De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Koppeling Onkyo-receiver met blu-ray-speler

    Wellicht een bekend probleem, maar ik plaats het toch even.

    Sinds kort heb ik een Sony S490 Blu-ray-speler aangesloten op mijn Onkyo TX-SR606. De speler is met HDMI aangesloten op de HDMI-ingang van de receiver. De receiver is dan weer aangesloten op de TV.

    Als ik de speler opstart, krijg ik keurig het opstartscherm in beeld. Als hij echter gaat laden verliest de receiver het signaal en valt het beeld weg. Meestal vindt de receiver het signaal weer terug (te zien op display), maar ik krijg dan geen beeld meer. Door de verschillende apparaten opnieuw en bijvoorbeeld in verschillende volgorde op te starten krijg ik meestal wel beeld. Het is geen ramp, maar het kost soms wel 5 minuten en natuurlijk frustratie. Het lijkt meestal te lukken door een DVD te starten.

    Ik heb gekeken naar instellingen van beide apparaten, maar kan niets vreemds ontdekken. Nu las ik over meer HDMI-problemen bij Onkyo, dus ik vrees dat het dat is. Mijn digitale TV-ontvanger is echter hetzelfde aangesloten en geeft nooit problemen. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Kunnen meerdere HDMI-kabels elkaar bijvoorbeeld storen? Kan ik het probleem omzeilen door alleen het geluid via de receiver te laten lopen of verlies ik dan functionaliteit? Bij voorbaat dank voor de reacties.

  2. #2

    Standaard

    Zelf zet ik altijd eerst de receiver aan, dan TV/Beamer en dan pas de speler, gebruik ik een andere volgorde dan wil het wel eens fout gaan, al heb ik er met de Oppo minder last van. Met de LG kreeg ik geluidsproblemen, deze ging bij een verkeerde volgorde denken aan een TV aangesloten te zijn en wilde dan enkel nog 2 kanaal uitzenden, met de HD DVD speler krijg ik ook problemen bij een verkeerde volgorde..... Hoe moderner de apparaten hoe minder problemen, maar HDMI is nog steeds niet perfect

    aanvulling 1:

    Uitzetten doe ik meestal in omgekeerde volgorde, eerst de speler, dan de receiver en als laatste de TV/Beamer en dit geeft dan geen problemen.

    Heb met diverse HDMI apparaten de meest vreemde fratsen meegemaakt, dus ben nu wel wat gewend en geloof me, als je geen oponthoud wil, dan houd je je strak aan het opstart en afsluitschema

    aanvulling 2:

    Ik weet niet of de 606 instellingen in het menu heeft mbt tot HDMI, of dat je iets kunt instellen dat iets moet worden in of uitgeschakeld...... ook daar kan een aanpassing wel eens helpen, bij mij staat het dacht ik allemaal uit en toch gebeurt het af en toe bij bepaalde schakelingen dat er wel iets van werkt, persoonlijk ben ik er geen liefhebber van....... bij een collega gebeurt het regelmatig dat als hij iets uitzet, de hele handel uitgaat terwijl dat toch niet de bedoeling is
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 11-02-2013 om 16:37 Reden: aanvulling
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Heb je de Blu Ray speler al geupdate?

    Ik had 1 HDMI poort die nog goed functioneerde. De rest niet meer. Gaf steeds meer storing.

    Heb je al geprobeerd om de speler en de mediabox om te wisselen qua ingang?
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  4. #4

    Standaard

    Beiden bedankt voor de reacties. De speler als laatst aanzetten lijkt inderdaad de beste optie. Meerdere keren geen last gehad, maar ik wacht nog even af.

    Ik heb al wat met de instellingen gespeeld, maar volgens mij staat alles nu goed/normaal. Heb direct uitgeschakeld dat de speler de TV uitschakelt

    Ik kan natuurlijk de aansluitingen om te wisselen, maar ik wil nog even afwachten. Ik heb de speler nog niet geupdate. Is dit altijd aan te raden, of alleen bij problemen?

  5. #5

    Standaard

    Je kan altijd kijken wat de update-ervaringen van de betreffende versie zijn op diverse fora (google is your friend). Maar in principe is updaten altijd aan te raden. Soms lost het ook dit soort problemen op. Of issues met bepaalde films.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Je kan altijd kijken wat de update-ervaringen van de betreffende versie zijn op diverse fora (google is your friend). Maar in principe is updaten altijd aan te raden. Soms lost het ook dit soort problemen op. Of issues met bepaalde films.
    Mmm, bij upgrades kun je ook bepaalde functies verliezen

    Bij upgrades kunnen er zaken worden geinstalleerd waar je niet op zit te wachten en het kan bij een stroomonderbreking of domme bedieningsfout ook wel eens helemaal verkeerd aflopen, al gebeurt dit gelukkig niet veel.

    Inderdaad, updates waarbij alles met rust gelaten wordt en waarbij er haperingen verholpen worden, zijn natuurlijk erg fijn, zeker als er fims waren die je apparaat eerst niet pakte maar nu wel kan afspelen, dit zijn updates die aan te raden zijn.

    Zolang je nergens problemen mee hebt en tevreden bent.... dan zou ik zeggen NIET updaten, waarom iets veranderen dat geen storing geeft en waarbij je eventueel ook nog eens een functie's kan verliezen(heb ik zelf al vaker meegemaakt en zo verloor ik bij mijn laatste update van de Oppo de BR ISO afspeelmogelijkheid, en bij de PS3 werd je helemaal g.n...d als je niet uitkeek).

    Wat *TIMMIE* al zegt, altijd eerst even kijken wat de ervaringen van anderen zijn, geloof me, je wil met updates echt niet altijd haantje de voorste zijn.

    Het kan geen kwaad om de ingangen te wisselen, maar als je receiver goed schakeld tussen de diverse HDMI ingangen heeft het lijkt mij weinig nut, maar baat het niet, schaden zal het ook niet.

    BTW, als je de receiver als eerste aanzet, zet hem dan wel op de ingang waarop het apparaat zit dat je als laatste gaat inschakelen alvorens je doorgaat met de rest aan te zetten..... (anders kan het alsnog fout gaan ) HDMI handshake problemen, ik kan er wel boeken over schrijven, maar niemand die ze zal lezen(saai)
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Nogmaals dank. De update lijkt alleen wat internetfuncties te veranderen/toe te voegen, en aangezien ik die toch niet gebruik ga ik nog even niet updaten.

    Nu ik let op het in- en uitschakelen even geen last gehad van het probleem. Ik wacht wel tot het weer opduikt

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander V. Bekijk bericht
    Nogmaals dank. De update lijkt alleen wat internetfuncties te veranderen/toe te voegen, en aangezien ik die toch niet gebruik ga ik nog even niet updaten.

    Nu ik let op het in- en uitschakelen even geen last gehad van het probleem. Ik wacht wel tot het weer opduikt
    Mooi, dank voor je bericht

    Hoop dat met het opletten van de volgorde van inschakelen de apparatuur de problemen wegblijven, bij mij werkte dat wel (op het moment dat je het even in de haast vergeet, sla jezelf voor de kop )

    We zijn helaas mensen die ook wat oudere HDMI apparatuur in de setup hebben, daar hoort helaas een beetje kennis bij

    HDMI is op de markt gezet met allerlei gebreken, de fabrikanten geven dat met niet zoveel bewoordingen ook zelf toe, ze zeggen gewoon dat het niet altijd werkt Zelf gebruik ik nu al vele jaren HDMI en heb ermee leren leven, vraag me alleen af dat de industrie zich niet schaamt om kopers met allerlei problemen op te zadelen

    Zelf heb ik de beschikking over apparatuur die redelijk flexibel is, heb altijd alles wel aan de praat gekregen, ook al heb ik wel eens de nodige verwensingen geuit

    Als je de makers van HDMI een klein beetje begrijpt, dan weet je waarom ze het zo gemaakt hebben, Sony is en blijft in het geheel in mijn ogen een grote veroorzaker van veel problemen teveel belangen aan beide zijde en incompetent, zij kunnen bijvoorbeeld niet eens een fatsoenlijke Dolby True HD track op een film als Total Recall zetten. Het vreemde is dat ze zelfs hun eigen apparaten niet up to date met hun fratsen schijnen te krijgen

    Een wonder dat zo'n arrogant bedrijf nog bestaat..... "excuses", een woord dat je als "super" bedrijf schijnbaar niet hoeft te gebruiken
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als je de makers van HDMI een klein beetje begrijpt, dan weet je waarom ze het zo gemaakt hebben, Sony is en blijft in het geheel in mijn ogen een grote veroorzaker van veel problemen teveel belangen aan beide zijde en incompetent, zij kunnen bijvoorbeeld niet eens een fatsoenlijke Dolby True HD track op een film als Total Recall zetten. Het vreemde is dat ze zelfs hun eigen apparaten niet up to date met hun fratsen schijnen te krijgen

    Een wonder dat zo'n arrogant bedrijf nog bestaat..... "excuses", een woord dat je als "super" bedrijf schijnbaar niet hoeft te gebruiken
    De grootste oorzaak de gemiddelde consument. Die wil nl. alles zonder daar veel voor hoeven te betalen.

    Alleen begrijpen bedrijven als Sony dit vaak verkeerd. Dit is een reden waarom deze met sets komen met veel mogelijkheden en een matige geluidsweergave bieden en veel films die een matig geluid hebben. In het geval van de films, komt het vaak ook door het feit dat ze door een te brede doelgroep bekeken worden dan waar de film eigenlijk voor bedoeld is. Veel films die bvb gemaakt zijn voor >16 jaar hebben daarom soundtracks die vanwege een beperkte dynamiek geschikt zijn voor >12 jaar om zo de leeftijdskeuring laag te kunnen houden.

    Dat HDMI niet altijd goed werkt is dus de schuld van de koper/gebruiker, omdat deze een installatie op verschillende manieren wilt gebruiken zoals TV kijken met geluid via de luidsprekers van de TV of via 'de set'. Hierdoor hebben we nog steeds TV's met ingebouwde luidsprekers en veel ingangen. Een oplossing voor dit probleem zou kunnen zijn om receivers te maken waarbij je kunt kiezen tussen geluid via een 'soundbar' en gewone luidsprekers en de bronkeuze alleen met een receiver te doen. Dit zou de keten een stuk eenvoudiger maken.

    Tot die tijd blijft het dus behelpen met de 'handshakes' die nu gemaakt worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Ik heb ook dezelfde Onkyo receiver. Er loopt van mij al een topic met een ander probleem, maar jouw probleem heb ik niet mogen ervaren.

    Zoals hier al gemeldt denk ik dat het aan de opstartvolgorde ligt. Ikzelf hanteer altijd een vast startschema: Éérst de versterker, dan de andere apparatuur.
    Mijn HTPC staat echter altijd aan, en die geeft nooit problemen. Al kan dat ook aan de screensaver liggen, het systeem gaat na 10 minuten op zwart.

    Bij het uitschakelen maakt het niets uit, dat is tenminste mijn ervaring.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  11. #11

    Standaard

    Met de opstartvolgorde is het probleem inderdaad te omzeilen.

    Opvallend is dat de Sony mijn nieuwe WD externe harde schijf ook moeilijk herkent. Geformatteerd als NTFS herkent hij hem helemaal niet, als FAT32 na een aantal keren in- en uitpluggen. Een oudere Samsung harde schijf wordt in een keer herkend... Het gaat hier om de USB-aansluiting voor. Achter is hetzelfde verhaal. Volgens Sony zou hij zowel FAT32 als NTFS moeten kunnen lezen. Conclusie: het werkt, maar niet ideaal...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •