De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: Groentje

  1. #1

    Standaard Groentje

    Allen,

    Wie kan mij helpen.

    Volgende componenten heb ik in bezit

    B&W MT30
    Samsung 55ES8000

    Wie kan mij voor de speakers een passende versterker adviseren.

    Let op, ik ben hier helemaal leek in.

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Hallo groentje

    Ik mis wat info eigenlijk.

    Welk budget had je in gedachten?
    Wat wil je in de toekomst nog meer aan gaan sluiten?
    Heb je al wat voorwerk gedaan? We kunnen namelijk vanalles voorkauwen, maar dat is niet handig.
    Hoe groot is de ruimte waar alles komt te staan?
    Hoeveel ruimte heb je in je tv meubel?
    Wil je in de toekomst naar grotere speakers, of blijf je zeker bij satellietjes?

    Voor dergelijke speakers zit ik gauw te denken aan een midrange model receiver. Ik ben zelf tevreden over mijn Pioneer. Wellicht dat de Pioneer VSX-922 wat voor je is. Of de Onkyo TX-NR616, Yamaha RX-V773 of Denon AVR-2313 zijn ook erg mooie apparaten voor dat geld (allen rond €600). Maar het kan zijn dat je aan een hogere klasse zat te denken. Of juist goedkoper.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Bedankt Michael,

    Mijn budget zit rond de 1000€
    In de toekomst wil ik nog een mediabox en PS3 aansluiten.
    Ik heb hier en daar mijn licht al opgestoken maar ben eigenlijk opzoek naar iemand die mij kan helpen met de aankoop en het afstellen van het complete systeem.
    Was naar een Sony center geweest waar ze mij deze set up lieten horen en was meteen verkocht.
    De ruimte is 8m x 4,5m.

    TV meubel heeft geen beperkingen.

    Ik denk wel bij deze speakers te blijven.

    Groeten,

    Nico

  4. #4

    Standaard

    Voor die duizend euro zou ik nu een receiver zoals ik noemde aanschaffen. Zijn voor die speakers en wat jij er verder op aan wil sluiten meer dan voldoende. Maak voor jezelf een hotlist en ga vooral luisteren welke receiver het lekkerst klinkt icm jouw speakers. Smaken verschillen, dus dat zul je echt even moeten doen als je meteen de goede keuze wilt maken.

    Daarnaast is ook het afstellen aan persoonlijke smaak en akoestiek van de ruimte onderhevig. Er is op het forum een leuke guide te vinden die je helpt met de afstelling van je set. Het is vooral leuk om dat zelf te doen. Zodoende leer je je apparatuur beter kennen qua instellingen. En ook wat elke instelling precies doet met het geluid is zo prima te vinden en ook te onthouden.

    Eerstvolgende stap is nu gewoon te gaan luisteren...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Wat bedoel je met een mediabox?

    En als je al bij het sony center bent geweest, dan koop je toch alles daar?

    Tegen een schappelijk tarief wil ik je best helpen iets moois aan te schaffen hoor.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  6. #6

    Standaard

    Volgens mijn hebben we te maken met 2 members: cypers en Cypke.

    Of je koopt een receiver van Marantz, omdat receiver van dit merk vaak met luidsprekers van B&W worden gecombineerd. Welke receiver voor jou het beste is, kun je ervaren door zelf in een echte winkel te gaan vergelijken.

    @Marcellow:
    Mediabox is de algemene naam van een door UPC in bruikleen gegeven externe DVB-C ontvanger met interactieve mogelijkheden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 08-01-2013 om 10:54
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Ik ben naar de shop geweest en daar raden ze onderstaande aan.

    Yamaha RX A 1020

    of

    Marantz SR 6007

    Heb wat documentatie van beide mee gekregen dus daar nog eens ff doorbladeren en hopelijk zijn dan één van bovenste een mooie combinatie.

    Nico

  8. #8

    Standaard

    De Yamaha is een stuk duurder dan de Marantz. Puur prijstechnisch i.c.m. wat jij er op aan wilt sluiten zou ik dan voor de Marantz gaan. Hoewel de Yamaha er weer fantastisch uitziet naar mijn mening
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Volgens mijn hebben we te maken met 2 members: cypers en Cypke.



    @Marcellow:
    Mediabox is de algemene naam van een door UPC in bruikleen gegeven externe DVB-C ontvanger met interactieve mogelijkheden.
    Volgens mij hebben we te maken met een member met meerdere logins.. Mag dat?

    Ik weet dat UPC z'n mediabox zo noemt, maar is dat ook de mediabox die de TS in gedachten heeft?
    Dat blijkt nergens uit!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  10. #10

    Standaard

    cypers mag gedelete worden? is blijkbaar een oude account van mij.

    Met zo een mediabox bedoel ik eigenlijk een harde schijf waar je film en muziek kunt opzetten.

    Wat we van de kabelprovider krijgen noemet bij ons een digibox/corder.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Volgens mijn hebben we te maken met 2 members: cypers en Cypke.

    @Marcellow:
    Mediabox is de algemene naam van een door UPC in bruikleen gegeven externe DVB-C ontvanger met interactieve mogelijkheden.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door cypers Bekijk bericht
    cypers mag gedelete worden? is blijkbaar een oude account van mij.

    Met zo een mediabox bedoel ik eigenlijk een harde schijf waar je film en muziek kunt opzetten.
    Zie je wel?!

    (wij, en de wereld noemen dat een mediaplayer)
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  12. #12

    Standaard

    Het is uiteindelijk de Yamaha RX A 1020 geworden.

    Ben hem gisteren gaan bestellen.

    Hopelijk heb ik hem snel in huis en kunnen we gaan beginnen afstellen.

    Bedankt iedereen voor jullie hulp.

    Nico

  13. #13

    Standaard

    Vaak is het leuker als het wat langer duurt, want dan wordt het wachten vaak beter beloond.

    In ieder geval wens ik jou veel plezier met jouw aankoop.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •