Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 154 worden weergegeven.

Discussie: Dredd (3D)

  1. #1

    Standaard Dredd (3D)

    De NL versie van eOne wordt een 3D/2D disc dat laten ze door een andere reauthors bedrijf re-authoriseren dan The Site meen ik.

    Mod edit: Even alle berichten uit de Filmdiscussie Dredd3D op verzoek naar dit topic verplaatst.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 13-02-2013 om 15:38 Reden: Toelichting verplaatsten berichten.

  2. #2

    Standaard

    20 februari komt deze dan uit. Ik kan niet wachten om deze film aan mijn collectie toe te voegen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    De NL versie van eOne wordt een 3D/2D disc dat laten ze door een andere reauthors bedrijf re-authoriseren dan The Site meen ik.
    Even wat anders. Hoe weet jij dit allemaal ?

  4. #4

    Standaard

    Blindelings importeren deze fantastische film!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    De NL versie van eOne wordt een 3D/2D disc dat laten ze door een andere reauthors bedrijf re-authoriseren dan The Site meen ik.
    Bron? Anders is deze info namelijk niets waard ..

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ja, van de regio A inderdaad. Maar nu maar wachten waar Eone mee op de proppen komt...
    Zouden de filmmaatschappijen van films die hier door de budget bakkers uitgebracht worden er geen benul van hebben wat er met hun product gedaan wordt?

    Misschien moeten we allemaal massaal mailen naar Lions Gate etc en eisen dat ze hun films hier alleen nog maar aan de grote jongens toe vertrouwen?

    ...en toen werd ik wakker.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bron? Anders is deze info namelijk niets waard ..
    Idd, ik zei dan ook dat ik het dacht. Dus zeker weten doe ik het niet. Ik heb wel zoiets vernomen. Maar Ghost Rider2 3D/2D was ook door eOne uitgebracht en zag er goed uit. Net zo goed als de US versie. In mpeg4 /avc.
    Hopen dat daarom Dredd er ook een goede transfer krijgen zal.

  9. #9

    Standaard

    Waar is de reactie van een member gebleven, waar nader over The Site / eOne uitleg wordt gegeven?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Waar is de reactie van een member gebleven, waar nader over The Site / eOne uitleg wordt gegeven?
    Bedoel je deze uit The Cabin in the Woods Blu-ray gedeelte:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door buffer Bekijk bericht
    Ik ben al meer dan 15 jaar werkzaam in de audiovisuele sector en lees dit forum altijd met veel 'plezier'.

    De laatste tijd valt het echter wel op dat het fanatisme de kop op steekt. Nederlandse distributeuren zijn slecht en dat is zelfs de schuld van prutsers als o.a. The Site. Ze doen geloof ik niks voor E-One (eigenlijk RCV dus niet E-One) maar dat terzijde. Allemaal grote woorden. En dat in een openbaar forum. Ik zou toch wat voorzichtiger zijn. Voor je het weet is het laster.

    Maar goed ik wil wat vertellen over het een en ander werkt. Alle lokale distributeuren (o.a. JustBridge, E-One, BFD, DFW, Paradiso maar ook de lokale afdelingen van WHV en Disney) hebben een gemeenschappelijk probleem. De Nederlandstalige markt is niet heel erg groot. Het gebied waar de rechten voor gekocht zijn is te klein om even lekker uit te pakken qua extras maar ook qua audio en beeld. BD-50 is gewoon duurder dan een BD-25, ook de gekozen codec is van te voren afgesproken. Niet dat premaster bedrijven express doen of iets niet willen of kunnen maar de klant betaald er gewoonweg niet meer voor. In de praktijk betekend dat dat de geleverde digitale file rechtstreeks geëncodeerd word. Er verandert dus niks. Alleen gaan we van een bestand van 140 GB naar maximaal 50 GB voor een BD. Dus heeft een bron bestand blocking of foutieve levels dan heeft het geëncondeerde bestand dat ook. Een distributeur blijft uiteindelijk eindverantwoordelijk.

    Ik ben het eens met de stelling als je echt een titel wilt of speciaal genoeg vindt, importeer je hem lekker. Dat doe ik ook.

    Veel titels die hier de grond in gezeken worden (ik geef toe dat ik het merendeel niet gezien heb) zijn niet zo heel slecht als een ieder doet vermoeden.

    Kort gezegd. Het eindresultaat dat uiteindelijk in de winkel komt te liggen, is dus echt zo bedoeld. Distributeuren, producenten maar ook de licensie houders gaan er 'soms' ongeïnteresseerd mee om. Dus een keuze BD van 2D of 3D (zal ongetwijfeld door The Site gedaan worden, want deze zijn een van de weinige die 3D BDs kunnen premasteren) is echt de keuze van de distributeur.

    De AV branch in Nederland is echt van een top niveau. Alleen moet er wel geld verdiend worden. En ja de klant (Distributeuren, producenten maar ook de licensie houders) is koning.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    Ja, die las ik eerder ook in dit topic. Vond wel een aardige toevoeging.

  12. #12

    Standaard

    Excuus, ik was lekker aan het typen en dacht toen misschien staat ie hier niet goed. Ik heb hem toen verplaatst naar het verhaal over 'Cabin in the Woods'. Omdat het daar over een bestaand produkt ging en deze nog uit moest komen.

    Ik ben een ervaren rot in het AV-vak en sinds kort een Junior Member op dit forum en ik erger me of verbaas me eigenlijk hoe kort door de bocht sommige reageren en daar wou ik wat over zeggen. Mijn insteek was eigenlijk om een beeld te scheppen van waarmee een BD/DVD productie te maken heeft zonder technobabbel of doen dat ik het beter weet dan... Kritiek is leuk maar er zitten altijd meerdere kanten aan een verhaal.

    In het geval van Dredd. Je weet dat het een eOne release is. En dat 2D en 3D op een schijf komen te staan. Dat is een keuze. Zonder te technisch te doen. Linker- en rechteroog worden afzonderlijk geencodeerd. De film staat dus twee keer op de schijf. Als je 2D kiest, wordt een van de twee dus afgespeeld. Een aparte disc maken met het echte 2D erop is dus te duur. Dat kopen wij met z'n alle niet, daarvoor is de (3D) markt te klein. Het is ook nog eens een donkere film dus waarschijnlijk blocking. Jammer? Misschien valt het allemaal wel mee. Ik ben wel benieuwd naar deze film.
    Laatst aangepast door buffer : 01-01-2013 om 12:07

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door buffer Bekijk bericht
    Excuus, ik was lekker aan het typen en dacht toen misschien staat ie hier niet goed. Ik heb hem toen verplaatst naar het verhaal over 'Cabin in the Woods'. Omdat het daar over een bestaand produkt ging en deze nog uit moest komen.

    Ik ben een ervaren rot in het AV-vak en sinds kort een Junior Member op dit forum en ik erger me of verbaas me eigenlijk hoe kort door de bocht sommige reageren en daar wou ik wat over zeggen. Mijn insteek was eigenlijk om een beeld te scheppen van waarmee een BD/DVD productie te maken heeft zonder technobabbel of doen dat ik het beter weet dan... Kritiek is leuk maar er zitten altijd meerdere kanten aan een verhaal.

    In het geval van Dredd. Je weet dat het een eOne release is. En dat 2D en 3D op een schijf komen te staan. Dat is een keuze. Zonder te technisch te doen. Linker- en rechteroog worden afzonderlijk geencodeerd. De film staat dus twee keer op de schijf. Als je 2D kiest, wordt een van de twee dus afgespeeld. Een aparte disc maken met het echte 2D erop is dus te duur. Dat kopen wij met z'n alle niet, daarvoor is de (3D) markt te klein. Het is ook nog eens een donkere film dus waarschijnlijk blocking. Jammer? Misschien valt het allemaal wel mee. Ik ben wel benieuwd naar deze film.
    Ik heb genoeg uitgaves gezien waarbij er een appart schijfje voor 2D en een ander schijfje voor 3D werd geleverd. Voor normale prijs.
    Vaak zie je ook samebrache 2D/3D. Daar wordt gebruik gemaakt van 1 stream. Van 3D worden de 2D moviestream dan aangestuurd door een SSIF bestand, waardoor het een 3D beeld wordt aangemaakt. SSIF bestand is eigenlijk helemaal geen stream maar alleen maar een interleaving index (verwijzing) naar de linkeroog/rechteroog AVC/MVC m2ts ) Maar eOne zet meestal wel 2 stream een speciale encode voor 2D en een speciale stream voor 3D.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik heb genoeg uitgaves gezien waarbij er een appart schijfje voor 2D en een ander schijfje voor 3D werd geleverd. Voor normale prijs.
    Hoe moeilijk is het nu om te begrijpen dat de afzetmarkt voor Nederlandse distributeurs gewoon veel kleiner is? De overheadkosten moeten betaalt worden van een fractie van de afzet van wat een Universal Studios bijvoorbeeld binnenhaalt met een wereldwijde release.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Hoe moeilijk is het nu om te begrijpen dat de afzetmarkt voor Nederlandse distributeurs gewoon veel kleiner is? De overheadkosten moeten betaalt worden van een fractie van de afzet van wat een Universal Studios bijvoorbeeld binnenhaalt met een wereldwijde release.
    Kan zijn maar dat wil niet zeggen dat ik dat moet kopen. Overigens is het product gemaakt voor de hele beneluxe. Zo klein is dat nog niet. Maar meer mensen hebben liever kwaliteit, en dat ze meer moeten betalen dan een kleinere prijs voor minder kwaliteit.
    Overigens zijn eOne en DFW producten in het begin net zo duur als andere distributeurs.

    Maar we wachten wel af wat de transfer gaat worden voor Dredd. We kunnen er nog niks over zeggen wat het wordt.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Kan zijn maar dat wil niet zeggen dat ik dat moet kopen. Overigens is het product gemaakt voor de hele beneluxe. Zo klein is dat nog niet. Maar meer mensen hebben liever kwaliteit, en dat ze meer moeten betalen dan een kleinere prijs voor minder kwaliteit.
    Overigens zijn eOne en DFW producten in het begin net zo duur als andere distributeurs.

    Maar we wachten wel af wat de transfer gaat worden voor Dredd. We kunnen er nog niks over zeggen wat het wordt.
    Dat is gewoon niet waar. Via de meeste retailkanalen zijn DFW en EOne releases zo'n 3 tot 5 euro goedkoper dan die van Walt Disney of 20th Century Fox of Universal op de releasedag.

    Kwa inkoopprijs is het vaak nog meer dan vijf euro verschil.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  17. #17

    Standaard

    Vanwaar deze aanval?

    Ik dacht: "laat ik eens wat achtergrond informatie posten, vanuit de DVD/BD sector". Daar is blijkbaar geen behoefte aan. Jammer. Vrijheid van meningsuiting betekend niet dat je mag beledigen. Zeker niet als je niet weet wat er bij deze bedrijven gedaan wordt. Waar eOne zijn titels doet weet ik niet. Ik zei alleen volgens mij niet bij The Site. The Site is een van de weinige die 3D doet, dus niet de enige.

    De afzetmarkt voor (lees goed!) 'alle lokale produkten' is even groot. Het Nederlands taalgebied is gewoon te klein. Dat geldt ook voor WHV (die trouwens niet eens alles op BD uitbrengen) Universal en het allom geprezen Disney. Deze bedrijven letten in de regel beter op de kwaliteit. Betalen meestal meer maar brengen ook minder uit. Dan hebben we het over 'lokale produkten'; dit kan van alles zijn. Alleen de licentie bepaalt in welke regio iets uitgebracht mag word. Zo kan iets in de UK van WHV zijn en in NL van Universal. Of in de UK WHV en in NL ook WHV maar dan een andere master.

    Zou bijvoorbeeld een DFW ook rechten hebben in Duitsland (hoeven ze alleen Duitse subs toe te voegen) vergroten ze hun markt. Kunnen ze dus meer tijd/aandacht besteden aan het eindproduct.

    Het ligt allemaal een stuk genuanceerder. Dat is alles.
    Laatst aangepast door buffer : 01-01-2013 om 15:57

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Kan zijn maar dat wil niet zeggen dat ik dat moet kopen. Overigens is het product gemaakt voor de hele beneluxe. Zo klein is dat nog niet. Maar meer mensen hebben liever kwaliteit, en dat ze meer moeten betalen dan een kleinere prijs voor minder kwaliteit.
    Van Luxemburg gaan ze niet rijk worden want die kiezen meestal Duitse produkten. En DFW of EOne biedt geen Duitse ondertitels of Duitse dubbing. En wat betreft Belgïe. Het land is al in twee gesplitst. DFW en EOne bieden ook geen Franse ondertitels of Franse dubbing. Wat blijft er dan over? Vlaanderen met zijn +/- 5 miljoenen inwoners. Dat zijn dus bijna 22 miljoenen nederlandstaligen.
    Je noem dat een groote markt?
    In andere landen bieden ze blu-ray's van betere qualiteit omdat de markt er veel grooter is. Zie Frankrijk met zijn +60 miljoenen inwoners (+ België extra 5 miljoenen franstaligen en Zwitserland niet te vergeten). Zie Duitsland met meer dan 80 miljoen inwoners (Zwitserland en Luxemburg niet inbegrepen). Zie Engeland met ongeveer 65 miljoenen inwoners. En dan moet je niet vergeten dat ze extra inkomsten hebben van buitenlanders die bij online winkels kopen. Ik zie geen buitenlanders bij Bol kopen .
    Het heeft geen zin om DFW of EOne te vergelijken met buitenlandse lokale distributeurs. Die kunnen zich meer permitteren omdat ze zeker zijn dat ze geld gaan verdienen. Bij ons is dat niet het geval. Ze brengen blu-ray's uit zonder te weten of ze iets gaan verdienen. Hoe meer dat ze gaan spenderen voor een produkt, hoe grooter de kans is dat ze hun broek gaan scheuren. Daarom dat ze produkten gaan uitbrengen van minder kwaliteit omdat de vraag voor kwaliteit veel te klein is.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Dat is gewoon niet waar. Via de meeste retailkanalen zijn DFW en EOne releases zo'n 3 tot 5 euro goedkoper dan die van Walt Disney of 20th Century Fox of Universal op de releasedag.

    Kwa inkoopprijs is het vaak nog meer dan vijf euro verschil.
    Ik heb anders vaak genoeg blu-ray's met de releasedag voor €17 gekocht zoals van Sony, Warner, walt Disney. het verschild nogal eens. Soms maakt het niet uit voor de gewone klant. En van DFW en eOne zie ik ook rond deze prijs. Alleen van Dredd gaat €19 kosten.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door buffer Bekijk bericht
    De afzetmarkt voor (lees goed!) 'alle lokale produkten' is even groot. Het Nederlands taal gebied is gewoon te klein. Dat geldt ook voor WHV (die trouwens niet eens alles op BD uitbrengen) en het allom geprezen Disney. Zou bijvoorbeeld een DFW ook rechten hebben in Duitsland (hoeven ze alleen Duitse subs toe te voegen) vergroten ze hun markt. Kunnen ze dus meer tijd/aandacht besteden aan het eindproduct.
    Ik ben 100% met je ééns.

    Daarom koop ik liever in de V.S. indien het regiovrij is en er Franse ondertitels aanwezig zijn. Zoniet, dan koop ik bij ons buurlanden. Het gebeurt dat ik in België koop maar dan wel van internationale distributeurs zoals Fox/Sony/... .
    Produkten van DFW, AFilm, EOne interesseren mij zowiezo niet. En armer zullen ze niet worden want ik ben te kieskeurig met het selecteren van films die ik in mijn collectie zou willen hebben. Hun doelgroep is meer mensen die kwaliteit niet belangrijk vinden en die vanalles kopen zelfs Bfilms die op niets trekken. Als ik de bakken zie bij MediaMarkt met allemaal DVD's en Blu-ray's van lokale distributeurs voor een paar eurotjes. Dan moet ik altijd lachen.
    Laatst aangepast door BASIL : 01-01-2013 om 16:05

  21. #21

    Standaard

    Precies.

    Helaas, het is niet anders. Zo is het al sinds de VHS. Die mis ik soms wel eens. Die hadden een mooie slogan. "yours to keep and enjoy, forever". We weten inmiddels dat dat dus niet waar is. Zo zie je maar dat de belofte van Blu-Ray, "...de hoogst mogelijk kwaliteit...", relatief is.

    Over een tijdje is er weer wat nieuws. Waarschijnlijk is BD wel de laatste fysieke drager, hierna is alles OnDemand of iets dergelijks.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door buffer Bekijk bericht
    Over een tijdje is er weer wat nieuws. Waarschijnlijk is BD wel de laatste fysieke drager, hierna is alles OnDemand of iets dergelijks.
    Daarom vervang ik mijn dvd collectie door allemaal blu-ray's. Want het kwaliteit is fantastisch en de kans is groot dat BD de laatste fysieke drager gaat zijn. En OnDemand interesseert mij absoluut niet. Ik wil iets in mijn handen hebben. En indien er toch een toekomstige fysieke drager zou komt dan houd ik mij blu-ray collectie want meer vraag ik niet van beeld- en geluidskwaliteit.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Daarom vervang ik mijn dvd collectie door allemaal blu-ray's. Want het kwaliteit is fantastisch en de kans is groot dat BD de laatste fysieke drager gaat zijn. En OnDemand interesseert mij absoluut niet. Ik wil iets in mijn handen hebben. En indien er toch een toekomstige fysieke drager zou komt dan houd ik mij blu-ray collectie want meer vraag ik niet van beeld- en geluidskwaliteit.
    OnDemand is voor mij ook niets,ik wil ook iets in mijn handen hebben.[ook mijn muziek]

  24. #24

    Standaard

    Het zou goed zijn als alle kleine lokale distributeurs overgenomen worden door internationale distributeurs. Dit is het geval in Frankrijk. StudioCanal hangt nu af van Universal. TF1 van Paramount. Wild Bunch ook van Universal. M6 van Warner. Enz. Geen enkel lokale distributeur is onafhankelijk. Zo zou het ook bij ons moeten zijn. Dan maar pas kunnen we echt de distributeurs aanklagen.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Het zou goed zijn als alle kleine lokale distributeurs overgenomen worden door internationale distributeurs. Dit is het geval in Frankrijk. StudioCanal hangt nu af van Universal. TF1 van Paramount. Wild Bunch ook van Universal. M6 van Warner. Enz. Geen enkel lokale distributeur is onafhankelijk. Zo zou het ook bij ons moeten zijn. Dan maar pas kunnen we echt de distributeurs aanklagen.
    Dat zou echt perfect zijn, dan zou ik weer alle NL releases kopen!

    Overigens gruwel ik van dat hele On Demand gebeuren, sowieso wil ik ook iets in handen hebben maar zo'n On Demand film kan nooit opwegen tegen iets wat op Blu-ray staat.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •