Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
De resultaten 176 tot 197 van 197 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Volgens mij zijn we ook de enige die door ruimte beweegt / leeft en niet door tijd. De plantenwereld is zich veel bewuster van de 'tijd'.
    Klopt, ik heb daarom ook geen klokken in huis. Als ik wil weten hoe laat het is vraag ik het aan mijn ficus.

  2. #177

    Standaard

    Een aanrader voor degene die meer uit Interstellar wil halen: kijk in ieder geval de delen 'The Riddle of Black Holes' en 'Is Time Travel Possible?' van de serie 'Through the Wormhole'. Er zijn zoveel elementen die betrekking hebben op de film, ongelooflijk. En Nolan's goede vriend Kip Thorne komt ook even langs.

  3. #178
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En uiteraard de series Cosmos en The Universe.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    En uiteraard de series Cosmos en The Universe.
    Staan allebei al bestelling Claudio . Van The Universe de eerste 5 seizoenen. Ik heb weleens wat losse delen gezien, maar de film heeft toch mijn belangstelling weer aangewakkerd hiervoor.

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Zij hadden Cooper nodig, door zijn connectie met Murph.

    Hoe meer je over de film praat, hoe beter hij wel wordt. Kleine dingen vraag ik nog wel af, zoals waarom het wormgat helemaal bij Saturnus geplaatst moet worden en ze jaren onderweg zijn om daar überhaupt te komen. Dit had toch ook dichterbij aarde geplaatst kunnen worden. En aan het einde gaat Cooper terug naar Brandt, maar is Brandt niet allang dood? Cooper ging door het zwarte gat, voor hem was de tijd in het zwarte gat een korte tijd, voor de aarde vele jaren. Vandaar dat Murph ook zo oud is aan het einde. Maar Brandt zat veel verder van het zwarte gat af uiteindelijk. Toen zij eenmaal er vandaan geslingerd werd, verliep tijd voor haar sneller dat voor Cooper. De beste man die op het schip achterbleef toen ze naar de waterplaneet gingen, was 23 jaar ouder geworden en hij zat dichterbij het zwart gat dan Brandt op haar uiteindelijke planeet.
    Heb de film dan wel 1x gezien, maar zoals ik het zie is dat het wormgat bij Saturnus is geplaatst omdat het anders een nadelige invloed kan hebben op de tijd / zwaartekracht van Aarde, wat daardoor in de war kan raken. Dit is immers ook het geval bij de planeten die worden bezocht (zou je wormgat bijv. vlakbij aarde plaatsen, dan kan tijd 7x vertragen, met alle gevolgen van dien (rotaties om zon etc (I don't know, maar lijkt de indicatie)).

    Verder, denk ik dat het verhaal van Murph de basis is. Zij is nodig om de verplaatsing mogelijk te maken. De rol en relevantie van Brandt (die dan de hoofdpersoon is) is dat Cooper zich uiteindelijk zich bij haar voegt. Dit maakt het voor de mensheid uiteindelijk mogelijk om naar een nieuwe planeet te verhuizen (de spacestation die Brandt en Cooper gaan bouwen), waar de mensheid zich verder zal ontwikkelen en in de verre toekomst 'de boekenkast' kan ontwikkelen (in hoeverre dit laatste natuurkundig klopt, ben ik nog lang niet over uit, maar ligt wel in lijn met het verhaal en hoe ik dit geinterpreteerd heb). Cooper zou dan de intermediair van zowel Brandt als Murph zijn en ook uiterst belangrijk zijn in het geheel. Uiteindelijk zijn beiden onduidelijk, maar liggen wel in het verlengde van het verhaal.
    Laatst aangepast door gompier : 24-11-2014 om 04:03

  6. #181

    Standaard

    De verstoringen in de tijd en zwaartekracht worden veroorzaakt door het zwarte gat, niet door het wormgat. Dus dat is geen verklaring.
    Je tweede stukje begrijp ik niet helemaal met wat je hiermee bedoelt. Maar zowel Cooper als Murph hebben een belangrijke rol in het geheel, zonder één van hen zou het allemaal niet mogelijk zijn. Hun connectie is ook essentieel voor het slagen van het plan, vandaar ook de boekenkast in haar kamer en Cooper die deze bezoekt. De uiteindelijke rol van Brandt wordt niet duidelijk gemaakt, maar van wat Nolan laat zien en vertelt, is deze niet al te groot. Zij voert plan B uit, maar de oplossing van Murph zet plan A in werking, dus feitelijk is plan B overbodig. Zij wordt ook niet vermeld als de redder van de mensheid, dit is Murph en ook Cooper.

  7. #182

    Standaard

    Wat ik niet begrijp.

    Wat was nou de motivatie van Matt Damon om alles te dwarsbomen? Dat de hoofdpersoon in een boekenkast terechtkomt vond ik beter te verklaren dan de moordneiging van mr. Bourne.

    Ik lette ff niet op.





  8. #183

    Standaard

    Hij wou gewoon naar huis. Na verkenning van zijn planeet kwam hij tot de conclusie dat deze niet bewoonbaar was. Als hij deze gegevens verzonden zou hebben, zou er niemand naar hem toekomen en zou hij dus alleen moeten wachten tot zijn dood. De missie had namelijk niet de middelen om iedereen op te halen. Daarom vervalste hij de gegevens zodat ze zouden denken dat zijn planeet een kans maakte. Het werkte dus en toen ze aankwamen, wist hij dat ze er snel genoeg achter zouden komen dat de planeet niet bewoonbaar was. Dan zou hij in de problemen zitten, dan beter iedereen achterlaten en een verhaal verzinnen. Hij was dus niet zo heldhaftig als hij dacht dat hij was.

  9. #184

    Standaard

    Tegenvaller, wat was het saai. Met de muziek probeerde ze het spannend te maken maar het was niet spannend. Het verhaal nop, veel gekeutel.
    Ik had een heel andere verwachting over deze film.
    Ik was bijna uit de bioscoop weggelopen.
    Met de val door het zwarte gat waardoor hij achter de boekenkast kwam te zitten op het laatst viel ik helemaal achterover van de stoel, er waren meer mensen die door de bioscoop riepen "wat is dit voor bullshit."
    Laatst aangepast door De_Hollander : 26-11-2014 om 22:55

  10. #185

    Standaard

    Blijkbaar heb je het dan niet helemaal begrepen.

  11. #186

    Standaard

    Een filmpje die ik tegen kwam op Youtube:
    Discovery Channel The Science of Interstellar
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  12. #187

    Standaard

    Gisteren binnengekomen; alleen even snel doorgebladerd, maar het ziet er prachtig uit qua foto's en ontwerpen.
    Voor iedereen die meer wil weten over de productie van Interstellar.


  13. #188

    Standaard

    Hey Rogue, waar heb je dat boek gehaald? Ik wil hem ook graag halen, maar hij lijkt bij Bol, Amazon UK en Amazon US minstens rond de 40 euro uit te komen en ik heb het idee dat het goedkoper moet kunnen.
    The future is Blu

  14. #189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Hey Rogue, waar heb je dat boek gehaald? Ik wil hem ook graag halen, maar hij lijkt bij Bol, Amazon UK en Amazon US minstens rond de 40 euro uit te komen en ik heb het idee dat het goedkoper moet kunnen.
    Ik heb 'm inderdaad van amazon.uk, lekker snel binnen (in 1 stuk). Zeer aan te bevelen, zeker voor jou als ik zo je eerdere beleving van de film las .

  15. #190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb 'm inderdaad van amazon.uk, lekker snel binnen (in 1 stuk). Zeer aan te bevelen, zeker voor jou als ik zo je eerdere beleving van de film las .
    Je hebt helemaal gelijk! Daardoor kon ik echter ook niet wachten en heb ik hem inmiddels besteld bij Bol. Daar kostte het 34 euro inclusief levering. Misschien had ik hem toch bij Amazon Uk moeten bestellen Ach, als ik hem maar krijg, dan mag hij fijn naast mijn Batmanboek (The Art & Making of the Dark Knight Trilogy).

    Over drie weken ga ik een lang weekend naar New York en ik bid dat ik de film daar kan meepakken bij AMC Lincoln Square. Dat IMAX scherm is 30 X 23 meter! Voorlopig is het echter alleen nog The Hobbit die gedraaid wordt.
    The future is Blu

  16. #191

    Standaard

    Dankzij een tip van Rogue, mijn bevindingen van Interstellar, daterend van 10 december:

    Ik wist dat vanmiddag de laatste mogelijkheid was om Interstellar in IMAX te zien, dus ik heb dit voor de derde keer gedaan. De derde keer? Ja, de derde keer. Voor deze film was ik naar Londen geweest, waar de film mij compleet overdonderde. Ik begreep het einde met de vijfde dimensie toen nog niet helemaal, maar dacht wel dat zodra ik dat uitgevogeld had en helemaal zou snappen, dit voor mij één van de beste films ooit zou kunnen zijn. De tweede keer is twee weken geleden geweest bij Pathé Arena, uiteraard in IMAX. Voor deze kijkbeurt had ik me eerst een beetje ingelezen in wat ik nodig achtte. Deze keer werd ik wederom overdonderd, maar kon ik alles een stuk beter plaatsen. Ik kwam gelukkig als een pauw de bioscoop uit met genot en een soort spanning gierend door m'n lijf (dat doen films waar ik dermate van onder de indruk ben met mij). Op dat moment wist ik dat Interstellar één van de beste films was die ik in mijn leven heb gezien. Hiervoor zorgde het geweldige verhaal met diens spelingen erin, de bij vlagen uitmuntende acteerprestaties en de immense soundtrack (een score waarvan ik tot vandaag steeds meer van ben gaan houden) voor. Vandaag werd ik weer door de film overdonderd (weer bij Pathé Arena IMAX). Nu wist ik het echter zeker, Interstellar is de beste film die ik in mijn leven heb mogen aanschouwen en de gedachte hoe dat kwam besloop mij vanmiddag en is metaforisch (dat was het in mijn hoofd vanmiddag ook):

    Een film is het kindje van een regisseur. Bij Nolan kun je dit sterker zeggen dan gemiddeld. Nolan heeft met al zijn relaties met casts en crews een familie gecreëerd met kinderen als Memento, de Batman drieling, The Prestige en Inception. Hiervan bleek Inception al een buitengewoon slim kind te zijn. Vorige maand werd echter Interstellar geboren, de jongste telg van de familie. En zoals eens in de miljoenen keren gebeurt hebben we hier te maken met een wonderkind, een kind dat op alles excelleert. Het scoort op muziek (Zimmer's beste score sinds Gladiator), acteerprestaties, cinematografie en vooral het verhaal (wat in mijn ogen nagenoeg perfect is) bijzonder hoog. Een kind als dit heb ik op filmgebied nog niet gezien, al hoop ik natuurlijk niet dat dat zo blijft.

    Ik geloof niet in het geven van tienen, omdat je dan nooit meer kunt zeggen dat iets anders beter is. Om die reden krijgt de film van mij een 9,9, wat afgerond resulteert in een 10 (of 5*). Ik kan nu al niet wachten op de Blu-ray!
    The future is Blu

  17. #192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Een Bluray release rond Maart zal er denk wel in zitten als ik een beetje logisch tel.
    Bluray.com geeft 10 Maart [2015] aan als release.

  18. #193

    Standaard

    Blu-raydisc.de schatte het op 25 maart dacht ik. De Duitse markt is wat dichter bij de onze, dus ik denk dat de Nederlandse release ook daar ergens zal vallen.
    The future is Blu

  19. #194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Blu-raydisc.de schatte het op 25 maart dacht ik. De Duitse markt is wat dichter bij de onze, dus ik denk dat de Nederlandse release ook daar ergens zal vallen.
    Nogthans wat Warner betreft is Duitsland in de meeste gevallen een paar weken later dan België…

  20. #195

  21. #196

    Standaard

    Nou, dan eindelijk de film gezien. Helaas niet in de bioscoop, en daar heb ik na het zien van de film enorm spijt van.
    De film kijkt heerlijk weg, en de tijd vliegt. Het onderwerp/materie vond ik reuze interessant, maar de film vliegt op het einde toch beetje uit de bocht en wordt ongeloofwaardig, jammer.
    Acteerwerk vond ik goed, maar Mc.Conaughey speelt toch weer beetje zichzelf (ook accent) en op de automatische piloot. Goed en degelijk, maar niet bijzonder.
    Enige minpunt vond ik Anne Hathaway die contstant met waterige ogen door de film liep, en ongeloofwaardig overkwam.
    De film zag erg mooi uit, met name de shots in de ruimte en op andere planeten. Ook geluid en muziek knap gedaan, draagde goed bij aan de spanning van de film. Al met al toch wel een ruime voldoende, maar Nolan moet uitkijken dat hij niet teveel uit de bocht vliegt met scripts (inception en nu deze).

  22. #197

    Standaard

    Ook eindelijk gezien. Ik kon lang meegaan met alle formules, verklaringen en ongeloofwaardigheden maar eenmaal aangekomen bij een boekenkast met elastiekjes, raakte Nolan me wel een beetje kwijt. Het is allemaal weer zo zwaar op de hand. Veel moeilijkdoenerij. Grotendeels heb ik me zeker vermaakt maar het is me allemaal toch allemaal too much, teveel over the top.

    7,3

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •