De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hannibal (Vin Diesel?)

    Het gerucht ging een hele tijd geleden al rond over het net. En nu blijkt het toch wat vastere vormen aan te nemen. Vin Diesel heeft bedankt voor de eer om in het vervolg op XXX te spelen. In plaats daarvan stort hij zich na Chronicles of Riddick op de verfilming van het verhaal van de Carthaagse veldheer Hannibal. Zie o.a. : http://www.comingsoon.net/news.php?id=1763 en http://www.comingsoon.net/movies/h/hannibalbc.php.

    Liefhebbers van de epische historische films kunnen dus een mooie tijd tegemoet zien, met 2 films over Alexander de Grote (2004 en 2005), een film over Troje (2004), een film over de laatste uren van Christus (2004), een film over de 'historische Arthur' in 2004 en nu dus toch een film over Hannibal.
    Laatst aangepast door mark t : 22-12-2012 om 08:31
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  2. #2
    Hamilcar54
    Guest

    Standaard

    Het werd verdikke tijd dat er over Hannibal eens een film werd gemaakt, ik hoop alleen dat de film lang genoeg (en inhoudelijk van een hoog niveau !) zal zijn want er valt zoveel te vertellen over zijn onwaarschijnlijk leven. Ik heb met veel plezier het boek van de Romeinse historicus Livius gelezen over Hannibal's leven. Naar mijn mening de beste militaire strateeg ooit !

    Mijn nickname zegt ook veel hé

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hamilcar54
    Ik heb met veel plezier het boek van de Romeinse historicus Livius gelezen over Hannibal's leven. Naar mijn mening de beste militaire strateeg ooit !

    Mijn nickname zegt ook veel hé
    Ja, dat was dan de op één na beste... :wink:
    Deze film hou ik ook maar even in de gaten.

  4. #4

    Standaard

    N.a.v. Kingdom of Heaven toch nog maar eens gezocht naar de voortgang van dit project. Googlen levert o.a. het volgende op:

    Diesel is in soft pre-production, a term that probably means pre-pre-production, for Hannibal, a project he has been trying to get going for some time. It appears he got a budget returned from a studio quoting something like $217million...perhaps they were actually thinking of dropping Elephants by helicopter onto the top of the Alps? Diesel is having none of it. From Moviehole:

    "I'm going to direct it as a multilingual film," he admits, the decision having been made "after I got a budget back from a studio that said it would cost $217 million over the line. So I said, huh. I know I'm not the smartest guy in the world but $217m, doesn't that mean that this film will never get made? There's no way in the world that this film will be made at $217m, and I am already committed to this character, channelling this guy. So I'll go into soft pre-production, and think about sequences, and think about ways to shoot sequences that would have the same story about it but cost a lot less. So I went into soft pre-production and I got the budget down to $50 million."

    Afgelopen maart gepubliceerd op deze internetpagina.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #5

    Standaard

    Lijkt mij een erg interessante en mooie film. Alleen maar één minpunt: Vin Diesel. Dit alleen is spijtig genoeg de reden waarom ik de film niet zou gaa kijken (dit is natuurlijk alleen maar mijn mening).

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toon_1
    Lijkt mij een erg interessante en mooie film. Alleen maar één minpunt: Vin Diesel. Dit alleen is spijtig genoeg de reden waarom ik de film niet zou gaa kijken (dit is natuurlijk alleen maar mijn mening).
    Dat heb ik ook. Ben geen fan de de spieren van Brussel en al helemaal niet van Vin Diesel!

  7. #7

    Standaard Re: Hannibal voor de poorten...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t

    Liefhebbers van de epische historische films kunnen dus een mooie tijd tegemoet zien, met 2 films over Alexander de Grote (2004 en 2005)
    Heb ik iets gemist? Zijn er 2 films kan iemand mij hier alsjeblieft meer over uitleggen?

    Mooi dat er een film over Hannibal uitkomt, jammer dat Vin Diesel hem gaat spelen zeker een minpunt.
    *Alexander The Great*

  8. #8

    Standaard Re: Hannibal voor de poorten...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AlexanderTheGreat
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t

    Liefhebbers van de epische historische films kunnen dus een mooie tijd tegemoet zien, met 2 films over Alexander de Grote (2004 en 2005)
    Heb ik iets gemist? Zijn er 2 films kan iemand mij hier alsjeblieft meer over uitleggen?
    Waar een zoekfunctie niet al goed voor is: Hele thread over diverse Alexander de Grote-verfilmingen.

    Kort samengevat: Toen deze thread werd opgestart, stonden twee films in de planning over Alexander de Grote. Het zijn er op een gegeven moment zelfs meer geweest. Oliver Stone, Martin Scorsese en Dino de Laurentiis (met als regisseur Baz Luhrman) hebben alledrie met plannen rondgelopen voor een film over Alexander. Daarnaast waren er nog plannen voor een Griekse film. Die laatste heb ik niet meer echt gevolgd. Zoals intussen bekend heeft Stone 'de race' gewonnen, maar het is geen onverdeeld succes geworden. Scorsese heeft zich uiteindelijk als producent aangesloten bij het project van Luhrman/De Laurentiis. Dit project heeft fikse vertraging opgelopen. De Laurentiis schijnt nog altijd door te willen gaan, maar het klimaat voor een massale film over Alexander is nu niet erg gunstig na de tegenvallende reacties van pers en publiek op de film van Oliver Stone.

    Voor meer/uitgebreidere uitleg kun je het beste zelf even een kijkje nemen in de betreffende thread.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #9

    Standaard Re: Hannibal voor de poorten...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door AlexanderTheGreat
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t

    Liefhebbers van de epische historische films kunnen dus een mooie tijd tegemoet zien, met 2 films over Alexander de Grote (2004 en 2005)
    Heb ik iets gemist? Zijn er 2 films kan iemand mij hier alsjeblieft meer over uitleggen?
    Waar een zoekfunctie niet al goed voor is: Hele thread over diverse Alexander de Grote-verfilmingen.

    Kort samengevat: Toen deze thread werd opgestart, stonden twee films in de planning over Alexander de Grote. Het zijn er op een gegeven moment zelfs meer geweest. Oliver Stone, Martin Scorsese en Dino de Laurentiis (met als regisseur Baz Luhrman) hebben alledrie met plannen rondgelopen voor een film over Alexander. Daarnaast waren er nog plannen voor een Griekse film. Die laatste heb ik niet meer echt gevolgd. Zoals intussen bekend heeft Stone 'de race' gewonnen, maar het is geen onverdeeld succes geworden. Scorsese heeft zich uiteindelijk als producent aangesloten bij het project van Luhrman/De Laurentiis. Dit project heeft fikse vertraging opgelopen. De Laurentiis schijnt nog altijd door te willen gaan, maar het klimaat voor een massale film over Alexander is nu niet erg gunstig na de tegenvallende reacties van pers en publiek op de film van Oliver Stone.

    Voor meer/uitgebreidere uitleg kun je het beste zelf even een kijkje nemen in de betreffende thread.
    Ja oke ik had al een beetje gezocht het was me alleen een beetje onduidelijk. Als ze nog een film gaan maken over Alexander dan moeten ze zeker niet DiCaprio als Alexander nemen. Dat zou dus echt niet staan. Ik zie liever een Eric Bana ofzo, en ook Nicole Kidman als Olympias lijkt me helemaal niks.

    Maar bedankt voor de info en ik weet je misschien wanneer hier meer duidelijkheid over komt?
    *Alexander The Great*

  10. #10

    Standaard Re: Hannibal voor de poorten...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AlexanderTheGreat
    Maar bedankt voor de info en ik weet je misschien wanneer hier meer duidelijkheid over komt?
    De enige die dat kan beantwoorden is producent Dino de Laurentiis. Voorlopig ziet het er niet naar uit dat er beweging zit in dit project. Hij heeft weliswaar gezegd dat hij de film alsnog wil maken, maar tegelijkertijd schijnt hij met een stuk of wat andere films bezig te zijn.

    Ik denk eerlijk gezegd dat in dit geval uitstel tot afstel leidt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #11

    Standaard

    't Leek erop dat het allemaal niet doorging, maar Vin Diesel heeft een berichtje op z'n facebook-pagina geplaatst waaruit blijkt dat er weer beweging in het project zit:

    When a dream is born in your childhood…
    When you spend a decade daring to pursue it…
    The day, a head of a studio says… “I want to make all three films of your Hannibal trilogy!”
    Haha…
    It takes a minute to sink in…
    Shhhhh… it’s still sinking in.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Het gerucht ging een hele tijd geleden al rond over het net. En nu blijkt het toch wat vastere vormen aan te nemen. Vin Diesel heeft bedankt voor de eer om in het vervolg op XXX te spelen. In plaats daarvan stort hij zich na Chronicles of Riddick op de verfilming van het verhaal van de Carthaagse veldheer Hannibal. Zie o.a. : http://www.comingsoon.net/news.php?id=1763 en http://www.comingsoon.net/movies/h/hannibalbc.php.

    Liefhebbers van de epische historische films kunnen dus een mooie tijd tegemoet zien, met 2 films over Alexander de Grote (2004 en 2005), een film over Troje (2004), een film over de laatste uren van Christus (2004), een film over de 'historische Arthur' in 2004 en nu dus toch een film over Hannibal.
    Dat zou echt gaaf zijn, daar hou ik wel van. Van Hannibal is er best veel materiaal om een film van te maken.

  13. #13

    Standaard

    Maar waarom Vin Diesel.............dat vind ik echt zo'n vreselijk figuur.

  14. #14

    Standaard

    Ik kan me geen Vin voorstellen in een epische film..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •