Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 40 van 40 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Ach een Volkswagen Golf is ook overpriced maar je weet wat je koopt en dat is voor veel mensen wat waard. Je weet dat 'ie' het doet en je weet dat andere mensen weten wat je betaald hebt.

    Een belangrijk voordeel van een Bose systeem is dat het klein is. Daardoor zal het ongetwijfeld populair zijn want vrouwen en grote speakers in de huiskamer is over het algemeen geen gelukkige combinatie.

    Je kunt lullen wat je wilt maar bose is niet slecht. Wellicht is er een betere deal te vinden waar je meer bang for bucks krijgt, maar dat is dan een persoonlijke afweging.

    Nee ik werk niet voor Bose , ken er wel iemand trouwens, daardoor heb ik redelijk wat dingen ervan voor half geld. Alleen de 'wannebee' audiofielen zeiken het af, de doorsnee consument vindt het altijd mooi voor het oog en leuk om te horen.
    Ik begrijp best wel wat je bedoeld, ik heb Bose nergens echt slecht genoemd, maar ik heb het ook nergens echt goed genoemd, wel slechte prijs kwaliteits verhouding vermeld. Je kan veel beter voor je geld krijgen, en dat weet iedere kenner gewoon, daar hoeven we niet om heen te draaien.

    Ik ben geen audiofiel en al helemaal geen "wannabee" audiofiel en ook niet iemand die zegt dat dit moet of dat moet of dat moet zo, al geef ik wel adviezen hoe iemand zijn setup zoveel mogelijk naar zijn EIGEN smaak kan instellen, want het fijnst van audio genieten is dat het klinkt zoals je dat zelf het aller prettigst vind, dat krijg je natuurlijk het beste voor elkaar als daar ook je spulletjes geschikt voor zijn.

    Ik ken ook het gezegde klein maar fijn en beter een kleine die kietelt dan een grote die zeer doet, het is maar waar je van houd Toch denk ik dat ieder zinnig mens waarde voor zijn centjes wil, het over de balk gooien is makkelijk, zinnig besteden niet altijd, al komen er bij deze hobby natuurlijk wel een aantal andere zaken spelen.
    Have fun and enjoy your collection

  2. #27

    Standaard

    Volgens mij helpen we hier de TS niet mee, er wordt namelijk niet inhoudelijk verder bijdragen geleverd waardoor hij zijn set kan aansluiten in de laatste paar reacties. We kunnen het beste hier erover ophouden en indien wenselijk in een apart topic verder discusseren over Bose in het algemeen.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Volgens mij helpen we hier de TS niet mee, er wordt namelijk niet inhoudelijk verder bijdragen geleverd waardoor hij zijn set kan aansluiten in de laatste paar reacties. We kunnen het beste hier erover ophouden en indien wenselijk in een apart topic verder discusseren over Bose in het algemeen.
    Heb TS verwezen naar de gebruiksaanwijzing en de pagina, TS kan vermelden wat zij(mams) niet begrijpt uit de gebruiksaanwijzing en daar wil ik best een toelichting in geven, maar als ik het idee heb dat een gemakzuchtige doos(zenkoper/ster) ons voor haar/zijn karretje wil spannen, dan heb ik daar geen zin in.

    Heb al een paar Bose eigenaren op weg geholpen, maar wil wel dat die gemakzuchtigen zelf ook wat moeite doen (BTW, dacht ook allen met succes, en met prikkelen om er ook zelf wat moeite in te steken, heb nog geen huisbezoek hoeven afleggen )
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard G Bekijk bericht
    misschien ook off-topic: maar ik denk dat het meer zo zit met Bose.
    Bose speakers zijn klein en dat is de reden dat een hoop mensen ze willen hebben. Tuurlijk, ik kan voor een deel minder geld beter GELUID (wat eigenlijk ook persoonlijk is, maar een grote fullrange speaker kan nu eenmaal een groter frequentiespectrum weergeven dan kleine) in de huiskamer brengen, maar dit zorgt wel voor grotere speakers.
    Zelfs met kleine luidsprekers is het mogelijk om een groot frekwentiespectrum weer te geven, maar dan moet er wel een sub bij en het gehoor daar op aangepast worden. Het enige probleem is, dat dit vaak meer moeite kost, waardoor je niet zo makkelijk in en uit de beleving kunt stappen. Hoe makkelijk dit gaat is vaak (ook) afhankelijk van de weergave-kwaliteit van de set. In het geval van Bose valt het best wel mee, omdat dit merk vaak hoogwaardige weergevers in een resonantie-arme behuizing plaatst en het geluidsbeeld door gebruik van DSP's afstemd is voor de gemiddelde luisteraar.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Een belangrijk voordeel van een Bose systeem is dat het klein is. Daardoor zal het ongetwijfeld populair zijn want vrouwen en grote speakers in de huiskamer is over het algemeen geen gelukkige combinatie.
    Dat het bij vrouwen populair is, heeft dus meer te maken met de vormgeving, het formaat van het geluidsbeeld en het feit dat je zelf weinig hoeft te stellen. Systemen van Bose zijn daarom zeer geschikt voor mensen die meteen na het installeren een goede weergave willen of denken dat ze alles al gehoord hebben. Anders gezegd: de beginners of de eindigers.

    Aan de andere kant mag je als koper van een Bose-set verwachten dat deze lang(er) mee gaat en dat je een service krijgt die bij de prijs hoort en de set dus niet na 5 jaar al afgeschreven is door bvb een defekt, zelfs als deze tweedehands is. Het is daarom vreemd dat deze TS niet door Bose geholpen wordt en er in dit topic weer gediscusseerd wordt over een merk.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Zelfs met kleine luidsprekers is het mogelijk om een groot frekwentiespectrum weer te geven, maar dan moet er wel een sub bij en het gehoor daar op aangepast worden. Het enige probleem is, dat dit vaak meer moeite kost, waardoor je niet zo makkelijk in en uit de beleving kunt stappen. Hoe makkelijk dit gaat is vaak (ook) afhankelijk van de weergave-kwaliteit van de set. In het geval van Bose valt het best wel mee, omdat dit merk vaak hoogwaardige weergevers in een resonantie-arme behuizing plaatst en het geluidsbeeld door gebruik van DSP's afstemd is voor de gemiddelde luisteraar.


    Dat het bij vrouwen populair is, heeft dus meer te maken met de vormgeving, het formaat van het geluidsbeeld en het feit dat je zelf weinig hoeft te stellen. Systemen van Bose zijn daarom zeer geschikt voor mensen die meteen na het installeren een goede weergave willen of denken dat ze alles al gehoord hebben. Anders gezegd: de beginners of de eindigers.

    Aan de andere kant mag je als koper van een Bose-set verwachten dat deze lang(er) mee gaat en dat je een service krijgt die bij de prijs hoort en de set dus niet na 5 jaar al afgeschreven is door bvb een defekt, zelfs als deze tweedehands is. Het is daarom vreemd dat deze TS niet door Bose geholpen wordt en er in dit topic weer gediscusseerd wordt over een merk.
    Bij de gemiddelde consument zal een surround set meer niet dan wel in gebruik zijn en dat het compromis dan op de (subjectieve)kwaliteit van het geluid valt is wellicht een logische.

    Uit mijn eigen ervaring met Bose kan ik enkel stellen dat de TS geen contact heeft gehad met de klantenservice van dit bedrijf.

    Inmiddels ben ik de bezitter van 3 Bose apparaten waarvan 1 ruim ná garantie periode service heeft ontvangen. Apparaat werd thuis afgehaald, gerepareerd en weer retour gebracht. Ik ben dus als consument zeer tevreden over de service van dit bedrijf.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Bij de gemiddelde consument zal een surround set meer niet dan wel in gebruik zijn en dat het compromis dan op de (subjectieve)kwaliteit van het geluid valt is wellicht een logische.

    Uit mijn eigen ervaring met Bose kan ik enkel stellen dat de TS geen contact heeft gehad met de klantenservice van dit bedrijf.
    Dat zou ook een logische verklaring kunnen zijn, maar vanwege het feit dat veel moderne TV op het gebied van geluid geen goede weergave kunnen bieden, is dit minder logisch. Veel mensen laten het geluid daardoor steeds vaker via de set weergeven, ondanks dat veel goedkope sets niet veel aan toe kunnen voegen aan de kwaliteit daarvan.

    Of TS contakt met Bose zelf op heeft genomen, is voor mij ook niet helemaal duidelijk:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mutti Bekijk bericht
    Ben bij bose geweest, die vertelde mij dat ik een tulp stekker kan proberen, maakt niet uit wat voor een, al is het de witte van een audiokabel.
    Het zou kunnen zijn dat hij/zij misschien dit in een winkel gevraagd heeft aan iemand die daarvoor opgeleid was. Vaak zijn dit ook verkopers die er niet zo veel verstand van hebben als wij en daardoor ook een standaard-antwoord geven op een bijzondere vraag. Als dit het geval is, hoop ik dat TS(Mutti) dit ook begrijpt en dat hij/zij alsnog contakt opneemt met Bose zelf.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-12-2012 om 15:39
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #32

    Standaard

    Je bent een echte kenner, met je:wees niet zo gemakzuchtig!! Het blijkt dus dat philips en bose elkaar tegenwerken. De hdmi werkt dus niet. Ik heb nu een nieuwe kabel gekocht, een 3x cinch videoverbindingskabel, en nu werkt alles ok. Dus wie is er nu gemakzuchtig? Ik in ieder geval niet. Dank. Ps ben bij mediamarkt geweest, en ben beter geholpen als bij de bose dealer
    Laatst aangepast door Mutti : 21-12-2012 om 17:53

  8. #33

    Standaard

    Ik ben bij de bose dealer geweest, had al een slechte smaak over deze verkoper, hij scheepte mij eigenlijk af met dat gele kabeltje. Ik vroeg of ik de bose kon brengen voor reparatie, maar dat kon niet, ik moest maar naar de winkel waar ik de set gekocht had!! Lekker klantvriendelijk ook. De winkel waar hij gekocht is, ligt 150 km verderop.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mutti Bekijk bericht
    Je bent een echte kenner, met je:wees niet zo gemakzuchtig!! Het blijkt dus dat philips en bose elkaar tegenwerken. De hdmi werkt dus niet. Ik heb nu een nieuwe kabel gekocht, een 3x cinch videoverbindingskabel, en nu werkt alles ok. Dus wie is er nu gemakzuchtig? Ik in ieder geval niet. Dank. Ps ben bij mediamarkt geweest, en ben beter geholpen als bij de bose dealer
    Ik weet niet of ik de eer heb om als de echte kenner te worden aangesproken, ik wil niet naast mijn schoenen gaan lopen

    Als we een specifiek iemand op het forum benaderen doen we dat meestal met het @ teken en degene die we willen aanspreken zijn of haar forumnaam, maar dat even ter info.

    HDMI is af en toe een draak, het kent zijn fratsen, maar over het algemeen is het wel aan de praat te krijgen, al moet je dan soms bepaalde volgordes van aanzetten in de gaten houden, ook dien je soms over geduld te beschikken, het werkt in ieder geval niet direct, er dient een "handshake" gemaakt te worden en sommige apparaten hebben daar wat meer tijd voor nodig.

    Oke, je bent zelf helaas onduidelijk in je info, wil best wel helpen, kost me echt heel veel tijd om het goed te doen en de beloning daarvoor is hier op het forum zelfs soms nog niet eens een antwoord op de postings waar veel tijd is ingestoken

    Wat wil ik weten:

    1 Op Marktplaats gekocht..... zou me wat, is geen relevante info, wil meer weten, nieuw gekocht, of gebruikt gekocht, leeftijd apparaat, zit er nog garantie op als het een gebruikt apparaat betreft of niet. De staat van het apparaat en of je er zelf wel een goed idee bij had....
    2 Heb je aan de hand gewerkt van de gebruiksaanwijzingen, wat was er dat je niet begreep, dus van alle apparaten in de combinatie die niet willen werken.
    3 Het verzoek om de juiste termologie te gebruiken, iets omschrijven naar zelf bedachte termen maakt het alleen maar verwarrend.

    Oke wat bedoel je met dit:

    een 3x cinch videoverbindingskabel

    is dat een component verbinding?

    of

    een composiet verbinding?

    Als je deze vraag daadwerkelijk kunt beantwoorden komen we ter zake
    Have fun and enjoy your collection

  10. #35

    Standaard

    Ik denk dat het probleem al opgelost is.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mutti Bekijk bericht
    Je bent een echte kenner, met je:wees niet zo gemakzuchtig!! Het blijkt dus dat philips en bose elkaar tegenwerken. De hdmi werkt dus niet. Ik heb nu een nieuwe kabel gekocht, een 3x cinch videoverbindingskabel, en nu werkt alles ok. Dus wie is er nu gemakzuchtig? Ik in ieder geval niet. Dank. Ps ben bij mediamarkt geweest, en ben beter geholpen als bij de bose dealer
    Gemakzuchtig is naar een winkel gaan en een set kopen die weinig kost en gaan klagen als het geluid en de mogelijkheden daarvan niet bevallen of binnen de verwachte levensduur defekt is. Wanneer je 150KM hebt gereisd om een aankoop op te halen, ben je dat niet. Het is dan te hopen dat die 150KM niet voor niets zijn geweest, maar dat geldt ook voor nieuwe produkten die van een nog grotere afstand komen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-12-2012 om 14:51
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #36

    Standaard

    Opgelost?

    met een 3x cinch kabel die net zo goed een composiet kabel kan zijn waarbij ook de audio analoog is aangesloten.....

    De weg van de minste weerstand om dat zomaar aan te nemen, als de HDMI niet werkt, dan is er nog steeds niets opgelost, ook al doet ie het....

    Overigens...... met een full HD TV kijken naar DVD beelden, ach, misschien is het idd wel opgelost als je toch geen bal om kwaliteit geeft, koop je tenslotte een Bose voor met DVD ipv BR speler .......of toch niet

    Als een auto rijdt op maar een deel van zijn cilinders, dan rijd hij wel, maar gaat het dan wel goed.... zoiets heb je met audio toch ook, je wilt het toch wel zo optimaal mogelijk aan het werk hebben lijkt mij.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Ja daar geef ik je gelijk in dvdprofilersfilmgek. Enige wijze waarop Mutti het nog voor beeldkwaliteit goed kan aansluiten is:

    Losse blurayspeler met hdmi naar de tv en vanuit de speler of de tv met een optische kabel naar de Bose gaan. Dan is het voor zon 321 combinatie nog het beste aangesloten.

  13. #38

    Standaard Bose

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het probleem met Bose is dat je veel teveel betaald voor de kwaliteit die ze niet leveren maar wel over ouwehoeren in tich-duizend vrouwenblaadjes. Je betaald voor de slappe praatjes die Bose in deze blaadjes meld, helaas houd Bose dat hardnekkig vol en als de slachtoffers het maar vaak genoeg tegenkomen dan gaan ze er ook nog in geloven ook. Het is ongelooflijk maar waar, de naamsbekendheid onder vrouwen is dan ook onvoorstelbaar groot, vraag het eerste de beste vrouw die niets weet over audio naar een merk en ze zal in 80 van de 100 gevallen Bose kwetteren....

    Bose loopt jaren achter op het gebied van aansluitingen en je komt hier regelmatig mensen tegen die niet eens in staat zijn om de simpele gebruiksaanwijzing van zo'n alles in 1x weggooibarrel te lezen, moeilijk kan het niet zijn want Bose vermeld alles behalve de technische onvolkomenheden die het heeft.

    Ach, misschien is Bose voor veel mensen wel een oplossing, maar hij is gewoon veel te duur voor wat je er voor krijgt en daar wringt de schoen.
    Hallo,

    Moest wel even lachen om deze reactie door een ervaring die ik laatst zelf meemaakte,was met de vrouw bij een audiozaak voor een set nieuwe speakers,was al bijna rond met de verkoper over een set Castle speakers toen volkomen onverwacht mijn schat ineens over Bose acoustimasch speakers begon te oreren omdat ze zo klein en onopvallend zijn.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mutti Bekijk bericht
    Ik ben bij de bose dealer geweest, had al een slechte smaak over deze verkoper, hij scheepte mij eigenlijk af met dat gele kabeltje. Ik vroeg of ik de bose kon brengen voor reparatie, maar dat kon niet, ik moest maar naar de winkel waar ik de set gekocht had!! Lekker klantvriendelijk ook. De winkel waar hij gekocht is, ligt 150 km verderop.

    Nu zou je kunnen denken, logisch dat de winkel het apparaat niet terugneemt het is namelijk niet bij ze gekocht. Het is echter zeer klantonvriendelijk dat ze deze set niet retour nemen, Bose handelt het vervoer namelijk af en het kost de winkelier hooguit wat tijd en administratie.

    Dat je wellicht een hele goeie naam opbouwt , daar lijkt de gemiddelde winkelier nog maar weinig om te geven tegenwoordig.

    Maar in plaats van hier te mekkeren, kun je natuurlijk Bose ook gewoon even bellen. Lost waarschijnlijk meer op dan hier verder discussiëren.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Maar in plaats van hier te mekkeren, kun je natuurlijk Bose ook gewoon even bellen. Lost waarschijnlijk meer op dan hier verder discussiëren.
    Hij is de TS, dus op zich mag hij wel een beetje mekkeren over Bose omdat het voor hem niet opgelost is. En de door jou gequote reactie is van 2 weken terug, dus je kritiek is een beetje mosterd na de maaltijd....

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •