Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 40 worden weergegeven.
  1. #1

    Angry Kan mijn bose 321 niet op tv aansluiten

    Hallo, wie o wie kan mij helpen? Ben bijna radeloos. Heb op marktplaats een bose set 321 gs 111 gekocht, maar krijg m niet op mijn tv geinstalleerd. Ik heb een philips pfl 9606 van 2 maanden oud. Heb geprobeert met hdmi, werkt niet. Heb een optische kabel gekocht, krijg nu wel geluid(logisch) via mn tv door de boxen. Als ik een dvd in mn systeem doe, geeft mn tv aan:geen video signaal. Ben bij bose geweest, die vertelde mij dat ik een tulp stekker kan proberen, maakt niet uit wat voor een, al is het de witte van een audiokabel. Heb ik geprobed, maar helaas ook niets. Wat doe ik fout??

  2. #2

    Standaard

    Zoals ik begrijp zit er dus wel een hdmi kabel op de Bose set?

    Ja > Verbind deze dan met een hdmi ingang op je tv. Dan zet je de Philips tv via Source of het "Huisje" op de tv afstandsbediening op het juiste bronkanaal (hdmi 1 of 2 bijvoorbeeld).

    Druk dan op de System knop op de Bose afstandsbediening. Dan geeft hij namelijk hoe dan ook altijd beeld door naar de tv.


    Nee (geen hdmi op Bose set) > Verbind dan een tulpkabel vanaf de gele video out aansluiting op de Bose met de tv. Dit kan met jouw type tv alleen via de scart-ingang. Dan heb je een tulp kabel + scart blokje met tulp uit nodig.

  3. #3

    Standaard

    Of je Bose set is deels kaduuk en je bent gewoon genaaid op Marktplaats...

  4. #4

    Standaard




    Volgens google ziet de achterkant er zo uit ?

    Bose kastje middels een HDMI aansluiten op je TV , en vervolgens je de HDMI input zetten welke je gebruikt heb. Soms moet je op een apparaat aangeven welke verbinding je gebruikt (zoals op de Playstation 3). Als je geen beeld maar wel geluid hoort kun je het beste een geel stekkertje(de tulp) gebruiken voor de instellingen. Of de set resetten , staat vast wel in de handleiding waar dat kan en hoe dat moet.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  5. #5

    Standaard

    Zo ongeveer ziet ie er wel uit ja.

  6. #6

    Standaard

    Mijn losse dvd recorder zit al aan de scart aansluiting.
    Laatst aangepast door Mutti : 18-12-2012 om 18:04

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Of je Bose set is deels kaduuk en je bent gewoon genaaid op Marktplaats...
    Dat is tenminste duidelijke taal

    Vind het wel eigen schuld, wie koopt er nu zo'n alles in 1x weggooisetje van iemand die slim is en het ipv weg te gooien op Marktplaats zet

    Maar als je toch zo'n simpel ballensetje al niet eens meer aan de praat kan krijgen...... dan zal het idd wel deels kaduuk kunnen zijn

    Koop je alles in 1.... sluit je er een losse DVD-speler op aan(met scart), op een HD-scherm

    Voor 3 tientjes kon je je niet echt bezeren, zeker niet als je het bij de aankoop ook nog hebt zien en horen spelen, veel meer is het niet waard

    Sorry mams, je had toch beter voor de aankoop hier even je licht op mogen steken.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Denk toch dat je ff in de handleiding moet kijken.
    Als je de PS3 zomaar via HDMI aansluit op je tv, werkt die ook niet. Dan moet je de 'aan' knop lang ingedrukt houden en dan doet die 'autodetect' welke ingang je gebruikt en die moet je bevestigen.

    Nogmaals, krijg je wel geluid als je een dvd in de Bose speler doet?
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat is tenminste duidelijke taal

    Vind het wel eigen schuld, wie koopt er nu zo'n alles in 1x weggooisetje van iemand die slim is en het ipv weg te gooien op Marktplaats zet

    Maar als je toch zo'n simpel ballensetje al niet eens meer aan de praat kan krijgen...... dan zal het idd wel deels kaduuk kunnen zijn

    Koop je alles in 1.... sluit je er een losse DVD-speler op aan(met scart), op een HD-scherm

    Voor 3 tientjes kon je je niet echt bezeren, zeker niet als je het bij de aankoop ook nog hebt zien en horen spelen, veel meer is het niet waard

    Sorry mams, je had toch beter voor de aankoop hier even je licht op mogen steken.

    As Always.. I do agree...

    (hehehe, mutti, mams...)
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  10. #10

    Standaard

    Ja ik krijg dan wel geluid maar alleen met de optische kabel. Niet met de hdmi kabel alleen.

  11. #11

    Standaard

    Sorry hoor dat ik niet zo "bijdehand" ben als jij!! Op mijn bose zit geen dvd recorder, vandaar dat ik deze nog heb aangesloten

  12. #12

    Standaard

    Deed de set het wel toen je 'm bekeken hebt bij degene van wie je 'm kocht Mutti?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    ...
    Voor sommigen die gewoon dvd's bekijken is zo'n Bose setje meer dan genoeg. En het klinkt teminste beter als alle kant en klare setjes van Samsung/Philips/Sony weet ik wat.

    Je zou hem gewoon aan de praat moeten krijgen, zolang je hem maar wel op System zet wanneer de beeldkabel erin zit. Dan krijg je altijd beeld te zien.. welke instelling de vorige eigenaar ook heeft gemaakt.

  14. #14

    Standaard

    Ja hij deed t wel toen ik ging kijken. Moet ik mijn dvd recorder weghalen misschien? Er zit nl geen video input-gat aan de achterkant van mijn tv. Het is een philips pfl 9606

  15. #15

    Standaard

    Wat is een beeldkabel? Dat is de gele tulp stekker?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mutti Bekijk bericht
    Ja hij deed t wel toen ik ging kijken. Moet ik mijn dvd recorder weghalen misschien? Er zit nl geen video input-gat aan de achterkant van mijn tv. Het is een philips pfl 9606

    Wees eens niet zo gemakzuchtig, en pak de boekjes erbij die ze ook wel de gebruiksaanwijzing noemen, zit bij alle apparaten en daar zetten ze in hoe je de boel moet aansluiten en instellen. Bijna niemand kan tegenwoordig zonder de gebruiksaanwijzing een onbekend apparaat op een ander apparaat aansluiten.

    Idd zit er geen composiet aansluiting op je TV, dat is de gele tulp aansluiting. maar op blz 51 van je TV gebruiksaanwijzing staat vermeld wat je in dat geval moet doen.

    Toch zou ik proberen de HDMI aansluiting aan de praat te krijgen, je zal heus wel ergens instelling moeten maken en de TV op het goede kanaal moeten zetten, tevens dien je even geduld te hebben, HDMI werkt niet direct, de apparaten moeten even de tijd krijgen om elkaar te herkennen(handshake maken).
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johnn-y Bekijk bericht
    Voor sommigen die gewoon dvd's bekijken is zo'n Bose setje meer dan genoeg. En het klinkt teminste beter als alle kant en klare setjes van Samsung/Philips/Sony weet ik wat.

    Je zou hem gewoon aan de praat moeten krijgen, zolang je hem maar wel op System zet wanneer de beeldkabel erin zit. Dan krijg je altijd beeld te zien.. welke instelling de vorige eigenaar ook heeft gemaakt.
    Het probleem met Bose is dat je veel teveel betaald voor de kwaliteit die ze niet leveren maar wel over ouwehoeren in tich-duizend vrouwenblaadjes. Je betaald voor de slappe praatjes die Bose in deze blaadjes meld, helaas houd Bose dat hardnekkig vol en als de slachtoffers het maar vaak genoeg tegenkomen dan gaan ze er ook nog in geloven ook. Het is ongelooflijk maar waar, de naamsbekendheid onder vrouwen is dan ook onvoorstelbaar groot, vraag het eerste de beste vrouw die niets weet over audio naar een merk en ze zal in 80 van de 100 gevallen Bose kwetteren....

    Bose loopt jaren achter op het gebied van aansluitingen en je komt hier regelmatig mensen tegen die niet eens in staat zijn om de simpele gebruiksaanwijzing van zo'n alles in 1x weggooibarrel te lezen, moeilijk kan het niet zijn want Bose vermeld alles behalve de technische onvolkomenheden die het heeft.

    Ach, misschien is Bose voor veel mensen wel een oplossing, maar hij is gewoon veel te duur voor wat je er voor krijgt en daar wringt de schoen.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het probleem met Bose is dat je veel teveel betaald voor de kwaliteit die ze niet leveren maar wel over ouwehoeren in tich-duizend vrouwenblaadjes. Je betaald voor de slappe praatjes die Bose in deze blaadjes meld, helaas houd Bose dat hardnekkig vol en als de slachtoffers het maar vaak genoeg tegenkomen dan gaan ze er ook nog in geloven ook. Het is ongelooflijk maar waar, de naamsbekendheid onder vrouwen is dan ook onvoorstelbaar groot, vraag het eerste de beste vrouw die niets weet over audio naar een merk en ze zal in 80 van de 100 gevallen Bose kwetteren....

    Bose loopt jaren achter op het gebied van aansluitingen en je komt hier regelmatig mensen tegen die niet eens in staat zijn om de simpele gebruiksaanwijzing van zo'n alles in 1x weggooibarrel te lezen, moeilijk kan het niet zijn want Bose vermeld alles behalve de technische onvolkomenheden die het heeft.

    Ach, misschien is Bose voor veel mensen wel een oplossing, maar hij is gewoon veel te duur voor wat je er voor krijgt en daar wringt de schoen.
    heb eigenlijk geen zin om wederom een Bose-oorlog te starten, maar het is echt lariekoek.

    Zo als Bose-vrouwen de Viva na-kwekken over hoe fantastisch Bose is, zo kwekken al die zelfbenoemde kenners elkaar na over hoe achterhaald de techniek van Bose is en dat het te duur is voor wat je krijgt.

    Niet iedereen wil speakers van 1 meter hoog in zijn woonkamer hebben staan en heeft liever de kleinere speakers van Bose. Daarnaast zijn de systemen zeer makkelijk in gebruik en het geluid is zeker goed. Niet iedereen hoort (tussen de oren) het verschil tussen Bose en een andere speaker.

    Daarnaast zijn er ook genoeg automerken die véél te duur zijn, net zoals spijkerbroeken, frisdrank, whiskey, bier, behanglijm, boormachines etc etc.

    Als iedere consument enkel producten kocht die prijs/kwaliteit in balans hadden dan was de Lidl de grootste supermarkt samen met de Hema als ik mev. Hertsenberg mag geloven. En dan reden we allemaal in een Dacia Logan en vloog er niemand met KLM en gingen we allemaal naar Turkije all inclusive op vakantie , want dat is toch de beste deal tenslotte.

    Maar we gaan ook met KLM (te duur, te weinig service) naar Curaçao (zelfde zon als in Turkije) naar het Lions dive (betalen om te eten wtf?) om vervolgens niks te doen behalve op het strand te liggen.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  19. #19

    Standaard

    ook ik ben persoonlijk geen liefhebber van Bose door hun 3-2-1 systeem maar mijn ouders hebben al een jaar of 15 de eerste melkpakjes van Bose hangen en die dingen klinken nog steeds geweldig.
    Het kost misschien wat meer maar over de jaren heen zijn die dingen natuurlijk spotgoedkoop. Dus om Bose persé overprijsd te nomen vindt ik ook de grootste onzin...

  20. #20

    Standaard

    misschien ook off-topic: maar ik denk dat het meer zo zit met Bose.
    Bose speakers zijn klein en dat is de reden dat een hoop mensen ze willen hebben. Tuurlijk, ik kan voor een deel minder geld beter GELUID (wat eigenlijk ook persoonlijk is, maar een grote fullrange speaker kan nu eenmaal een groter frequentiespectrum weergeven dan kleine) in de huiskamer brengen, maar dit zorgt wel voor grotere speakers. Daarnaast zou ik persoonlijk ook nooit zoveel geld (de nieuwprijs van een Bose set dus) aan een 2.1 setje uit willen geven als je voor dat geld ook een echte surroundset hebt.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    ook ik ben persoonlijk geen liefhebber van Bose door hun 3-2-1 systeem maar mijn ouders hebben al een jaar of 15 de eerste melkpakjes van Bose hangen en die dingen klinken nog steeds geweldig.
    Het kost misschien wat meer maar over de jaren heen zijn die dingen natuurlijk spotgoedkoop. Dus om Bose persé overprijsd te nomen vindt ik ook de grootste onzin...
    Speakers gaan, mits een beetje netjes behandeld, makkelijk zo'n 25 jaar tot veel langer mee, dus het is ze geraden dat ze na 15 jaar nog steeds spelen, helemaal niets bijzonders dus

    Anders is het met de set's/systemen waarop de speakertjes aangesloten worden.

    We hadden het niet over enkel de speakers.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Voor muziek weergave stellen ze echt teleur,voor film is noch wel te doen.

    Muziek luisteren met sub-woofer werkt niet.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    heb eigenlijk geen zin om wederom een Bose-oorlog te starten, maar het is echt lariekoek.

    Zo als Bose-vrouwen de Viva na-kwekken over hoe fantastisch Bose is, zo kwekken al die zelfbenoemde kenners elkaar na over hoe achterhaald de techniek van Bose is en dat het te duur is voor wat je krijgt.

    Niet iedereen wil speakers van 1 meter hoog in zijn woonkamer hebben staan en heeft liever de kleinere speakers van Bose. Daarnaast zijn de systemen zeer makkelijk in gebruik en het geluid is zeker goed. Niet iedereen hoort (tussen de oren) het verschil tussen Bose en een andere speaker.

    Daarnaast zijn er ook genoeg automerken die véél te duur zijn, net zoals spijkerbroeken, frisdrank, whiskey, bier, behanglijm, boormachines etc etc.

    Als iedere consument enkel producten kocht die prijs/kwaliteit in balans hadden dan was de Lidl de grootste supermarkt samen met de Hema als ik mev. Hertsenberg mag geloven. En dan reden we allemaal in een Dacia Logan en vloog er niemand met KLM en gingen we allemaal naar Turkije all inclusive op vakantie , want dat is toch de beste deal tenslotte.

    Maar we gaan ook met KLM (te duur, te weinig service) naar Curaçao (zelfde zon als in Turkije) naar het Lions dive (betalen om te eten wtf?) om vervolgens niks te doen behalve op het strand te liggen.
    Goedkoop en duurkoop en iets met gezond verstand ertussen in. Zal geen merken noemen, ben zelf niet een echte merkengek, maar het laatste waar ik voor betalen wil is het merknaampje op een produkt.

    Ik wil gewoon een goed produkt voor een goede prijs en het merkje met status is voor mij niet van belang, dat een ander er voor betalen wil, ja, het zij zo.

    Ze mogen van mij een berg van die Bose spullen aanschaffen, heb alleen meelij met de mensen die zelfs met zo'n ...setje nog problemen hebben met aansluiten terwijl het toch 1 2 3 gebeurt zou moeten zijn, opruimen gaat ook heel makkelijk..... 1 2 3 en ...ermee.

    Bose kopers, ze hebben de advertentie's gezien, maar de gebruiksaanwijzing lezen is teveel werk voor ze....

    Ook al gaat men op zijn kop staan, toch blijft het overpriced spul
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard G Bekijk bericht
    misschien ook off-topic: maar ik denk dat het meer zo zit met Bose.
    Bose speakers zijn klein en dat is de reden dat een hoop mensen ze willen hebben. Tuurlijk, ik kan voor een deel minder geld beter GELUID (wat eigenlijk ook persoonlijk is, maar een grote fullrange speaker kan nu eenmaal een groter frequentiespectrum weergeven dan kleine) in de huiskamer brengen, maar dit zorgt wel voor grotere speakers. Daarnaast zou ik persoonlijk ook nooit zoveel geld (de nieuwprijs van een Bose set dus) aan een 2.1 setje uit willen geven als je voor dat geld ook een echte surroundset hebt.
    Voor een deeltje van de Bose prijs zijn ook compacte losse systemen te koop, toch hebben sommige liever het dure Bose, het is zo makkelijk 1 2 3 aan te sluiten

    Maar alle grappen en grollen op een stokkie, ik denk dat het ook een beste berg gemakzukzucht van de mensen is, waarom er moeite voor doen als alles al in 1 doos zit en je zou er zelf wat moeite en tijd in moeten stoppen om iets meer persoonlijks te krijgen..... en de echte luiaard betaald dan liever wat meer, onder het mom ik heb er zelf niet zoveel verstand van...... ja, je zou je eens vermoeien om er wat over te weten te komen

    Sommigen gun je een Bose maar mensen die ik respecteer zou ik het niet aanraden
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Goedkoop en duurkoop en iets met gezond verstand ertussen in. Zal geen merken noemen, ben zelf niet een echte merkengek, maar het laatste waar ik voor betalen wil is het merknaampje op een produkt.

    Ik wil gewoon een goed produkt voor een goede prijs en het merkje met status is voor mij niet van belang, dat een ander er voor betalen wil, ja, het zij zo.

    Ze mogen van mij een berg van die Bose spullen aanschaffen, heb alleen meelij met de mensen die zelfs met zo'n ...setje nog problemen hebben met aansluiten terwijl het toch 1 2 3 gebeurt zou moeten zijn, opruimen gaat ook heel makkelijk..... 1 2 3 en ...ermee.

    Bose kopers, ze hebben de advertentie's gezien, maar de gebruiksaanwijzing lezen is teveel werk voor ze....

    Ook al gaat men op zijn kop staan, toch blijft het overpriced spul
    Ach een Volkswagen Golf is ook overpriced maar je weet wat je koopt en dat is voor veel mensen wat waard. Je weet dat 'ie' het doet en je weet dat andere mensen weten wat je betaald hebt.

    Een belangrijk voordeel van een Bose systeem is dat het klein is. Daardoor zal het ongetwijfeld populair zijn want vrouwen en grote speakers in de huiskamer is over het algemeen geen gelukkige combinatie.

    Je kunt lullen wat je wilt maar bose is niet slecht. Wellicht is er een betere deal te vinden waar je meer bang for bucks krijgt, maar dat is dan een persoonlijke afweging.

    Nee ik werk niet voor Bose , ken er wel iemand trouwens, daardoor heb ik redelijk wat dingen ervan voor half geld. Alleen de 'wannebee' audiofielen zeiken het af, de doorsnee consument vindt het altijd mooi voor het oog en leuk om te horen.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •