De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: 3D crosstalk

  1. #1

    Standaard 3D crosstalk

    Ik heb heel erg last van het zogenaamde crosstalk.

    Ook de ondertiteling is nauwelijks te lezen.

    Is hier ook wat aan te doen op een of andere manier?

    Zonder ondertiteling is het trouwens zeker acceptabel om gewoon 3D te kijken en is het nauwelijks waarneembaar.

    Maar toch kijk ik graag 3D MET ondertiteling.

    Ik kon zo geen algemeen 3D topic vinden op het forum.

    Misschien dat dit een algemeen 3D discussie topic kan worden?

  2. #2

    Standaard

    crosstalk is een lastig iets....vaak ligt het aan je tv, soms ook aan de film zelf.
    Ikzelf heb er ook ooit last van bij sommige films.
    Een beetje spelen met de instellingen van je tv wil wel eens helpen, maar je krijgt het waarschijnlijk nooit helemaal weg.
    Welke tv heb je? Misschien kun je aan de hand van die gegevens even rondkijken op het internet.
    Heb ik ook gedaan en kwam op die manier ergens terecht waar iemand zijn instellingen had gepost en moet zeggen dat het toen een stuk minder was. Ik heb een eerste generatie 3D tv. De nieuwere generaties hebben er minder tot geen last van.
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    crosstalk is een lastig iets....vaak ligt het aan je tv, soms ook aan de film zelf.
    Welke tv heb je? Misschien kun je aan de hand van die gegevens even rondkijken op het internet.
    Ik kijk met de philips BDP7700 3d blurayspeler via de Onkyo tx nr-515 en als beeldscherm heb ik de Epson EH TW-5900 full HD 3D Beamer. Hiermee projecteer ik 120".

    Ik had al bij de instellingen gekeken maar kon niets verbeteren.

    Maar over het algemeen is hier toch ook weinig aan te doen vrees ik.

    Wel heb ik mijn beamer aan een plafond beamerbeugel. Hij moet best schuin naar beneden voor de goede hoogte, dit moet ik best veel corrigeren met keystone opties.

    Kan het daar mss aan liggen ofzo?
    Laatst aangepast door bervoets : 13-01-2013 om 22:14 Reden: had verkeerde product typenummer

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bervoets Bekijk bericht
    Ik kijk met de philips bd7000 3d blurayspeler via de Onkyo tx nr-515 en als beeldscherm heb ik de Epson EH TW-5900 full HD 3D Beamer. Hiermee projecteer ik 120".

    Ik had al bij de instellingen gekeken maar kon niets verbeteren.

    Maar over het algemeen is hier toch ook weinig aan te doen vrees ik.

    Wel heb ik mijn beamer aan een plafond beamerbeugel. Hij moet best schuin naar beneden voor de goede hoogte, dit moet ik best veel corrigeren met keystone opties.

    Kan het daar mss aan liggen ofzo?

    MMMmmm, het zit je niet echt mee, eerst al kabels die geen 3D willen doorgeven en nu weer last van crosstalk.

    Crosstalk heeft inderdaad een aantal oorzaken en soms kunnen de zaken elkaar versterken, zo is LCD er weer gevoeliger voor dan plasma en zoals kruspe al meld kan het ook wel eens aan de film/schijf liggen die je hebt gekocht.

    Met mijn plasma TV heb ik er nagenoeg geen last van, bij sommige films is er iets van te zien in de ondertitels, maar zeker niet storend en de ondertitels blijven altijd leesbaar.

    Had je lijstje nog, was op mijn werk en kon je niet beantwoorden, had wel al je bericht gelezen, een algemeen 3D Topic is wat lastig, maar zeker geen slecht idee, al zal je het dan wel een andere naam moeten geven
    Dan denk ik zelf dat je het het best bij de afdeling TV's en Projectoren kunt plaatsen, daar is het het dichtst bij het onderwerp

    Je lijstje:

    Versterker: Onkyo tx-nr515
    blurayspeler: philips BDP7700
    Beamer: Epson EH TW-5900
    scherm: electrisch plafondscherm 16:9 120 inch van proscreens

    Lengte HDMI kabel van versterker naar beamer: 10 meter.
    Merk 10meter HDMI kabel: Vivanco 130 euro.
    Projectieafstand: +/- 4 meter

    Omdat je crosstalk hebt met je beamer wil ik er wel op ingaan, maar met het voorbehoud dat ik met de beamer nog weinig ervaring heb, wel heel goede overigens

    Ook hier weer een verschil tussen de systemen, was het bij de TV's al dat LCD wat gevoeliger is voor crosstalk, bij beamers lijkt dat ook zo te zijn, mijn beamer is een DLP projector en ik kan niet anders zeggen dan dat het 3D werkelijk perfect is, maar dat had ik ook al gelezen op het web in allerlei reviews, de beamer verslaat alle beamers op 3D gebied ook de veel duurdere. Zie niet, zoals bij de TV, dat er dingen uit het beeld de kamer inkomen, maar wel een heel mooi diep beeld dat ook nog eens prettiger voor de ogens is dan met de TV. Heb van de week samen met bezoek 4 3D films achterelkaar zitten kijken, zonder dat ik er vermoeid van werd en het bezoek was zeer onder de indruk en wil al weer heel snel terugkomen voor meer Oh, heb al meerdere 3D films gezien, en absoluut geen spoor van crosstalk gezien, bij alle fims waren de ondertitels spatzuiver, beter dus dan bij mijn TV die met sommige films in heel lichte mate wel eens een heel klein spoortje van crosstalk in de ondertitels kan laten zien, nogmaals zonder storend te zijn.

    Hier kun je mijn verslag en ervaring lezen met het plaatsen van mijn beamer:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...83#post1918983

    Verwacht nu natuurlijk wel dat je het leest en een berichtje aldaar als bewijs achterlaat

    Oke, gaan we weer verder, je schreef dat je behoorlijk in de weer geweest bent met corrigeren van het beeld, dit in tegenstelling tot mij, ik heb absoluut niets hoeven corrigeren met de beamer, heb enkel het scherm op de juiste hoogte getrokken, en eerlijksheidshalve, mijn beamer schijnt amper correctie mogelijkheden te hebben, dat schijnt, als ik de verhalen goed gelezen heb, de prijs gunstig gemaakt te hebben, anders was hij nog veel duurder geweest. Heb begrepen dat ik een heel dure beamer zou hebben, maar omdat hij ontdaan is van de luxe, weer voor meer mensen bereikbaar is geworden. Ik heb gewoon mazzel, maar dat lees je wel in mijn verslag/ of dat heb je nu ondertussen gelezen

    Ik weet niet of je alles al hebt afgemonteerd, maar zo niet, dan zou ik als ik jou was uit eigen ervaring gaan leren als het nu nog kan.... Dan kun je met bij wijze van spreken een stapel dozen een soort van proefopstelling maken waarbij je zo min mogelijk/niet met je beamer hoeft te corrigeren om een correct plaatje te krijgen en dan zien of je dan nog last van crosstalk hebt.

    Ben benieuwd naar je ervaringen.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 13-01-2013 om 06:29 Reden: "ze" veranderd in "ondertitels" ivm leesbaarheid + tikvout
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •