De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo en Apple tv, geluid uit alle boxen

    Hallo,

    Ik heb gister Apple TV 3 gekocht. Nu kan ik mijn muziek streamen en over mijn versterker luisteren. Alleen zit ik met een probleem. Hij pakt geen stereo, maar laat het geluid horen over alle boxen. Ik kan ook niet kiezen of ik dolby wil, of wat anders. Ook kan ik niet in de set-up kijken, alleen de volume knop werkt, andere knoppen niet(natuurlijk wel van kanaal switchen en hem uit zetten). Ook gaat hij automatisch naar cab kanaal. Nu wil ik graag stereo. Is hier wat aan te doen? Ik heb de onkyo tx -sr508.

    Thanks

  2. #2

    Standaard

    Hoe heb je de Apple TV qua audio aangesloten op je reciever? Via HDMI of optisch?
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter porrio Bekijk bericht
    hoe heb je de apple tv qua audio aangesloten op je reciever? Via hdmi of optisch?
    hdmi.

  4. #4

    Standaard

    Het lijkt mij sterk dat de Apple TV3 zal bepalen hoe je moet luisteren, al weet ik niet hoe je hem aan je receiver hebt gekoppeld, want dat vermeld je helaas niet.

    De diverse luisteropties zou je mijn inziens toch gewoon met de Onkyo moeten kunnen kiezen en als je naar Stereo wilt overgaan zou je dat volgens mij gewoon met de Onkyo moeten kunnen instellen.....
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    hdmi.
    HDMI of Optisch, dat zou geen verschil mogen maken, je bent toch immers zelf nog steeds de master die bepaald hoe die iets weergegeven wil hebben
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Zou toch gewoon moeten lukken denk 'k zo, werkt hier perfect op mijn Marantz maar gebruik de Apple TV wel niet meer voor muziek af te spelen ... zie hieronder.

    Nu één belangrijke opmerking, de Apple TV is verre van het ideale apparaat om muziek mee af te spelen. Deze gaat namelijk alles gaan upsamplen naar 48 KHz
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    aAl weet ik niet hoe je hem aan je receiver hebt gekoppeld, want dat vermeld je helaas niet.
    Gewoon met hdmi in een van de hdmi outs. 1 gaat uit m'n tv naar de versterker. En dan heb ik er nog 4 out over. 1 gaat mn playstation in, de ander mijn xbox, en de ander mijn regio a blu-ray speler. Voor de laatste apple tv. Ook als ik een aux kabel vanuit mijn versterker op bijvoorbeeld mijn telefoon aansluit of laptop, krijg ik ook geluid over alle boxen.

  8. #8

    Standaard

    Dan is het toch een instelling op de reciever. Hij krijgt het geluid door via HDMI. Afhankelijk van wat hij binnen krijgt stuurt de receiver de speakers aan. Nu kunnen we 2 zaken aan de hand zijn:

    1. De Apple TV stuurt een meerkanaals audiosignaal uit i.p.v. stereo
    2. De receiver krijgt wel een stereosingnaal binnen vanaf de Apple TV, maar staat op een een DSP mode (dolby prologic II, 5-channel stereo, etc.). In dit geval zul je de dsp mode van de receiver op stereo moeten zetten.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Nu één belangrijke opmerking, de Apple TV is verre van het ideale apparaat om muziek mee af te spelen. Deze gaat namelijk alles gaan upsamplen naar 48 KHz
    Ik vind het wel handig, ik heb spotify nu, en dat kan ik makkelijk streamen via de ipad naar apple tv. De nieuwe versterkers van onkyo hebben wel spotify, maar om daarvoor nou een nieuwe versterker voor te hoeven te kopen vind ik ook wat overdreven.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    2. De receiver krijgt wel een stereosingnaal binnen vanaf de Apple TV, maar staat op een een DSP mode (dolby prologic II, 5-channel stereo, etc.). In dit geval zul je de dsp mode van de receiver op stereo moeten zetten.
    Ik heb er niet heel veel verstand van, hoe zou ik dit eventueel kunnen oplossen?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Gewoon met hdmi in een van de hdmi outs. 1 gaat uit m'n tv naar de versterker. En dan heb ik er nog 4 out over. 1 gaat mn playstation in, de ander mijn xbox, en de ander mijn regio a blu-ray speler. Voor de laatste apple tv. Ook als ik een aux kabel vanuit mijn versterker op bijvoorbeeld mijn telefoon aansluit of laptop, krijg ik ook geluid over alle boxen.
    Ik zie het iets anders, hij gaat uit je receiver naar de TV, maar dat is maar een detail, in weze is, als alles via de receiver is aangesloten, de receiver het middelpunt van je setup en niet de TV, ook al kunnen die steeds meer

    Met de receiver bepaal je in welke mode je wilt luisteren, even de gebruiksaanwijzing erbij, en dan kun je leren switchen tussen de diverse mogelijkheden, zelf heb ik de luxe dat ik heel makkelijk kan switchen met de AB en al direct de mogelijkheid heb om tussen stereo, all channel stereo of multichannel te switchen, en daarnaast nog heel makkelijk alle opties van multichannel kan kiezen.... Je zult zelf even moeten opzoeken in je gebruiksaanwijzing hoe je dat moet doen, en als tip kan ik je enkele geven....,lees die gebruiksaanwijzing onder het muziek luisteren eens rustig door, misschien kom je nog wel andere leuke instellingsmogelijkheden tegen
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik zie het iets anders, hij gaat uit je receiver naar de TV, maar dat is maar een detail, in weze is, als alles via de receiver is aangesloten, de receiver het middelpunt van je setup en niet de TV, ook al kunnen die steeds meer

    Met de receiver bepaal je in welke mode je wilt luisteren, even de gebruiksaanwijzing erbij, en dan kun je leren switchen tussen de diverse mogelijkheden, zelf heb ik de luxe dat ik heel makkelijk kan switchen met de AB en al direct de mogelijkheid heb om tussen stereo, all channel stereo of multichannel te switchen, en daarnaast nog heel makkelijk alle opties van multichannel kan kiezen.... Je zult zelf even moeten opzoeken in je gebruiksaanwijzing hoe je dat moet doen, en als tip kan ik je enkele geven....,lees die gebruiksaanwijzing onder het muziek luisteren eens rustig door, misschien kom je nog wel andere leuke instellingsmogelijkheden tegen
    Haha, ik ben iemand die zelf het een beetje wilt ontdekken. Heb niet heel veel geduld voor een boekje, en heb bij al m'n apparaten het zelf ontdekt. Enkele dingen moest ik even vragen.

    Als ik op mijn playstion zit kan ik ook mooi switchen tussen verschillende geluidsopties. En ook kan ik switchen tussen playstation, apple tv, etc. Alleen bij apple tv kan ik dus geen geluidsopties kiezen en blijft hij vast op alle boxen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Dan is het toch een instelling op de reciever. Hij krijgt het geluid door via HDMI. Afhankelijk van wat hij binnen krijgt stuurt de receiver de speakers aan. Nu kunnen we 2 zaken aan de hand zijn:

    1. De Apple TV stuurt een meerkanaals audiosignaal uit i.p.v. stereo
    2. De receiver krijgt wel een stereosingnaal binnen vanaf de Apple TV, maar staat op een een DSP mode (dolby prologic II, 5-channel stereo, etc.). In dit geval zul je de dsp mode van de receiver op stereo moeten zetten.

    Moet toch wel lukken met onze antwoorden dacht ik zo

    Alleen moet ie nog even een schopje richting zijn gebruiksaanwijzing krijgen en zich lichtelijk gaan schamen dat hij zijn receiver niet optimaal kan bedienen

    batmasterCitaat:

    Ik heb er niet heel veel verstand van, hoe zou ik dit eventueel kunnen oplossen?
    De gebruiksaanwijzing is de oplossing om je met die kennis te verijken die je nodig hebt om je setup optimaal in te stellen en te bedienen en dat meen ik heel serieus. Te gemakkelijk wordt gezegd ik heb er geen verstand van, meestal vliegt er dan wel een RTFM door de lucht, maar die is vaak wel terecht.....
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Als ik op mijn playstion zit kan ik ook mooi switchen tussen verschillende geluidsopties. En ook kan ik switchen tussen playstation, apple tv, etc. Alleen bij apple tv kan ik dus geen geluidsopties kiezen en blijft hij vast op alle boxen.
    Dan denk ik dat het in de instellingen van de HDMI-ingang zit van je reciever. De HDMI-ingang waar de Apple TV op aangesloten zit, staat nu misschien gelocked op het inkomende signaal. Dan kun je dit niet meer overrulen met de dsp instellingen op de receiver, zoals je dit bij je PS3 wel kunt.

    Nu heb ik zelf geen receiver meer, dus wellicht ben ik nu onzin aan het praten . Mijn forumcollega DVDProfilersFilmgek weet hier vast meer over
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Haha, ik ben iemand die zelf het een beetje wilt ontdekken. Heb niet heel veel geduld voor een boekje, en heb bij al m'n apparaten het zelf ontdekt. Enkele dingen moest ik even vragen.

    Als ik op mijn playstion zit kan ik ook mooi switchen tussen verschillende geluidsopties. En ook kan ik switchen tussen playstation, apple tv, etc. Alleen bij apple tv kan ik dus geen geluidsopties kiezen en blijft hij vast op alle boxen.
    Heel goed, niks mis mee, maar omdat de huidige apparatuur vaak zeer complex is en heel veel mogelijkheden kent is het bijna ondoenbaar om zonder gebruiksaanwijzing iets geheel naar je hand te zetten. Ben zelf een ervaren gebruiken van diverse apparatuur en ken diverse merken, maar geloof me, zonder een boekje kom ook ik er echt niet uit, dit omdat je vaak heel vreemde handelingen moet verrichten en instellingen moet maken om iets voor elkaar te krijgen, ook staat er dan in de (goede) gebruiksaanwijzing wat er dan wel en niet meer mogelijk is....

    Ter info, je receiver zal naar alle waarschijnlijkheid automatisch de laatst gekozen surroundmode kiezen(dat doet mijn receiver tenminste wel) die er bij een bepaald signaal werd gebruikt, aan jou om als je iets anders wilt, dit zelf te corrigeren naar je eigen smaak, daarom zeg ik wel vaker dat men bijvoorbeeld aan het begin van een film even moet kijken of de instellingen nog kloppen.......
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Dan denk ik dat het in de instellingen van de HDMI-ingang zit van je reciever. De HDMI-ingang waar de Apple TV op aangesloten zit, staat nu misschien gelocked op het inkomende signaal. Dan kun je dit niet meer overrulen met de dsp instellingen op de receiver, zoals je dit bij je PS3 wel kunt.

    Nu heb ik zelf geen receiver meer, dus wellicht ben ik nu onzin aan het praten . Mijn forumcollega DVDProfilersFilmgek weet hier vast meer over
    Je bent aardig warm, maar gelocked is het gelukkig niet, dan zou je de vrijheid ontnomen worden om te kiezen hoe je iets wilt ervaren.

    Ik schreef hierboven al dat de meeste receivers onthouden in welke stand een bepaald signaal werd afgespeeld. Zo speel ik regelmatig muziekconcert Blu rays met bijvoorbeeld een DTS HD MA 5.1 track, bij mij staat de receiver op Prologic II om over 7 speakers geluid te krijgen, doch daar zijn 2 standen die ik gebruik, Movie voor mijn films en Music, ja.... je raad het al, voor mijn muziek omdat ik daar een iets ruimtelijker geluid in heb aangebracht. De receiver weet niet het verschil tussen muziek en filmgeluid en zal bij een DTS HD MA 5.1 track dan altijd de laatst gekozen stand aannemen, ik hoor het verschil vrij snel als ik even niet heb opgelet in welke stand de receiver staat en met een simpele druk op het juiste knopje van de AB staat hij dan wel in mijn voorkeurstand

    Kwestie van je setup naar je eigen hand willen zetten en je niet door de apparatuur laten vertellen hoe het moet

    @Batmaster, echt lees hem door, je wordt pas de baas over je eigen setup als je ook alle mogelijkheden kent en weet te gebruiken, dan pas ben je de master
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    @Batmaster, echt lees hem door, je wordt pas de baas over je eigen setup als je ook alle mogelijkheden kent en weet te gebruiken, dan pas ben je de master
    Natuurlijk heb ik dat wel gedaan, voor andere dingen. Maar vaak lukken dingen niet, of begrijp ik het niet. Ik zal als ik vanavond thuis kom het nog maar even bekijken.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Natuurlijk heb ik dat wel gedaan, voor andere dingen. Maar vaak lukken dingen niet, of begrijp ik het niet. Ik zal als ik vanavond thuis kom het nog maar even bekijken.
    Daar kan ik me iets bij voorstellen, sommige gebruiksaanwijzingen zijn het papier niet waard waarop ze staan, lijken rechtstreeks uit het Chinees naar het Nederlands vertaalt te zijn en geen hond die het dan nog begrijpt. Vaak heb je dan al wel een beetje ervaring, of een zetje van een kenner in de goede richting nodig.

    Toch als je vanaf pagina 29 van je gebruiksaanwijzing gaat lezen kom je al een heel eind

    Op je AB lijk je mij ook direct het eea te kunnen kiezen, onder de noemer Listening Mode zitten 4 knopjes en het meest rechtste knopje is het stereo knopje, ik vermoed dat als je daar een paar keer op drukt heel ver komt
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •