De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.

Discussie: Matchende Speakers

  1. #1

    Standaard Matchende Speakers

    Hallo,

    Ik heb enige tijd geleden de combinatie van de receiver Onkyo SR-608 en 2 keer de KEF C3 gekocht. Nu wil ik mijn set uitbreiden.Echter lees ik veel slechte reviews over de C5 en de C7. Nu vond ik de C3 lekker en goed klinken. Verder neem ik geen subwoofer erbij en las ik dat de C5 en de C7 een behoorlijke lage frequentie halen. Nu vroeg ik me af: heeft er iemand ervaring met de C5 en/of de C7. En of er misschien andere/betere combinaties zijn met de C3 en de Onkyo. Zelf vind ik de C5 goed geprijsd, maar de C7 eigenlijk net iets te duur. Weet iemand misschien nog een goede combinatie? Kun je er bijvoorbeeld Jamo speakers bij zetten?

  2. #2

    Standaard

    De C5 en C7 zijn zuilen wanneer je naar het aantal weergevers t.o.v. het volume van de klankkast kijkt, waarschijnlijk onderbezet zijn. Dit betekent in veel gevallen dat de lage tonen niet zo vol klinken of de klankkast voor veel vertraging kan zorgen bij weergave van de allerlaagste tonen. Dit zijn heel vaak de redenen dat een dergelijke zuil een minder goede review krijgt en/of dat de gebruiker veel lage tonen door een aktieve sub laat weergeven.

    Het is dus belangrijk om te weten waardoor een luidspreker een slechte review krijgt en dat kun je vaak alleen doen door ze zelf te gaan beluisteren.

    Aan de andere kant hebben veel receivers geen voldoende reserves om luidsprekers met meer dan één woofer onder controle te kunnen houden en dat bij een aktieve sub de aansturing vaak beter afgestemd is op de aangesloten weergever. De kleine reserves bij een receiver zorgen er vaak voor dat de lage tonen na een tijd spelen minder krachtig zijn of het geluid meer vervorming heeft.

    Voor een goede weergave van de lage tonen en LFE's, kun je bij een receiver dus beter wel een aktieve sub gebruiken.

    Luidsprekers van een ander merk hebben andere klankeigeschappen die mogelijk niet passen bij die van de combinatie die je nu gebruikt. Dit betekent dat de weergave aangepast moet worden of dat je deze als vervanging of alternatief kunt gebruiken. Gelukkig heeft de 608 een 'auto-setup', dus dat aanpassen zal niet zo'n groot probleem zijn.

    Kortom:
    Als de luidsprekers wilt vervangen of de set uit wilt breiden met luidsprekers (en/of aktieve sub), kun je die het beste zelf kiezen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-03-2013 om 15:23
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •