De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: Minoes [DVD]

  1. #1

    Standaard Minoes [DVD]

    Minoes [DVD]

    Minoes is gebaseerd op het beroemde gelijknamige boek van Annie M.G. Schmidt, die al generaties lang de harten van jong en oud weet te veroveren met haar hartverwarmende en humoristische verhalen.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Wanneer deze DVD was voorzien van anamorf beeld en ondertiteling voor doven en slechthorenden, had ik een 8 gegeven... Helaas heb ik het nu bij een 7 moeten houden.

    Heerlijke film... Ook voor kinderen boven de 30...

  3. #3

    Standaard

    Ik ben 14 jaar en zit op een school waar blijkbaar iedereen een hekel heeft aan Minoes Ik snap er echt niets van!!! De film is gewoon briljant, en met stip een van de beste films van Nederlandse bodem. Alleen vond ik de making-off nogal vaag. Maar voor de rest: prima DVD!!

  4. #4

    Standaard

    ik snap niet hoe een film van dit formaat zo laag kan scoren. ik houd normaal gesproken niet zo van nederlandse films. maar het acteerwerk, de humor, en de special fx zijn echt uitmuntend te noemen. de film boeide mij van begin tot eind. dat het voor sommige mensen (ik bedoel niet iemand persoonlijk hoor) een reden is om de film lager te scoren vanwege het ontbreken van anamorf beeld en ondertiteling is mij dan ook een raadsel. alhoewel, het kan natuurlijk zo zijn dat men de film EN de DVD opname techniek in een cijfer doet. dan zou ik in plaats van een 10 een 9 gegeven hebben
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door music_maniac1965
    alhoewel, het kan natuurlijk zo zijn dat men de film EN de DVD opname techniek in een cijfer doet.
    Dat is inderdaad precies de bedoeling van het stem-systeem!
    De bedoeling is dat je op de DVD als totaalproduct stemt, niet op de inhoud van de film alleen!
    Eric van Ballegoie

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    De bedoeling is dat je op de DVD als totaalproduct stemt, niet op de inhoud van de film alleen!
    dan hoop ik dat jullie het mij niet kwalijk nemen dat ik dat tot op de dag van vandaag verkeerd gedaan heb. ik zal dit in vervolg ook mee laten gelden. ook al zou ik niet al te veel kunnen letten op DTS en het echt scherpe beeld. want ik speel het geluid via een normaale stereo (geen 5.1 dus) en mijn tv is niet echt wat je noemt het parade paardje in zijn soort. het beeld van alle dvd's is op die tv gewoon goed, en zie ik geen filmruis of andere ernstige fouten (op enkele decodeer fouten na dan) die vaak op dvd.nl wel worden vermeld. dus dat cijfer zal niet echt precies zijn.
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  7. #7

    Standaard

    Vind het een leuke film en net wat Alex zegt, ook voor kinderen boven de dertig Ben niet een echte liefhebber van NL films, maar deze is wel een van uitzonderingen in positieve zin
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  8. #8

    Standaard

    Dit is inderdaad een hele leuke film voor jong en oud.
    Het is inderdaad wel jammer dat het beeld niet anamorf is, waarom zou dit gedaan zijn ?

  9. #9

    Standaard

    Ze hadden denk ik wel wat meer uit deze DVD-release kunnen halen. Voornamelijk de extra's bleven een beetje achter; ik had een betere docu verwacht. Verder is het wel een aardige release; maar niet voor in mijn collectie.

  10. #10

    Standaard

    Echt een vermakelijk film voor jong en oud Ik heb de 83 minuten echt met plezier zitten kijken. Een hoogstandje van de Nederlandse cinema. Wat mij betreft verplichte kost voor liefhebbers van Annie MG Schmidt en voor iedereen een aanrader, en zeker in deze tijd is het de familiefilm bij uitstek
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  11. #11
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Omdat hij nou in de aanbieding was heb ik hem gisteren pas aangeschaft. Ik vind het een goede film. Ik vond vooral de personages Minoes en Tibbe de leukste. Vannacht had ik echter helaas over die bad-guy in die film gedroomd.

  12. #12

    Standaard

    Voor het geval dat het nog niet gezegd is, er is al enige tijd hier een anamorphic versie van uit... (ligt zelfs nu voor 3 euro bij de inter toys)

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    Voor het geval dat het nog niet gezegd is, er is al enige tijd hier een anamorphic versie van uit... (ligt zelfs nu voor 3 euro bij de inter toys)
    Kijk, dat wist ik niet. Bedankt! Is de hoes ook nog anders?

    Hele leuke film dit, prima vertaling van een schitterend kinderboek.


  14. #14

    Standaard

    nope voor zover ik weet is de hoes hetzelfde.. alleen staat daar nu wel 16:9 (1.85:1) ipv 4:3 (1.85:1)..

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    nope voor zover ik weet is de hoes hetzelfde.. alleen staat daar nu wel 16:9 (1.85:1) ipv 4:3 (1.85:1)..
    Weet je dat wel zeker? Die versie heb ik en die is niet anamorf.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    nope voor zover ik weet is de hoes hetzelfde.. alleen staat daar nu wel 16:9 (1.85:1) ipv 4:3 (1.85:1)..
    Weet je dat wel zeker? Die versie heb ik en die is niet anamorf.
    godnondek**zooi.. achterlijke oplichters dat het zijn.. Ofwel het is dus ook de 4:3 letterbox versie...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    nope voor zover ik weet is de hoes hetzelfde.. alleen staat daar nu wel 16:9 (1.85:1) ipv 4:3 (1.85:1)..
    Weet je dat wel zeker? Die versie heb ik en die is niet anamorf.
    godnondek**zooi.. achterlijke oplichters dat het zijn.. Ofwel het is dus ook de 4:3 letterbox versie...
    Dit is volgens mij de eerste keer dat ik meemaak dat correcte informatie op een hoes vervangen is door foutieve informatie.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Dit is volgens mij de eerste keer dat ik meemaak dat correcte informatie op een hoes vervangen is door foutieve informatie.
    Tja, of je kunt het zo zien: De werkelijkheid verkocht te weinig dus hebben ze maar 16:9/1.85:1 erop gezet zodat meer mensen dan de dvd gaan kopen (want veel mensen zien dan uiteindelijk toch het verschil niet)

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Dit is volgens mij de eerste keer dat ik meemaak dat correcte informatie op een hoes vervangen is door foutieve informatie.
    Tja, of je kunt het zo zien: De werkelijkheid verkocht te weinig dus hebben ze maar 16:9/1.85:1 erop gezet zodat meer mensen dan de dvd gaan kopen (want veel mensen zien dan uiteindelijk toch het verschil niet)
    Niet gelijk van het slechte in de mens uitgaan he! :wink:

  20. #20

    Standaard

    In duitsland komt er volgende maand een blu-ray uit van minoes. Zo te zien wel enkel met duiste taal...

    http://www.amazon.de/geheimnisvolle-...cm_wl_huc_item

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •