Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 41 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard geluid van tv via home cinema instellen

    Ik heb een samsung tv en een samsung home cinema set. Ik heb alles zo ingesteld dat ik alle geluid via mijn home cinema set krijgt.

    BEHALVE, als ik mijn usb externe harddisk aansluit op mijn tv, krijg ik alleen geluid via mijn tv en niet via mijn home cinema set.

    hoe kan ik dit instellen ?

  2. #2

    Standaard

    En nu moeten wij gaan raden hoe je het aangesloten en ingesteld hebt?

    Heb hier ook een Samsung TV, geluid via Optisch naar receiver en dan komt ook het geluid van een externe HDD die via USB is aangesloten bij de receiver aan.....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    sorry je hebt gelijk, ik heb geen verstand van termen. dus voeg een foto bij.



    dit is mijn bluray speler en receiver van mijn home cinema set. 1 kabel gaat naar de tv en andere naar mijn ps3. de andere kabel weet ik zo niet meer. Ik krijg gewoon geluid via mijn home cinema set als ik tv kijk en via ps3. Als ik mijn externe hardeschijf aansluit krijg ik wel gewoon geluid via mijn tv maar niet via mijn home cinema set. ik hoop dat dit voldoende is.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 25-12-2012 om 10:55

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    sorry je hebt gelijk, ik heb geen verstand van termen. dus voeg een foto bij.



    dit is mijn bluray speler en receiver van mijn home cinema set. 1 kabel gaat naar de tv en andere naar mijn ps3. de andere kabel weet ik zo niet meer. Ik krijg gewoon geluid via mijn home cinema set als ik tv kijk en via ps3. Als ik mijn externe hardeschijf aansluit krijg ik wel gewoon geluid via mijn tv maar niet via mijn home cinema set. ik hoop dat dit voldoende is.
    Geef maar modellen en merken van de apparatuur, zoek ik het even op, aan bovenstaande info heb ik zo goed als niets.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    TV: samsung le46c750

    HT: Samsung HT-D5530

    bedankt voor je moeite, ik hoor graag van je.

  6. #6

    Standaard

    Kun je de usb harddisk niet gewoon aansluiten aan de receiver?

    Anyway, er is een mogelijkheid om in de instellingen het geluid in te stellen via tv luidspreker en ext. luidspeker.
    Dus deze moet op ext. luidspreker staan (maar moet je wel geluidskabels doorgetrokken hebben naar je receiver toe).
    Ik neem aan dat de ps3 via de receiver aangesloten is en dat je daar ook je tv (digitale tv) door krijgt.

    Probeer het eens met een optical kabel.

  7. #7

    Standaard

    ik kan de usb wel aansluiten op mijn receiver, maar ik moet hem op mijn tv hebben in dit geval.

    ik heb externe luidspreker via de menu geprobeerd, dan gebeurt er ook niks. Ik heb alleen een hdmi kabel van mijn receiver naar mn tv en verder geen andere kabel.

    kan je mij een site geven waar ik deze kabel meteen kan bestellen ?, ik zou niet weten welke optical kabel ik nodig heb.

  8. #8

    Standaard

    http://www.allekabels.nl/audio_kabel...he_kabels.html

    Ik zou wel even kijken of je tv en receiver deze kabelaansluiting hebben.
    Komt een rood lichtje uit.

  9. #9

    Standaard

    ik heb even gekeken.

    op mijn receiver staat: 'digital audio in optical'
    op mijn tv: 'digital audio out optical'

    dus ik heb ze. Maakt het wat uit welke merk kabel ik bestel voor betere kwaliteit ? en nadat ik deze heb aangesloten, hoe werkt het dan ? moet ik dan externe luidspreker kiezen via tv menu ? krijg ik dan meteen geluid via mijn ht?

    en als laatste: heb ik dan nog hd geluid als ik optical gebruik ?
    Laatst aangepast door lennox-06 : 25-12-2012 om 22:09

  10. #10

    Standaard

    Je krijgt via optical geen HD geluid alleen gecompressed.
    Wil je hd geluid dan moet dan via hdmi of component (ook hd).

    De kwaliteit van de optical maakt niet uit, ik zou gewoon de goedkoopste nemen want als het hier niet mee lukt heb je iig geen geld weggegooid.
    Zo een optical heb je al voor 2 euro.

    Je moet het geluid via je tv op ext. luidspreker zetten en via je receiver zul je ook wel wat moeten doen.
    Durf je alleen niet te zeggen hoe precies omdat ik het vanaf hier niet kan zien hoe jouw receiver precies werkt.
    Misschien dat iemand anders dit kan uitleggen die jouw receiver wat beter kent dan ik.

  11. #11

    Standaard

    Mijn voorkeur gaat naar hd geluid. Heb ik dan een andere kabel nodig en welke ingangen moet ik hebben op mn tv en receiver ?

  12. #12

    Standaard


    Dan heb je HDMI of component als hierboven nodig.

    Gaat via deze stekkertjes.


    Heb het alleen via de xbox een keer via deze kabels gedaan.
    Niet via tv naar receiver.
    Weet ook niet eens of dat zo mogelijk is, denk dat de tv het alleen in neemt en niet uit send.

    Maar gaat het puur om muziek bestanden?

  13. #13

    Standaard





    ik heb deze uitgangen, zal het hiermee lukken ?

  14. #14

    Standaard

    Ik ga het morgen even voor je uittesten.
    Heb dezelfde in en uitgangen als jij hebt, dan laat ik je het weten of het me gelukt is en hoe.

  15. #15

    Standaard

    Zou ik blij mee zijn, harstikke bedankt voor je tijd en moeite.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Mijn voorkeur gaat naar hd geluid. Heb ik dan een andere kabel nodig en welke ingangen moet ik hebben op mn tv en receiver ?
    Ik wil helemaal niet lelijk doen of zo, of wat afkraken, maar met je Samsung set krijg je in geen honderduizend jaar het zogenaamde "echte" HD geluid. Wil je echt HD geluid, dan zul je nog even moeten gaan sparen en zeker een paar knappe speakers nodig hebben,een berg plastic en een passieve "sub" zijn niet in staat om het HD geluid weer te geven. De set die je hebt is enkel compatibel met de HD audio tracks en gebruikt daar enkel de core van, tot zover hoef je je dan ook geen zorgen te maken, de optische kabel kan een signaal overbrengen waar je speakers meer dan genoeg aan hebben.

    Neem/koop een optische kabel en je bent gered, als je die kabel hebt probeer je wat settings en dan moet het lukken. Heb je dit reeds gemeld in mijn eerste antwoord, moest enkel weten of je setup ook over deze uit/ingangen beschikt.

    Verbaast me dat je niet zou weten waar die andere HDMI kabel voor dient
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tartaros Bekijk bericht

    Dan heb je HDMI of component als hierboven nodig.

    Gaat via deze stekkertjes.


    Heb het alleen via de xbox een keer via deze kabels gedaan.
    Niet via tv naar receiver.
    Weet ook niet eens of dat zo mogelijk is, denk dat de tv het alleen in neemt en niet uit send.

    Maar gaat het puur om muziek bestanden?
    Mmmm, de blinde helpt de dove

    Een TV kan, als het toestel daar geschikt voor is, zowel analoge signalen digitaal uitsturen, of andersom, een digitaal signaal analoog uitsturen, al is dat analoge signaal bij een TV vaak beperkt tot enkel 2kanaals.

    Via Component is het wel mogelijk HD beeld te versturen, maar HD geluid NOOIT, de HD audio kan enkel via HDMI. In dit geval zou ik me niet druk maken over HD audio, daar is die set niet geschikt voor, met de core komt deze set wel aan zijn trekken.

    Bewonderingswaardig dat je je medemens wilt helpen en er een hoop moeite voor wilt doen door aansluitingen enz. te willen gaan testen
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmmm, de blinde helpt de dove

    Een TV kan, als het toestel daar geschikt voor is, zowel analoge signalen digitaal uitsturen, of andersom, een digitaal signaal analoog uitsturen, al is dat analoge signaal bij een TV vaak beperkt tot enkel 2kanaals.

    Via Component is het wel mogelijk HD beeld te versturen, maar HD geluid NOOIT, de HD audio kan enkel via HDMI. In dit geval zou ik me niet druk maken over HD audio, daar is die set niet geschikt voor, met de core komt deze set wel aan zijn trekken.

    Bewonderingswaardig dat je je medemens wilt helpen en er een hoop moeite voor wilt doen door aansluitingen enz. te willen gaan testen
    Eigenlijk had ik dat wel moeten weten, beetje stom van me dat component geen hd geluid uitzend.
    Had ook niet verwacht dat component in dit geval zou gaan werken dus had daar niet zo veel moeite in gestoken om uit te vogelen.
    Was iig even het proberen waard.

    Al doende leert men zeggen ze weleens.

    Dus optical is de enige beste oplossing die je hebt in dit geval.

  19. #19

    Standaard

    oke, ik heb de optical kabel besteld op website die je gaf. Kijken wat er gebeurt. Ik laat jullie nog weten.

  20. #20

    Standaard

    ik heb de eerste kabel besteld op de site die je gaf, ik heb hem nu binnen maar ik krijg hem niet erin? niet in tv en ook niet in bluray speler, bij de blurayspeler zit een transparante klepje bij optical audio in.

    heb ik een verkeerde kabel ? of ben ik onhandig ?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    ik heb de eerste kabel besteld op de site die je gaf, ik heb hem nu binnen maar ik krijg hem niet erin? niet in tv en ook niet in bluray speler, bij de blurayspeler zit een transparante klepje bij optical audio in.

    heb ik een verkeerde kabel ? of ben ik onhandig ?
    Mmmm, zet een filmpje op Youtube terwijl je eerst de kabel laat zien en dan terwijl je hem erin probeert te wurmen..... nu kan ik nog geen van beide beamen, nog ontkennen

    Oke, weer genoeg gedold, een optische kabel kan er maar op 1 manier in, ga je geweld toepassen, dan breek je het ontvangende deel.

    Er zitten uitsparingen en extra rondingen en een vlak kantje aan zo'n stekkertje, en ook al houd je hem er goed voor, dan nog kan het zijn dat je iets kracht moet gebruiken, al je er niet ervaren in bent kun je beter het onzekere voor het zekere nemen en eerst nog eens goed kijken of je hem er wel goed voor hebt zitten, je kent hem vast wel.....die mop van jantje met z'n grote kop...... je wil niet dat dat gebeurt

    Plaats anders even een plaatje van je stekkertjes, al kan het bijna niet fout gegaan zijn, probeer het eerst nog een keer, maar let even goed op de vorm van het stekkertje en het doosje waarin hij gaat
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard









    kan deze kabel hierin? tv staat gemonteerd aan de muur dus ik kom er een beetje moeilijk bij, kan misschien hiermee te maken hebben. moet ik door de kleppen heen duwen ?, of klep openmaken eerst ofzo ?

  23. #23

    Standaard

    Lijkt de goede kabel te zijn.

    Het klepje is een soort van stofbeschermming, op het moment dat je de stekker erin wilt doen gaat dit klep vanzelf mee naar binnen, daar hoef je niets aan te doen.

    BTW, misschien ben ik er al te laat mee, maar dan is het een les voor de volgende keer, Optische kabeltjes zijn ZEER KWETSBAAR, je mag het kabeltje niet onder een scherpe hoek buigen en de uiteinden van de stekkertjes kunnen makkelijk beschadigd raken, je dient dus voorzichtig te zijn met het geheel.

    Nogmaals, als je goed naar de stekkertjes kijkt zie je ook een kant met afgeschuinde kantjes(op het plaatje de bovenzijde):



    De andere zijden(de linker en rechterkantvan het deel van het stekkertje dat in de contactdoos gaat) hebben elk een soort van uitstulping, bedoeld als een soort geleiding en het zogenaamde vlakke kantje, dacht uit mijn hoofd dat het vlakke kantje aan de scharnierkant komt van het dekseltje.

    Met een beetje beleid en desnoods met de leesbril op moet het lukken, velen gingen je reeds voor
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    ik heb ze erin gedaan, met paar instellingen gespeeld, helaas hij doet niets.

    Ik probeerde daarna de kabels opnieuw aan te sluiten omdat ik ze misschien niet goed had gedaan, maar ik kreeg de ene niet meer in mn bluray speler volgens mij is die kapot door het pushen.

    maar goed, ze deden het niet. Wat kan ik er anders aan doen ?

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    ik heb ze erin gedaan, met paar instellingen gespeeld, helaas hij doet niets.

    Ik probeerde daarna de kabels opnieuw aan te sluiten omdat ik ze misschien niet goed had gedaan, maar ik kreeg de ene niet meer in mn bluray speler volgens mij is die kapot door het pushen.

    maar goed, ze deden het niet. Wat kan ik er anders aan doen ?
    Het zal niet de eerste keer zijn dat er een optische kabel het onderspit heeft moeten delven tegen een wat hardhandige gebruiker, met andere woorden, de kabel zou defect geraakt kunnen zijn.

    Als je hem in de TV stopt, dan zou er aan de andere kant van het kabeltje een rood licht waarneembaar moeten zijn, zoniet, dan kunnen er 2 oorzaken zijn, 1 de kabel of 2 de aansluiting van de TV is niet goed.

    Als alles goed is, dan zou je tenminste het geluid van de TVzender waarnaar je kijkt over je set moeten kunnen krijgen.

    1 controleer of je kabeltje nog dat rode lichtje geeft.
    2 controleer, eventueel mbv een spiegeltje of de uitgang bij je TV nog rood licht geeft, al zal dat zeer lastig zijn met een TV die aan de muur hangt en waarvan je dan ook nog dat klepje aan de kant dient te duwen om iets te kunnen zien.

    Heb je nog wel een lichtpuntje in je TV maar niet op het kabeltje, dan een nieuw kabeltje bestellen en met iets meer beleid aansluiten en daarna weer eens gaan proberen.

    Als het lichtje bij de TV niet werkt, dan heb je een iets groter probleem en mag ik hopen dat je nog garantie op je TV hebt zodat de aansluiting vervangen/gerepareerd kan worden.

    Het makkelijkst is en blijft natuurlijk om de schijf direct aan te sluiten op de USB aansluiting van je set...... heb je dat overigens al eens geprobeerd?
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •