Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 41 van 41 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Veel films van tegenwoordig, vind ik zelf onder de maat. Het lijkt bergafwaarts te gaan. Geen enkele film waarvan ik kan zeggen "dat was nu een goede film" Jammer. Voorlopig komen er geen blu-ray's aankoop meer bij.

  2. #27

    Standaard

    Misschien kijk je dan niet de goede films, want ik heb er toch redelijk wat goede tot hele goede gezien de laatste tijd.....

    Kijk eens bij WiW, misschien kun je daar je licht opsteken!

  3. #28

    Standaard

    Je kunt natuurlijk, net als ik, vrijwel compleet stoppen met het bekijken van hedendaagse films. Er zijn zoveel goeie films gemaakt in het verleden dat je je nooit hoeft te vervelen.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Je kunt natuurlijk, net als ik, vrijwel compleet stoppen met het bekijken van hedendaagse films. Er zijn zoveel goeie films gemaakt in het verleden dat je je nooit hoeft te vervelen.
    Dan doe je jezelf nogal tekort wat mij betreft; films van 'vroeger' zijn er in net zoveel soorten en mate van kwaliteit dan die van nu. Kwestie van je inlezen en selectief te werk gaan wmb en daarnaast gewoon lekker kijken waar je zin in hebt.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Je kunt natuurlijk, net als ik, vrijwel compleet stoppen met het bekijken van hedendaagse films. Er zijn zoveel goeie films gemaakt in het verleden dat je je nooit hoeft te vervelen.
    Het is opvallend dat jij voornamelijk blockbusters bekijkt, als ik de top/flop topics kijk uit 2011 en 2012.

    Ik heb het weleens eerder gezegd, maar ik heb toch sterk het idee dat je jezelf heel erg tekort doet, als je jezelf daar op concentreert.

    Net als in elke tijdsperiode, worden er zoveel verschillende soorten films gemaakt, dat je het vreemd is als bij de 'hedendaagse films' er dan niets van je gading tussen zit.

    Waarom probeer je niet eens wat anders dan de blockbusters? Er is zoveel meer te beleven. Er staat mij iets bij dat je favoriete film eentje van Tarkovski was (weet niet meer welke), waarom probeer je bijvoorbeeld niet wat hedendaagse Russische films?
    Of misschien moet jij het zoeken in de indies?

    Natuurlijk zal je zelf wat moeten zoeken, maar ik denk dat je o.b.v. recensies al een heel eind komt.

    Als je zegt dat hedendaagse films je niet bevallen, terwijl je maar een beperkt aantal en soort films kijkt, dan is dat niet echt een goed onderbouwde uitspraak. Er worden, nog wel meer dan in het verleden wegens de laagdrempeligheid van het maken van films, zo enorm veel soorten films gemaakt om zo'n algemene uitspraak te doen.

    Dus kruip uit je schulp van het verleden en ga op zoek !
    Vroeger was niet alles beter.....toen waren er net als nu slechte, middelmatige en goede films.

  6. #31

    Standaard

    Ik ben gestopt met het actief bekijken van hedendaagse films omdat ze steeds vaker teleurstelden en omdat ze zichzelf steeds weer herhaalden. Als er goeie uitkomen dan wil ik ze echt wel zien, maar ik heb niet de indruk dat ik veel mis door weinig hedendaagse films te bekijken.

  7. #32

    Standaard

    Ja dat is zo maar heeft ook te maken met deze tijd en verleden. Tegenwoordig een overkill door internet en noem maar op. Vroeger in mijn jeugd alleen de bioscoop moest je ook kiezen welke film je ging. Werden films als The Thing, Blade Runner ook neergesabeld als meuk omdat er een buitenaards wezentje met ene elliot heel popu was. Door de div releases op video, laserdisc werden de films vaak cult. Vlgs mij werkt dat nog steeds zo, de meeste remakes werken daarom vaak niet ivm tijdgeest.

    Alsof ik met een groot budget films van Kubrick ga remaken zal nooit dat niveau halen

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Dan maak je een script toch wel te belangrijk naar mijn mening, het gaat toch bij een film om het totaalplaatje (cast, regisseur, verhaal, muziek).
    Je kunt nog zo'n mooie presentatie geven over poep, met een mooie video met special effects, de stem van Morgan Freeman als voice-over en muziek van Ennio Morricone... maar het blijft poep.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Je kunt nog zo'n mooie presentatie geven over poep, met een mooie video met special effects, de stem van Morgan Freeman als voice-over en muziek van Ennio Morricone... maar het blijft poep.
    Daar tegenover staat dat als je een heel mooi verhaal hebt maar wordt vertolkt door bordkartonnen acteurs zonder enige geïnspireerde regie met kattengejank eroverheen, dan heb je ook een draak van een film.
    De beste film is zo sterk als de zwakste schakel die erin zit.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik ben gestopt met het actief bekijken van hedendaagse films omdat ze steeds vaker teleurstelden en omdat ze zichzelf steeds weer herhaalden. Als er goeie uitkomen dan wil ik ze echt wel zien, maar ik heb niet de indruk dat ik veel mis door weinig hedendaagse films te bekijken.
    Ik vond juist dat er afgelopen jaar een aantal goede films zijn uitgekomen.

    The Dark Knight Rises
    Intouchables
    Argo
    The Avengers
    Skyfall
    The Girl with the Dragon Tattoo
    The Raid Redemption
    Dredd
    Cloud Atlas
    Headhunters
    Hugo
    The perks of being a wallflower
    Wreck-it Ralph
    Looper
    Moonrise Kingdom

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik ben gestopt met het actief bekijken van hedendaagse films omdat ze steeds vaker teleurstelden en omdat ze zichzelf steeds weer herhaalden. Als er goeie uitkomen dan wil ik ze echt wel zien, maar ik heb niet de indruk dat ik veel mis door weinig hedendaagse films te bekijken.
    Heb je mijn post wel gelezen Richard? Je bent teleurgesteld, maar dat komt blijkbaar omdat je de verkeerde films kijkt.
    Let bij het kiezen van je hedendaagse films eens minder op wat ze in de boxoffice hebben gedaan, en meer op waar ze over gaan.

    Jouw lijstje van bekeken films van 2012 (The Dark Knight Rises, The Avengers, Prometheus, Sherlock Holmes 2, The Amazing Spider-Man, John Carter, War Horse, The Artist) is echt totaal niet representatief voor wat de hedendaagse cinema te bieden heeft.

    Ik voel dat jij er erg terughoudend tegenover staat om iets nieuws te proberen. Dat mag natuurlijk, maar zeggen dat je weinig mist met de hedendaagse films, is echt onzin als je zo beperkt kijkt en er zo star in staat.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Heb je mijn post wel gelezen Richard? Je bent teleurgesteld, maar dat komt blijkbaar omdat je de verkeerde films kijkt.
    Let bij het kiezen van je hedendaagse films eens minder op wat ze in de boxoffice hebben gedaan, en meer op waar ze over gaan.

    Jouw lijstje van bekeken films van 2012 (The Dark Knight Rises, The Avengers, Prometheus, Sherlock Holmes 2, The Amazing Spider-Man, John Carter, War Horse, The Artist) is echt totaal niet representatief voor wat de hedendaagse cinema te bieden heeft.

    Ik voel dat jij er erg terughoudend tegenover staat om iets nieuws te proberen. Dat mag natuurlijk, maar zeggen dat je weinig mist met de hedendaagse films, is echt onzin als je zo beperkt kijkt en er zo star in staat.
    Wat ik qua hedendaagse films kijk bekijk ik omdat ze me iets opleveren: amusement. Ik vind The Avengers en The Dark Knight Rises geen goeie films maar ze zijn wel leuk om te bekijken. Het zijn juist de "serieuzere" hedendaagse films die imo falen. De Oscar-lijstjes en indie hitlijsten van de laatste 10 jaar zijn gevuld met films die weinig inhoud hebben, onnodig modieus camerawerk bevatten, zich veelal baseren op een gimmicks en die hun reputatie vooral te danken hebben aan hype. Het is niet dat zo dat ik gisteren of vandaag heb besloten om geen hedendaagse films te zien: dat heeft zich voltrokken over het verloop van een decenium. En het is gebeurd omdat ik iedere keer weer hele teleurstellende ervaringen had met films die heel hoog de hemel ingeprezen werden. Je kunt naar mijn mening rustig stellen dat hedendaagse veelal herhalingsoefeningen zijn van films die al eerder gemaakt zijn. Dan heb ik zoiets van: dan zie ik liever het origineel.

  13. #38

    Standaard

    Jammer, nog steeds geen goede film voorbij zien komen.
    Ik durfde nog wel eens een keer een gokje te wagen om naar de bioscoop te gaan, maar nu niet meer.
    Het is tegenwoordig nogal matig allemaal .

  14. #39

    Standaard

    Het is moeilijk vandaag de dag om met iets orgineels te komen de film industrie heeft er last van maar ook de Game industrie.

    Het is niet gek dat men voor vervolgen kiest,ze doet het goed in de bios.

    Elysium en Oblivion zijn nieuw waar ik veel van verwacht,niet alleen visueel maar ook kwa verhaal.
    Laatst aangepast door jeroeni : 06-04-2013 om 22:00

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Het is moeilijk vandaag de dag om met iets orgineels te komen de film industrie heeft er last van maar ook de Game industrie.

    Het is niet gek dat men voor vervolgen kiest,ze doet het goed in de bios.

    Elysium en Oblivion zijn nieuw waar ik veel van verwacht,niet alleen visueel maar ook kwa verhaal.
    Ik weet het niet met Oblivion. Zo had ik dat ook met andere films hoge verwachtingen, en dat viel achteraf weer vies tegen. Dus ik durf er niks meer over te zeggen. Met vervolgen denk ik al helemaal zo van dat zal wel niks zijn. Omdat vervolgen al zo uitgemolken is. Een slechte copy zeg maar van het eerste deel) Dat is overigens in het algemeen al zo gebleken. En van trailers laten meestal de beste stukjes zien. En dat geeft in de meeste gevallen ook een verkeerd beeld.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik weet het niet met Oblivion. Zo had ik dat ook met andere films hoge verwachtingen, en dat viel achteraf weer vies tegen. Dus ik durf er niks meer over te zeggen. Met vervolgen denk ik al helemaal zo van dat zal wel niks zijn. Omdat vervolgen al zo uitgemolken is. Een slechte copy zeg maar van het eerste deel) Dat is overigens in het algemeen al zo gebleken. En van trailers laten meestal de beste stukjes zien. En dat geeft in de meeste gevallen ook een verkeerd beeld.
    ik snap je probleem wel ja.

    Ik zelf zie het soms ook wel zo,maar ik ben iemand die enorm kan genieten van die hoge productie waarden en dat hebben die films die we nu bedoelen wel.

    Ik zie ook wel een graag een waargebeurd verhaal op tv maar dan wel voor 1 kijkbeurt en daarna nooit meer.
    Films als The hobbit,The Avengers hebben audiovisueel veel te bieden dus die wil ik dan ook op Bluray

    Van Oblivion verwacht ik misschien ook te veel,maar heb wel al wat stukken van de soundtrack gehoord en die is super.
    Niet gek trouwens dat er nog geen reviews zijn,in America draait hij pas 19 April.
    Laatst aangepast door jeroeni : 07-04-2013 om 13:49

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •