Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 197 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Thomas Bergersen is een componist die onder Hans Zimmer werkt. Misschien vandaar. Als Hans Zimmer z'n naam onder een soundtrack staat (vooral z'n laatste werk) dan moet je dat natuurlijk wel met een korrel zout nemen. De hoofdthema's zullen wel van hem zijn maar de toevoegende muziek wordt door anderen gecomponeerd. Al denk ik toch wel dat voor de films van Nolan hij het meeste heeft gemaakt maar de meeste soundtrack van hem zijn nooit volledig door Zimmer geschreven.
    Zo werkt onze eigen JunkieXL[Tom Holkenborg] ook altijd mee aan het werk van Zimmer,maar zijn naam komt nu trouwens op de nieuwe Mad Max film te staan.[Waar ik ontzettend veel zin in heb.]

    Achja,film maken doe je niet alleen.
    Laatst aangepast door jeroeni : 29-10-2014 om 08:54

  2. #127

    Standaard

    Volgens mij ben ik één van de weinige, maar mij lijkt deze film niet zo heel bijzonder. Zal best goed zijn en er prachtig uitzien, maar de hype is zo groot dat het mijn inziens onmogelijk wordt om dit in te lossen. Maar we gaan het zien binnenkort.

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Volgens mij ben ik één van de weinige, maar mij lijkt deze film niet zo heel bijzonder. Zal best goed zijn en er prachtig uitzien, maar de hype is zo groot dat het mijn inziens onmogelijk wordt om dit in te lossen. Maar we gaan het zien binnenkort.
    Ik merk maar weinig van een hype rondom deze film.Bij Inception had ik het idee dat heel de wereld er op zat te wachten.

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Volgens mij ben ik één van de weinige, maar mij lijkt deze film niet zo heel bijzonder. Zal best goed zijn en er prachtig uitzien, maar de hype is zo groot dat het mijn inziens onmogelijk wordt om dit in te lossen. Maar we gaan het zien binnenkort.
    Ik verwacht er ook niet veel van, lijkt me nogal pretentieus deze film. Maar ik ga m zeker kijken in de cinema.

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Volgens mij ben ik één van de weinige, maar mij lijkt deze film niet zo heel bijzonder. Zal best goed zijn en er prachtig uitzien, maar de hype is zo groot dat het mijn inziens onmogelijk wordt om dit in te lossen. Maar we gaan het zien binnenkort.
    Welke hype ? Vind dat enorm meevallen met deze film.

  6. #131

    Standaard

    Pretentieus. Misschien wel het meest overschatte filmgerelateerde woord.

  7. #132

  8. #133

  9. #134

    Standaard

    Gisteren gezien. Grandioze film. Voor mij de beste én realistische sci-fi die ik ooit heb gezien.

  10. #135

    Standaard

    Ochtendvoorstelling gezien. Ik vond het een hele mooie fim, niet helemaal geslaagd maar de poging is heel erg goed. Twee uur werkelijk fantastische emotionele, filosofische, existentiële vragen die het oproept. Het laatste uur was voor mij een stuk minder. De verbeelding is altijd leuker dan het uiteindelijk antwoord.

    Ik dacht, zie ik nou matt damon? Ja het is hem inderdaad. Toch apart dat het zo stil is gehouden. Ik weet niet wat mr. Bourne zijn probleem was. Nare gozer. Deze verhaallijn was slecht + dat Cooper in de boekenkast zit was ook apart.


  11. #136

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    De muziek is (eindelijk) weer eens iets anders dan dat we de laatste tijd van Hans Zimmer gewend waren. Het is hard, staccato en veel zware orgeltonen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    De muziek is (eindelijk) weer eens iets anders dan dat we de laatste tijd van Hans Zimmer gewend waren. Het is hard, staccato en veel zware orgeltonen.
    Het werd allemaal wel wat voorspelbaar ja.

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Het werd allemaal wel wat voorspelbaar ja.
    Vanmiddag heb ik de film gezien en ik werd toch wel overvallen door de aangezette stuken in de soundtrack. Het zorgde echt een paar keer voor kippenvel bij me. Wow!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Gisteren gezien. Grandioze film. Voor mij de beste én realistische sci-fi die ik ooit heb gezien.
    Een vergelijking met andere films ga ik niet doen hier (Gravity wordt aangehaald, maar die heb ik niet gezien) en is irrelevant), maar ik heb wel het idee dat ik de meest bijzondere sci-fi film uit mijn leven heb gezien. De commentaren tot nu toe zijn ook gewoon realistisch. Als ik een score aan de film moet geven, dan is het maximaal een 9-.Deze film is zeker niet perfect, maar het is wel een beleving. Thema's als: Geloof, Doorzettingsvermogen, Religie, Liefde, Milieu, Voortbestaan, Innovatie (onvolledig) worden aangesneden, maar kunnen niet worden uitgewerkt in de beperkte speeltijd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Ik dacht, zie ik nou matt damon? Ja het is hem inderdaad. Toch apart dat het zo stil is gehouden. Ik weet niet wat mr. Bourne zijn probleem was. Nare gozer. Deze verhaallijn was slecht + dat Cooper in de boekenkast zit was ook apart.
    Echt? Ik vond ook dat hij HEEL vaak een nare gozer was en er mee weg kwam, Dat was nu zeker niet 't geval. Ik ben (niet arrogant bedoeld) behoorlijk intelligent. maar in een heel ander veld. Het concept van de vijfde dimensie kon ik me heel weinig bij voorstellen hiervoor en met de boekenkast kan ik dan ook zeker mee leven. Waar ik vastloop is dat Coop waarnemingen heeft van zijn toekomstige 'zelf' door binaire codes e.d. (hoe kan hij daar komen, als hij zelf de coordinaten doorgeeft (onlangs ook vergelijkbaar in TBBT besproken wbt BTTF, Daar kom ik kom nog niet helemaal uit.
    Laatst aangepast door gompier : 07-11-2014 om 04:21

  15. #140

    Standaard

    Interstellar 10/10

    Je hebt films die je kunt waarderen om aspecten als bijvoorbeeld camerawerk, montage, stijl, aansprekende karakters, acteerprestaties, noviteiten of hun plaats in de filmgeschiedenis.
    Daarnaast heb je films die een nog een sterkere impact op je hebben; je aangrijpen, meeslepen, laten meeleven. Misschien omdat ze ergens een gevoel van herkenning opwekken, misschien omdat het verhaal je aangrijpt, misschien om een andere reden.
    Natuurlijk zijn er ook allerlei combinaties van aspecten mogelijk, waardoor je een film omschrijft als 'goed' of nog beter.

    En dan is er die speciale categorie van films die je af en toe tegenkomt, die meer dan films zijn, die een totale belevenis worden. Die werkelijk je totale aandacht hebben, zodat je alles om je heen vergeet, die je besef van tijd weghalen, die zorgen dat je puur alleen de film in je gedachten hebt, die je echt totaal opslokken. Die je na het kijken nog zo in beslag nemen; dat je de bioscoop of je huis uitloopt en nog helemaal vol van de film bent die je net gezien hebt. Die nog de gehele dag nog in je hoofd zit, die je een gevoel geven welk je maar niet van je af kunt schudden.

    Die speciale categorie, daar valt Interstellar voor mij onder. Als ik rationeel denk, dan zie ik heus wel dat de film niet perfect is en geen 10 verdient. Dat het eerste uur wellicht te lang uitgesponnen is, dat de enige functie in het verhaal van de zoon lijkt te zijn dat zijn dochter later weer naar het huis kan terugkeren, dat de rol/het karakter van Matt Damon misschien anders had gemoeten, dat de overgangen tussen de ruimte en de aarde misschien niet altijd soepel lopen, dat het einde misschien anders had gekund .
    Maar dat is als je film met je verstand gaat ontleden. Terwijl al die punten dat gevoel niet kunnen wegnemen, dat ik tijdens en na de film had. Ook nu, als ik dit stukje aan het tikken ben, blijft de film gonzen in mijn hoofd. De beoordeling is dan ook geheel op dat gevoel gebaseerd.

    Ik heb het vermoeden dat als ik de film opnieuw ga bekijken, dat gevoel minder zal zijn. Dan heb ik wat meer gelezen over de film, dan weet ik wat ik kan verwachten, dan ben ik misschien wat 'ontnuchterd'. En toch hoop ik dat ik weer dat speciale gevoel zal krijgen.
    Vergelijk het met die speciale film die je in je jeugd hebt gekeken, die je als volwassene opnieuw gaat bekijken en hoopt dat je dat stukje uit je jeugd opnieuw kan beleven (wat maar ten dele lukt omdat je nu eenmaal niet meer als kind naar een film kunt kijken).

    Misschien raakt dit stukje voor degene die het leest, kant noch wal. Het is dan ook redelijk lastig om het gevoel te omschrijven die Interstellar mij gaf en geeft. En natuurlijk (een open deur wordt hier keihard ingetrapt), het zal ook zeer persoonlijk zijn; tenslotte beleeft ieder een film op zijn eigen manier. Een vrouw die voor mij de bioscoop uitkwam hoorde ik zeggen "ik kan niet wachten op deel 2".....die had de film duidelijk anders beleeft .

    En ik dacht dat ik de afgelopen week al mijn beste film in dit jaar had gezien (Memories of Matsuko), maar dat blijkt toch anders te zijn. Voor mij was het een unieke ervaring.

  16. #141

    Standaard

    Ik ben net terug uit Londen en heb een soortgelijk gevoel. Deze film doet zo immens veel goed tot perfect! Vooral de cinematografie en de rol van McConaughey.

    Ik heb ook heel sterk het gevoel dat dit over een aantal decennia gezien zal worden als één van de grootste klassiekers ooit! In mijn ogen is dit nu nog een ondergewaardeerde film. Ik vond het episch en ongekend wat ik zag.
    The future is Blu

  17. #142

    Standaard

    Ik ga vanavond Interstellar zien, ben heel erg benieuwd...gelukkig laat ik mij niet leiden tot de reviews. Ben heel erg benieuwd naar de soundtrack in de film..Ik vind het juist mooi om helemaal zonder verwachtingen een film in te gaan..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  18. #143

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    21 Things in Interstellar That Don’t Make Sense (spoilers!)

    http://www.vulture.com/2014/11/21-th...ake-sense.html
    Er is maar '1 thing that doesn't make sense' en dat is het artikel zelf . Ik geloof dat de maker ervan valt onder de categorie filmkijkers die alles letterlijk voorgekauwd willen krijgen en niet zelf wil nadenken.
    Maar goed, dat is zijn goed recht.

  20. #145

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Er is maar '1 thing that doesn't make sense' en dat is het artikel zelf . Ik geloof dat de maker ervan valt onder de categorie filmkijkers die alles letterlijk voorgekauwd willen krijgen en niet zelf wil nadenken.
    Maar goed, dat is zijn goed recht.
    Ja wat een dom artikel zeg.
    The future is Blu

  22. #147

    Standaard

    Een Bluray release rond Maart zal er denk wel in zitten als ik een beetje logisch tel.

  23. #148

    Standaard

    Zaterdag gezien in Antwerpen. De film houdt me bezig en dat is met name door de enorme complexiteit achter het verhaal. Nu ik er op het internet wat over lees en de puzzelstukjes wat meer kan plaatsen zie ik in hoe ontzettend goed deze film is, maar voor mij was het tijdens en direct na de film niet een betere film ervaring dan Nolan's Inception. De film had voor mij wat zwakke punten die ook hier al genoemd zijn, waardoor ik soms de urgentie van het verhaal begon te verliezen. Neemt niet weg dat het audiovisueel een fantastische film is en ook de special effects zijn uitstekend en zelfs subtiel te noemen.

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Een Bluray release rond Maart zal er denk wel in zitten als ik een beetje logisch tel.
    Ik gok de eerste week van maart.

  25. #150

    Standaard

    Ik heb naar aanleiding van de meningen maar eens de trailer bekeken maar het greep me niet. Ik denk dat ik deze film later wel op tv meepak.

Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •