De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: Geluidsdichte kamer

  1. #1

    Standaard Geluidsdichte kamer

    Ik woon momenteel nog thuis bij mijn ouders en, daar we een vrijstaande woning hebben, hebben de buren niet meteen last van het geluid van mijn home cinema systeem. Nu was ik me echter aan het afvragen: stel dat ik in de toekomst een appartement zou kopen is het dan mogelijk om hierin een ruimte volledig geluidsdicht te maken zodat de buren geen last hebben van een knallend home theater en bijbehorende subwoofer?

    Alvast bedankt voor de informatie.

  2. #2

    Standaard

    Dan zou ik wel ergens gaan wonen waar je de komende 5 a 10 jaar blijft wonen, anders is het zonde van de investering want het is niet goedkoop. Maar het kan wel, je kan eens Googlelen of verschillende zoektermen en je komt vanzelf veel info tegen denk ik.

  3. #3

    Standaard

    Ik dacht er eigenlijk aan om het volledig zelf te bouwen. Door bijvoorbeeld met gyproc een kamer in een kamer te maken. En deze dan volledig opvullen met isolatie. Maar ik vroeg me af of er eventueel mensen zijn die hiermee al ervaring hebben.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart22 Bekijk bericht
    Ik dacht er eigenlijk aan om het volledig zelf te bouwen. Door bijvoorbeeld met gyproc een kamer in een kamer te maken. En deze dan volledig opvullen met isolatie. Maar ik vroeg me af of er eventueel mensen zijn die hiermee al ervaring hebben.
    Ik dacht dat er ergens een heel stuk over stond in de afdeling Mijn thuisbioscoop, met plaatjes en een hele uitleg erbij, in dit geval ging het dacht ik om een zolderkamer in een rijtjeshuis......

    Wordt denk ik wel lastig, kan zelf ook maar enkele keren per jaar "uit m'n dak gaan" als zo'n beetje alle buren tegelijk weg zijn.

    Gaat wel heel wat werk inzitten.... en een klein kapitaaltje aan materiaal want je moet een geheel lostaand kamertje in een kamer gaan bouwen, waarbij je ook rekening dient te houden met luchttoe- en afvoer.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ik keek laatst Bonje bijd e Buren en toen hadden bovenburen erg veel last van een onderbuurman met zijn trompet. Uiteindelijk heeft de man met zn trompet een geluidsdichte cel gekregen en de buren ook isolatie. Maar zo te zien was dat niet goedkoop....

  6. #6

    Standaard

    heb zelf een behoorlijke vrijstaande goed geisoleerde ruimte hiervoor gebouwd,hierdoor kan ik behoorlijk de boel opschroefen maar als de subs echt denderend laag gaan,kan ik dit buiten bij de deuringang van mijn bios horen,niet bij de rest van het gebouw aan de buitenkant.
    heb zelf eerst de stenen muren met daarin isolatie van 10 cm afgetimmerd met houtplaten en daarop dik tapijt en geisoleerd plafond.
    wat ik ermee wil zeggen dat een geluidsdichte kamer niet makkelijk is te realiseren.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  7. #7

    Standaard

    @bart22, maar even opgezocht, was toen een project wat ik met belangstelling heb gevolgd, veel plaatjes en uitleg erbij, hoop dat je er wat aan hebt:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=56703
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Alvast bedankt voor de informatie allemaal . Ik ga me er nog eens wat verder in verdiepen. Het is ook niet zo dat ik al meteen van plan ben om te verhuizen dus ik kan nog rustig wat rond kijken naar mogelijke oplossingen

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •