De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Nad t757

  1. #1

    Standaard Nad t757

    Ik heb 'm nog niet, maar al wel besteld.

    Hij is ter vervanging van m'n Denon AVR-1909. Ik heb ooit (ten tijde van DVD) een NAD L55/L75 set (receiver/cd+dvd-speler) gekocht i.c.m. Dali Piano luidsprekers en Elac sub. Daar was ik erg van gecharmeerd; design i.c.m. goed geluid. Toen kwam blu-ray met lossless audio. Dus een PlayStation 3 gescoord. Echter, De NAD receiver had uiteraard geen HDMI, maar ook geen analoge ingangen. Maar ook met de optische kabel was de overstap naar iets minder gecomprimeerd geluid goed merkbaar. Na een tijdje met optische kabel te hebben gewerkt, toch besloten om voor lossless audio te gaan en een nieuwe receiver te kopen; wegens budget gekozen voor net iets meer dan een instapmodel, de Denon AVR-1909. Enerzijds voor de lossless audio, anderzijds voor de HDMI ingangen + uitgang. Qua filmervaring wel een verbetering, maar qua stereo was het een behoorlijke achteruitgang.

    Daar heb ik me even aan gestoord, maar steeds minder aangezien er kids kwamen en minder hobbytijd was. De laatste tijd zet ik 's avonds laat nog wel eens wat muziek op en begon ik me er toch weer aan te ergeren; ik wilde terug naar NAD. Helaas afgelopen weekend een marktplaats topdeal misgelopen omdat ik het niet helemaal vertrouwde wegens de relatief lage prijs van een NAD T975/T175 combi (€2000). Het zou overkill zijn geweest voor m'n huidige luidsprekers, maar de deal was eigenlijk te mooi om te laten lopen, aldus diverse NAD dealers. Toen ik na een dag besloot het toch te willen doen was de set helaas al verkocht.

    Toen maar verder gespeurd en toen kwam ik uit op de NAD T757 (€1499). Bij Hobo momenteel een plankmodel (€999), bij Correct ook voor een nog lagere prijs (€899). Wel een oudere versie (sinds een paar maanden is er een T757 v2, ook €1499), maar de v2 heeft voor mij geen meerwaarde. Uiteindelijk bij Hobo besteld voor de Correct prijs, maar dan moet ik 'm wel zelf instellen. Niet echt een probleem, denk ik, eerst Audissey en dan nog wat tunen; deed ik bij m'n Denon ook. Hij heeft geen gebruikssporen en ze zetten er de meest recente firmware op (als dat nog niet het geval zou zijn).



    Waarom deze keuze?
    • NAD heeft altijd muziek voorop gesteld, bij deze receiver ook.
    • MDC: Indien er bijv. een nieuwe HDMI spec komt, dan zal NAD een module uitbrengen die dat ondersteunt. Mocht ik het relevant vinden kan ik de module aanschaffen ipv een volledig nieuwe receiver.
    • Het 'gebrek' aan voor mij niet relevante features als video-upscaling, equalizer, ...
    • Het is goed genoeg voor m'n huidge luidsprekers.
    • De prijs i.c.m. volledige garantie (5 jaar na registratie) en vertrouwen in Hobo.
    Het is overigens wel een blinde aanschaf (puur o.b.v. eerdere ervaring met NAD en recensies/foradiscussies over de T757), maar ik heb er alle vertrouwen in.
    Laatst aangepast door rrjobse : 24-01-2013 om 16:04
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  2. #2

    Standaard

    Ik hoop dat je hiermee de draad weer op kunt pakken en veel plezier zal hebben van de T757.

    Wel fijn dat het gedeelte van HDMI modulair en dus (makkelijk) te vervangen is. Veel receivers zijn door dit gebrek vaak te vroeg afgeschreven, wat onze hobby ook weer duurder maakt. Dat zouden dus meer fabrikanten moeten doen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 25-01-2013 om 12:16
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Heb zelfs sinds een paar weken een NAD T748 voor mijn Dali Zensor 5 speakers en ja, NAD klinkt gewoon veel beter met muziek dan Marantz of Denon.

    €899,- voor een T757 is zeker een goede prijs, heb zelf €699,- voor mijn T748 betaald en vond het prijsverschil met één model hoger wel heel groot. Voor €899 had ik misschien die hogere nog wel overwogen, maar bij mijn dealer betaalde ik gewoon €1499,- voor de v2, en dat is meer dan twee keer zo duur dan de T748
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  4. #4

    Standaard

    Bedankt Gerco, gaat zeker lukken. Met een beetje geluk wordt ie vandaag bezorgd.

    @David Misschien kun je prijstechnisch nog iets regelen met je dealer, nu je zo kort na aankoop prijsdalingen ziet. En jij hebt een apparaat nieuw uit de doos, ik een demomodel. De v2 is overigens overal nog €1499, deze is nog niet zo lang op de markt.
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    Bedankt Gerco, gaat zeker lukken. Met een beetje geluk wordt ie vandaag bezorgd.

    @David Misschien kun je prijstechnisch nog iets regelen met je dealer, nu je zo kort na aankoop prijsdalingen ziet. En jij hebt een apparaat nieuw uit de doos, ik een demomodel. De v2 is overigens overal nog €1499, deze is nog niet zo lang op de markt.
    En? Binnen? Dit merk heeft ook mijn interesse. Ik heb nog nooit een NAD gehad maar bij Hobo waar ik mijn speakers heb gekocht stonden die aangesloten op een NAD voor/eind combi. Wat een geluid! Een stapje hoger dan de Onkyo en Denons die ik in bezit heb (gehad).
    Misschien een recensie van jou kant zodra je alles hebt aangesloten?

  6. #6

    Standaard

    Nee, helaas nog niet binnen. Een voor/eind combi van NAD zal ongetwijfeld beter klinken dan de t757, zo'n combi heb ik dus laten lopen op marktplaats...

    De huidige recensies die op het web over de t757 zijn te vinden zeggen denk ik meer dan ik zou kunnen zeggen.
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  7. #7

    Standaard

    Even een update. Door diverse omstandigheden heb ik de receiver dit weekend pas aangesloten. De setup was relatief eenvoudig, incl. de Audyssey (geen MultEQ) setup.

    Toen het eerste luisteren, lossless geripte muziek via m'n Sonos CONNECT, startend met 'Just the way it is...' van Phil Collins (dit gebruik ik meestal bij een eerste luisterbeurt). Eerste wat opviel was het gebrek aan bas/vol geluid. Zou het dan toch een miskoop zijn?!

    Toen maar een filmpje, de openingsscene van Bolt. Ook daar niet wat ik gewend was, veel minder vol dan wat ik van m'n veel goedkopere Denon AVR-1909 gewenst was.

    Na wat speuren kwam ik er achter dat de Audissey waarden opgeslagen worden in een zgn. A/V preset. Een A/V preset kun je koppelen aan een bron. En die had ik bij het instellen juist losgekoppeld. Na het weer koppelen van de A/V preset aan alle bronnen, opnieuw luisteren. En dat leverde gelukkig een veel beter resultaat op. Kritisch luisteren is er nog niet echt van gekomen, maar bij The Matrix hoorde ik een betere verdeling, dat het meer open was en ik bespeurde ook geluidseffecten die me niet eerder waren opgevallen.
    Laatst aangepast door rrjobse : 11-02-2013 om 12:35 Reden: Tekstueel
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •