Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 41 van 41 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik heb rood licht in de kabel en tv, ik probeerde met de andere kant van de kabel het aan te sluiten maar dat lukte ook niet. Ik denk dat ik t pinnetje heb beschadigd van de input van mn blurayspeler kan dit?

  2. #27

    Standaard

    Het zou kunnen, maar dat zou je zelf moeten zien. Als het goed wordt het deel van de glasvezel wat uit de connector steekt beschermd door een soort buisje van een hard soort plastic. De kans dat deze bescherming buigt of breekt is zo klein dat je de kabel zelfs zonder te kijken aan zou kunnen sluiten. Wanneer deze wel verbogen is, zou je kunnen proberen om deze weer recht te buigen, maar dan heb je kans dat de vezel alsnog breekt en de kabel dus vervangen moet worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #28

    Standaard








    zo ziet ie er uit op dit moment, is er iets kapot?

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Ik heb rood licht in de kabel en tv, ik probeerde met de andere kant van de kabel het aan te sluiten maar dat lukte ook niet. Ik denk dat ik t pinnetje heb beschadigd van de input van mn blurayspeler kan dit?

    Mmmm, wat je bedoeld met je blu ray speler is waarschijnlijk je HT(alles in 1x weggooiset zoals ik dat heel vaak zeer oneerbiedig beschrijf op het forum)

    Ik weet niet of je de connector/pinnetje van je HT set hebt beschadigt, dat is heel moeilijk in te schatten vanaf een afstand, maar als je optische kabeltje niet meer normaal in je HTset blijft zitten, dan heb je waarschijnlijk iets beschadigt , soms kun je met een tape/plakkertje nog wel iets op zijn plaats houden, zolang het licht zijn doel maar bereikt is het goed.

    Er bestaat ook nog zoiets als PM en als je de mazzel hebt dat je heel dicht bij me in de buurt woont....., ik heb nog een paar dagen vrij en we leven momenteel in het jaargedeelte dat draait met het motto geef om je medemens
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    hij blijft wel een beetje inzitten nu, maar hij klikt niet, de vraag is: hoe weet ik of hij verbinding heeft?


    en bedankt voor je aanbod, maar ik woon in noord brabant, gaat moeilijk denk ik.

    wijziging: hij zit er nu strak in, maar hij heeft niet geklikt. wat zou ik nu moeten doen zodat ik weet of het werkt?
    Laatst aangepast door lennox-06 : 29-12-2012 om 15:32

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    hij blijft wel een beetje inzitten nu, maar hij klikt niet, de vraag is: hoe weet ik of hij verbinding heeft?


    en bedankt voor je aanbod, maar ik woon in noord brabant, gaat moeilijk denk ik.

    wijziging: hij zit er nu strak in, maar hij heeft niet geklikt. wat zou ik nu moeten doen zodat ik weet of het werkt?
    Laten zitten en kijken of je met wat instellingen het lukt om geluid te krijgen....
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    de kabel bij de bluray zit zo, een beetje schuin, anders kan hij er niet strak in:



    en van de tv zit gewoon recht geklikt onderin:




    ik heb met de instellingen gespeelt, zoveel zijn er niet. Ik heb de instelling bij geluid 'tv luidspreker' verandert naar 'externe luidspreker'. Maar gebeurt niets.

    Ik weet niet wat er meer aan de hand kan zijn ?

  8. #33

    Standaard

    jongens heel erg bedankt voor jullie tijd en moeite. Maar zo te zien gaat het niet lukken.

  9. #34

    Standaard

    Die schuine kabel in je HT set lijkt me niet goed. Dat hij strak zit hoeft niet perse een goed teken te zijn. Dat kan ook zijn omdat je hem er verkeerd ingestopt hebt en hij nu gewoon klem zit.

    Misschien is het een idee om een mediaspeler aan te schaffen? Die sluit je vervolgens aan op je huidige receiver/ht setje met een hmdi kabel en als je dan je harde schijf aan die mediaspeler hangt heb je vermoedelijk wel gewoon geluid via de speakers.

    Het beste zou zijn om een nieuwe receiver, blu-ray speler en speakers te kopen, maar dat is nogal wat duurder dan een mediaspeler.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    jongens heel erg bedankt voor jullie tijd en moeite. Maar zo te zien gaat het niet lukken.
    Het is jammer dat je niet naast de deur woont, maar het ziet er naar uit dat je inderdaad de ingang van je HT set hebt beschadigt

    Een bekende van mij heeft dit ook, zo'n contact stuk gemaakt, hij gebruikt nu een stuk van dat sterke tape en plakt nu als het ware zijn optische kabel aan zijn apparaat.....

    Er is nog een andere optie, maar dan heb je enkel stereo geluid (als het lukt), je neemt dan een scartbreakout:



    Je neemt de welbekende tulpplugjes en sluit deze aan op de daarvoor bestemde in en uitgangen en dan zou je ook geluid moeten kunnen krijgen....

    Wel het schakelaartje op uit/out zetten en de juiste ingang op je HT setje kiezen....
    Have fun and enjoy your collection

  11. #36

    Standaard

    ik heb vandaag de receiver aan de reparatie gegeven. Ik heb nog een optie kunnen ontdekken via het menu van de blurayspeler waarbij ik voor 'digitaal in' kan kiezen.

    Maar dat weet ik natuurlijk pas als de speler is gerepareerd.

    ik laat jullie nog weten
    Laatst aangepast door lennox-06 : 03-01-2013 om 12:43

  12. #37

    Standaard

    Alleen de speler? Gelukkig kun je rest van de set nog steeds gebruiken voor de andere bronnen.

    Als je het merk en het type van de set had gepost, hadden we nog in de gebruiksaanwijzing kunnen kijken of je iets verkeerd ingesteld had, maar daarvoor is het nu te laat.

    Het komt af en toe wel eens voor dat connectoren niet goed gegoten zijn en dat deze daarom alleen past als je deze draait. Dit is dan geen defekt van de set maar een productie-fout van de kabel.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #38

    Standaard

    blurayspeler vandaag binnengekregen:

    -nieuwe optische kabel erin gedaan
    -via bluray menu 'digitaal in' functie geselecteerd
    -via tv menu 'externe luidspreker' geselecteerd

    en het werkte !

    bedankt allemaal jongens !

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    blurayspeler vandaag binnengekregen:

    -nieuwe optische kabel erin gedaan
    -via bluray menu 'digitaal in' functie geselecteerd
    -via tv menu 'externe luidspreker' geselecteerd

    en het werkte !

    bedankt allemaal jongens !
    Graag gedaan en geniet van je setup
    Have fun and enjoy your collection

  15. #40

    Standaard

    waarom brand er rood licht in de optische kabel en tv ? vroeg ik me nog af.

    waar dient die rode licht voor ?

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    waarom brand er rood licht in de optische kabel en tv ? vroeg ik me nog af.

    waar dient die rode licht voor ?
    Het is een optische kabel, betekent dat hij met licht werkt, door de kabel gaat dan ook een lichtstraaltje, dat licht zijn wij als een soort van rood licht. Door koperen kabels gaat een electrisch signaaltje, bij de optische een signaaltje dat bestaat uit licht, in het geval dat je bij een optische kabel geen licht kan waarnemen is er iets stuk.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •