De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Django (1966)

  1. #1

    Standaard Django (1966)

    Hier een vergelijking tussen de NL vs US Edition:
    http://caps-a-holic.com/hd_vergleich...less=0#auswahl

    Waarom heeft de NL versie nou weer alleen de Engelse Audio. Ook is de NL versie bijna de helft kleiner in grote en dat is goed te zien aan de vergelijking tussen de beeld kwaliteit. ( US versie is overigens regio A (locked), een review van die versie is hier te vinden: http://www.blu-ray.com/movies/Django...y/9536/#Review )

    21 januari 2013 komt Django in de UK uit op Bluray, Misschien heeft die een andere master en weet beide versies te overtreffen.

    Specs voor de UK versie:

    EXTRAS * Conversation with DJANGO star Franco Nero * Alex Cox (maverick filmmaker & presenter of BBC Moviedrome), defines DJANGO. * Theatrical trailers & Argent Trailer Park * Alternative Opening Sequence * Reversible Sleeve with original Poster Artwork * Dual Audio: English plus optional subtitled-Italian * Subtitles for the hard of hearing SDH - [CC] * Remastered in HD from restored negative

    Artwork:
    Laatst aangepast door Dennis Kuijper : 15-01-2013 om 02:00
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  2. #2

    Standaard

    De reden waarom de NL versie een kleinere file heeft komt omdat de uitgave interlaced is.
    Een 1080i50 en slechts een lage bitrate Dolby Digital trak ipv 1080p en 2x DTS-HD MA, neemt veel minder ruimte in. Is eigenlijk weer een HD-tv transfer en geen BD waardige...

    Daarnaast is de US versie wsl ook veel beter ge-encodeerd. Iets wat wel vaker voorkomt tov die authorisatie prutsers in NL/BE. Vraag is wie Excesso Entertainment heeft gebruikt.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    De reden waarom de NL versie een kleinere file heeft komt omdat de uitgave interlaced is.
    Een 1080i50 en slechts een lage bitrate Dolby Digital trak ipv 1080p en 2x DTS-HD MA, neemt veel minder ruimte in. Is eigenlijk weer een HD-tv transfer en geen BD waardige...

    Daarnaast is de US versie wsl ook veel beter ge-encodeerd. Iets wat wel vaker voorkomt tov die authorisatie prutsers in NL/BE. Vraag is wie Excesso Entertainment heeft gebruikt.
    Wat is eigenlijk precies interlaced in de filmwereld?

    ps Ben Hur heeft overigens ook grote zwarte balken.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Wat is eigenlijk precies interlaced in de filmwereld?

    ps Ben Hur heeft overigens ook grote zwarte balken.

    Wat is eigenlijk precies interlaced in de filmwereld?

    antw: interlaced bestaat niet in de fotochemische filmwereld!
    interlaced is origineel een oude analoge tv/video compressiemethode


    ps Ben Hur heeft overigens ook grote zwarte balken

    ??????? wat heeft een aspectratio met interlaced of progressive te maken ?????

  5. #5

    Standaard

    Dat weet ik niet maar dat stond weer in het eerste bericht.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Heeft iemand de NL versie van deze blu ray al bekeken?

    Gisteren de US versie gezien, maar het beeld daarvan is zo onrustig dat het eigenlijk niet om aan te zien is. En dat is volgens mij geen filmgrain. Op de verschillende reviewsites lees ik dat ze op de UK versie hebben geprobeerd deze "grain" te verminderen, maar dat de UK versie er weer wat fletser uitziet...

    Tenslotte komt er in mei in Duitsland een blu ray van Studio Canal uit van deze film. Zo te zien alleen geen engelse ondertiteling.

    Welke versie is nu het beste?

  8. #8

    Standaard

    Iedere versie heeft zo zijn problemen, de NLse is ook niet perfect (compressie is minder ofzo). Persoonlijk vond ik hem wel prima, maar niet perfect zoals ik al zei.

  9. #9

    Standaard

    Heb vandaag de originele Django blu-ray binnengekregen, met de Django Unchained blu-ray, als combinatieaankoop. Deze Django blu-ray is een nieuwe Nederlandse bluray, met 24p beeld en Engels en Italiaanse soundtrack! De eancode van de nieuwe Django blu ray is 8718546520716. Op de cover staat links boven: Limited Remastered Edition.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 18-05-2013 om 15:57
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #10

    Standaard

    Is de kwaliteit een beetje goed

    ik heb ook dat combo pack

  11. #11

    Standaard

    Je kunt regelmatig duidelijk de beperkingen van het bronmateriaal zien. De beeldkwaliteit is wisselend van redelijk, goed tot soms uitmuntend. Er zijn close up opnames van bijvoorbeeld Nero met echte HD-kwaliteit, elk zweetdruppeltje is te herkennen. Ik ga hem nu afkijken.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #12

    Standaard

    Ik heb beide NL versies. De eerste is heel slecht en het medium BD helemaal niet waard. De nieuwe versie is heel wat beter en het lijkt erop dat de negatieve elementen die men beschrijft in de US en UK versie hier ook te zien zijn. Het beeld flikkert nogal. Blijkbaar zou dat vooral te maken hebben met het bronmateriaal dat in slechte staat verkeerd. Ik denk dat het voorlopig niet veel beter zal worden dan dit. De film is zeker een aanrader en een classic in het genre. Jammer dat het bonusmateriaal van de UK versie niet is overgenomen. Er is ook nog een Italiaanse uitgave op BD, maar ik weet niet hoe de beeldkwaliteit daarvan is.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •