De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluids modus "direct mode" voor films.

    Goede dag mensen,

    Ik heb laatst de Audyssey MultEq 32 setup doorlopen, en ik mis toch de dynamiek en warmte van het geluid. Het is net of Audyssey het geluid "tempt" en een paardendeken over me speakers legt!

    Nu heb ik wat films bekeken in direct modus, waarbij er geen surround sound proccessing is en vind dit toch beter klinken. Met b.v. Saving Private Ryan kan ik de impact van de explosies weer voelen!

    Zijn er meer mensen die films in deze modus bekijken en wat zijn jullie ervaringen?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wooddwarf Bekijk bericht
    Goede dag mensen,

    Ik heb laatst de Audyssey MultEq 32 setup doorlopen, en ik mis toch de dynamiek en warmte van het geluid. Het is net of Audyssey het geluid "tempt" en een paardendeken over me speakers legt!

    Nu heb ik wat films bekeken in direct modus, waarbij er geen surround sound proccessing is en vind dit toch beter klinken. Met b.v. Saving Private Ryan kan ik de impact van de explosies weer voelen!

    Zijn er meer mensen die films in deze modus bekijken en wat zijn jullie ervaringen?
    Hoe bedoel je geen surround sound processing? Gewoon helemaal geen surround decoding of geen extra EQ en dergelijke. Ik kijk films altijd in zogenoemde Pure Direct modus hierbij wordt er dus alleen de DTS HD MA of Dolby TrueHD track gedecodeerd en verder niks. Hierbij wordt natuurlijk wel rekening gehouden met de instellingen in de speaker setup en de bijbehorende waardes, maar wordt er geen EQ toegepast.

    Muziek luister ik altijd in "Analog Bypass" modus hierbij wordt het digitale DSP circuit buitengesloten en wordt de Analoge input direct naar de eindversterkermodule gestuurd, maar dit is alleen mogelijk in stereo.

    Als je Audessey niet goed klinkt zou ik deze met de hand eens gaan aanpassen.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    Me handleiding zegt dit over direct modus:

    In this mode, audio from the input source is output without surround-sound
    processing. The speaker configuration (presence of speakers), speaker distances
    and A/V Sync settings are enabled, but much of the processing set via
    HOME is disabled.

    Hiermee krijg je zeg maar het pure onbewerkte geluid.
    Laatst aangepast door wooddwarf : 10-03-2013 om 16:32

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wooddwarf Bekijk bericht
    Goede dag mensen,

    Ik heb laatst de Audyssey MultEq 32 setup doorlopen, en ik mis toch de dynamiek en warmte van het geluid. Het is net of Audyssey het geluid "tempt" en een paardendeken over me speakers legt!

    Nu heb ik wat films bekeken in direct modus, waarbij er geen surround sound proccessing is en vind dit toch beter klinken. Met b.v. Saving Private Ryan kan ik de impact van de explosies weer voelen!

    Zijn er meer mensen die films in deze modus bekijken en wat zijn jullie ervaringen?
    De EQ-instellingen van Audyssey of een andere 'auto-setup' hebben nl. invloed op de karakteristiek van de weergave en daarmee ook de dynamiek en de warmte daarvan. Dit soort aanpassingen zijn nl. bedoeld voor combinaties waar bij de klank-eigenschappen van de luidsprekers niet bij die van de receiver passen of de gebruiker het geluid plastisch wilt laten klinken. Met plastisch bedoel ik dat de werking van de akoestiek weinig invloed lijkt te hebben en alle frekwenties hetzelfde niveau hebben als in een opname-studio.

    Als je luidsprekers gebruikt die kwa klank-eigenschappen goed bij de receiver passen, kun je de EQ dus beter uitschakelen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wooddwarf Bekijk bericht
    Me handleiding zegt dit over direct modus:

    In this mode, audio from the input source is output without surround-sound processing. The speaker configuration (presence of speakers), speaker distances and A/V Sync settings are enabled, but much of the processing set via HOME is disabled.

    Hiermee krijg je zeg maar het pure onbewerkte geluid.
    Dat klopt.

    Alleen hebben zijn de gasten van Onkyo volgens mij een beetje slordig geweest. De meeste modellen hebben nl. een stand 'Direct' en een stand 'Pure Audio'. Het verschil tussen die 2 is dat bij 'Pure Audio' ook het display uitgeschakeld wordt. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat bij 'Direct' ook het 'bass-management' ingeschakeld blijft zodat de lage tonen van alle kanalen weergegeven kunnen worden.

    Met de termen "surround sound processing" en "video processing" worden nl. bewerkingen bedoeld die het beeld en geluid mooier moeten maken zoals DSP, EQ en ruis-onderdrukking. Deze bewerkingen maken de weergave dus niet beter maken en worden daardoor uitgeschakeld in de standen 'Pure Audio' en 'Direct'.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 11-03-2013 om 14:10
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat klopt.

    Alleen hebben zijn de gasten van Onkyo volgens mij een beetje slordig geweest. De meeste modellen hebben nl. een stand 'Direct' en een stand 'Pure Audio'. Het verschil tussen die 2 is dat bij 'Pure Audio' ook het display uitgeschakeld wordt. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat bij 'Direct' ook het 'bass-management' ingeschakeld blijft zodat de lage tonen van alle kanalen weergegeven kunnen worden.

    Met de termen "surround sound processing" en "video processing" worden nl. bewerkingen bedoeld die het beeld en geluid mooier moeten maken zoals DSP, EQ en ruis-onderdrukking. Deze bewerkingen maken de weergave dus niet beter maken en worden daardoor uitgeschakeld in de standen 'Pure Audio' en 'Direct'.
    Dat is bij mij met mijn Marantz idem hoor, dan gaat mijn display ook uit. Erg vreemd.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Dat is bij mij met mijn Marantz idem hoor, dan gaat mijn display ook uit. Erg vreemd.
    Bij Marantz wordt in de stand 'Pure Direct' ook het video-gedeelte uitgeschakeld, terwijl deze bij een Onkyo ingeschakeld blijft. Het verschil tussen '(Source) Direct en 'Pure Audio' of 'Pure Direct' is daardoor bij Onkyo dus nog kleiner dan bij Marantz.

    Zelf zou ik dit het meest ideaal vinden:

    '(Source) Direct' of zoals bij Yamaha: 'Straight'.
    -EQ, video-processing en DSP uit
    -Bass-management aan of middels een parameter laten schakelen.
    -Luidsprekers aan of middels een parameter laten schakelen en geluid alleen naar luidsprekers sturen die overeenkomen met de kanaal-indeling van de bron en niet als 'None' ingesteld zijn.

    'Pure Audio' of 'Pure Direct'
    -EQ, bass-management, DSP, video-processing en display uit
    -Video-switching aan of middels een parameter laten schakelen.
    -Luidsprekers automatisch laten schakelen en geluid alleen naar luidsprekers sturen die overeenkomen met de kanaal-indeling van de bron en niet als 'None' ingesteld zijn.

    Op deze manier hebben de gebruikers voldoende keus en kunnen de fabrikanten zelf bepalen hoe ze het in hun modellen toepassen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •