik in de bioscoop te zien kreeg. En het geluid in de bioscoop vond ik ook veel te hard staan. Deed gewoon afbreuk aan de filmbeleving.
    Zal zo'n beetje de hele belevenis in zijn totaal zijn, en thuis bepaal je nog altijd zelf het volume en de klank, thuisbioscoop, mits toch wel een beetje apparatuur houd mij ook uit de "echte" bioscopen weg.

    Thuis heb je immers alles zelf in de hand en bepaal je je eigen pauzes en de lengte ervan, kun je zitten zoals je wilt en al naar gelang onderuitzakken met indien gewenst en aanwezig, met je pootjes
    op tafel. Geen lastig publiek om je heen dat zit te kuchen of hoesten of door de film zit te ouwenelen.

    Drankjes en hapjes voor tarieven waar je ze in de bios niet zult kunnen krijgen en natuurlijk gekoeld zoals je dat zelf het liefst hebt en wanneer je ze wilt hebben.

    De thuisbioscoop, je hoeft er de deur niet voor uit, de film begint wanneer het jou uitkomt en als je een beetje kijkvoorraad hebt, dan heb je ook nog eens een wat meer keus dan
    wat de bioscopen je in de omgeving kunnen bieden.

    Begrijp je opmerking, kom dan zelf ook al tijden niet meer in de bios.

    Een beetje thuisbios met een goede beamer doet je je TV heel snel vergeten, ook al kan een TV wat meer zwart weergeven, duidelijker wordt het er niet op als je ook
    kijkt met een Full HD Beamer en je kan me geloven of niet, 3D met een beamer kijkt een stuk aangenamer dan op een TV.

    Groot, groter, grootst, je kan altijd overdrijven, maar als je voor jezelf een beetje de lekkere verhouding tussen kijkafstand en schermgrootte hebt gevonden, dan
    mis je je TV echt niet meer, de mijne wordt dan ook niet meer gebruikt, kijk nu alles via de beamer en ja..... een TV kan dan wel een betere kwaliteit van het plaatje
    op het gebied van zwartwaarden neerzetten, hij geeft je niet het bioscoop gevoel.

    Als je liefhebber bent van films en houd van het filmgevoel en gruwt van het idee om films op postzegelformaat te kijken, dan moet je wegblijven bij mensen
    met een fijne thuisbios opstelling, want geloof me, je gaat voor de bijl

    Ben bij een aantal mensen geweest die ook een heel mooie opstelling hebben(oa bij HTip en jamiev), houd zelf niet van postzegelformaat en toen bleek dat het bij mij ook kon......
    ja, toen was ik niet meer te houden en ik heb bij wijze van spreken spijt dat ik er niet eerder aan ben begonnen.

    Het zal niet overal even makkelijk te realiseren zijn en met een lastige partner wel eens onmogelijk blijken, maar waar een wil is.... is een weg.

    4K..... ik wacht nog even, geen drager, nog te duur maar heeft wel potentie als je houd van groots (Oh... ja, daar houd ik wel van, maar heb geen haast vanwege
    de prijs en geen drager )
    Have fun and enjoy your collection

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar dan heb je het alleen over het grotere formaat bij projectie, hoop ik toch? Mijn laatste bioscoopervaring was ronduit teleurstellend. Mijn TV toont in de meeste gevallen namelijk weliswaar een kleiner, maar duidelijk beter beeld dan ik in de bioscoop te zien kreeg. En het geluid in de bioscoop vond ik ook veel te hard staan. Deed gewoon afbreuk aan de filmbeleving.
    Het is niet alleen het grotere maat van projectie maar ook het totale plaatje.
    Een goede beamer overklast de tv.
    Heb zelf een plasma 64 inch maar de beamer geeft een veel beter beeld ook kwa zwartwaardes en je hebt meer het cinema gevoel.
    Ik heb het nu wel over de betere beamers in de juiste omstandigheden en als je daarover beschikt zal ook oled hier niet aan kunnen tippen.
    We dwalen nu en beetje af op dit topic, dus on topic maar weer.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  14. #114
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Een beetje afgedwaald misschien, maar in de trend van "de één zijn z'n dood is een ander zijn brood", wellicht een beetje onvermijdelijk.
    Nieuwe plasmaschermen worden niet meer ontwikkeld. Mijn natte droom is een OLEDscherm van 80 of 90 inch. En dat voor een redelijke prijs. Als dat de komende jaren niet wordt ontwikkeld, zal de beamer nog de beste 'grote doek'-ervaring bieden - heb ik van horen zeggen!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #115

  16. #116
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zag ook op Facebook dit bericht voorbij komen.




    The newly announced AX900 series in Panasonic Convention.
    AX900 series is the top end 4K model of 2014 Panasonic VIERA.
    It features best-of-best picture quality, featuring Studio Master Drive and Studio Master Colour that realize deep and accurate colors and gradation. And Ultra Local Dimming with Ultra Bright panel which further improve the contrast of the panel.
    Thanks to these super-high performance technology, the image quality drastically improved for AX900.
    I would say, this is really best of best image quality in Panasonic history.
    Available for 55, 65 and 85 inches, and the introduction timing TBD.
    Spike@Amsterdam
    Hoe nutteloos ook van mijn kant, kon ik het niet laten dit bericht daarbij te posten.

    How is this possible if they pulled the plug on both plasma- and OLED technology. This is definitely not the next step in television experience. Just my two cents...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #117

  18. #118

    Standaard

    Tja, de perfecte televisie zit hier ook nog niet tussen... Designmatig zien ze er niet eens zo slecht uit, maar de TV die de voordelen van plasma, LED en OLED in zich verenigt zonder de nadelen van die technieken, gaan we de komende jaren nog niet zien.
    De toegevoegde waarde van UHD is mij nog steeds niet duidelijk, evenals die van gebogen schermen. De techniek gaat wel steeds sneller dan de kwaliteit van het aangeboden materiaal. Zolang de meeste TV-zenders echter amper native HD uitzenden, wat moet je dan met UHD? En SD-materiaal ziet er op een UHD-scherm ronduit verschrikkelijk uit.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #119

    Standaard

    Er word inderdaad nog maar zelden optimaal gebruik gemaakt van FullHD, zeker niet bij TV uizendingen en al helemaal niet via Youtube en dergelijken, wij als Blu-ray gebruikers weten dat maar al te goed.
    Ik ben wel echter wel benieuwd hoe een goede BD naar UHD wordt geupscaled, na wat ik heb gelezen ziet dit er goed uit. Alles staat en valt bij een kwalitatief goed aanbod en daar zouden ze zich beter op kunnen richten.

    Goede FullHD op OLED ziet er beter uit dan het geen wat nu aan UHD beschikbaar is of voorlopig gaat komen (via b.v. YouTube) op een UHD LCD/LED, maar helaas valt de massa voor cijfertjes en dan klinkt een hoge resolutie beter.

    Voor de lange termijn zie ik FullHD echter zeker we zitten, maar nu is het enkel nog een cashcow.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  20. #120

    Standaard

    Zonde dat ze stoppen met Plasma, heb net mijn Panasonic 50ST60 ontvangen en sta verbaasd van het beeld. Zolang 4k zelfs in de bioscoop nog niet mainstream is (qua content en projectoren voor het grootste gedeelte) vind ik dat het voorlopig meer marketingpraat is. Zonde dat ze juist een product zo goed weten te maken dat ze er mee stoppen.
    Ikran is not horse!

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    Zonde dat ze stoppen met Plasma, heb net mijn Panasonic 50ST60 ontvangen en sta verbaasd van het beeld. Zolang 4k zelfs in de bioscoop nog niet mainstream is (qua content en projectoren voor het grootste gedeelte) vind ik dat het voorlopig meer marketingpraat is. Zonde dat ze juist een product zo goed weten te maken dat ze er mee stoppen.
    Als je dacht dat je beeld nu goed was, dan moet je kijken nadat je 'm hebt laten kalibreren......dan heb je pas een goed beeld .

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als je dacht dat je beeld nu goed was, dan moet je kijken nadat je 'm hebt laten kalibreren......dan heb je pas een goed beeld .
    Weet jij wie zoiets kan?

  23. #123

    Standaard

    Tot wanneer zijn deze tv's nog te bestellen? Zijn die eind dit jaar definitief uit assortiment?
    Ik heb nu al 5 jaar een plasma, en gezien het feit dat veel fabrikanten gaan stoppen overweeg ik eind dit jaar een nieuwe te kopen, als back-up mocht mijn huidige stuk gaan.

  24. #124
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Volgens mij alleen nog winkel voorraad, maar pin me daar niet op vast!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #125

    Standaard

    Alleen nog maar winkel voorraad, Pana heeft zelfs geen panelen van de meeste TV's meer om te repareren en al helemaal geen voorraad ,meer om te ruilen. Er wordt nu dus meestal gecrediteerd en dan moet je maar hopen dat de winkel nog voorraad heeft of dat ze je het geld willen geven zodat je ergens anders er eventueel nog 1 kan scoren. ZT60's schijnen er nog wel genoeg te zijn...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •