Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Waar zijn de Blu-Ray extras?

    Waarom worden 80% van de Blu-Ray discs hier uitgebracht zonder extra features, terwijl de buitenlandse releases vaak bomvol zitten? Vaak zit er niet eens een keuzemenu op, maar gaat de disc van reclames direct over in de film... Zeer teleurstellend dat extras vaak vergeten worden bij een Nederlandse release.

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Ze te horen koop je veel DutchFilmWorks & E1 titels?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Waarom worden 80% van de Blu-Ray discs hier uitgebracht zonder extra features, terwijl de buitenlandse releases vaak bomvol zitten? Vaak zit er niet eens een keuzemenu op, maar gaat de disc van reclames direct over in de film... Zeer teleurstellend dat extras vaak vergeten worden bij een Nederlandse release.
    Dat is meestal met DFW en eOne uitgaves, het zijn budget blu-ray uitgaves, dus meestal minder kwaliteit en geen extra's.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Ze te horen koop je veel DutchFilmWorks & E1 titels?
    Nee, ik importeer meestal mijn Blu-Rays, mede omdat de NL uitgaves geen tot weinig extras - itt de buitenlandse releases - hebben. Het beperkt zich overigens niet alleen tot DFW en E1, maar ook bv Disney, zoals The Avengers. Extras op de US BR zijn ruim vertegenwoordigd, terwijl de NL release het met veel minder moet doen.

  5. #5

    Standaard

    Gebeurt niet alleen bij DFW of eOne, Chinatown heeft bijvoorbeeld heeft ook geen extras, de US versie wel.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Gebeurt niet alleen bij DFW of eOne, Chinatown heeft bijvoorbeeld heeft ook geen extras, de US versie wel.
    Klopt. Paramount heeft om een of andere reden besloten om voortaan alle extra's weg te laten op alle catalogustitels bij internationale uitgaves.

  7. #7

    Standaard

    Het kost allemaal teveel.
    Er wordt hier steeds meer bezuinigd op extra's ook op DVD.
    In het begin van het DVD tijdperk zat bij vele uitgave nog een boekwerkje,
    maar dat wordt ook steeds minder.

  8. #8

    Standaard

    In aanvulling op navarone:

    Distributeurs, dus ook de Nederlandse verspreiders van BluRay schijfjes aan winkels, moeten aan de internationale eigenaar van de filmtitel rechten betalen. Zij moeten ook apart betalen voor de rechten van extra's die die eigenaar aanbiedt voor op de lokale (NL) BluRay.

    Dus als de NL zijn winst wil maximaliseren, of, simpeler, denkt te weinig titels te verkopen om uit zijn marge de rechten voor die extra's te kunnen betalen, dan doet 'ie het niet. Bedenk daarbij dat de NL distributeur al extra geld kwijt is omdat 'ie NL ondertitels moet laten maken --in sommige gevallen zelfs nasynchronisatie-- en daarom al een speciale versie moet laten persen. Zelfs de grote 'jongens' als Warner en Paramount kunnnen wel een aantal landen combineren voor een persing, maar de extra kosten voor nasynchronisatie/ondertiteling hebben zij net zo goed.

    Je kunt van een winkel, groothandel of distributeur niet verwachten dat zij een titel verliesgevend gaan verkopen.
    Laatst aangepast door EricO : 12-12-2012 om 18:45 Reden: spelcorrecties + aanvulling
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Nee, ik importeer meestal mijn Blu-Rays, mede omdat de NL uitgaves geen tot weinig extras - itt de buitenlandse releases - hebben. Het beperkt zich overigens niet alleen tot DFW en E1, maar ook bv Disney, zoals The Avengers. Extras op de US BR zijn ruim vertegenwoordigd, terwijl de NL release het met veel minder moet doen.
    Ik weet niet hoor maar op The Avengers staan gewoon extra's... Ook op de NL release...

    Voordeel is verder dat op zat US releases ook gewoon NL ondertitels zitten dus in principe is het net alsof je em gewoon in NL hebt gehaalld dan, minus de Nederlandse teksten op de hoes.
    Maar deert dat je niet dan zie ik het probleem niet qua extra's... Zijn trouwens zat titels waar wel gewoon extra's op zitten en niet zo'n klein beetje ook...

    Tis niet echt minder aan het worden vind ik, integendeel... Zowiezo de grote big budget releases zitten er zeker op, kan ook haast niet anders, want daar lopen ze ook veel minder risico mee.

    Maar dat was int begin van het dvd tijdperk ook hoor... Zijn ook zat titels waar gewoon niks nada noppes aan extra's op staat... soms nog niet eens een trailertje....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tranceguy Bekijk bericht
    Ik weet niet hoor maar op The Avengers staan gewoon extra's... Ook op de NL release...

    Voordeel is verder dat op zat US releases ook gewoon NL ondertitels zitten dus in principe is het net alsof je em gewoon in NL hebt gehaalld dan, minus de Nederlandse teksten op de hoes.
    Maar deert dat je niet dan zie ik het probleem niet qua extra's... Zijn trouwens zat titels waar wel gewoon extra's op zitten en niet zo'n klein beetje ook...

    Tis niet echt minder aan het worden vind ik, integendeel... Zowiezo de grote big budget releases zitten er zeker op, kan ook haast niet anders, want daar lopen ze ook veel minder risico mee.

    Maar dat was int begin van het dvd tijdperk ook hoor... Zijn ook zat titels waar gewoon niks nada noppes aan extra's op staat... soms nog niet eens een trailertje....
    The Avengers lijkt me voor de uitgever een 'veilige' titel om uit te geven; met zo'n release als met deze film, maken ze toch wel winst.

    Verder ben ik het zeer met Pastichio Rocker eens. Ik verbaasde me ook zeer over dit feit. Zo hebben titels als 'Amelie', 'The Road' en 'Pan's Labyrinth' hier geen/nauwelijks extra's, en zo kan ik nog wel meer titels opnoemen.

    Ik kan er ergens begrip voor opbrengen, maar de teleurstelling overheerst.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tranceguy Bekijk bericht
    Ik weet niet hoor maar op The Avengers staan gewoon extra's... Ook op de NL release...
    Klopt, maar mijn punt was dat de US uitgave van The Avengers alle extras bevat, waaronder een commentaartrack. De Nederlandse uitgave moet het doen met slechts een paar karige features en de scene tussen Loki en Agent Coulson schijnt ook gecensureerd te zijn.

    Het merendeel van de Blu-Rays die ik in de winkel zie liggen bevatten weinig tot geen extra's, itt de buitenlandse uigaven.

    Vreemde is ook dat de oudere NL dvd release vaak meer special features bevatten dan de nieuwere Blu-Ray. De Alien reeks om maar eens wat te noemen. Quadrilogy op DVD, kaal op Blu-Ray. Amerika krijgt van Ridley Scott's Legend de Ultimate Edition (met daarop de director's cut en biosversie + rits extras), Nederland alleen de bioscoopversie van 90 minuten en verder niets.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 13-12-2012 om 00:46

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Klopt, maar mijn punt was dat de US uitgave van The Avengers alle extras bevat, waaronder een commentaartrack. De Nederlandse uitgave moet het doen met slechts een paar karige features en de scene tussen Loki en Agent Coulson schijnt ook gecensureerd te zijn.

    Het merendeel van de Blu-Rays die ik in de winkel zie liggen bevatten weinig tot geen extra's, itt de buitenlandse uigaven.

    Vreemde is ook dat de oudere NL dvd release vaak meer special features bevatten dan de nieuwere Blu-Ray. De Alien reeks om maar eens wat te noemen. Quadrilogy op DVD, kaal op Blu-Ray. Amerika krijgt van Ridley Scott's Legend de Ultimate Edition (met daarop de director's cut en biosversie + rits extras), Nederland alleen de bioscoopversie van 90 minuten en verder niets.
    De eerste uitgave van de Alien box is precies het zelfde als de uitgave in Amerika en U.K. qua inhoud.
    Er is daarna nog een nieuwe uitgave gekomen met 4 discs ipv. 6.
    Deze uitgave is niet alleen in Nederland verschenen.
    En de Nederlandse versie van The Avengers schijnt uncut te zijn.
    Laatst aangepast door Roger B. : 13-12-2012 om 09:42

  13. #13

    Standaard

    Hier zie je screenshots van de uncutte en gecutte versie. Ik meen mij te herinneren dat wij gewon de uncut scene op de BD hebben staan.
    Daarnaast, noem me maar gek , ik vind het wel geinig dat er verschillende releases worden uitgebracht. Bij dvd vond ik het ook wel een sport om de beste te vinden en die vervolgens te verkrijgen en nu bij BD vind ik dat ook wel leuk om te doen. Soms ga ik voor de makkelijke weg en bestel de NL versie (die soms dezelfde of een betere versie is) maar soms ga ik ook voor een Regio A. Als er maar tenminste engelse ondertitels op zitten, das mn minimumeis....
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 13-12-2012 om 09:56

  14. #14

    Standaard

    De Nederlandse versie van Legend staan ook 2 versies van de film op.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    De Nederlandse versie van Legend staan ook 2 versies van de film op.
    Waarom staat dat niet op de BR cover dan? Daar staat alleen de biosversie op en nergens wordt iets genoemd over de director's cut.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Waarom staat dat niet op de BR cover dan? Daar staat alleen de biosversie op en nergens wordt iets genoemd over de director's cut.
    Is een coverfou"t.
    Van dvdcompare:
    OVERALL: Draw

    The US release includes the US Theatrical Cut, Director's Cut with a DTS-HD Master Audio 5.1 track and several extras while the Dutch release includes the European Theatrical Cut and the Director's Cut with a Dolby Digital 5.1 track.

  17. #17

    Standaard

    *SCHOP*

    Je wordt hier in Nederland gewoon telkens keihard genaaid als filmliefhebber. Eerst presteert Universal het om The World's End niet in de bios uit te willen brengen hier (want ze verwachten niet dat de film het goed zal doen in de bios), daarna gaan ze toch overstag en gooien ze de film in wel liefst 10 bioscopen voor een paar weken, dan moeten we gvd ook nog eens een half jaar langer wachten tot de film op dvd/blu-ray uitkomt en wanneer de film dan eindelijk in de winkels ligt hebben we weer eens te maken met een ontzettend verminkte uitgave. Kom op Universal, wat is dit voor shit!! Geen wonder dat de dvd en blu-ray markt hier op zijn gat ligt. Daar hebben jullie eigenhandig aan bijgedragen, PRUTSERS!!! Nou moet ik weer gaan importeren, en dat is verdomde lastig als je geen credit card hebt...

    BENELUX Release

    Commentaries:

    Audio commentary with screenwriter/director Edgar Wright and co-writer/actor Simon Pegg

    Extras:
    Completing the Golden Mile – The Making of 'The World's End'" documentary
    Deleted scene


    UK & US Release

    Commentaries:

    Audio commentary with screenwriter/director Edgar Wright and co-writer/actor Simon Pegg
    Audio commentary with screenwriter/director Edgar Wright and director of photography Bill Pope
    Audio commentary with actors Simon Pegg, Nick Frost and Paddy Considine

    Extras:
    "U-Control" Storyboard Picture-in-Picture interactive feature
    Completing the Golden Mile – The Making of 'The World's End'" documentary
    Deleted scene
    Outtakes reel
    Alternate edits reel
    "Director at Work" featurette
    "Pegg + Frost = Fried Gold" featurette
    "Friends Reunited" featurette
    "Three Flavours Cornetto Trilogy" featurette
    "Filling in the Blanks: The Stunts and FX of 'The World's End'" featurette
    2 animatics
    "Hair and Make-up" test footage
    Rehearsal Footage
    "VFX Breakdown" featurette
    "Bits & Pieces" featurette
    "There's Only One Gark King – Osymyso's Inibri-8 Mega Mix" music montage
    "Signs & Omens" featurette
    "Edgar & Simon's Flip Chart" featurette
    "TV Safe Version" featurette
    5 Image galleries (slideshows)
    UK Theatrical Trailer
    "Domestic" Theatrical Trailer
    "Newton Haven" promo spot
    "The Man Who Would be (Gary) King" re-cut trailer
    3 TV spots
    Ultraviolet Digital Copy
    The World's End DVD

  18. #18

    Standaard

    Creditcard aanvragen is niet zo heel moeilijk, en anders kan je gewoon via ebay/paypal kopen.

  19. #19

    Standaard

    Of een Prepaid card aanvragen (http://g.skrill.com/mastercard/nl/?r...FSMYwwodykoAVQ), die je kan opladen met IDEAL.

    Kost 10 Euro per jaar!

  20. #20

    Standaard

    Bedankt voor de link, maar dat is niet mijn punt. Mijn punt is dat (vooral) Nederland constant wordt benadeeld wanneer het op films en special features aankomt. The World's End dient slechts ter voorbeeld.

    En dit is ook een erg interessant artikel van Empire: Are The Studios Trying To Kill Blu-Ray?

  21. #21

    Standaard

    Zijn dat echt de enige extra's op de NL release van The World's End? Universal heeft ook wel eens de neiging om (zeker bij zo'n lange lijst) niet alle extra's te vermelden op de hoes...

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Bedankt voor de link, maar dat is niet mijn punt. Mijn punt is dat (vooral) Nederland constant wordt benadeeld wanneer het op films en special features aankomt. The World's End dient slechts ter voorbeeld.

    En dit is ook een erg interessant artikel van Empire: Are The Studios Trying To Kill Blu-Ray?
    Kuch, lees deze oude topic eens!!!!

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?8...ill+Blu-Ray%3F

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RWLover Bekijk bericht
    Zijn dat echt de enige extra's op de NL release van The World's End? Universal heeft ook wel eens de neiging om (zeker bij zo'n lange lijst) niet alle extra's te vermelden op de hoes...
    De Duitse website van Universal maakt in ieder geval ook alleen melding van drie extra's. DVD Compare bevestigd dit. De Nederlandse Blu-ray van Paul, van dezelfde makers, bevat ook minder extra's dan de Engelse en Amerikaanse Blu-ray.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    De Duitse website van Universal maakt in ieder geval ook alleen melding van drie extra's. DVD Compare bevestigd dit. De Nederlandse Blu-ray van Paul, van dezelfde makers, bevat ook minder extra's dan de Engelse en Amerikaanse Blu-ray.
    Dat is dus mijn hele punt. Waarom krijgen andere landen zoals de UK en US wel alles? Is de afzetmarkt daar groter? Universal is eigenaar van alle extra's die bij de film horen, dus waarom krijgen wij dan niet de full package, maar slechts een paar lousy extra's? Er zijn 3 commentaar tracks, maar wij krijgen er slechts 1. Er is een shitload aan extra's, maar wij krijgen slechts een making of en een deleted scene. Hierdoor pushen ze mensen om te importeren, waarna de distributeur gaat zitten klagen dat er hier zo weinig films worden verkocht in vergelijking met andere landen. Eeeeh ja, vind je gek als wij Nederlanders steeds maar weer worden genaaid door dezelfde distributeur? Om nog maar te zwijgen over de soms matige beeld- en geluidskwaliteit. Het is wel alsof veel distributeurs een 'Hier heb je de film en verder niet zeiken, wees blij dat we de film hier uberhaupt nog willen uitbrengen op draagbare media'-mentaliteit.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 16-03-2014 om 13:21

  25. #25

    Standaard

    Je kunt gaan klagen zoals jij dat doet en dat mag ook, maar denk je echt dat er iets gaat veranderen ? Extra's vinden heel veel mensen niet interessant en met de dalende verkopen van draagbare media zal het alleen maar erger worden. Nederland is zo'n kleine afzetmarkt.

    Ik ben allang blij dat er nog er nog genoeg te koop is op draagbare media in Nederland. Met de opkomt van netflix e.d. zou het binnenkort zomaar eens afgelopen kunnen zijn helaas.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •