Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 69 worden weergegeven.

Discussie: House Of Cards

  1. #1

    Standaard House Of Cards

    Iemand al begonnen aan deze serie?

    Wordt uitgezonden door Netflix, en de series krijgt lovende recencies. De eerste twee afleveringen heeft David Fincher de regie gedaan.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb de eerste 4 afleveringen inmiddels gezien. Spacey speelt een prachtrol. En laten we eerlijk zijn, als iemand door met verve door de vierde muur kan breken, is hij het wel. Zeer de moeite waard!

  3. #3

    Standaard

    Hier ben ik ook wel benieuwd naar, al wil ik wel eventjes vermelden dat de Amerikanen leentjebuur hebben gespeeld bij de originele Britse versie voor deze, die mij ook zeer kon bekoren.

    Ga het even uitchecken!
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  4. #4

    Standaard

    Remake House of Cards goed voor ware kijkersrevolutie

    De Amerikaanse remake van een 23 jaar oude Britse televisieserie heeft de mediawereld op zijn kop gezet. De dertien afleveringen van House of Cards, geregisseerd door David Fincher en met Kevin Spacey in de hoofdrol, zijn sinds kort in één klap digitaal beschikbaar bij het succesvolle Netflix. De online tv-aanbieder hoopt met deze eigen serie vooral nieuwe abonnees te werven.

    De lancering van House of Cards begin februari door Netflix wordt door Amerikaanse media gezien als potentiële gamechanger, een kantelpunt op het gebied van mediaconsumptie. 'Het is echt vernieuwend om de serie in één keer aan de kijker aan te bieden. Maar het is ook dé manier waarop we nu tv kijken', zei Kevin Spacey, die als medeproducent kon beschikken over het astronomische budget van 100 miljoen dollar (75 miljoen euro). Kijkers bepalen zelf wanneer en wat ze kijken. Vanavond twee afleveringen? Komend weekend de rest? U vraagt, Netflix draait.

    Het zijn voor het eerst niet meer alleen de grote zenders die opdracht geven voor het maken van tv-series. Door het wereldwijde succes van series en de opkomst van on demand-televisiekijken willen ook de digitale tv-aanbieders zich onderscheiden met kwaliteitsseries. Te beginnen met Netflix, dat naast House of Cards dit jaar met nog vijf eigen series komt. Ook concurrenten als Hulu en Amazon zijn bezig met de productie van 'original content', naast de al rijke portfolio van Amerikaanse kabelzenders als AMC (Breaking Bad) en betaalzenders als Showtime (Homeland), Cinemax (Banshee) en HBO (Girls, Game of Thrones).

    De budgetten van de grote filmstudio's verschuiven van bioscoopfilms naar grootschalige series, waarmee ook de interesse wordt gewekt van grote regisseurs en topacteurs. Onlangs dook Kevin Bacon op in de nieuwe Fox-hit The Following, Glenn Close deed het al met Damages en Shirley MacLaine is te zien in de Britse hit Downton Abbey. Zelfs filmfestivals, zoals onlangs in Rotterdam, hebben tv-series omarmd.

    De meeste kijkers en recensenten zijn laaiend enthousiast over House of Cards. De 13-delige serie is een moderne versie van een hier door de KRO uitgezonden Engelse politieke thrillerserie uit 1990. Deze is geschreven door Andrew Davies op basis van een boek van de voormalige stafchef van de Britse Conservatieve Partij, Michael Dobbs. Daarin speelde Ian Richardson een doortrapt politicus die in zijn pogingen om premier te worden over lijken ging.
    Net als de inmiddels overleden Richardson doorbreekt Kevin Spacey (Se7en, American Beauty) in de nieuwe serie geregeld de zogenoemde vierde wand: hij richt zich rechtstreeks tot de kijker en maakt die daarmee als het ware medeplichtig. Spacey speelt de even ambitieuze als wraakzuchtige senator Frank Underwood, die door de president wordt gepasseerd voor de vacature van minister van Buitenlandse Zaken. Dat had de president beter niet kunnen doen. David Fincher (Fight Club, Se7en) regisseerde de eerste twee afleveringen en is ook als uitvoerend producent bij House of Cards betrokken.



    Netflix is de trendsetter. Het Amerikaanse bedrijf is bezig aan een wereldwijde opmars. Het verhuurt sinds 1997 films en series. Eerst als postorderbedrijf - vhs'jes en dvd's per post - en later ook digitaal: downloads en streaming, rechtstreeks naar je eigen computer. De ruim 33 miljoen abonnees, die zo'n 7,50 euro per maand betalen, kunnen alle series en films ook kijken op hun tablets en smartphones.

    Begin vorig jaar breidde Netflix uit naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland; Scandinavië volgde in de afgelopen zomer. Een introductie in Nederland laat niet lang op zich wachten. 'Het is wel duidelijk dat we verder willen groeien en dat Europa bovenaan de lijst staat', zegt een Netflix-woordvoerder. Of House of Cards hier te zien zal zijn, hangt af van die introductie of van de eventuele aankoop door een Nederlandse zender.

    In Nederland is nog geen grote markt voor webaanbieders van legale films en series, laat staan dat ze eigen werk creëren. De tv-distributeurs als Ziggo, UPC en KPN zijn nog altijd oppermachtig. Zij concentreren zich op het aanbieden van vertrouwde (digitale) zenders en betaalkanalen als Film1 en HBO, ook on demand en online als onderdeel van het abonnement. In de VS zijn ze wél klaar voor de volgende stap. Gloednieuwe reeksen in één klap beschikbaar, mits je ervoor betaalt.

    Het vraagt wel om een nieuwe etiquette op de social media; daar zijn ze duidelijk in de war. Waar tot voor kort een week lang kon worden vooruitgeblikt op een nieuwe episode, is de één nu pas bij de eerste aflevering van House of Cards terwijl de ander smakelijk verhaalt over het slot van de serie.
    Beau Willimon, de schrijver van de nieuwe serie, kan er goed mee leven dat zijn werk nu in één keer 'op straat' ligt. 'Dit is de toekomst', zei hij tegen The New York Times. 'Binnen vijf jaar is dit de manier waarop wij allen tv kijken. Echt iedereen is dan aan het streamen.'

    Toch blijven andere zenders huiverig. Ze wijzen op het mond-tot-mond-effect dat het wekelijks uitzenden van series heeft; kijkcijfers kunnen daardoor nog flink toenemen. Maar aan kijkcijfers heeft Netflix allang geen boodschap meer: de advertentievrije onlinevideotheek heeft genoeg aan de betalende kijker.

  5. #5

    Standaard

    Remake House of Cards goed voor ware kijkersrevolutie

    De Amerikaanse remake van een 23 jaar oude Britse televisieserie heeft de mediawereld op zijn kop gezet. De dertien afleveringen van House of Cards, geregisseerd door David Fincher en met Kevin Spacey in de hoofdrol, zijn sinds kort in één klap digitaal beschikbaar bij het succesvolle Netflix. De online tv-aanbieder hoopt met deze eigen serie vooral nieuwe abonnees te werven.

    De lancering van House of Cards begin februari door Netflix wordt door Amerikaanse media gezien als potentiële gamechanger, een kantelpunt op het gebied van mediaconsumptie. 'Het is echt vernieuwend om de serie in één keer aan de kijker aan te bieden. Maar het is ook dé manier waarop we nu tv kijken', zei Kevin Spacey, die als medeproducent kon beschikken over het astronomische budget van 100 miljoen dollar (75 miljoen euro). Kijkers bepalen zelf wanneer en wat ze kijken. Vanavond twee afleveringen? Komend weekend de rest? U vraagt, Netflix draait.

    Het zijn voor het eerst niet meer alleen de grote zenders die opdracht geven voor het maken van tv-series. Door het wereldwijde succes van series en de opkomst van on demand-televisiekijken willen ook de digitale tv-aanbieders zich onderscheiden met kwaliteitsseries. Te beginnen met Netflix, dat naast House of Cards dit jaar met nog vijf eigen series komt. Ook concurrenten als Hulu en Amazon zijn bezig met de productie van 'original content', naast de al rijke portfolio van Amerikaanse kabelzenders als AMC (Breaking Bad) en betaalzenders als Showtime (Homeland), Cinemax (Banshee) en HBO (Girls, Game of Thrones).

    De budgetten van de grote filmstudio's verschuiven van bioscoopfilms naar grootschalige series, waarmee ook de interesse wordt gewekt van grote regisseurs en topacteurs. Onlangs dook Kevin Bacon op in de nieuwe Fox-hit The Following, Glenn Close deed het al met Damages en Shirley MacLaine is te zien in de Britse hit Downton Abbey. Zelfs filmfestivals, zoals onlangs in Rotterdam, hebben tv-series omarmd.

    De meeste kijkers en recensenten zijn laaiend enthousiast over House of Cards. De 13-delige serie is een moderne versie van een hier door de KRO uitgezonden Engelse politieke thrillerserie uit 1990. Deze is geschreven door Andrew Davies op basis van een boek van de voormalige stafchef van de Britse Conservatieve Partij, Michael Dobbs. Daarin speelde Ian Richardson een doortrapt politicus die in zijn pogingen om premier te worden over lijken ging.
    Net als de inmiddels overleden Richardson doorbreekt Kevin Spacey (Se7en, American Beauty) in de nieuwe serie geregeld de zogenoemde vierde wand: hij richt zich rechtstreeks tot de kijker en maakt die daarmee als het ware medeplichtig. Spacey speelt de even ambitieuze als wraakzuchtige senator Frank Underwood, die door de president wordt gepasseerd voor de vacature van minister van Buitenlandse Zaken. Dat had de president beter niet kunnen doen. David Fincher (Fight Club, Se7en) regisseerde de eerste twee afleveringen en is ook als uitvoerend producent bij House of Cards betrokken.



    Netflix is de trendsetter. Het Amerikaanse bedrijf is bezig aan een wereldwijde opmars. Het verhuurt sinds 1997 films en series. Eerst als postorderbedrijf - vhs'jes en dvd's per post - en later ook digitaal: downloads en streaming, rechtstreeks naar je eigen computer. De ruim 33 miljoen abonnees, die zo'n 7,50 euro per maand betalen, kunnen alle series en films ook kijken op hun tablets en smartphones.

    Begin vorig jaar breidde Netflix uit naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland; Scandinavië volgde in de afgelopen zomer. Een introductie in Nederland laat niet lang op zich wachten. 'Het is wel duidelijk dat we verder willen groeien en dat Europa bovenaan de lijst staat', zegt een Netflix-woordvoerder. Of House of Cards hier te zien zal zijn, hangt af van die introductie of van de eventuele aankoop door een Nederlandse zender.

    In Nederland is nog geen grote markt voor webaanbieders van legale films en series, laat staan dat ze eigen werk creëren. De tv-distributeurs als Ziggo, UPC en KPN zijn nog altijd oppermachtig. Zij concentreren zich op het aanbieden van vertrouwde (digitale) zenders en betaalkanalen als Film1 en HBO, ook on demand en online als onderdeel van het abonnement. In de VS zijn ze wél klaar voor de volgende stap. Gloednieuwe reeksen in één klap beschikbaar, mits je ervoor betaalt.

    Het vraagt wel om een nieuwe etiquette op de social media; daar zijn ze duidelijk in de war. Waar tot voor kort een week lang kon worden vooruitgeblikt op een nieuwe episode, is de één nu pas bij de eerste aflevering van House of Cards terwijl de ander smakelijk verhaalt over het slot van de serie.
    Beau Willimon, de schrijver van de nieuwe serie, kan er goed mee leven dat zijn werk nu in één keer 'op straat' ligt. 'Dit is de toekomst', zei hij tegen The New York Times. 'Binnen vijf jaar is dit de manier waarop wij allen tv kijken. Echt iedereen is dan aan het streamen.'

    Toch blijven andere zenders huiverig. Ze wijzen op het mond-tot-mond-effect dat het wekelijks uitzenden van series heeft; kijkcijfers kunnen daardoor nog flink toenemen. Maar aan kijkcijfers heeft Netflix allang geen boodschap meer: de advertentievrije onlinevideotheek heeft genoeg aan de betalende kijker.

  6. #6

    Standaard

    Net het eerste seizoen gezien, wat een heerlijke serie! Briljant acteerwerk, spanning en prachtig camerawerk, de hand van Fincher is er goed in terug te zien. Ik ben er nog niet uit of het een voordeel is om direct over een heel seizoen te beschikken, was er nu (tussen alle andere activiteiten) in een weekje doorheen!

  7. #7

    Standaard

    Ik vond het hebben van het hele seizoen in 1 keer juist een voordeel; series kijk je toch het liefst in je eigen tempo.
    Inderdaad een mooie serie trouwens: intriges en dubbele agenda's in het Witte Huis, altijd heerlijk!

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    En voor wie het wil weten: seizoen 2 komt op 14 februari uit (op netflix)!

  10. #10

    Standaard

    Heb hoge verwachtingen! Come on Spacey

  11. #11

    Standaard

    Vanaf vandaag is seizoen 2 beschikbaar, natuurlijk alleen op netflix (als netflix original serie)!

  12. #12

    Standaard

    Ik hoop dat ik het nog een weekje vol kan houden, dan heb ik vakantie en staat dit 2e seizoen op het programma!

  13. #13

    Standaard

    Wat een seizoen, wat een serie.

    Had seizoen 1 nog één verhaallijn die wel nodig was, maar de vaart eruit haalde ( Claire's verhouding ), hiervan is geen sprake meer van in seizoen 2.

    Het begint met het schokkende eerste deel.
    En met volle vaart dendert de machtswellusteling, meestermanipulator Frank J. Underwood door, samen met zijn vrouw, de net zo gefocuste en gewetenloze Claire.
    Politieke intriges en smerige machtsspelletjes op het allerhoogste niveau, waarbij Frank nu meer dan geduchte tegenstand ondervindt en niet de enige poppenspeler is in de arena.
    Kevin Spacey en Robin Wright zijn zo goed, zo geloofwaardig dat het elk deel genieten is.

    Is er een minpunt te bedenken? Ja, dat stukje met Meecham was net over the top en onnodig. Maar goed, een kleinigheid.
    En oh, oh, oh, wat een einde en opmaat voor het derde seizoen...

    Netflix bewijst met deze serie dat ze de potentie hebben om een echte concurrent te worden van HBO.
    Naast de kwaliteit van de serie, vind ik het zeer positief dat ze niet een deel per week plaatsen, maar gelijk heel de serie in één keer erop zetten. Zeker voor deze serie is lekker doorkijken een must...

  14. #14

    Standaard

    Man wat kijk ik uit naar deze serie!! Moet waarschijnlijk nog tot de zomer wachten eer het op blu-ray verschijnt in de UK.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Man wat kijk ik uit naar deze serie!! Moet waarschijnlijk nog tot de zomer wachten eer het op blu-ray verschijnt in de UK.
    De Blu-ray verschijnt daarentegen wél op 19 maart reeds in Nederland! Even dus een tripje naar onze Noorderburen maken!

    http://www.dvdinfo.be/nieuws.php?id=4903

    Waar DVDInfo allemaal niet goed voor is...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Vanmorgen de laatste twee afleveringen gekeken, was wederom 13 afleveringen genieten! Hoop alleen wel dat ze dit niveau en de geloofwaardigheid in een derde seizoen vast weten te houden. M.b.t. de geloofwaardigheid; Een corrupte/ foute senator wil er bij mij prima in, maar een dergelijke president? . Nog maar 50 weekjes wachten op seizoen 3...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    De Blu-ray verschijnt daarentegen wél op 19 maart reeds in Nederland! Even dus een tripje naar onze Noorderburen maken!

    http://www.dvdinfo.be/nieuws.php?id=4903

    Waar DVDInfo allemaal niet goed voor is...
    Ik had het eigenlijk over seizoen 2... Seizoen 1 heb ik al deze zomer gezien. Heb de UK versie besteld, welliswaar zonder nederlandse subs.

    Volgens mij komt er zelfs geen blu-ray uit in de benelux...

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Ik had het eigenlijk over seizoen 2...
    Oeps. My bad.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #19

    Standaard

    Pers het persbericht van Sony mogen we het eindelijk bij ons verwachten hier een foto van de NL blu-ray voor seizoen 2.
    Heb voorlopig die van amazon.co.uk gepreorderd maar ga denk ik de NL uitgaves aanschaffen ondanks het iets lang wachten. Ik kon seizoen 1 volgen met de engelse subs maar soms was nederlands wel welkom bij een serie als deze.

  20. #20

    Standaard

    Woohoow, op amazon.co.uk is de back cover van de Uk versie te zien en daar staan DUTCH subtitles op. Dan kanek toch de serie in juni al bekijken met nederlandse subs :P

    http://ecx.images-amazon.com/images/...L._SL1500_.jpg

  21. #21

    Standaard

    Gisteren aflvering 1 van seizoen 2 gezien. Ik was er eventjes niet goed van. Waar iedereen zat de freaken over een paar sterf scènes in game of thrones zag ik die bewuste scène in de start van seizoen 2 helemaal niet aankomen. Dit weekend snel de andere afleveringen bekijken! Meesterlijke serie!

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    Ik kijk er alvast naar uit! Topserie!
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  24. #24

    Standaard

    Die wordt weer een paar dagen gekeken .

  25. #25

    Standaard

    Een tijdje terug had ik een paar afleveringen van deze serie gekeken. Inderdaad erg sterke serie met erg goeie acteerwerk, maar toch uiteindelijk niet echt mijn smaak waardoor ik ben gestopt met kijken van deze serie. Ieder smaak verschilt he...
    Laatst aangepast door eendje : 07-12-2014 om 20:14

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •