Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 34567891011 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 252 worden weergegeven.
  1. #151

  2. #152
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Wat een verschil. Hele mooie transfer. Gewoon weer een nieuwe beleving.

  3. #153

    Standaard

    Volgens de screenshots is er inderdaad een groot verschil. Indrukwekkend.

    Maar wat ik niet versta is dat het beeld van de screenshots van de dvd zo slecht is. Ik herinner me niet dat het zo slecht was. Integendeel, ik dacht dat he beeldskwaliteit van de dvd beter was dan deze screenshots. Is mijn dvdspeler en plasmascherm zo goed?

  4. #154
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Volgens de screenshots is er inderdaad een groot verschil. Indrukwekkend.

    Maar wat ik niet versta is dat het beeld van de screenshots van de dvd zo slecht is. Ik herinner me niet dat het zo slecht was. Integendeel, ik dacht dat he beeldskwaliteit van de dvd beter was dan deze screenshots. Is mijn dvdspeler en plasmascherm zo goed?
    Dat komt omdat je nu Blu-ray gewend bent en alles op een groot scherm tovert.
    Bekijk de DVD nog maar eens een keertje.

  5. #155

    Standaard

    Zo slecht is de DVD nu ook niet, hoor! Lees hier de recensie op dvd.nl nog maar eens. Ik weet ook niet altijd wat ik van die screenshot-vergelijkingen moet vinden.

  6. #156

    Standaard

    Je moet het ook wel per medium blijven bekijken. De DVD van Schindler's List was - voor een DVD - erg goed qua beeld en geluid. Nu bij Blu-ray geldt hetzelfde.

  7. #157

    Standaard

    Dat is nu de reden dat ik al sinds ik blu ray heb, geen ene DVD meer aankoop, zonde van het geld.

  8. #158

  9. #159

    Standaard

    Moeten we nog 6 weken wachten?

  10. #160

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Dat is nu de reden dat ik al sinds ik blu ray heb, geen ene DVD meer aankoop, zonde van het geld.
    dvd's wat is dat? kan je dat eten?

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aruba75 Bekijk bericht
    Die subs hadden wel wat subtieler gemogen. Het halve beeld wordt onderhand gevuld. Of is dit de slechtziende instelling?
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  12. #162

    Standaard

    Af en toe is de schaduwdetail toch wel wat matig van de US blu-ray. http://i.imgur.com/cx8laIb.jpg (lijkt wel een compressie probleempje)

    http://i48.tinypic.com/v5jvo7.png+ http://i47.tinypic.com/zyhidc.png + http://i49.tinypic.com/23uwso9.png
    Maar over het algemeen wel goed beeld.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 26-02-2013 om 13:06

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Af en toe is de schaduwdetail toch wel matig van de US blu-ray. Maar over het algemeen wel goed beeld.
    Gelukkig krijgt het beeld ook nog 5/5 en 4.5/5 scores van respectievelijk Highdefdigest en bluray.com want anders zou ik haast denken dat je een punt zou hebben . Zo te zien lijkt mij dit een geweldige transfer en ga ik mijn oude US dvd zeker upgraden. De plexiglas case blijft uiteraard wel staan...

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Volgens de screenshots is er inderdaad een groot verschil. Indrukwekkend.

    Maar wat ik niet versta is dat het beeld van de screenshots van de dvd zo slecht is. Ik herinner me niet dat het zo slecht was. Integendeel, ik dacht dat he beeldskwaliteit van de dvd beter was dan deze screenshots. Is mijn dvdspeler en plasmascherm zo goed?
    Komt denk ik doordat ze de screenshots inzoomen, als je de DVD in beweging ziet op een normale afstand is er niks aan de hand. Maar je gaat een DVD niet op neus afstand zitten bekijken natuurlijk.

  15. #165
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Komt denk ik doordat ze de screenshots inzoomen, als je de DVD in beweging ziet op een normale afstand is er niks aan de hand. Maar je gaat een DVD niet op neus afstand zitten bekijken natuurlijk.
    Nee hoor. Ze gooien gewoon de DVD en Blu-ray in de computer en maken hoogwaardige screenshots. Beeldverhoudingen blijven hetzelfde. Er wordt niet ingezoomd.

    Het is echt een wereld van verschill. Maar goed dat moet je straks zelf maar ervaren.

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Nee hoor. Ze gooien gewoon de DVD en Blu-ray in de computer en maken hoogwaardige screenshots. Beeldverhoudingen blijven hetzelfde. Er wordt niet ingezoomd.

    Het is echt een wereld van verschill. Maar goed dat moet je straks zelf maar ervaren.
    Natuurlijk is het een groot verschil, dat was mijn punt ook helemaal niet. Ik bedoel alleen dat ik het vergelijken van DVD screenshots met blu-ray screenshots soms jammer vind. Want in beweging ziet het er echt niet zo slecht uit als je het van een normale afstand bekijkt. Nu wanneer er screenshots worden gemaakt en vergeleken worden dan zit je met je neus op een computer beeldscherm te kijken, dat doe je normaal toch ook niet wanneer je een DVD op je TV bekijkt. Het is logisch dat high-res screenshots van een blu-ray er van dichtbij er vele malen beter uit zien, daar bestaat geen twijfel over.

    Maar goed de transfer van deze film is duidelijk indrukwekkend, jammer dat het een vreselijk overschatte zeik film is. Ik sla deze over.
    Laatst aangepast door JT H. : 26-02-2013 om 15:40

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Maar goed de transfer van deze film is duidelijk indrukwekkend, jammer dat het een vreselijk overschatte zeik film is. Ik sla deze over.
    Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen mening dus ook jij maar vergeet één ding niet wanneer je dit een zeikfilm noemt. Het genre staat je misschien niet aan maar dit is een waargebeurd verhaal en deze film gaat dus wel over in mijn ogen de zwartste periode in de geschiedenis van onze mensheid en ik vind persoonlijk dat jouw mening nogal beledigend overkomt, zeker voor de slachtoffers van deze oorlog.


  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen mening dus ook jij maar vergeet één ding niet wanneer je dit een zeikfilm noemt. Het genre staat je misschien niet aan maar dit is een waargebeurd verhaal en deze film gaat dus wel over in mijn ogen de zwartste periode in de geschiedenis van onze mensheid en ik vind persoonlijk dat jouw mening nogal beledigend overkomt, zeker voor de slachtoffers van deze oorlog.
    Zeikfilm is misschien wat ongelukkig uitgedrukt, het lijkt me logisch dat ik niet doel op het inhoudelijke van de film en dat ik het niet beledigend bedoelde (zucht dat ik dat moet uitleggen). Ik doel natuurlijk op de vorm, het is lang geleden dat ik hem gezien heb maar van wat ik me herinner vond ik het allemaal wat over-sentimenteel. Het is niet mijn favoriet in het "oorlog/2e wereld oorlog genre". Ik vond The Pianist bijvoorbeeld geslaagder. Maar ik zal de film ooit eens een herkijk gunnen.
    Laatst aangepast door JT H. : 26-02-2013 om 19:23

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen mening dus ook jij maar vergeet één ding niet wanneer je dit een zeikfilm noemt. Het genre staat je misschien niet aan maar dit is een waargebeurd verhaal en deze film gaat dus wel over in mijn ogen de zwartste periode in de geschiedenis van onze mensheid en ik vind persoonlijk dat jouw mening nogal beledigend overkomt, zeker voor de slachtoffers van deze oorlog.
    Hij geeft zijn mening, dus dat kan nooit een belediging zijn...

    Ik zag deze film toen ik nog op school zat, en was toen erg onder de indruk, zelfs als jonge knul.
    Deze komt er zeker in...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  20. #170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Natuurlijk is het een groot verschil, dat was mijn punt ook helemaal niet. Ik bedoel alleen dat ik het vergelijken van DVD screenshots met blu-ray screenshots soms jammer vind. Want in beweging ziet het er echt niet zo slecht uit als je het van een normale afstand bekijkt. Nu wanneer er screenshots worden gemaakt en vergeleken worden dan zit je met je neus op een computer beeldscherm te kijken, dat doe je normaal toch ook niet wanneer je een DVD op je TV bekijkt. Het is logisch dat high-res screenshots van een blu-ray er van dichtbij er vele malen beter uit zien, daar bestaat geen twijfel over.
    Bewegend beeld geeft inderdaad andere indruk.
    Meesten zitten niet met hun neus op de TV, maar TV is meestal wel groter dan PC scherm dus relatieve afstand kan vergelijbaar zijn.
    HR screens van blu-ray zien er echt niet altijd beter uit dan DVD hoor (i/h algemeen dan, wel beter bij deze film), helaas.

  21. #171

    Standaard

    We zullen het eens bekijken, als de blu-ray in mijn bezit zal zijn.

  22. #172

    Standaard

    Toch weer 2 uitvoeringen verkrijgbaar: de gewone versie 18,99 euro

    En voor de Limited Edition 29,99 euro ( zijn er maar een paar 1000 stuks van ).

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MatrixTom Bekijk bericht
    Wat een verschil man ! Bluray komt er zeker in.......prachtige film die je vaak kunt kijken.

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Toch weer 2 uitvoeringen verkrijgbaar: de gewone versie 18,99 euro

    En voor de Limited Edition 29,99 euro ( zijn er maar een paar 1000 stuks van ).
    Wat is het verschil tussen deze 2?

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Wat is het verschil tussen deze 2?
    Zoals ik al zei: Limited Edition versie, ofwel een aantal duizend stuks verkrijgbaar, en zal dus net zoals AMAZON UK VERSIE al gauw UITVERKOCHT zijn.

    En verder extra poster en 3 fotocards ( en boekje )

Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 34567891011 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •