De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Subwoofer Klipsch rpw-10 subwoofer aansluiten op een SA-PT850 Home sound system

    ik heb home theater sound system SA-PT850 Panasonic.
    nu heb ik toch een vraag aan jullie.
    ik heb een subwoofer Klipsch rpw-10 subwoofer, die ik wil aansluiten erop.

    maar achterkant van die subwoofer zitten zoveel aansluitingen !!
    en waar aan de achterkant van die sound system moet ik die woofer op aan sluiten welke plugs van waar naar waar ?

    zal effe foto toevoegen achterkant van beide systemen.
    het maakt het wat makkelijker.

    ik heb trouwens mijn tv breedbeeld aangesloten via aux ingang achterin de soundsysteem via dubbele tulip stekker en achter de tv ook dubbele tulip verbinding.

    ik weet dus niet of die subwoofer persee op die aux aansluiting moet die dus al is bezet door de tv aansluiting want die heeft geen HDMI helaas


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us

  2. #2

    Standaard

    nou veel hulp hoef ik hier ook niet op te rekenen blijkbaar zitten hier niet hele slimme mensen als ik dacht

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank1 Bekijk bericht
    nou veel hulp hoef ik hier ook niet op te rekenen blijkbaar zitten hier niet hele slimme mensen als ik dacht
    Hahaha, een meneertje ongeduld...

    Gaat niet werken zo'n goede actieve sub op zo'n plastic alles in één set met passieve sub
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Frank,

    Welkom op dit forum. Ik heb even de manuals opgezocht, want de resolutie van de foto's waren te laag en het is een beetje wat ik vermoedden. De Klipsch is een actieve subwoofer (met versterker) en je panasonic heeft alleen aansluitingen voor passieve speakers. Dat is het nadeel van een All in one. Ik ben bang dat je alleen de originele sub kan gebruiken. Normaal sluit je actieve sub op een pré-out aan. Een onversterkte tulpl/rca zeg maar.

    Het enigste wat zou kunnen is om hem via high level aan te sluiten. Dit houdt in dat je hem op de aansluiten van je frontspeakers aansluit. (zie Klipsch handleiding) Echter is dat niet de bedoeling van jouw set, dus ik durf niet mrt zekerheid te zeggen of dat überhaupt gaat werken. Daarnaast is het ook geen 5.1 meer omdat de informatie van het .1 discrete subwoofer kanaal dan niet gebruikt wordt. Niet ideaal.

    Ben bang dat het met deze set niet gaat lukken, maar de manuals geven ook niet zoveel informatie over het speaker systeem. De versterker heeft in dit geval een ingebouwde versterking voor de sub, wat vele malen minder is dan de versterker van de Klipsch.

    Succes.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Ik zou het niet proberen op high level, waarschijnlijk werkt de Panasonic niet meer dan. Voordeel is dan wel dat je wat nieuws kunt gaan aanschaffen waar die sub wel op aangesloten kan worden natuurlijk
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Elk nadeel heeft een voordeel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank1 Bekijk bericht
    nou veel hulp hoef ik hier ook niet op te rekenen blijkbaar zitten hier niet hele slimme mensen als ik dacht
    Alweer zo'n praatjesmaker met zo'n alles in 1x weggooibarrel en wel mooie plaatjes maar toch weer onvoldoende informatie En dan ook gelijk weer opmerkingen plaatsen om hier vrienden te maken

    Ongeduldig, maar te beroerd om even te vermelden wat voor een breedbeeld TVtje meneertje dan wel heeft, moeten dan ook zelf ook nog even alle info van alle apparaten zelf opzoeken en meneertje wil wel direct antwoord

    Het kan overigens wel en zonder problemen en ik weet ook wel hoe, maar zal ik dan ook zo slim zijn om zo'n "boerenpummel ongeduld" te willen helpen..... of zal ik hem info geven die heel zijn set opblazen

    Hier de opblaasinfo voor frank1:

    Je sluit met een stukje 2 aderig speakerdraad(niet van dat hele dunne k.t draad- 1.5mm2 of meer, maar om te testen mag je ook even dunner beginnen) of electradraad geschikt voor 220volt op je sub op highlevel aan op het linkerkanaal van je sub.
    De andere kant van dat draadje gaat op de higleveluitgang van dat alles in 1x weggooibarrel dat bedoeld is voor de passieve sub. Die passieve sub van dat alles in 1x weggooibarrel sluit je aan op de sub op het linkeruitgangskanaal van de sub.

    Waarom de sub van dat barrel setje aansluiten..... nou.... om eerlijk te zijn ik heb de info van dat barrelsetje niet kunnen vinden en ik had geen zin om de info van de sub op te zoeken, maar denk dat er anders een gat in het geluid zal vallen, een knappe sub zal immers niet een groot bereik hebben die wel nodig is voor goedkope barrelsetjes. Dat houd in dat het frequentiebereik van de sub max open gezet zal moeten worden en waarschijnlijk door de passieve sub aangevuld zal moeten worden om bij de satellieten van de set te komen.

    Als alle draadjes aangesloten zijn, dan pas zet je je apparaten aan, de volumeregeling van je actieve sub stond op dat moment pas 25% (1/4) opengedraaid...... je gaat pas eea inregelen als het speelt.

    Mocht je nog vragen hebben voordat je je sub en alles in 1x weggoiset gaat opblazen, laat het me dan maar even weten
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Overigens, bovenstaand antwoord is wel serieus wat betreft de manier van aansluiten en de waarden waarop je moet beginnen, het zal ook wel gaan werken, maar ga niet zitten kloten als je mijn antwoord niet goed hebt begrepen, vraag het dan eerst Het is natuurlijk ook dom om met een test/inregeling te beginnen als alles max open staat, met andere woorden..... gebruik wel even je eigen volle verstand zoveel mogelijk als zover aanwezig.

    Natuurlijk gaan we hier geen info geven die je apparatuur vernielen, maar bedenk wel dat je de aansluitingen die je maakt je eigen verantwoording zijn

    Je kan hier op het forum niemand verantwoordelijk stellen voor eigen domme gemaakte aankopen en verkeert gemaakte aansluitingen.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    ik denk dat ik het maar erbij laat .
    ga niet die suround om zeep helpen om zelf te testen.

    ik dacht dat het wat simpeler was dan de was doen hahaha .
    Maar goed die subwoofer staat toch al te koop dus ik weet niet wat ik ervoor krijg, afwachten maar.

    surround set blijft vind het leuk system persoonlijk gezien.

    maar toch bedankt voor de uitleg.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank1 Bekijk bericht
    ik denk dat ik het maar erbij laat .
    ga niet die suround om zeep helpen om zelf te testen.

    ik dacht dat het wat simpeler was dan de was doen hahaha .
    Maar goed die subwoofer staat toch al te koop dus ik weet niet wat ik ervoor krijg, afwachten maar.

    surround set blijft vind het leuk system persoonlijk gezien.

    maar toch bedankt voor de uitleg.
    Je kunt natuurlijk ook de subwoofer houden en wachten totdat je die set kunt vervangen.

    Een andere mogelijkheid is de set aansluiten op een andere receiver. Bij veel alles-in-één sets met een HDMI-uitgang is de receiver zo in te stellen dat je deze als speler kunt gebruiken. Volgens de gebruiksaanwijzing van jouw set is dit m.i. ook in jouw geval mogelijk door in het tabblad met de instellingen voor HDMI de "Audio output" op "Off" te zetten. Je kunt dit proberen en als het goed is zal al het geluid dan alleen via de luidsprekers van de TV weergegeven worden.

    Als het geluid dan niet meer via de luidsprekers van de set te horen is, zou je bvb een slim-line receiver kunnen kopen en die als versterking te gaan gebruiken voor jouw huidige luidsprekers. Alleen zal je dan wel een model moeten kiezen met een 'auto-setup' -zoals die van Audyssey- waarmee je de weergave aan kunt passen op de eigenschappen van de luidsprekers en de akoestiek. Iets wat met veel alles-in-één sets vaak niet mogelijk is.

    Je kunt dan de weergave verbeteren zonder de hele set te vervangen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 05-03-2013 om 11:00
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je kunt natuurlijk ook de subwoofer houden en wachten totdat je die set kunt vervangen.

    Een andere mogelijkheid is de set aansluiten op een andere receiver. Bij veel alles-in-één sets met een HDMI-uitgang is de receiver zo in te stellen dat je deze als speler kunt gebruiken. Volgens de gebruiksaanwijzing van jouw set is dit m.i. ook in jouw geval mogelijk door in het tabblad met de instellingen voor HDMI de "Audio output" op "Off" te zetten. Je kunt dit proberen en als het goed is zal al het geluid dan alleen via de luidsprekers van de TV weergegeven worden.

    Als het geluid dan niet meer via de luidsprekers van de set te horen is, zou je bvb een slim-line receiver kunnen kopen en die als versterking te gaan gebruiken voor jouw huidige luidsprekers. Alleen zal je dan wel een model moeten kiezen met een 'auto-setup' -zoals die van Audyssey- waarmee je de weergave aan kunt passen op de eigenschappen van de luidsprekers en de akoestiek. Iets wat met veel alles-in-één sets vaak niet mogelijk is.

    Je kunt dan de weergave verbeteren zonder de hele set te vervangen.
    Sorry Gerco, maar bovenstaand advies is, om het heel vriendelijk te zeggen, niet 1 van je beste.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank1 Bekijk bericht
    ik denk dat ik het maar erbij laat .
    ga niet die suround om zeep helpen om zelf te testen.

    ik dacht dat het wat simpeler was dan de was doen hahaha .
    Maar goed die subwoofer staat toch al te koop dus ik weet niet wat ik ervoor krijg, afwachten maar.

    surround set blijft vind het leuk system persoonlijk gezien.

    maar toch bedankt voor de uitleg.
    Graag gedaan, maar er gaat helemaal niets stuk als je het aansluit zoals ik zei, was je alleen maar aan het bang maken vanwege je ongeduld

    Het zal niet echt makkelijk zijn met inregelen, onder "normale" omstandigheden is een sub al lastig in te passen, en op de manier zoals jij dat wil kan het wel, het is alleen wat lastiger.

    Als je een stukje 2 aderig snoer aansluit op de plus en min aansluiting van de subout van je setje en dat sluit je aan op de plus en min aansluiting van de higlevel linker of rechter aansluiting van de sub en je sluit die passieve sub aan op de actieve sub, dan kan er voorzover ik weet helemaal niets mis gaan, maar je moet dan ook wel met lage volumes beginnen en tijdens het aansluiten moet wel alles uit staan.... maar dat zijn eigenlijk logische zaken.

    Een kind kan in dit geval wel de was doen, het kind moet alleen uitkijken dat het geen kortsluiting maakt en dat de volumes laag staan als het kind begint met inregelen.

    Ik zou niet weten wat er mis zou kunnen gaan, je sluit immers de speakers op speakeraansluitingen aan, niet op het lichtnet
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Sorry Gerco, maar bovenstaand advies is, om het heel vriendelijk te zeggen, niet 1 van je beste.
    Hoezo niet?

    Daar is dat soort instellingen juist voor bedoeld.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Hoezo niet?

    Daar is dat soort instellingen juist voor bedoeld.
    Ja ja ja, ik ben troep sluit aub me aan op een receiver
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Of:

    Ik ben een speler en heb geen voldoende ruimte voor aansluitingen en verwerking van geluid. Om mij als deel van een set te kunnen verkopen die weinig ruimte in neemt, hebben ze me volgepropt met elektronica die er nu voor zorgt dat ik geen lange levensduur heb. Sluit me daarom aan op een receiver zodat ik kan laten zien en horen hoe goed ik als speler ben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank1 Bekijk bericht
    ik denk dat ik het maar erbij laat .
    ga niet die suround om zeep helpen om zelf te testen.

    ik dacht dat het wat simpeler was dan de was doen hahaha .
    Maar goed die subwoofer staat toch al te koop dus ik weet niet wat ik ervoor krijg, afwachten maar.

    surround set blijft vind het leuk system persoonlijk gezien.

    maar toch bedankt voor de uitleg.
    Allereerst er is maar één ding belangrijk en dat is wat jij belangrijk vindt. Als je tevreden bent met wat je hebt, dan ben je er. En zoals gezegd: elk nadeel heeft zijn voordeel. Stel je voor, de sub had wel gewerkt. Dan was het hek van de dam. Dan loop je het risico, zoals zo vele hier, om verslaafd te raken aan HT & upgrade virus.

    Graag gedaan en hopelijk vind je hier nog veel nuttige tips en vermaak!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    . Stel je voor, de sub had wel gewerkt. Dan was het hek van de dam. Dan loop je het risico, zoals zo vele hier, om verslaafd te raken aan HT & upgrade virus.

    Graag gedaan en hopelijk vind je hier nog veel nuttige tips en vermaak!

    Het had echt wel gaan werken, ideaal is anders, lastiger in te regelen, maar voor de rest had er niets stuk gegaan of zo.

    Ja, dat virus, dat is berucht hier en zeer gevaarlijk
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Geen enkel idee over welk virus jullie het hebben. Mac hier dus geen last van virussen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •