De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Aansluiten decoder en cinema set

    Beste,
    Sinds kort hebben wij interactieve tv van KPN. Hierbij wordt de decoder Motorola vip1853 geleverd. Op de slaapkamer hebben wij een tv aan de muur hangen waarbij de scartkabel in de muur is weggewerkt. Deze scartkabel heb ik aangesloten op de decoder om tv te ontvangen. Dit werkt. Ik wil nu echter ook de Samsung home cinema set HT-Q20 aansluiten op deze decoder. Ik weet alleen niet hoe. De set heeft een scartaansluiting en een componentuitgang. Ik kan dus momenteel óf tv kijken óf dvd kijken waarbij ik de scart moet wisselen tussen de decoder en de set. Dit wil ik niet, ik zou met de afstandsbediening willen schakelen tussen dvd of tv. Ik heb de rood/witte tulpjes met groene uitgang aangesloten maar dit geeft alleen geluid. De set heeft verder geen mogelijkheden tot aansluiten behalve de scart. Voor de goede orde, in de muur kan niets bij of vervangen worden voor bv HDMI want de scartkabel zit in de muur en in de vloer gefreesd en is zo dichtgesmeerd. Ook kan er niets buiten de muur om want er staat geen kastje of iets onder. Er hangt alleen een tv. Wie kan mij helpen hier een oplossing voor te bedenken.
    Ik heb a-technisch, dus graag simpel houden
    Graag ontvang ik een reactie.
    Groet, Marieke

  2. #2

    Standaard

    Heel simpel:

    Neem een scartswitch, wel heel erg uit het jaar kruik overigens

    Ziet er ongeveer zo uit:



    Kijk uit dat je niet een scartswitch neemt met een scartkabel eraan, daar heb je in jouw geval niets aan.

    Een scart van de interactieve TVbox en een scart van de HT in de switch, in de uitgang gaat dan de scart die naar de TV gaat, wel met de hand schakelen, als je er 1 neemt met een AB ben je heel snel het 4 voudige of meer kwijt.

    http://www.allekabels.nl/scart-kabel...chakelaar.html
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Als je TV een HDMI-ingang heeft:
    Decoder --> HDMI-kabel --> TV
    Decoder --> Scart --> Home Cinema

    Er moet dan dus wel een kabel bij ergens.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Als je TV een HDMI-ingang heeft:
    Decoder --> HDMI-kabel --> TV
    Decoder --> Scart --> Home Cinema

    Er moet dan dus wel een kabel bij ergens.
    Lezen is niet je sterkste punt

    Zeker 2 scartkabels zijn nodig buiten de scart kabel die al in de muur is weggewerkt. (de meeste mensen zullen wel genoeg van die dingen hebben, kan er zelf wel een winkeltje mee beginnen)

    had ik vermeld:

    Een scart van de interactieve TVbox en een scart van de HT in de switch


    Als je goed gelezen had wil ze juist niet nog een andere kabel erbij....

    Dit schrijft ze:

    De set heeft verder geen mogelijkheden tot aansluiten behalve de scart. Voor de goede orde, in de muur kan niets bij of vervangen worden voor bv HDMI want de scartkabel zit in de muur en in de vloer gefreesd en is zo dichtgesmeerd.etc etc etc
    Ik zal maar denken dat je niet echt een ochtendmens bent
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Wanneer je interactieve TV in de slaapkamer hebt, heb je dit waarschijnlijk ook in de woonkamer. Als in de woonkamer een ontvanger staat met 2 scart-aansluitingen, zou je die 2 kunnen wisselen. Je kunt dan de HT-Q20 aansluiten op de andere scart, omdat de ontvanger (met 2 scart-aansluitingen) in standby de ene scart met de andere verbindt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    <knip>
    1) Er wordt gesteld dat in de muur er geen kabel bij kan of kan worden vervangen, dat is iets anders dan op een andere manier er een kabel bij plaatsen (buiten de muur, had niet gelezen dat ze dat niet wilden - dat geef ik toe -, maar die optie is er wel)
    2) Er hoeft helemaal niet perse gebruik te worden gemaakt van 2 scartkabels, de decoder heeft HDMI (die naar de TV kan bv, als die HDMI heeft) (zie mijn oplossing). Het kan wel (jouw oplossing), maar dat is iets anders. Ik zocht naar een geen switch optie.

    Lezen lukt mij wel. Oplossingen buiten het geschrevene zoeken ook, voor zover wel een ochtendmens. Ik geef een antwoord op de vraag, maar zeg niet dat het de enige dan wel de beste oplossing is. Die keuze is aan de vragenstelster.

    Jouw oplossing heb ik ooit gehad (andere opstelling), maar dan moet je volgens mij nog steeds een knop indrukken op de switch als je 2x scart gebruikt,.

    Volgens mij moet je van 1 scart tulp maken, lees:
    Decorder --> scart --> switch --> 1 scart naar TV en 1(3) tulp naar Home Cinema).
    Dan hoef je de knoppen 1x in te stellen (1x scart en 1x tulp indrukken) en ben je klaar. Kan het mis hebben, maar hoor ik het wel weer, maar volgens mij gaat je dat niet lukken met 2x scart. Het is namelijk op de switch zo dat je maar 1 ingaande scart (decoder of Home cinema) kan activeren voor de uitgaande (TV). Wel kan je tegelijk 1 scart (decoder-->TV) en 1 tulp (decoder-->Homecinema) activeren voor doorgang van signaal.

    Jouw oplossing moet dus (volgens mij) eigenlijk zijn:
    Decoder --> 1x scart --> switch
    Switch --> 1x scart --> TV
    Switch --> 1x (3) tulp --> Home Cinema

    1x(3) tulp is natuurlijk 1 stekker met 2 geluid en 1 video pluggen.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je interactieve TV in de slaapkamer hebt, heb je dit waarschijnlijk ook in de woonkamer. Als in de woonkamer een ontvanger staat met 2 scart-aansluitingen, zou je die 2 kunnen wisselen. Je kunt dan de HT-Q20 aansluiten op de andere scart, omdat de ontvanger (met 2 scart-aansluitingen) in standby de ene scart met de andere verbindt.
    Zit je dan er niet mee dat die woonkamer ontvanger standby staat en dus niet weet wat de andere ontvanger (op de slaapkamer) doet, en waar jij dus naar aan het kijken bent. Kan zijn dat er geen twee ontvangers zijn, maar anders gaat het volgens mij niet werken.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  8. #8

    Standaard

    Sowieso allemaal bedankt voor de reactie en het meedenken.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik jullie al een beetje kwijt ben...hahaha...
    Even wat feiten;
    Er kan geen kabel buiten de muur lopen want de decoder en het punt waar de scart weer boven de grond komt is aan de andere kant van de kamer (tov tv).
    De decoders omwisselen met boven en beneden heeft helaas geen zin, beide decoders zijn identiek en hebben beide maar 1 scartaansluiting.
    Blijft dus over de switch...maar hoe?
    Bestaat er niet gewoon een kabel met aan een kant een groene tulp voor in de decoder en aan de ander kant een witte, een gele, en rode tulp voor in de cinema set? Dit zou dan toch beeld én geluid zijn, of zit ik nu helemaal mis en denk ik te simpel? Moet dit dan aangesloten worden op een omvormer in de zin van een scart? Maw, moet er perse een switch tussen?
    Ik hoor graag nog even een reactie van één van jullie. Alvast bedankt!!
    Groet, Marieke

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    1)


    Jouw oplossing heb ik ooit gehad (andere opstelling), maar dan moet je volgens mij nog steeds een knop indrukken op de switch als je 2x scart gebruikt,.

    Volgens mij moet je van 1 scart tulp maken, lees:
    Decorder --> scart --> switch --> 1 scart naar TV en 1(3) tulp naar Home Cinema).
    Dan hoef je de knoppen 1x in te stellen (1x scart en 1x tulp indrukken) en ben je klaar. Kan het mis hebben, maar hoor ik het wel weer, maar volgens mij gaat je dat niet lukken met 2x scart. Het is namelijk op de switch zo dat je maar 1 ingaande scart (decoder of Home cinema) kan activeren voor de uitgaande (TV). Wel kan je tegelijk 1 scart (decoder-->TV) en 1 tulp (decoder-->Homecinema) activeren voor doorgang van signaal.

    Jouw oplossing moet dus (volgens mij) eigenlijk zijn:
    Decoder --> 1x scart --> switch
    Switch --> 1x scart --> TV
    Switch --> 1x (3) tulp --> Home Cinema

    1x(3) tulp is natuurlijk 1 stekker met 2 geluid en 1 video pluggen.
    Voor mij is het ook al weer een hele tijd terug dat ik scart heb gebruikt, al heb ik na scart wel een tijd deels met coax/optical en HDMI gewerkt eerdat ik volledig op enkel en alleen op HDMI overging.

    Ik heb vroeger zelf ook met een scart switch gewerkt, eigenlijk helemaal niets mis mee, ik had 2 VCR's en ook in het begin van DVD tijdperk heb ik de switch nog gebruikt, in het begin ging er zelfs een analoog stereo signaaltje vanaf de switch naar de versterker. Die goede oude tijd

    Ik vraag me af waarom je moeilijk wilt doen met tulpkabels, snap echt niets van je verhaal, je kan maar naar 1 ding tegelijk kijken, vandaar de switch/het schakelen tussen het 1 of het ander. Je kan wel vanaf de switch weer een audio verbinding leggen naar de HT als ze het geluid van de decoder over haar setje wil, voor de rest zou ik toch scart gebruiken...... immers RGB is beter dan composiet.

    In jouw voorstel lijkt mij tevens een probleem te schuilen....... hoe komt je gele video tulp bij de TV......

    Leuk als mensen meedenken
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marieke Bekijk bericht
    Sowieso allemaal bedankt voor de reactie en het meedenken.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik jullie al een beetje kwijt ben...hahaha...
    Even wat feiten;
    Er kan geen kabel buiten de muur lopen want de decoder en het punt waar de scart weer boven de grond komt is aan de andere kant van de kamer (tov tv).
    De decoders omwisselen met boven en beneden heeft helaas geen zin, beide decoders zijn identiek en hebben beide maar 1 scartaansluiting.
    Blijft dus over de switch...maar hoe?
    Bestaat er niet gewoon een kabel met aan een kant een groene tulp voor in de decoder en aan de ander kant een witte, een gele, en rode tulp voor in de cinema set? Dit zou dan toch beeld én geluid zijn, of zit ik nu helemaal mis en denk ik te simpel? Moet dit dan aangesloten worden op een omvormer in de zin van een scart? Maw, moet er perse een switch tussen?
    Ik hoor graag nog even een reactie van één van jullie. Alvast bedankt!!
    Groet, Marieke
    Er bestaan bergen kabels en oplossingen en tegenwoordig schijn je als je een scheet laat je TV van kanaal te kunnen wisselen, de techniek staat voor niets

    Helaas heb je in jouw geval met jouw apparatuur geen andere optie dan een switch, immers je hebt een heel eenvoudige HT set, voor een slaapkamer is dat niet erg, maar wees eerlijk, het ding kan bijna niets en heeft geen video ingang, dus kan zelf op dat gebied niets doorsturen.

    De switch doet voor jou wat je nu zelf doet, de kabel van plekje verwisselen, zou niet te lang wachten met het aanschaffen van de switch, een scartkabel is niet geschikt om maar te blijven wisselen, bovendien bestaat het gevaar dat je een keer misprikt en een pootje in de scartconnector afbreekt en dan ben je verder van huis met je in de muur gefreesde kabel.

    Ik proef in je schrijven dat je niet blij bent met mijn oplossing, je moet ook nog eens een keer je lekkere warme bed uit als je van TV over wilt schakelen naar DVD......, maar wees eerlijk, als je daar te moe voor bent, dan moet je gaan slapen

    Je bent met mijn oplossing er tevens van verzekert dat het werkt, het werkt nu immers ook en je kan ook nog eens de audio van de TVdecoder over je setje laten lopen, als je tenminste de op het plaatje voorgestelde switch neemt die deze mogelijkheid bied, bedenk wel dat niet alle switchen hetzelfde zijn, heb je reeds gewaarschuwd voor de verkeerde switch met een scartkabel eraan.

    Oh...... het kan natuurlijk ook anders, maar dat kost heel veel meer dan mijn voorstel, dan koop je gewoon een nieuwe HT set met wel de juiste video ingangen, maar of dat is wat je wilt..... en dan is het nog maar afwachten of er nog een scartuitgang opzit
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik vraag me af waarom je moeilijk wilt doen met tulpkabels, snap echt niets van je verhaal, je kan maar naar 1 ding tegelijk kijken, vandaar de switch/het schakelen tussen het 1 of het ander. Je kan wel vanaf de switch weer een audio verbinding leggen naar de HT als ze het geluid van de decoder over haar setje wil, voor de rest zou ik toch scart gebruiken...... immers RGB is beter dan composiet.

    In jouw voorstel lijkt mij tevens een probleem te schuilen....... hoe komt je gele video tulp bij de TV......
    Ik ging de fout in met de gele tulp van de switch naar de HT, daar hoeft natuurlijk geen beeld heen. Er is dus helemaal geen echte reden voor 2x scart uit de switch, omdat het maar over 1 video signaal gaat (naar de TV). Dus alleen tulp voor de audio naar de HT is prima.

    Dus volgens mij is 1) een scart van de decoder naar de switch, en 2) een scart van de switch naar de TV voldoende voor beeld en geluid daar. Daarnaast moet volgens mij 3) tulp (alleen stereogeluid, dus niet de derde geel) van de switch naar de HT. Pas dan heb je tegelijk beeld (en geluid) op de TV en 'synchroon' geluid via de HT. Tenzij de switch niet tegelijk via scart een signaal naar de TV en via composiet naar de HT kan sturen, maar zoals ik al eerder aangaf daar kan ik fout in zitten.

    Jouw oplossing kan ook volgens mij niet middels jouw switch. Er moet namelijk 2x een signaal uit. De bron is de decoder en dat signaal moet worden gesplitst (naar TV en HT). Dat signaal moet de switch in en daarna uit de switch naar de TV en naar de HT. Echter jouw switch heeft maar 1x scart uit. Je moet dus sowieso met 1x scart en 1x tulp uit bij die switch...
    Laatst aangepast door lockedfor : 23-01-2013 om 12:13
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Ik ging de fout in met de gele tulp van de switch naar de HT, daar hoeft natuurlijk geen beeld heen. Er is dus helemaal geen echte reden voor 2x scart uit de switch, omdat het maar over 1 video signaal gaat (naar de TV). Dus alleen tulp voor de audio naar de HT is prima.

    Dus volgens mij is 1) een scart van de decoder naar de switch, en 2) een scart van de switch naar de TV voldoende voor beeld en geluid daar. Daarnaast moet volgens mij 3) tulp (alleen stereogeluid, dus niet de derde geel) van de switch naar de HT. Pas dan heb je tegelijk beeld (en geluid) op de TV en 'synchroon' geluid via de HT. Tenzij de switch niet tegelijk via scart een signaal naar de TV en via composiet naar de HT kan sturen, maar zoals ik al eerder aangaf daar kan ik fout in zitten.

    Jouw oplossing kan ook volgens mij niet middels jouw switch. Er moet namelijk 2x een signaal uit. De bron is de decoder en dat signaal moet worden gesplitst (naar TV en HT). Dat signaal moet de switch in en daarna uit de switch naar de TV en naar de HT. Echter jouw switch heeft maar 1x scart uit. Je moet dus sowieso met 1x scart en 1x tulp uit bij die switch...
    Ik denk dat je nu compleet in de war bent

    Er staat maar 1 TV scherm in die kamer, er moeten 2 apparaten op worden aangesloten, dat doe je in dit geval door middel van de switch omdat men de daarvoor reeds gelegde scartkabel wil gebruiken.

    Waarom moet het decodersignaal naar die HT Die HT set kan er niets mee, enkel het audiosignaal kan indien gewenst vanaf de switch heel simpel met 2 tulpjes naar de HT set gevoerd worden en dan is die HT set ook wel aan het eind van zijn latijn.

    Mmmm, je moet je met scart, net als ik, toch wel zo'n jaar of 7 a 8 terugverplaatsen in de tijd en het niet zo moeilijk maken, het is zo simpel, ik denk dat je juist daardoor op het verkeerde been wordt gezet.

    Leuk als mensen willen meedenken, maar ik dacht dat we het simpel zouden houden
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Er staat maar 1 TV scherm in die kamer, er moeten 2 apparaten op worden aangesloten, dat doe je in dit geval door middel van de switch omdat men de daarvoor reeds gelegde scartkabel wil gebruiken.
    "Ik wil nu echter ook de Samsung home cinema set HT-Q20 aansluiten op deze decoder"
    "Ik kan dus momenteel óf tv kijken óf dvd kijken waarbij ik de scart moet wisselen tussen de decoder en de set."

    De vragenstelster laat in haar boodschap weten dat ze eigenlijk het volgende wil:
    1) de decoder aansluiten op de TV (voor video en geluid)
    2) de decoder aansluiten op de HT (voor geluid)
    3) de HT aansluiten op de TV (voor DVD)

    Ze wil meer dan ik (en jij) had gelezen. Met mijn oplossingen kunnen 1 en 2, maar 3 niet. Met jouw oplossing kunnen alleen 1 en 3, maar niet tegelijk (knopjes indrukken). Wellicht wil ze alleen 1 en 3, maar dan was die boodschap niet duidelijk. Ik zou dan voor jouw oplossing gaan. Als ze alle 3 wil dan moet er sowieso een kabel bij (bij jouw oplossing).

    De verwarring zit dus in de vraag van de vragenstelster.

    Waarom moet het decodersignaal naar die HT Die HT set kan er niets mee, enkel het audiosignaal kan indien gewenst vanaf de switch heel simpel met 2 tulpjes naar de HT set gevoerd worden en dan is die HT set ook wel aan het eind van zijn latijn.
    En dat zeg ik dus de hele tijd (behalve dat ik even de fout in ging met de gele/video-tulp). Voor het geluid, zie de eerste aangehaalde quote.
    Laatst aangepast door lockedfor : 23-01-2013 om 13:23
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    "Ik wil nu echter ook de Samsung home cinema set HT-Q20 aansluiten op deze decoder"
    "Ik kan dus momenteel óf tv kijken óf dvd kijken waarbij ik de scart moet wisselen tussen de decoder en de set."

    De vragenstelster laat in haar boodschap weten dat ze eigenlijk het volgende wil:
    1) de decoder aansluiten op de TV (voor video en geluid)
    2) de decoder aansluiten op de HT (voor geluid)
    3) de HT aansluiten op de TV (voor DVD)

    Ze wil meer dan ik (en jij) had gelezen. Met mijn oplossingen kunnen 1 en 2, maar 3 niet. Met jouw oplossing kunnen alleen 1 en 3, maar niet tegelijk (knopjes indrukken). Wellicht wil ze alleen 1 en 3, maar dan was die boodschap niet duidelijk. Als ze alle 3 wil dan moet er sowieso een kabel bij (bij jouw oplossing).


    En dat zeg ik dus de hele tijd (behalve dat ik even de fout in ging met de gele/video-tulp). Voor het geluid, zie de eerste aangehaalde quote.


    Jouw oplossing kan ook volgens mij niet middels jouw switch. Er moet namelijk 2x een signaal uit. De bron is de decoder en dat signaal moet worden gesplitst (naar TV en HT). Dat signaal moet de switch in en daarna uit de switch naar de TV en naar de HT. Echter jouw switch heeft maar 1x scart uit. Je moet dus sowieso met 1x scart en 1x tulp uit bij die switch...
    En nu moet je stoppen
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Volgens mij zijn er nog een paar vragen die een antwoord nodig hebben:
    Staat de set bij de TV of bij de ontvanger?
    Wat zijn de mogelijkheden van de TV?

    Het zou makkelijk zijn als de TV niet alleen één scart-aansluiting heeft en de set bij de TV staat.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marieke Bekijk bericht
    Bestaat er niet gewoon een kabel met aan een kant een groene tulp voor in de decoder en aan de ander kant een witte, een gele, en rode tulp voor in de cinema set? Dit zou dan toch beeld én geluid zijn, of zit ik nu helemaal mis en denk ik te simpel?
    Je denkt iets te simpel.

    De kleuren van de aansluiting geven nl. aan welke funktie de aansluiting heeft. De enige uitzondering is de rode tulp. Deze kan als geluid rechts of de kleur rood van de component-video aansluiting (3x tulp) gebruikt worden. Om een juiste verbinding te kunnen maken moet de soort uitgang dus overeen komen met de soort ingang.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht




    En nu moet je stoppen
    Volgens mij begrijp je het niet helemaal meer.

    Jouw oplossing klopte niet op het moment dat ik het typte. Toen ging ik nog uit van mijn 1 en 2. Jij ging uit van 1 en 3. Dus klopte dat niet met mijn veronderstelling van de wens van 1 en 2. Echter klopte jouw oplossing ook niet met de boodschap van vragenstelster over 1, 2 en 3 (net als mijn oplossing).

    Je moet geen oude berichten na nieuwe berichten plakken als net is vast gesteld dat de we beiden uitgingen van twee verschillende scenario's en aangeefster eigenlijk een derde scenario aangeeft.

    Het is nu alleen de vraag wat wil vragenstelster (naar gelang mijn laatst genoemde rijtje):
    1+2,
    1+3 of
    1+2+3
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Volgens mij zijn er nog een paar vragen die een antwoord nodig hebben:
    Staat de set bij de TV of bij de ontvanger?
    Wat zijn de mogelijkheden van de TV?
    Dat maakt toch helemaal niet uit. Er gaat 1 kabel naar de TV, te weten scart. Die zit in de muur en onder de vloer. En we weten nu zeker dat deze zal niet worden weggehaald en dat er schjinbaar niets meer bij kan. Over de muur is geen optie, want dat wil men niet zien. Dus wat er ook naar de TV wordt gestuurd, het moet over die ene scart. Wat er aan het begin van die scart staat, bijvoorbeeld een switch, daar gaat het over.

    -Alex
    Laatst aangepast door lockedfor : 23-01-2013 om 16:27
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Volgens mij begrijp je het niet helemaal meer.

    Jouw oplossing klopte niet op het moment dat ik het typte. Toen ging ik nog uit van mijn 1 en 2. Jij ging uit van 1 en 3. Dus klopte dat niet met mijn veronderstelling van de wens van 1 en 2. Echter klopte jouw oplossing ook niet met de boodschap van vragenstelster over 1, 2 en 3 (net als mijn oplossing).

    Je moet geen oude berichten na nieuwe berichten plakken als net is vast gesteld dat de we beiden uitgingen van twee verschillende scenario's en aangeefster eigenlijk een derde scenario aangeeft.

    Het is nu alleen de vraag wat wil vragenstelster (naar gelang mijn laatst genoemde rijtje):
    1+2,
    1+3 of
    1+2+3

    -Alex
    En dat blijft maar doorgaan, lees het antwoord van 12:53 aan Marieke, daar stonden alle oplossingen reeds in.

    Moeilijk hé... lezen

    En nu echt stoppen Alex
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Volgens mij zijn er nog een paar vragen die een antwoord nodig hebben:
    Staat de set bij de TV of bij de ontvanger?
    Wat zijn de mogelijkheden van de TV?

    Het zou makkelijk zijn als de TV niet alleen één scart-aansluiting heeft en de set bij de TV staat.


    Je denkt iets te simpel.

    De kleuren van de aansluiting geven nl. aan welke funktie de aansluiting heeft. De enige uitzondering is de rode tulp. Deze kan als geluid rechts of de kleur rood van de component-video aansluiting (3x tulp) gebruikt worden. Om een juiste verbinding te kunnen maken moet de soort uitgang dus overeen komen met de soort ingang.
    Je bijdrage mbt de andere decoder en de vraag of deze eventueel een 2e scart zou hebben was een goede, helaas was dat niet zo.

    Toch ook aan jou het advies om alvorens te posten alles goed te lezen

    Alex, en jij in veel mindere mate, zijn in deze post niet een echt voorbeeld geweest om de boel simpel te houden.....
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Door al dat 1-en, 2-en en 3-en was ik -net als een 3-2-1 gebruiker- een beetje de draad kwijt.

    Zo zie je maar weer dat het wegwerken van kabels niet veel zin heeft en dat je de apparaten en de TV beter bij elkaar kunt houden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    En dat blijft maar doorgaan, lees het antwoord van 12:53 aan Marieke, daar stonden alle oplossingen reeds in.

    Moeilijk hé... lezen

    En nu echt stoppen Alex
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je bijdrage mbt de andere decoder en de vraag of deze eventueel een 2e scart zou hebben was een goede, helaas was dat niet zo.

    Toch ook aan jou het advies om alvorens te posten alles goed te lezen

    Alex, en jij in veel mindere mate, zijn in deze post niet een echt voorbeeld geweest om de boel simpel te houden.....
    Ik heb mijn oplossing gegeven. Mijn mening gegeven over jouw oplossing en per probleem (1-2-3-verhaal) aangeven wat ik daarvan vond, naar gelang deze thread zich voortzette.

    Blijkbaar vindt jij dat jij volledig goed zit, ondanks mijn aangeven dat de eerste post (en ook de tweede) door ons beiden niet goed is gelezen. In zoverre zat het bij ons beiden dus fout, wat jij niet wil inzien.

    Voorzover je het er daar niet mee eens bent ga ik niet verder met je in discussie. Jij begon met de negativiteit op mijn eerste reactie, dat heb ik semi-gelaten voor wat het is, maar qua persoonlijkheid laat dat bericht en je verdere reacties op mijn berichten een interessant beeld van je zien. Moge een volgende discussie tussen ons op een betere manier verlopen.

    Succes Marieke. Wellicht is het nog een idee om naar een audiozaak te gaan om te zien wat voor oplossingen er nog meer zijn of gewoon bij jouw in de buurt verkrijgbaar zijn (indien het toch niet lukt).
    Laatst aangepast door lockedfor : 24-01-2013 om 10:42
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  21. #21

    Standaard

    Nou, jullie hebben allemaal nog meer pijnlijke feiten gegeven....dat die dvd speler prut is, dat scart ouderwets is, dat het geheel beter bij elkaar had kunnen staan, dat het niet handig is de kabel in de muur en vloer dicht te smeren...noem maar op... Helemaal mee eens! Had ik dit toen allemaal geweten...., maar ja, achteraf kijkt je een koe in zijn kont.... Dit soort dingen komen ook altijd naar boven als je bv met een kpn in zee gaat en ineens allerlei achterlijke kastje meegeleverd krijgt. Maar goed, je wilt vooruit dus dan doe je dat... De dvd speler op de slaapkamer is alleen maar voor de kindjes dus hele hoge eisen hebben we niet. Dat het geluid van de tv over de boxen moet ed. vind ik niet heel belangrijk, dat soort gekkigheid doen we beneden wel... Dat we ons bed uit moeten om een knopje om te zetten is ook geen groot probleem want meestal zijn we (helaas ...) toch al wakker en maakt die meter uit het bed ook niet uit. Nogmaals....het hoeft geen hoogdravend spulletje te zijn, ik had ook zeker niet verwacht dat dat zou gaan lukken met deze minimalistische set, als het maar werkt. Jullie hebben me, ondanks jullie soms ingewikkelde discussie, goed geholpen want ik weet nu wat wel en niet kan. Ik begin met de switch. Als we ooit wel hogere eisen stellen kunnen we altijd nog de hele boel omgooien......of waarschijnlijk openbreken...grrr...
    Nou goed, dank jullie wel voor jullie input....enne.....lief zijn voor elkaar he....
    Groet, Marieke

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marieke Bekijk bericht
    Nou, jullie hebben allemaal nog meer pijnlijke feiten gegeven....dat die dvd speler prut is, dat scart ouderwets is, dat het geheel beter bij elkaar had kunnen staan, dat het niet handig is de kabel in de muur en vloer dicht te smeren...noem maar op... Helemaal mee eens! Had ik dit toen allemaal geweten...., maar ja, achteraf kijkt je een koe in zijn kont.... Dit soort dingen komen ook altijd naar boven als je bv met een kpn in zee gaat en ineens allerlei achterlijke kastje meegeleverd krijgt. Maar goed, je wilt vooruit dus dan doe je dat... De dvd speler op de slaapkamer is alleen maar voor de kindjes dus hele hoge eisen hebben we niet. Dat het geluid van de tv over de boxen moet ed. vind ik niet heel belangrijk, dat soort gekkigheid doen we beneden wel... Dat we ons bed uit moeten om een knopje om te zetten is ook geen groot probleem want meestal zijn we (helaas ...) toch al wakker en maakt die meter uit het bed ook niet uit. Nogmaals....het hoeft geen hoogdravend spulletje te zijn, ik had ook zeker niet verwacht dat dat zou gaan lukken met deze minimalistische set, als het maar werkt. Jullie hebben me, ondanks jullie soms ingewikkelde discussie, goed geholpen want ik weet nu wat wel en niet kan. Ik begin met de switch. Als we ooit wel hogere eisen stellen kunnen we altijd nog de hele boel omgooien......of waarschijnlijk openbreken...grrr...
    Nou goed, dank jullie wel voor jullie input....enne.....lief zijn voor elkaar he....
    Groet, Marieke
    Je komt er wel

    De audio over de speakers is echt simpel, kom je ook wel uit
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Smile

    Hij doet het! Hij doet het!
    Helemaal blij!

    De televisie werkt, de dvd speler werkt, ik ga nu nog even knutselen om het geluid van de tv goed te krijgen over de set maar ben hier al super blij mee!!

    Nogmaals, dankjulliewel !! Top !!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marieke Bekijk bericht
    Hij doet het! Hij doet het!
    Helemaal blij!

    De televisie werkt, de dvd speler werkt, ik ga nu nog even knutselen om het geluid van de tv goed te krijgen over de set maar ben hier al super blij mee!!

    Nogmaals, dankjulliewel !! Top !!
    Zei ik toch, simpel en het gaat werken, het geluid krijg je ook wel voor elkaar, 2 tulpjes op de audio out van de switch naar de aux in van het HT setje en je hebt ook het TV geluid over de speakers

    Graag gedaan en bedankt voor je terugkoppeling
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard Scartkabel opsplitsen.

    Zoek eens uit of de scart volledig bedraad is (21 aders), zo ja dan kan je hem opslitsen naar 2 kabels en heeft elk component z'n eigen aansluitng incl. schakelpuls.
    Even een scartschemaatje downloaden en solderen maar.

    succes Jan

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •