De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.

Discussie: Samsung BD e6100

  1. #1

    Standaard Samsung BD e6100

    Ik heb een vraagje over deze speler. Voordien maakte ik in mijn setup gebruik van een Panasonic BD35 om mijn blu-ray's af te spelen. Daarbij had ik nooit problemen met het afspelen van mijn discs. Sinds een paar weken gebruik ik nu de Samsung BD e6100. Bij de meeste discs heb ik ook hier geen probleem bij het afspelen maar bij enkele films (bv: Tucker & Dale VS Evil, Seeking Justice en Warrior is het mij al bij opgevallen) is het precies zo dat het beeld wat hapert. Als ik de instelling Movie Frame (24Fs) uitschakelen i.p.v. op auto te laten staan heb ik bij deze films ook geen probleem meer bij het afspelen.

    Iemand een idee waar dit kan aan liggen?

    Het probleem doet zich maar bij enkele films (tot nu toe valt het op dat het DFW en eOne uitgaves zijn) voor. Voor de andere disc's heb ik tot nu toe geen probleem en kan ik de setting op auto laten staan.
    De speler is verbonden via hdmi met een Marantz receiver die dan weer met een andere hdmi kabel verboven is met een Panasonic Plasma (die 24p ondersteuning heeft).

  2. #2

    Standaard

    Ondanks dat ik van plan was om een tijd niets meer te posten wil ik het niet nalaten om jou van wat info te voorzien. De uitgaves van onder andere DFW en eOne worden helaas niet in het juiste format op de Blu Ray gezet door de uitgevers. Je weet al dat Blu Ray's normaal gesproken in 24 fps opgenomen worden maar deze uitgevers kiezen voor een goedkopere oplossing door al hun Blu Ray films in 23,97 fps op de schijf te zetten. Dit zorgt bij Samsung spelers voor een synchronisatie probleem dus ook jouw BD-E6100, de enige manier om dit probleem te voorkomen heb je zelf al gevonden door de Movie Frame uit te schakelen. Hiermee speel je de films op 1080i format af i.p.v. 1080P en is het probleem verholpen, ik zelf heb dat probleem ook ondervonden bij mijn beide Samsung Blu Ray spelers (BD-P1600 + BD-D5300) en is niet op een andere manier te omzeilen.

    Je kan twee dingen doen om dit definitief op te lossen, een ander merk Blu Ray speler aanschaffen zoals ik heb gedaan (Sony BDP-S790) of geen Blu Ray's meer kopen van uitgevers zoals DFW en eOne. De "normale" uitgevers zoals Warner Bros. en Universal zetten de films namelijk wel in het juiste format op de schijf.


  3. #3

    Standaard

    Je hebt de fps verkeerd om, bijna iedereen gebruikt 23,976 fps en je beschuldiging jegens DFW en eOne kloppen niet Einzelgänger. Die 24fps voldoet prima aan de BD standaard, het is een probleem van Samsung. Philips heeft dit probleem ook ooit gehad, maar dat hebben ze toen verholpen met een FW update.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Alvast bedankt voor jullie informatie.

    Weten jullie toevallig ook of dit probleem al gekend is bij Samsung zelf?
    Of is er een bepaalde weg die te bewandelen is voor het aanvragen van een firmware update?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart22 Bekijk bericht
    Alvast bedankt voor jullie informatie.

    Weten jullie toevallig ook of dit probleem al gekend is bij Samsung zelf?
    Of is er een bepaalde weg die te bewandelen is voor het aanvragen van een firmware update?
    Ik persoonlijk heb geen actie ondernomen naar Samsung voor deze DFW en eOne afspeelproblemen maar ik weet niet of dit wel door andere mensen ondernomen is. Ik weet helaas dus ook niet welke weg je precies moet bewandelen om dit probleem bij Samsung aan te geven maar ik denk dat dat het beste via de support pagina op hun website gedaan kan worden. Houd er overigens wel rekening mee dat Samsung na een bepaalde tijd stopt met het uitbrengen van firmware updates, voor de E-serie zit je denk ik voorlopig nog wel goed.


  6. #6

    Standaard

    Ik heb ook een Samsung speler het zelfde probleem bij DFW en E1 uitgaven.

    Oplossing: ik koop geen DFW en E1 uitgaven meer

  7. #7

    Standaard

    Ja maar als het probleem zich enkel voordoet op Samsung Spelers mag Samsung zelf toch ook met een oplossing komen voor dit vind ik. Ik kan de discs nu ook wel afspelen op deze speler (met aangepaste instellingen) maar als ik een product koop wil ik toch ook dat het correct werkt onder de optimale omstandigheden.

    Ik ga toch een proberen op één of andere manier contact met hen op te nemen en eens te horen of dit probleem reeds bij hun gekend is en of ze een eventuele oplossing hiervoor kunnen aanbieden.

  8. #8

    Standaard

    Maar buitenlandse uitgaven zijn sowieso beter
    dan die van DFW en E1.......

  9. #9

    Standaard

    Ik heb zonet via de support chat van Samsung het probleem gemeld.

    Ben eens benieuwd of er eigenlijk wel iets mee gedaan gaat worden. Ze zeiden dat ik telkens de nieuwste firmware moest blijven installeren en dan testen of het werkt.

    Ik heb toen nog gevraagd of dit probleem specifiek gemeld werd aan de personen die verantwoordelijk zijn voor het schrijven van de nieuwe firmware maar dat blijkt niet te gebeuren. Waarop ik dan vroeg of er dan wel ooit een oplossing gaat komen voor dit probleem als die personen het niet toevallig te weten komen dat die discs niet goed afspelen met die instelling. En daarop zeiden ze dat als het probleem vaker voorkomt dat er normaal vrij snel een nieuwe firmware zou moeten zijn.

    Dus als er nog mensen zijn met dit probleem: gelieve het zo talrijk mogelijk te rapporteren zodat er misschien snel een nieuwe firmware versie voor kan gemaakt worden.

  10. #10

    Standaard

    Ik denk eerlijk gezegd dat de mensen van Samsung (in Japan.....) zich weinig zorgen zullen maken
    om het feit dat Blu-rays van (budget) uitgevers als DFW en E1 niet goed op hun spelers draaien.....

    Als je die dingen gewoon niet koopt ben je van alle problemen af.

  11. #11

    Standaard

    Akkoord dat de uitgaves van die 2 studio's niet altijd even goed zijn maar in dit geval ligt het probleem toch duidelijk aan een afspeelprobleem van de speler zelf. In dat geval vind ik wel dat er een firmware update mag komen omdat ik momenteel een product heb dat niet werkt zoals het eigenlijk zou moeten.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart22 Bekijk bericht
    Akkoord dat de uitgaves van die 2 studio's niet altijd even goed zijn maar in dit geval ligt het probleem toch duidelijk aan een afspeelprobleem van de speler zelf. In dat geval vind ik wel dat er een firmware update mag komen omdat ik momenteel een product heb dat niet werkt zoals het eigenlijk zou moeten.
    Zover ik weet zijn er alleen problemen met DFW en E1 discs en
    niet die van (alle) andere uitgevers dus het probleem kan dan
    ook bij DFW en E1 liggen......

  13. #13

    Standaard

    Langs de andere kant had ik een Blu-ray speler van Panasonic, staat er thuis nog ene van LG en heeft men broer een Sony speler en op al deze verschillende merken spelen de discs wel correct af. Als het probleem zich bij al deze andere fabrikanten ook zou voordoen zou ik akkoord gaan dat het probleem enkel bij eOne en DFW zou liggen. Maar in dit geval is het enkel op 1 bepaald merk (Samsung) waarop (bij mij) het afspelen niet correct lukt
    Laatst aangepast door bart22 : 21-02-2013 om 13:28

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Zover ik weet zijn er alleen problemen met DFW en E1 discs en
    niet die van (alle) andere uitgevers dus het probleem kan dan
    ook bij DFW en E1 liggen......
    Ik zou zeggen lees mijn eerdere post even in dit topic...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik zou zeggen lees mijn eerdere post even in dit topic...
    Heb ik gedaan.

    Maar als Samsung een speler maakt en ze proberen daarop Blu-rays
    van alle hun bekende (grote) uitgevers en die spelen zonder problemen
    dan is voor hun de zaak klaar.
    En dat er dan een paar kleine uitgevers zijn wiens disc niet optimaal spelen
    ach, wat zou het.....

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Heb ik gedaan.

    Maar als Samsung een speler maakt en ze proberen daarop Blu-rays
    van alle hun bekende (grote) uitgevers en die spelen zonder problemen
    dan is voor hun de zaak klaar.
    En dat er dan een paar kleine uitgevers zijn wiens disc niet optimaal spelen
    ach, wat zou het.....
    Ah zo bedoelde je het.
    Tsja dat het voor hun klaar is dat lijkt me wel duidelijk, probleem bestaat al meer dan 4 jaar...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    In dat geval zou het wel ontzettend slechte service van Samsung zijn. Had ik dat maar op voorhand geweten... .

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart22 Bekijk bericht
    In dat geval zou het wel ontzettend slechte service van Samsung zijn. Had ik dat maar op voorhand geweten... .
    Het enige probleem is dat je DFW en E1 discs niet optimaal kunt afspelen
    maar ja, die zijn toch al niet optimaal dus wat kan jou het schelen?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •