De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geen geluid als de blurayspeler wordt ingeschakeld

    Hallo allemaal,

    Ik wil mezelf even voorstellen,want ik ben nieuw op dit forum.
    Ik ben Mustafa Mouji 44 jaar en woonachtig in Scherpenisse.
    Ik heb sinds vorige week een Led tv van Philips 40PFL 5507H/12 en een homecinema set van Sony BDV N590 met een blurayspeler.

    Nu ik heb de cinemaset aangesloten met een HDMI kabel op de tv,volgens de handleiding van Sony maar ik heb nu de volgende problemen:
    # Bij de soundtest (piepjestest) krijg ik de melding dat er een probleem is met de centerspeaker.Nu heb ik gelezen dat dit aan de aansluitingen kan liggen.Ga ik morgen checken.
    # Bij het aanzetten van de blu rayspeler valt het geluid op de tv weg en heb ik ook geen geluid via de boxen.
    De hdmi kabel zit in de hdmi 2 aansluiting van de tv,ik krijg wel een setupscherm waar ik instellingen kan wijzigen maar verder gebeurd er niets.
    Wie kan mij helpen?

    Alvast bedankt,
    Groeten,Mustafa

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Mustafa.

    Wanneer je de TV aan hebt staan en de Home Cinema Set inschakelt om het geluid via de set te laten weergeven, kan het met de volgorde van inschakelen te maken hebben. Deze volgorde heeft invloed op de werking van de C(onsumer)Electronics)C(ontrol) waardoor toestellen met elkaar kunnen communiceren en daarmee ook op de 'handshakes' die gemaakt worden.

    In jouw geval zou je kunnen proberen om eerst de set in te schakelen en daarna de TV.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hallo Gerco,
    Dat ga ik vandaag even proberen.
    Bedankt voor je tip!.
    Met vriendelijke groet,
    Mustafa

  4. #4

    Smile Homecinmea werkt.

    Hallo Gerco,
    Het is gelukt hoor!.
    Nog bedankt voor je tip,maar daar was het helaas nog niet mee opgelost.


    Er zat een kabeltje voor de Centerbox niet goed in voor de geluidstest.

    Toen heb ik alles opnieuw aangesloten volgens het aansluitschema van de interactieve tv van KPN,dat was het probleem.
    Dus ik ben superblij dat het nu werkt!.
    Ik heb nog wel wat vragen:

    Als ik de Homecinemaset aanzet heb ik HDMI 1 geselecteerd en krijg ik beeld en geluid.
    In het Function menu heb je de volgende keuze mogelijkheden:
    TV,HDMI 2,DVD,USB 1 en 2,en CD.

    Waar staat de TV voor, want ik dacht dat je zo TV kon kijken,maar daar heb ik HDMI 1 voor nodig.
    En is het nu nog mogelijk om TV te kijken zonder dat ik mijn homecinema aanzet?
    Alvast bedankt!
    Groeten,
    Mustafa

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door m.mouji Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Ik wil mezelf even voorstellen,want ik ben nieuw op dit forum.
    Ik ben Mustafa Mouji 44 jaar en woonachtig in Scherpenisse.
    Ik heb sinds vorige week een Led tv van Philips 40PFL 5507H/12 en een homecinema set van Sony BDV N590 met een blurayspeler.

    Nu ik heb de cinemaset aangesloten met een HDMI kabel op de tv,volgens de handleiding van Sony maar ik heb nu de volgende problemen:
    # Bij de soundtest (piepjestest) krijg ik de melding dat er een probleem is met de centerspeaker.Nu heb ik gelezen dat dit aan de aansluitingen kan liggen.Ga ik morgen checken.
    # Bij het aanzetten van de blu rayspeler valt het geluid op de tv weg en heb ik ook geen geluid via de boxen.
    De hdmi kabel zit in de hdmi 2 aansluiting van de tv,ik krijg wel een setupscherm waar ik instellingen kan wijzigen maar verder gebeurd er niets.
    Wie kan mij helpen?

    Alvast bedankt,
    Groeten,Mustafa
    Hallo Mustafa, leuk dat je je zo uitgebreid voorsteld, maar raad dat wel af, er zitten ook gestoorden op het hele grote wereld wijde web...

    Weet dat je getrouwd bent met Maaike en drie kinderen hebt, ken ook je voorkeur voor auto's en denk eigenlijk dat het mij nog iemand anders iets aangaat, als je de veiligheid van je gezinnetje je lief is, dan moet je iets discreter voorstellen, al vind ik de wijze waarop je je voorsteld wel heel aardig, maar het kan eigenlijk tegenwoordig niet meer.

    Oke, dan je probleem, als ik iemand ga helpen kost mij dat altijd heel veel tijd, dit omdat ik er in de meeste gevallen altijd wel de gebruiksaanwijzing van het apparaat bij nodig heb.

    Je had foutmeldingen, ga altijd eerst dat oplossen, lukt dat niet kom dan voor hulp, nu kom je voor hulp terwijl je niet eerst een probleem hebt opgelost en ook nu niet vermeld of je dat al wel hebt gedaan.

    Ik wil je best helpen, maar in dit geval heb ik nog niets opgezocht, zou graag willen dat je het probleem met je center speaker oplost en vermeld of dat wel of niet gelukt is, daarna wil ik pas verder gaan met hulp bij je probleem, maar geloof me, oplossen zullen we het hier, dit is een heel bereidwillig forum ook al zijn er wel eens stevige discussies
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door m.mouji Bekijk bericht
    Hallo Gerco,
    Het is gelukt hoor!.
    Nog bedankt voor je tip,maar daar was het helaas nog niet mee opgelost.


    Er zat een kabeltje voor de Centerbox niet goed in voor de geluidstest.

    Toen heb ik alles opnieuw aangesloten volgens het aansluitschema van de interactieve tv van KPN,dat was het probleem.
    Dus ik ben superblij dat het nu werkt!.
    Ik heb nog wel wat vragen:

    Als ik de Homecinemaset aanzet heb ik HDMI 1 geselecteerd en krijg ik beeld en geluid.
    In het Function menu heb je de volgende keuze mogelijkheden:
    TV,HDMI 2,DVD,USB 1 en 2,en CD.

    Waar staat de TV voor, want ik dacht dat je zo TV kon kijken,maar daar heb ik HDMI 1 voor nodig.
    En is het nu nog mogelijk om TV te kijken zonder dat ik mijn homecinema aanzet?
    Alvast bedankt!
    Groeten,
    Mustafa
    Mooi dat het is opgelost, terwijl ik mijn antwoord zat te typen is dit bericht geplaatst

    De zaken die je noemt zijn waarschijnlijk ingangen op je set, die hebben een bepaalde naam, maar als er niets op aangesloten is, dan zal dat ook niet werken, dus als je TV via HDMI 1 hebt dan blijft het via HDMI 1 en niet via TV.

    Dan je andere vraag, als je TV wilt kijken zonder de set aan te sluiten, natuurlijk kan dat, maar dan zul je wel even met meer info moeten komen met welke apparatuur je TV kijkt en hoe je eea hebt aangesloten.

    Nogmaals, wees discreet met je info mbt je prive! Als je discreet wilt zijn, haal ik vanzelfsprekend ook de info uit mijn berichten weg
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door m.mouji Bekijk bericht
    Hallo Gerco,
    Het is gelukt hoor!.
    Nog bedankt voor je tip,maar daar was het helaas nog niet mee opgelost.


    Er zat een kabeltje voor de Centerbox niet goed in voor de geluidstest.

    Toen heb ik alles opnieuw aangesloten volgens het aansluitschema van de interactieve tv van KPN,dat was het probleem.
    Dus ik ben superblij dat het nu werkt!.
    Ik heb nog wel wat vragen:

    Als ik de Homecinemaset aanzet heb ik HDMI 1 geselecteerd en krijg ik beeld en geluid.
    In het Function menu heb je de volgende keuze mogelijkheden:
    TV,HDMI 2,DVD,USB 1 en 2,en CD.

    Waar staat de TV voor, want ik dacht dat je zo TV kon kijken,maar daar heb ik HDMI 1 voor nodig.
    En is het nu nog mogelijk om TV te kijken zonder dat ik mijn homecinema aanzet?
    Alvast bedankt!
    Groeten,
    Mustafa
    De ingang "TV" van de Homecinemaset is (waarschijnlijk) het ARC-kanaal van de uitgaande HDMI-verbinding. Deze kan vaak alleen gebruikt worden als deze bij de TV ingeschakeld is en de toestellen in de juiste volgorde ingeschakeld zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •