De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.

Discussie: Yamaha yht-196

  1. #1

    Standaard Yamaha yht-196

    Goedendag,

    Wat vinden jullie van de yamaha yht-196 set?

    ik ben nieuw in deze wereld en dit zou mijn eerste set kunnen worden.

    ben benieuwd naar jullie reacties..

  2. #2

    Standaard

    Niet eens een link of foto... Dat was toch wel het minste dat je voor ons kon doen...

    Erg karig zo!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Welkom op dit forum dekkerjunior.
    Wat wij er van vinden is eigenlijk niet belangrijk, want het gaat meer om wat jij zelf er van vindt. In ieder geval zou ik jou daarom aan willen raden om de set eerst te beluisteren en te gaan vergelijken met andere modellen receivers en luidsprekers.

    Voor iemand met een klein budget die geen hoge eisen stelt is deze goed genoeg om mee te beginnen. De set heeft nl. alle gangbare mogelijkheden en beschikt ook over voldoende ingangen om de meest gebruikte toestellen daar op aan te kunnen sluiten zoals een DTV-ontvanger en een BD speler.

    De enige zaken die nog invloed kunnen hebben zijn wat je er in de toekomst mee wilt gaan doen en de (weergave-)kwaliteit van de luidsprekers die er bij geleverd worden. Wanneer je nu een goede weergave wilt of deze later uit wilt gaan breiden met een extra zone of naar 7.1, kun je misschien beter wat meer geld uitgeven door zelf een set samen te stellen. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om deze set te kopen en deze later te upgraden, maar dat is iets wat alleen jij kunt beoordelen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    bedankt voor de reacties!

    de info is idd wat weinig,

    gaat om deze set:
    http://nl.yamaha.com/nl/products/aud..._g/?mode=model
    met deze BD speler:
    http://nl.yamaha.com/nl/products/aud..._g/?mode=model

    Panasonic SC-BTT590
    http://panasonic.nl/html/nl_NL/Panasonic+producten/Home+Cinema/Blu-ray+homecinema+systemen/SC-BTT590/overview/260870/index.html

    Heb in de winkel naar bovenstaande sets geluisterd, omdat ik een tv van panasonic heb leek mij de laatste optie wel mooi zodat ik viera link mooi kon gebruiken maar het geluid van de yamaha was beduidend beter..

    Later uitbreiden naar een 7.1 gaat niet gebeuren denk ik maar misschien wel een andere speakerset o.i.d.
    voor als later nog wil uitbreiden kan ik denk ik beter de yamaha set nemen..

    ben benieuwd of er mensen op dit forum ervaring hebben met de yamaha set en de panasonic?

    een dtv ontvanger is zo'n kasje van ziggo o.i.d. voor interactieve tv?

  5. #5

    Standaard

    Een dtv ontvanger is idd een kasje wat ook voor interactieve tv gebruikt kan worden.

    Je kunt ook kiezen voor een tussen-oplossing: De set van Yamaha combineren met een speler van Panasonic. Doordat je dan zowel aan het begin als aan het einde een toestel van Panasonic hebt, zou je ook dan gebruik kunnen maken van 'Viera-link'.

    Een nadeel van mogelijkheden als 'Viera-link' is vaak dat het niet optimaal werkt. Zo gaat bvb de TV vaak aan als je een CD wilt luisteren en wanneer je dan de TV uitschakelt ook de set uit. Het heeft dus wel wat haken en ogen, waardoor sommigen dit liever niet gebruiken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 23-01-2013 om 15:11
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Oke, ik wil dus eigenlijk geen dtv ontvanger, is weer extra afstandsbediening
    Maar wil nog een hd achter de tv zetten zodat ik wel kan pauzeren..

    De yamaha ondersteund ook cec, dat is ook zoiets als viera-link, als ik het goed heb?
    Kan zo niet vinden of de tv dat ook heeft.
    Dan zou ik het volume van de yamaha kunnen regelen met afstandsbediening van tv, klopt dit?

  7. #7

    Standaard

    Voor zover ik weet zijn er geen TV's waarmee je uitzendingen kunt pauzeren. Daarvoor heb je dus een ontvanger nodig die de HDD ingebouwd heeft en krijg je er dus weer een afstandsbediening bij.

    Wanneer je minder afstandsbedieningen wilt gebruiken en de set makkelijk wilt bedienen, kun je er voor kiezen om bvb. ook een Harmony One van Logitech er bij te kopen. Dit is een programmeerbare universele afstandsbediening die alle infrarood commando's over kan nemen. Deze kun je zo programmeren dat je met één druk op de knop alle apparatuur in kan stellen voor een bepaalde aktiviteit zoals voor TV kijken.

    De 'Viera-link' werkt via de CEC van de HDMI-verbinding. Ik heb zelf nog geen ervaring met het gebruik ervan, omdat mijn apparatuur nog niet dit soort mogelijkheden beschikt. Misschien dat iemand anders deze vraag wel kan beantwoorden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-01-2013 om 09:54
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Voor zover ik weet zijn er geen TV's waarmee je uitzendingen kunt pauzeren.
    Er zijn TV's waar je een HDD aan kunt hangen die dat dan kunnen volgens mij.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dekkerjunior Bekijk bericht
    bedankt voor de reacties!

    de info is idd wat weinig,

    gaat om deze set:
    http://nl.yamaha.com/nl/products/aud..._g/?mode=model
    met deze BD speler:
    http://nl.yamaha.com/nl/products/aud..._g/?mode=model

    Panasonic SC-BTT590
    http://panasonic.nl/html/nl_NL/Panasonic+producten/Home+Cinema/Blu-ray+homecinema+systemen/SC-BTT590/overview/260870/index.html

    Heb in de winkel naar bovenstaande sets geluisterd, omdat ik een tv van panasonic heb leek mij de laatste optie wel mooi zodat ik viera link mooi kon gebruiken maar het geluid van de yamaha was beduidend beter..

    Later uitbreiden naar een 7.1 gaat niet gebeuren denk ik maar misschien wel een andere speakerset o.i.d.
    voor als later nog wil uitbreiden kan ik denk ik beter de yamaha set nemen..

    ben benieuwd of er mensen op dit forum ervaring hebben met de yamaha set en de panasonic?

    een dtv ontvanger is zo'n kasje van ziggo o.i.d. voor interactieve tv?
    Alles in 1x weggooizooi raad ik je ten zeerste af, lijkt leuk, totdat de speler erin stuk gaat, ook kun je er vaak geen knappe speakers op aansluiten als je zou willen upgraden, beiden sets hebben een passieve "sub" en de Yamaha set kan geen 3D doorgeven......

    Bezint eer gij begint, raad je aan te heroverwegen en iets door te sparen, ook de Yamaha is te onderbemeten om mee te willen gaan uitbreiden.

    Mmmm, als ik dan toch aan het zeuren ben, dat CEC, de 1 noemt het Easy, de ander Smart en weer een ander Viera..... nou stel je er maar niet teveel van voor, HDMI heeft zo zijn kuren en fratsen, je bent gewaarschuwd, dat doen de fabrikanten overigens zelf ook

    Als je wat goeds zoekt voor weinig, dan zou je voor gebruikt kunnen kijken, maaaaar dan heb je echt kennis van zaken nodig en een goede handelsgeest, heb je dat niet zelf dan niet aan beginnen, ook die zogenaamde kennis heeft het vaak niet en je blijft uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor de aankoop.

    Zo..... en nu nog wat positiefs, maar dat is eigenlijk alleen maar voor de geduldigen die echt zoveel mogelijk waar voor hun geld willen hebben en die wat minder kraaiachtig ingesteld zijn, ik bedoel dan...... ga met audio nooit op het uiterlijk af maar op de klank

    Als je een TV hebt, en verder nog niets...... dan kun je eerst de speler nemen, die kan immers zonder problemen een tijdje enkel en alleen op de TV spelen......en als je budget weer op kracht is de rest.

    Ja....en dan een receiver, heb een wat minder hoge pet op van de hedendaagse plastic aanbiedingen, maar het schijnt crisus te zijn, zo zien ze er met al hun plastic tegenwoordig allemaal dan uit ook

    Paar voorbeeldjes

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...aties/1033911/

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/pi...57822/#prijzen

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/ya...aties/1050771/

    Speakersetje

    http://www.kieskeurig.nl/surround_se...caties/133652/

    om wat te overdenken te hebben
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Er zijn TV's waar je een HDD aan kunt hangen die dat dan kunnen volgens mij.

    Kijk zelf al jaren geen TV meer, maar met die bergen reclame heb je die functie niet echt nodig lijkt mij en zelfs bij een grote boodschap blijft er genoeg tijd..... reclame
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Alles in 1x weggooizooi raad ik je ten zeerste af, lijkt leuk, totdat de speler erin stuk gaat, ook kun je er vaak geen knappe speakers op aansluiten als je zou willen upgraden, beiden sets hebben een passieve "sub" en de Yamaha set kan geen 3D doorgeven......

    Bezint eer gij begint, raad je aan te heroverwegen en iets door te sparen, ook de Yamaha is te onderbemeten om mee te willen gaan uitbreiden.
    De sub van de Yamaha-set mag dan wel passief zijn, maar volgens de foto's van de receiver (HTR-2064) op de site van Yamaha, kun je er wel een aktieve op aansluiten.

    Iets om rekening mee te houden is dat de set geen 'auto-setup' (YPAO) heeft en dat de weergave van de receiver daardoor mogelijk afgestemd is op de bijgeleverde luidsprekers. Hierdoor zou je de set kunnen vergelijken met een alles-in-één, maar dan met een mooiere en betere weergave.

    De enige sets met een volwaardige receiver zijn de YHT-296 of 396 die te vergelijken is met de RX-V373. Deze sets hebben wel een aktieve sub en een 'auto-setup' .
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De sub van de Yamaha-set mag dan wel passief zijn, maar volgens de foto's van de receiver (HTR-2064) op de site van Yamaha, kun je er wel een aktieve op aansluiten.

    Iets om rekening mee te houden is dat de set geen 'auto-setup' (YPAO) heeft en dat de weergave van de receiver daardoor mogelijk afgestemd is op de bijgeleverde luidsprekers. Hierdoor zou je de set kunnen vergelijken met een alles-in-één, maar dan met een mooiere en betere weergave.

    De enige sets met een volwaardige receiver zijn de YHT-296 of 396 die te vergelijken is met de RX-V373. Deze sets hebben wel een aktieve sub en een 'auto-setup' .
    Dat auto-setup vind ik over het algemeen een heel leuk hulpmiddel, maar niet meer dan dat, mensen zouden zelf gewoon wat actiever moeten zijn en hun spullen goed willen leren bedienen, maar dat terzijde.

    Zag dat de voorkeur speler 3D was..... en dat kan dat instappertje ook niet aan, komop Gerco, het is allemaal gewoon heel minimaal en zeker als je het idee hebt om later wat te willen uitbreiden.... ook al heeft het setje een gat voor een actieve sub, nu zit het er niet bij. Het is gewoon geen goede set om later eventueel mee op te willen graderen. Als er even het geduld voor is en de TS kan in de toekomst wel aan budget komen dan raad ik dat setje af. Is er totaal geen zicht op budget...... ja, dan, maar dan nog blijft het karig.

    Overigens zou de Yamaha uit de hierboven gegeven voorbeelden niet mijn voorkeur hebben, doch de TS moet zelf kiezen.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat auto-setup vind ik over het algemeen een heel leuk hulpmiddel, maar niet meer dan dat, mensen zouden zelf gewoon wat actiever moeten zijn en hun spullen goed willen leren bedienen, maar dat terzijde.

    Zag dat de voorkeur speler 3D was..... en dat kan dat instappertje ook niet aan, komop Gerco, het is allemaal gewoon heel minimaal en zeker als je het idee hebt om later wat te willen uitbreiden.... ook al heeft het setje een gat voor een actieve sub, nu zit het er niet bij. Het is gewoon geen goede set om later eventueel mee op te willen graderen. Als er even het geduld voor is en de TS kan in de toekomst wel aan budget komen dan raad ik dat setje af. Is er totaal geen zicht op budget...... ja, dan, maar dan nog blijft het karig.

    Overigens zou de Yamaha uit de hierboven gegeven voorbeelden niet mijn voorkeur hebben, doch de TS moet zelf kiezen.
    Volgens de specs kan dat model wel 3D verwerken.
    http://nl.yamaha.com/nl/products/aud..._g/?mode=model

    Voor de rest is het idd erg minimaal, maar voor de prijs kijkt is het best acceptabel en zeker in vergelijking met de meeste alles-in-één sets. Persoonlijk ben ik er ook niet echt een voorstander van, maar als veel mensen daardoor eerder "de grote stap" durven te nemen ben ik blij dat dit soort systemen er zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Volgens de specs kan dat model wel 3D verwerken.
    http://nl.yamaha.com/nl/products/aud..._g/?mode=model

    Voor de rest is het idd erg minimaal, maar voor de prijs kijkt is het best acceptabel en zeker in vergelijking met de meeste alles-in-één sets. Persoonlijk ben ik er ook niet echt een voorstander van, maar als veel mensen daardoor eerder "de grote stap" durven te nemen ben ik blij dat dit soort systemen er zijn.
    Oh, dat is mooi, deze site vertrouw ik meer dan waar ik was, daar stond geen 3D aangevinkt, maar bij Yamaha zelf zullen ze het zeker wel weten

    Je hebt wel gelijk, voor de prijs krijg je toch nog een heel leuk setje en zeker beter dan die alles in 1x weggooizooi.

    Als TS tevreden was over de klank, dan kan hij het overwegen, enkel jammer van de passieve sub.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    bedankt voor de reacties! ben echt een stuk wijzer geworden!

    Ik denk toch dat ik wel voor de set ga, voor de prijs een leuke set.
    dan kan ik later nog eens uitbreiden met een speaker set en als mij de receiver niet bevalt kan ik die later ook nog eens upgraden.

    heb het budget nu niet om alles los te kopen, dus is dit wel een mooi begin denk ik!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dekkerjunior Bekijk bericht
    bedankt voor de reacties! ben echt een stuk wijzer geworden!

    Ik denk toch dat ik wel voor de set ga, voor de prijs een leuke set.
    dan kan ik later nog eens uitbreiden met een speaker set en als mij de receiver niet bevalt kan ik die later ook nog eens upgraden.

    heb het budget nu niet om alles los te kopen, dus is dit wel een mooi begin denk ik!
    Heel eerlijk

    We zijn benieuwd naar je ervaring als je hem eenmaal in je eigen omgeving hebt staan spelen
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heel eerlijk

    We zijn benieuwd naar je ervaring als je hem eenmaal in je eigen omgeving hebt staan spelen
    dat komt goed zal mijn ervaring en foto's posten!

  18. #18

    Standaard

    Wel doen hoor, hebben we een leuke plek voor op het forum: Mijn Thuisbioscoop

    Ben benieuwd
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •